Brynäs IF

713164 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28

2009560 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
mk: 90-120.000 kronor i månaden:
Johan Alcén, forward

120-150.000 kronor i månaden:
Jacob Blomqvist, forward

Enligt Expressen, någon slags referens åtminstone.

Ingen aning om vad som anses vara dyrt och billigt gällande spelare i en fjärdelina.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
mk: ha ha sånt tycker jag är roligt. En annan: man talar som den blinde slåss. Passae många här inne. Inte riktat till dig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Lindström: Är det mig du kallar Dum& Dummare?

Säg istället vad i mitt inlägg som är fel?
Jag vet inte vad en spelare i 3-4 linan i Brynäs tjänar.
Vet du?
#44 kan man nog kolla upp. Han fick väl böter förra året?
Men #14?
Ingen aning..
Men vet du så upplys gärna.
Kunskap är alltid kul att få.


Sen vet du vad likheten med att gnälla och sitta i en gungstol är?

Man har nått att göra men man kommer ingen vart.
Du gungar jävligt mycket gungstol...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Sportnisse: Jag har hört att det kan förekomma hos amerikanska presidenter också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
varulf: Ok, beror ju lite på vad man tycker är bra... Om ”bra” menas hålla sig kvar i SHL så var fjolåret bra, trots missat slutspel. Jaja, vi hoppas såklart att det har vänt nu och att klättringen uppåt har börjat. 👍 Och att Sundlöv har ett femte ess mellan skinkorna :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Sportnisse: Håller med. Alltför många barn härinne som verkar ha det där syndromet. Trotsar emot oss vuxna med sitt barnsliga gnäll och grinande när vi tillrättavisar er då ni påstår er veta bättre än kunnigt och insatt yrkesfolk.
Undrar vad den sjukan kallas på fackspråk?
Hybris och överdriven uppfattning om sin egen förträfflighet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Lindström: Högström spelade senast i tredjefemman i djurgården eller gills inte backar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Lindström: Fortfarande ingen konkret uppgift fån Dummast när det gäller hur mkt vi har i kassan, mest raljerande om saker du inte har en aning om....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Axle San:Dum & dummare försöker raljera istället för att fundera på varför det alltid är tomt i kassan när det behövs värvas klass.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Huge: Hos barn kallas det Trotssyndrom (engelska Oppositional Defiant Disorder ODD)
När man tvångsmässigt måste säga/argumentera emot, inte tål tillrättavisningar / tillsägningar och då kan bli fientlig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
munkas: klart jag gjorde. Och de lirar ju fortfarande i shl. Så vad är problemet? Och de gör det bra också tycker jag. Heja istället för att såga munkjävel. Prova iaf. 😀
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
mk: snillen spekulerar
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
mk: Trevligt! 😉
Nu är ju det här bara en oinsatt agents uppgifter så vi får väl vänta till den insatte Lindström kommer med dom verkliga siffrorna... 😂
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Huge: Håller på dig här Huge.
Konstig känsla😂😂😂😜

Men jag lyssnade på senaste podden med Sanny och Svensson.
Dom hade med en agent som sa att han gissade att snittlönen i SHL va 80" -110"/månaden. Och det är över alla spelare.
Så va Alcén ligger på är nånstans där.
Han kanske oxå har fallande lön?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
xxx BIF xxx: Tror EP brukar vara uppdaterat inom 24 timmar men många batchjob (inte bara på EP) har failat/blivit försenade de senaste dagarna, förmodligen för att black friday har överbelastat. Skadorna bör vara en manuell uppdatering som inte påverkats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Huge:
Fast nu var mitt inlägg riktat som svar på ett påstående om att det kanske INTE skulle finnas ekonomiskt utrymme, så när du i ditt huvudlösa försök att argumentera emot för sakens skull så gör du det helt uppenbart utan att ens veta vad du argumenterar emot.

Jag menade på att det VORE inkompetent att sätta mål och inte samtidigt erbjuda verktygen att nå dem. Om de finns verktyg eller inte vet bara dem som arbetar med detta.

