Brynäs IF

715805 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08

« · 973052 Till forumet


Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
så här vill ja att laget ska se ut:

Sperrle (Korhonen)

1:a femman:

Widing - Hauhtonen - Molin
Sjödin - Nolander

2:a femman:

Brendl - Lind - Månsson
Angell - Sundqvist

3:e femman:

Dackell - Hansen - Danielsson
Hietanen - Andersén

4:e femman:

Alcén - Sundström - Hermansson (3 backpar)

Extra: Sandin och Kankaanperä
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
21olsson:

inte tulla på farsans barskåp nu...!!!
Hauhtonen i laget...???
I FÖRSTA FEMMAN !!!???

hans insats idag var nog det sämsta jag sett en fet, överbetald finne prestera...

in med sandin på istället...man får 10 stycken sandin för Fettots lön...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
tjugo8: Tyckewr det är kul när man försöker ändra laget match till match. Vore det inte bättre att försöka skapa lite trygghet i laget.

Själv är jag för kass att ta ut ett lag eftersom jag vill ha Kivelä och Kyrö i laget ;-)

De är iaf de senaste hjältarna tillsammans med Honken.

Här får Brynäs hämnd på Anrell
Lasse Anrell skrev att det skulle bli slakt – att Modo skulle utklassa Brynäs i SM-finalen. I går kunde Gävlelaget ge igen efter att ha vunnit SM-guldet. Och de gjorde det genom att dränka Aftonbladets krönikör med champagne så fort han visade sig i omklädningsrummet.
Foto: ULF HÖJER

Text: Lasse Anrell

De är värdiga mästare – och jag blev ett offer i guldfirandet
ÖRNSKÖLDSVIK. Det finns inget större i det här landet än att vinna SM-guld i hockey.
  Det finns heller inget svårare.
  Modo hade allt som behövdes – men det räckte ändå inte. Folk grät öppet i Kempehallen.
  Men i Gävle firar en helt bygd det största och svåraste man kan vinna.
  Grattis, Brynäs, jag är den första att gratulera. Så fort jag hunnit torka av mig fjorton liter champagne.
  
Jag vill inte vara alltför självupptagen en dag när Brynäs vunnit SM-guld på ett bragdmässigt sätt.
  Men eftersom jag måste ta en paus i skrivandet för att tömma min dator på någon deciliter champagne då och då är det mig kanske väl unt.
  Jag blev nämligen ett smärre offer för firandet i omklädningsrummet. Höll mig diskret i bakgrunden. Någon undrade när Brynäs spelare skulle börja slakten – av mig. Jag hade ju, som någon kanske läst, skrivit att Modo skulle slakta Brynäs och vinna tre raka.
  Morsning.
  Jag var så diskret mitt i firandet.Tills jag plötsligt hör Anders Huss röst genom hela rummet:
  – Anrell! Stoppa honom!
Jag flyr. Försöker gömma mig under Ove Molins suspensoar men hinns upp, dras fram och firas genom att dränkas i en ocean av ljummet bubbelvatten.
  
Hela Brynäs lag skriker ”SM-guld, SM-guld”. Det kippar om mina skor, min mobiltelefon kluckar, min kavaj luktar fuskchampagne.
  Det är hur kul som helst.
  
  
  Ingen kan säga annat än att Brynäs är värdiga vinnare.
  De har gjort ett starkt slutspel. Jävligt starkt. Iskallt taktiskt har Roger Melin tagit dem igenom förtal och utspelningar. De har alltid hamnat på fötter och spelat en vacker, värdig och effektiv hockey. Ove Molin, Jan Larsson, Pär Djoos, Niclas Wallin, Per Löfström, strålande i ett starkt kollektiv. Och Honken, bäst på plan.
  
  
  – Kommer du ihåg vad du skrev efter en match i Gävle i höstas, säger Pär Djoos i omklädningsrummet.
Han har en öl i handen. Jag har en flaska champagne i kavajfodret. Han har guldhjälm. Jag har en mobiltelefon som kluckar.
  
– Nej, säger jag.
  – Du hade rätt den gången, säger Djoos. Han är en legend. Framröstad i Brynäs alla tiders lag. Proffs i New York och Detroit. Sparkad av Lasse Falk. Lika hedrande allt det där.
  Tänk att få äta en korv med mos med Pär Djoos, sjunger Traste Lindén.
  – Vi hade slagit Modo med 5-1 hemma i serien.
  – Okey, vad skrev jag?
  – Du skrev att är det några som ska kunna slå Modo i slutspelet är det Brynäs med en perfekt blandning av målgörare, unga hungriga, och gamla spelare som Djoos, Huss och Kyrö med stort Brynäshjärta. Det stämde ju.
  – Även en blind krönikör...
  
