Brynäs IF

713382 inlägg · 7953 ämnen

BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!

583275 · » Till forumet


Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Ahlberg: Håller med. Genar någon spelare genom målgården så skall det alltid blåsas av, oavsett om målvakten blivit störd eller inte.
Sen kan man alltid diskutera huruvida vår spelare verkligen blivit ditknuffad eller inte....
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Huge: Vet inte riktigt vad man ska säga om det bortdömda målet egentligen. Klart är ju iaf att Brynäs inte hade någon spelare i målgården när pucken går in.

Tror ändå att Lathi gjorde rätt eftersom detta bedöms som obstruktion av målvakten då han blir störd vilket leder till att pucken går in. Dessutom kan domaren i ett sådant fall visa ut störande spelare + ogilla målet. Jag tror att Lathi bedömmer detta som obstruktion men väljer att inte visa ut en brynäsare eftersom han delvis blir knuffad in i målgården.

I övrigt var det riktigt kul att gå på match. Äntligen lite tändning och checking. Mycket tack vare detta Brynäs vinner, dessutom bra matchning av femmorna av Boork.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
westerlind: Japp, nu ska tigern bevittna sänhalmen några timmar....
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
brynästigern:
Gör det. Passa på att värva fem kompisar så får du resan gratis också.

Hmm, slut på härlig reklam för Sveriges bästa supporterklubb.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
westerlind: BRYNÄS-Djurgården den 22/10 låter ju onekligen som en intressant match. Ska kika i min kalender om jag är ledig då, i såna fall anmäler jag mig via e-mail och kliver på här i Uppsala. Medlemskap pröjsar jag på bussen upp till Gävle då....
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Frisco: Hahaha, det är då själva fanken att en modoit hann före.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
westerlind: Tackar för informationen...

Snart har ni en medlem till !
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
brynästigern:
Det är enkelt, besök www.brynasstockholm.se , där står allt om våra arrangemang.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
brynästigern: Gå in på den eminenta sidan: www.brynasstockholm.se/ så ser du när resorna blir av. Välkommen.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
westerlind: Nä, kan tänka mig att Leksingarna var tysta. Om ni arrangerar någon ny resa upp till Gävle så hör gärna av dig. Jag är tyvärr inte medlem i någon supporterförening ännu men det kommer...
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
brynästigern:
Ja, det blev en underbar premiär. Först en fantastiskt rolig resa från Stockholm/Uppsala där vi hade åtta kaxiga - men trevliga - leksingar med i bussen. Mycket bra stämning och ideliga gliringar emellan lagen.

Sedan den fullständiga krossningen av masarna i matchen, en perfekt start på säsongen.

När vi åkte hem hörde vi inte mycket alls av leksingarna.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
westerlind: Härliga bilder...
Förstår att glädjen stod högt i tak efter en sådan resa...
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
GävleLasse, Selander, Rodrigues, prosten m fl:

Sådär, nu har jag gått igenom mina ca 200 kort från premiärresan och tagit bort kort på skor, halsar, linsskydd mm:

www.shell.linux.se/wlind/images/050926_BIF_LIF/
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
65selander: Tja, varför inte ? Vi har slagit oss ur underläge fram till SM-guld förr....
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
bradberry: det spelar ingen roll... det är det som är längst ner som är det trevliga... tänk vilken kvalserie det skulle bli... Nu pratar vi KRIG *ASG*

Knätofsarna skulle ryka åt alla väderstreck
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
GävleLasse: Man kan ju alltid hoppas....!
Bland de åtta första var mitt tips inför säsongen och jag blir
välldigt nöjd om vi klarar det....
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
GävleLasse: Om det ände vore så. Räcker med 8:e plats för mig och sedan kravlar vi oss igenom slutspelet och lyfter bucklan på vårkanten.