Dock antydde ju Sundlöf att om han hade värvat spets när boqvist stack så hade han kanske tvingas säga nej till boqvist om boqvist kom tillbaka.
Vilket faktiskt ger dig svar på tal då det KAN tyda på att man faktiskt satt mål och samtidigt satt begränsningar i verktygen att nå dem.
Tex om vi behöver en till spetsback med lönekostnad i nivå med (eller tom mer än) boqvist och vi samtidigt är i behov av dito boqvist-ersättare på forwardsidan så kan vi kanske inte värva detta rakt av.

I SÅNT FALL är det något som rimmar extremt dåligt internt i BIF,
och det måste väll även du förstå, eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Lindström: Det är DU som har bevisbördan, inte jag.
Det är DU som kastar ur sig siffror om hur mkt 3-4 linjespelare tjänar i Brynäs och övriga lag.
Det är DU som påstår att våra spelare tjänar för mkt jämfört med övriga lags ditospelare.
Sen kräver du sifferbevis av mig, jag som bara undrar ifall våra spelare verkligen är överbetalda om de siffror du nämner nu stämmer?
Vem som ordbajsar här och bara gissar utan att ha nåt konkret på fötterna är väl rätt så uppenbart...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Huge: Tror du 3-4 linje spelare i FBK, DIF eller varför inte i Malmö tjänar 110-125”?
Om DU tror att dom gör det så vänligen presentera dom siffrorna.

Dit svammel med ” Vad som är för mkt för ett lag kan ju vara fullt normalt för ett annat.
Allt är väl en bedömning från fall till fall och där man väger det man betalar för mot det man förväntas få ut av en spelare”
Visar inget annat än ordbajseri.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Huge: Beundrar din glöd Huge. Du tröttnar verkligen aldrig
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Lindström: "Än viktigare då att klubben betalar för spets inte för gamla meriter/hjärta."

Precis. Skönt då att Brynäs betalat för spetsspelare som Rödin, Scott och Sigalet.
Plus att man avsatt ytterligare pengar för sånt som är vardag i samtliga lag: spelare man vill förlänga med och som oftast kräver en löneförhöjning.

"Tydligt att för många 3-4 linje spelare tjänar på tok för mycket i Brynäs"

Hur avgör man vad som är "på tok för mycket", för lite eller normalt?
Kan du redogöra lite mer konkret för vad du menar?
Vad är ex snittet för såna spelare om du tittar på hela SHL?
Vad som är för mkt för ett lag kan ju vara fullt normalt för ett annat.
Allt är väl en bedömning från fall till fall och där man väger det man betalar för mot det man förväntas få ut av en spelare.
Det enda som för mig framstår som tydligt är att du bara sitter och gissar och inte har en aning om vad du pratar om. Som vanligt, höll jag på att säga...

"Boken skulle ersatts direkt när det fanns spelare på marknaden"

Och det berättar du för Sundlöv först nu? Märkligt...
Om du eller din kristallkula redan i september visste att Devils skulle ge det här beskedet i slutet av november, varför i glödheta helvete berättade du då inte det för Sundlöv i september? Då hade vi förmodligen suttit här idag med en om inte fullvärdig men ändå skaplig ersättare. Synd...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
xxx BIF xxx: Var och när har cheferna sagt till Sundlöv att det inte finns ekonomiskt utrymme för att rätta till ev felvärvningar och ersätta för skador?
Man har ju t.o.m sagt att ifall man hade värvat en ersättare för Boken redan i september och Boken sen vill komma tillbaka i december, så hade det funnits medel för att bekosta dennes återkomst. Tyder det på att man saknar ekonomiskt utrymme för det du kräver?
Hela ditt inlägg är ju så inkompetent som det kan bli.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Hur lång fördröjning ligger det i elitpro.. vanligtvis?
Just nu står å ena sidan Antons skada med men tex jeadon har inte fått assistpoäng ännu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
varulf: Låter som Brynäs det ”Blir nog ok detta tillslut ska ni se”
Snart presenteras Mannberg för 3 nya år & tilltänkt plats i en 1-2 lina...
Det blir förstärkningen....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
varulf: Detta är ju ett forum för lekmän som spekulerar, det är ju inte så att vi sitter på Sundlövs kontor och framför våra spekulationer och åsikter direkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
varulf: ”Blir nog ok detta tillslut ska ni se...”