  
  Det var några av de rutinerade spelarna i Modo som visade sämst nerver. Svartvadet, Salomonsson, Påhlsson, till och med Kaberle fumlade med pucken.
  Modo har bjudit på ett mycket bra slutspel, strålande i vissa stunder. Andraperioden i tredje finalen måste ha varit en av de bästa perioder som nånsin spelats av ett svenskt lag.
  De hade guldet nere i fickan i torsdags vid 4–1. Men det räckte inte. 27 poängs serieledning visade vara värt: inte ett skit. Det är bittert.
  
  
  – Nu lägger jag av, sa Huss när jag pratade med honom i ett hörn.
Han är också en legend. Hans Brynäshjärta är större än en ismaskin.
  
Han har ont i en höft. Priset för publikens kärlek. Han var en stor vinnare i går. Att diskutera hockey och distans till hockeyn med honom har varit ett privilegium.
  
  
  Nu ska jag tömma datorn igen.
  
  
  Bröderna Sedin är framtiden i svensk hockey. Stora i går när så många svek. Även om Daniel Sedin kanske borde sluta försöka göra så förbannat snygga mål hela tiden.
  
  
En gång i Philadelphia åt jag frukost med Wayne Gretzky. Det glömmer jag aldrig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
tjugo8: Sandin. Inget snack om saken, vi behöver junisar som visar vart skåpet skall stå och är hungriga. Inte avdankade finska, och svenska, trötta gubbar. Sen behöver vi ju så klart en publik som är värd namnet, och då snackar jag inte om antal huvuden, utan om agerandet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
tjugo8: nja ok då han va inte bra: Widing - Hansen - Molin i första.
Dackell - Hauhtonen - Danielsson i 3:e:) ser det bättre ut nu Abrahamsson?:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
21olsson:
Div II Västra A
on 2008-01-30 Gävle GIK Alfta GIF 19:30

1:st line Alfta GIF
Kyösti Karjalainen
Janne Hauhtonen
Martin Ungh

...ser bättre ut...!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
65selander: Du glömde väl inte Luovi? Det var min favorit i den linan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
21olsson:
vem ska göra målen? hahah
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
21olsson: Allvarligt talat.. varför hålla på å byta kedjor hela tiden? Ju mer han (OÖ) byter i kedjorna desto sämre kommer det att gå.. Känner man ingen trygghet i kedjorna så hittar man heller inte sina medspelare.. Titta bara på förstafemman i Hv eller Frölunda.. dom har fått chansen att under lång tid NÖTA in sin kedja och därför är dom så pass bra. Fortsätt nöta med Månsson/Widing MEN försök hitta en bättre center än Hutten och Hansen så ska du se att dom blir riktigt bra också. Men att byta spelare i kedjorna hela tiden innebär bara massa skit.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
mattiaskarlgren:
varför inte prova molin med dom två då?
brendl lind tsm med dackell
och en ren junis kedja med sandin alcen och alex
osså en defensiv med hempa hansen och björne
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Peteer_: Låter som musik i mina öron!! :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Peteer_: Ja varför inte.. För mig spelar det mindre roll vad dom testar.. MEN det jag menar är för att Brynäs ska börja gå riktigt, riktigt bra igen så måste dom försöka nöta på med samma kedjor.. då kommer det att bli bra igen.. men att byta hit och dit är inte rätt melodi.. om du kikar på tex hv71 som är överlägsna hittills iår.. Hur många ggr har dom bytt sin första, andra och tredje kedja? Det är inte många..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
nån som vet om Sandin kommer att spela?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
vem är det som får trycka bänk nu da?? ja tror Sandin får lira i 4 kejdjan. Hermansson kanske blir petad??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Östblom skriver att det är samma lag som mot Luleå men sundström är extra forward. vem tar hans plats då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Anton Persson från J20 på väg upp i a-laget?
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Jan-Erik Lyck?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
21olsson:

Ja, bäva månde Hutten... eller Sundström...

Lite liten, men rörlig, intressant att se vad han kan göra...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: så kan de nog va.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
74050:

Ja, han är nog inte långsammare än Hutten...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Alcén - Molin - Sandin i fjärde då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
21olsson:

Varför inte... den kedjan kan bli en publikfavorit...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Lyck - Hutten - Janne Larsson ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
74050:

Ja, i veteranlaget om nåt år...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
brynas.se:
"Imorgon är det dags att slåss mot Frölundas frejdiga indianer för att kunna fly allt längre bort från kvalseriestrecket. "

Jag som trodde vi siktade på slutspel?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
lillovechkin: Haha, ja precis! Där har du en poäng Lillovechkin!
Rolig match igår btw.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Kan nån vara det? Hutten vänder marginellt snabbare än en av Vikinglines större färjor....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Lunkan: Oj skrev jag snabbare, där var jag snäll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Lunkan:

Du menar att du, som den kreativa person du är, ser en särskilt sponsrad tröja där...