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
GävleLasse: Ja....Å Sportnytt visade tabellen! :-) Efter bara en omgång. BIF i topp!!!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
65selander: Slå på sid 358 på text tv..Så kommer ES att sluta *L*
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
GävleLasse: Hittade detta inlägg på FBK's hemsideforum

"Vattenskidåknings IF är tillbaka i ES. Ta tag, håll i, åk med...."
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
JanT: Ja Viitakoskis "Bowlingtackling" på 4 man var sevärd ;)

Var det nån i Brynäs som inte spelade fysiskt? Nej?
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
mattias - 74: Jag har kollat in "utskåpningen" 2 ggr vid det här laget. Väldigt märklig slutsats du drar med ditt påstående att brynäsarna inte spelade på kropp. Kan bara hålla med dig om att LIF var bedrövliga.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Clubsport: Näe.. med de kostnader denna reskassa innebär så blir det enkel biljett för ett bra tag framäver om det skulle bli "ändstation"
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
GävleLasse:

Jajamensan,eller varför inte Returtåget eller ToR tåget!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
ödmjukhet är ditt rättesnöre, LIF_Mannen?
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
bradberry: Grattis Brynäs ni förkännande segern måste jag tyvärr erkänna Grattis och lycka till i framtiden Jag hoppas vi möts i en SM-Final så Leksand kan vinna då
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
mattias - 74: "tycker inte brynäsarna gick mycket på kropp"

Å vart befann du dig då....?

Är av den uppfattningen att Leksand chockades av Brynäs fysiska spel. Har nog ALDRIG sett ett Brynäs som tacklats så mycket, så bra, så hårt..... Kupan....PANG! Månsson.......PANG! Vesa........PANG! M.fl......
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
GävleLasse: Jag svor själv och skrek som fan i soffan när Lahti blåste av, men efter att ha sett repriserna så blev jag bara lite mindre förbannad om man säger så.... :-)
Sen tror jag att Boorken har rätt bra koll på hur han skall matcha våra båda målvakter så att dom skall vara på topp när chansen ges.
Minst 2 rävar bakom varje öra....
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Clubsport: Det får vi hoppas...

Återtåget 3... Det är väl tåget som går "söderut" antar jag ;)
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
GävleLasse:
Boorken låter sig inte påverkas av påtryckningar...

Satt på rad 4 igår vi mittlinjen och det var kul att se hur tända grabbarna var på uppvärmningen, inte alls samma tändning i Leksand.
Kupan var kul att se där han cirkulerade vid mittlinjen och spanade in killarna i Återtåget 3...
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
brynästigern:
Dom får tydligen inte fixa det på egenhand, Bauer är visst kinkiga med sånt.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
zeb:

såg du matchen över huvud taget ??

Tyckte inte brynäsarna givk så mycket på kropp! De behövde inte det mot ett lag som spelade pojklagshockey ;)
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Falken: Bra Brynäs,Tufft. så ska Leksand tas mycket kropp så kommer dom ingenstans
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Huge: Vi är tydligen av olika uppfattning. Precis som kommentatorer och hockeyexpertis som uttalat sig om ärendet.

Vad gäller Honkens vara eller inte vara så hoppas jag att Boork väljer den bästa målvakten. De kan inte på något sätt stoppa in Honken i målet för att de ska hjälpa hans karriär. Det finns de som påstår att Honken MÅSTE få speltid, annars tappar han sin landslagsplats. Personligen så skiter jag i om han tappar sin plats. Är Korhonen bättre skall han stå, så enkelt är det.

Hoppsan...1-0 till Modo..

Jag hoppas för Brynäs skull att Boork fortsätter på sina inslagna planer och inte påverkas av påtryckningar utifrån...
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Clubsport: Varför USA? Borde vara billigare att tillverka dem i Sverige eller?
Hur som helst, namn och nummer bör vara färdigt innan serien börjar
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
GävleLasse: "Plus att han gjorde allt för att åka ut så snabbt som möjligt och HANN lämna målgården redan innan Malmström sköt in pucken."