Sa du likadant för ett år sedan?
Hur gick det sen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Lindström: men låt föreningen sköta detta! Marknaden är död, den är inte död, eller död...... Hur orkar ni.??! Man borde och man skulle gjort... Jag är rätt övertygad om att man inom organisationen har en mkt bra plan för alla scenarion för det är deras jobb. Vi är lekmän bakom ett alias. Blir nog ok detta tillslut ska ni se...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Mattson: Än viktigare då att klubben betalar för spets inte för gamla meriter/hjärta. Tydligt att för många 3-4 linje spelare tjänar på tok för mycket i Brynäs, vilket gör att det uppenbart är skralt i kassan för att värva spets.

Boken skulle ersatts direkt när det fanns spelare på marknaden INTE nu när det är floppar, skadade & spelare som fått lämna.

Och skulle Brynäs fått besked att Boken ville komma hem så skulle man garanterat fått hjälp av externa krafter för att bekosta han. Alt rensa ur truppen för att frigöra slantar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Mattson:
Fast ekonomin?

Klart att det finns en budget, ett riktvärde för Dacke och Sundlöf att försöka hålla sig inom, ffa innan serien drar igång.

Men att sätta mål för dem och inte ge dem det ekonomiska utrymmet att rätta till ev. felvärvningar/skador som uppstår är bokstavligen lika dumt som att sundlöv skulle säga åt spelarna att:
”ni har målet på er att vinna matcher och vi har köpt in 5 hockeyklubbor åt er var som ni själva valt och provat in - går de sönder så går de sönder men ni får inga fler, ni är här för att vinna matcher och det förväntar jag mig nu”.

Tänk er sundlöv sedan när han ska förklara det.
”Nä men, vi hade otur i år. Klubborna gick sönder i större omfattning än vi var beredda på. Vi fick en stor svacka efter jul, och vi har identifierat att det var vänsterhokade bladen som tog slut. Tog ett tag för killarna att hitta rätt med lånade felhokade blad. Sedan att vissa spelare inte hade någon klubba alls i slutet av säsongen var bara olyckliga omständigheter. Vi är kritiska mot oss själva och vi är inte nöjd med prestationen, men nästa år ska vi ha satt vår spelidé som går ut på att minska närkampsspelet för det är där klubborna går sönder”
Det blir ju bara löjligt dravel!

Går ju inte att från chefshåll sätta mål på sina anställda och sen inte ge dem verktygen att kunna nå dessa mål.
Det är ju så inkompetent det bara kan bli.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
munkas: Eller så finns svaret i föreningens ekonomi. Njaää, det måste handla om att nån i föreningen är en idiot. Munkas - huvudjägaren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Mattson: Ok, Rödin borta. Frågan är om vi nu kommer värva eller låna ut en spelare? Brynäs har ju på senare år blivit kända för konceptet med lövtunn trupp, extremt känslig för skador. En medveten strategi för att förvirra motståndarna? En mättnadskänsla över idel fina 10:e placeringar? Svaret finns nog gömt vid sidan av svaren på hur man förvaltar framgångarna efter en SM-final eller ett SM-guld.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Mattson: Värst vad du engagerar dej i mej. Gör det då om det roar och tillfredställer. Vad du nu får ut av det, fördomsfulla lilla människa...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
bradberry: Varför då? Var har du läst det?