Ta dig en hutt på vår rutt!
Res med NG LI!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham @ Göteborg: ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
74050 @ Stockholm: ?
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
lillovechkin: "brynas.se:
"Imorgon är det dags att slåss mot Frölundas frejdiga indianer för att kunna fly allt längre bort från kvalseriestrecket. "

Jag som trodde vi siktade på slutspel?"

Och jag som trodde att ett flyende från kvalseriestrecket samtidigt rent matematiskt borde innebära ett närmande till slutspelsstrecket?
Eller har vi nån matematiker som kan bringa klarhet i saken?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Jag tycker det här låter intressant: "Lars-Erik Spets kände att han fick för lite istid och ville ha en mer framträdande roll. I och med att Emil Sandin gjort det så bra och att Anton Persson är på gång kunde vi inte erbjuda den speltid han ville ha och därför gick vi skiljda vägar. Det var alltså inte frågan om att vi sparkade Spets som Expressen har påstått. "

Alltså, det med Anton Persson. Skulle vara intressant att se honom testas i elitserien. Inte omöjligt nu när Boorkens Bisarra Bredd nästan är utrensad.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Typ inte då.

60:e breddgraden...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Huge: Efter att använt mig av pythagoras sats så kom jag fram till följande ;)

Vad han menade var väl att det hade varit trevligare att läsa att vi slåss om slutspel i stället för att undvika kvalserie. Roligare att tänka på att gå till slutspel, i stället för att tänka på kval.


Men det är som med fotbollen, vinner tex Gefle en match mot AIK, så står det att AIK förlorade mot Gefle.Dom skriver inte att Gefle vann mot AIK.
Allt ligger i betraktarens ögon :))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Peja: Som jag redogjorde för igår: vi har i realiteten inte nån större trupp än vad de flesta övriga lag har.
Räkna bort de spelare som realistiskt sett inte får nån istid att tala om, och samtliga trupper är ungefär likvärdiga numerärt sett.
Känns mer som att Spets passade bättre in i Boorks spelide och att man nu logiskt sett gjorde rätt som "beviljade" Spets avskedsansökan när möjligheten gavs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Macahan: Pythagoras funkar alltid bra. Hur var det nu igen:
summan av kvadraterna på magistrarna är lika med summan av kvadraterna på katedrarna.

Jo, lillovetchkin har förstås rätt.
Jag borde ha begripit bättre, positivismens förespråkare som jag nu är....
;-)

I sommar får dom skriva vad dom vill när firma Oremo/Berggren kommer att sprida skräck i motståndarförsvaren.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Huge: "vi har i realiteten inte nån större trupp än vad de flesta övriga lag har."

Näe, men vi har i realiteten en sämre trupp än de flesta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Huge: Jo, det är väl så det fungerar. hehe, mattematiken är bra att ha med sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Undrar om Daniel Sperrle kan hålla sig i kassen hela frölundamatchen denna gång.
lö 2007·10·20 Brynäs IF–Frölunda HC 1–5 | Sperrle 44.54 27/4
ti 2007·10·23 Frölunda HC–Brynäs IF 5–1 | Sperrle 20.32 8/4
fr 2007·12·28 Frölunda HC–Brynäs IF 4–2 | Sperrle 59.36 34/3
ti 2008·01·29 Brynäs IF–Frölunda HC
lö 2008·02·23 Brynäs IF–Frölunda HC
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Fy fan, Timrå viker ner sig som 13 åriga brudar, går inte för kvittering förräns det e typ 5 min kvar...så jäkla tandlöst.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Davey_22: Ja, Timrå var inte mycket att lita på

8 Södertäl 42 15 8 19 1 96- 99 54
9 Brynäs 41 14 7 20 4 121-124 53
10 Skelleft 41 13 10 18 2 98-111 51
11 Luleå 42 13 10 19 1 108-122 50
12 Mora 41 12 8 21 1 93-121 45
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Macahan: Ne,,desto större anledning att spräcka vår poängnolla mot Frölunda imorn då, vi måste kunna ta poäng mot dem imorn, annars blir jag riktigt besviken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Davey_22: Ja det får man verkligen hoppas. Tror nog vi tar tre i morgon.
Gör vi det är det bara fyra pinnar upp till Frölunda. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Dags att trycka på knappen och starta segermaskinen. Den här säsongen har vi inte råd med lyxen att undgå att vinna någon av de 14 sista elitseriematcherna under ordinarie speltid.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
20 Lindgren: Ser ju förtroendeingivande inför kvällens batalj.

2007-12-28FHC-BIF4-2
2007-10-23FHC-BIF5-1
2007-10-20BIF-FHC1-5
2007-02-03Frölunda-Brynäs2-2
2007-01-16Brynäs-Frölunda1-0
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
65selander:

Dysterkvist!



Ankan - på väg för att smiska Indianer
Kommentera


« · 973052