Jag tycker ändå att Lahti gör en bra match idag, och målgårdssituationen är ganska svårbedömd. Det beror ju ofta på VAR domaren befinner sig, men i just denna situation verkar Lahti ha stått bra till eftersom han iaf inte konsulterade ngn av sina assisterande domare.
Den springande punkten är väl egentligen på vilket sätt Sunken genar genom målgården: ditknuffad eller mer eller mindre frivilligt ditknuffad sas.
Av repriserna att döma tycker jag inte att man entydigt kan säga att han blir ditknuffad.
Gör domaren den bedömningen så skall det ju blåsas av, oavsett om den felande spelare hinner ut ur målgården innan pucken slås i mål.
Men jag kan hålla med om att de lite väl ofta är Lahti som är inblandad i sådana här lägen.
För övrigt: är det inte lite konstigt att alla tidningar snackar om att Boorken petat Honken?
Det förutsätter ju att denne skulle vara en uttalad förstemålvakt.
Och mig veterligt har väl Boorken aldrig påstått ngt om att Honken skulle vara nr 1.
Hmmm......
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Nu blir det att se ishockey igen, Modo - Frölunda.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Bissett19:
Tröjorna tillverkas i USA, så namnet trycks därborta därav tar det så lång tid.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
rackham: Det är väl Svenska Spel och Svenska Hockeyligan som nominerar årets rookie? Ligans informationsansvarig Lena Bryngelsson bör kunna skaka fram svaret.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Huss: Almtorp, kan ju inte (som tidigare har påpekats) bli aktuell som rookie. Vad jag vet har Brynäs följande kandidater: Spets, Månsson och Öhrstedt. Måste kännas en aning konstigt att kunna bli rookie vid 30-års ålder. (Tänker på Öhrstedt.) Men ålder spelar ingen roll huvudsaken är att de gör bra ifrån sig i Brynäs.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Stigsson:
Söker förtvivlat i bland officiella källor men hittar inget. På Modos hemsida står det i anslutning till deras "fantastiska" 86:or att även importer , dvs utländska spelare, kan komma ifråga från den här säsongen.

Vet att gränsen 15 matcher gällt tidigare. Hittar inget nytt i den frågan.
En fråga för Feltenmark & Co...
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Går gränsen för att få vara med i rookie diskussionen vid 50 matcher? Dessutom gäller väl att man ska var svensk och under en viss ålder om jag inte minns helt fel.

Någon som kan reglerna för detta till 100%?
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Huss: Antar att ni fortfarande snackar om Almtorp. Han har 51 matcher + 3 slutspelsmatcher för Modo. Lägg till detta 3 matcher med Brynäs förra säsongen.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Paddan: Ok, visste att han hade ett antal matcher i Modo tröjan men har han verkligen spelat 50 matcher? Är det inte inberäknat x antal matcher som avbytare då (vilket inte räknas i rookietävlingen).
GävleLasse: Spets blir väl inte aktuell som utlänning?
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Bissett19: Jepp. Blir väl spännande att se om Modo kan rubba mästarna.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
GävleLasse: Dagens kommentar hittade jag på Dalademokraten:

- "Såg du vilket flyt brynäsaren hade när han fick med sig den pucken. Jag hade ju varit helt fri.
Patrik Wallenberg till Niklas Persson om passningen som kunde gett 1-2, men gav 0-3".

Nån annan som tyckte det var en bra passning?jo för oss var den bra!Tyckte det var veckans "Indianare" a´la Djoos!! Tack för den passningen Niklas Persson!!klockren nedtagning av Öhrstedt!!

Vet inte om detta ämne har avhandlats här,men varför har Martin Öhrstedt inget namn på tröjan??det borde väl ha kunnat fixats tidigare,det är ju inte så att han nyligen har signat som Lavins!!

Ikväll blir det att spana in våra Torsdagsmotståndare Modo i mötet med Frölunda!!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
GävleLasse:
Låter bra. Det känns som att Boork kombinerar sträng disciplin med ett stort hjärta.

Men, som vanligt, skulle vi börja spela dåligt så är han ju helt plötsligt "värdelös"...Aftonbladet regerar! Nu pratas det ju om BIFs vandring från skitgäng till succélag...kanske lite ridigt att dra de slutsatserna, hehe : )
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Falken: Det som är Boorks styrka som tränare är att just påvisa att inget är vunnet på förhand. Han är perfektionist ut i fingerspetsarna och detta kommer att avspeglas på Brynäs prestationer. Jag ser fram emot en säsong med stabilare spel och fler vinster tillföljd av detta, särskillt på bortaplan kommer Boorks diciplin att märkas.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Huss: Ni kan glömma alla spekulationer om årets rookie. Färjestad tar upp nån från Bofors som får spela 3-4 matcher på slutet av säsongen som får priset. Vem det är vet vi dock inte än.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
KingCobra: Det tror jag absolut inte dom gör. Boork får nog ner dom på jorden rätt så snabbt, hoppas jag i alla fall.
Kommentera

583275 · »