Edit: Det stämmer inte att han är aktuell för KHL. Severstal får Petunin från Moskva i utbyte mot rättigheterna till Järnkrok om han någonsin spelar i KHL (t ex i fall av en lockout).
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
bradberry: Vart står det?
Det vore otroligt märkligt med tanke på Järnkroks start på säsongen samt hans billiga kontrakt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
bradberry: Intressant, jag visste inte att NHL och KHL kunde göra trejder på det sättet. Ganska stor triumf för KHL om det stämmer, visar ju på att NHL ser de som hyggligt likvärdiga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
pekka85: Foten tydligen, under snörningen. Skadan var baksida knä.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
bradberry: Var ju ganska uppenbart att något inte stämde med Rödin igår. Står på hemsidan att han har en seninflamation. Hoppas inte det är senan han skar av för några år sedan! Känns jävligt surt för det oroar att det ska bli följdeffekter av detta. Hoppas verkligen jag har fel. Trots produktion i form av just mål tycker jag Rödin varit riktigt bra. Känns återigen också som medical team gör fel som spelar honom. Klantigt!

Nu är vi tillbaka där vi brukar vara VARJE säsong med en för tunn trupp som blir ännu tunnare när de få stjärnspelarna går sönder. Hoppas de hittar ett riktigt guldkorn och gärna så snart som möjligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Järnkrok aktuell för Dynamo Moskva i nån trade... (Alexander Petunin)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
ellis: Så här nån vecka innan värvningen presenteras förutspår jag att du kommer vara missnöjd med den. Ska vi betta?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Mattson: Nja, får vi in en hyfsat duktig målskytt som kan spela med Scott och Rödin så finns det väl ingen anledning att såga vare sig spelaren, Sundlöv eller föreningen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
ellis: Det blir en hårt arbetande forward med bra moral som älskar att tävla och kommer till jobbet varje dag vad skulle vi fans kunna ha i mot det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Mattson: Nej vad då? Helt upp till den spelaren det. att prestera eller inte göra det. Visar det sen bli det sistnämnda faller allt med berättigande tillbaka på herr Sundlöv, baserat på vad han visade sig hitta och ta in för nyförvärv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Auchinleck: Ja! På sikt... Men inte nödvändigtvis på kort sikt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
bradberry:
Rödin ut och Solem in signalerar 4 KS på 10 år snarare än 4 guld på 10 år?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
1a linan blir ju skapligt desarmerad utan Rödin.
Jag hade nog hellre sett Molin-Scott-Rohdin
Brodecki-Ölund-Danielsson
Desch-Sallinen-Mannberg
Alcén-Blomqvist-Forslund/Solem

Ska bli riktigt kul att se Solem hur som helst, det är en spelar jag uppskattar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Bättre Rödin får vila än att laget lutar sig mot en halvskadad lagkapten ur form. Övriga kanske går samman å höjer sig ytterligare ett snäpp när han som egentligen ”ska göra det” inte är med...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Svensson_62: Det enda som är säkert är att oavsett vilken spelare som värvas så kommer
1. han sågas
2. Sundlöv sågas
3. föreningen sågas.

Oddsen på det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Retse: Tror det är lugnt. Brynäs kommer nog inte att panikvärva någon till förstakedjan imorgon. 🙂
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Axle San: Det kan du säkert ha helt rätt i, låter rimligt. Oavsett gör de nog klokast i att inte panikvärva någon till förstakedjan imorgon 😊
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Retse: Det kan ju vara en utländsk spelare som är verksam i Sverige redan, sen undrar jag om migrationsverket ens behäver blandas in om det handlar om en EU-medborgare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Axle San: Visst kan man tycka att de borde värvat en ersättare till Boqvist redan i somras o med facit i hand så hade det ju varit att föredra. Men det tycker jag är rätt ointressant att prata om nu, nu handlar det om hur förutsättningarna ser ut nu så får den sportsliga ledningen utvärderas separat. Jag är inte av åsikten att de behöver sparkas nu så den diskussion tycker jag är totalt ointresserat i dagsläget.
Kommentera

2009560 · »