Brynäs IF

713935 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

« · 1308095 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Hur var det med läsförståelsen? När har jag sagt att jag har meriter som fotbollstränare?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

faceoff: "Sandin har ett kontrakt,han bestämmer om det ska brytas"

Så i DIN verklighet är det alltså Sandin som ensidigt bestämmer när han vill bryta sitt kontrakt och Brynäs har bara att rätta sig efter Sandins krav?
Är det så jag ska uppfatta dig?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Du kan fortsätta att läsa dina tidningar o ha dina teorier,det är DIN verklighet,min är en helt annan!"AMEN..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

faceoff: " Märks att du inte förstår hur det funkar i verligheten,Sandin har ett kontrakt,han bestämmer om det ska brytas"

I MIN verklighet är det inte bara spelaren som bestämmer utan även arbetsgivaren, i det här fallet Brynäs.
Och sen är det väl rätt så troligt att det till stor del handlat om pengar men även sportsliga hänsynstaganden.
Det hade som du antyder blivit dyrt att lösa ut Sandin från kontraktet om han nu själv velat fullfölja detsamma till varje pris sas.
Bättre då att låta honom vara kvar samtidigt som han kan bli nyttig vid ev skador på andra spelare.
Men det ändrar ju ändå inte på faktum att det låter ologiskt att tacka nej till ett bud från Leksand om Brynäs nu verkligen hade velat bli av med Sandin till varje pris?

Enligt brynäsbloggen så låter det så här:

"Jag nosade fram nyheten om Emil Sandin (läs den här) där han blivit uppmärksammad av Timrå. Enligt min källa så ”var en övergång i stort sett klar” innan Timrå gick i andra spår och värvade Mika Viinanen. Nu har Timrås forward Fredrik Hynning skadat sig och blir borta året ut. Kanske kan den där Sandin-övergången bli ett faktum, trots allt? När Brynäs möter just Timrå finns han inte ens med i truppen och Sandin lär knappast vara nöjd över den situationen.

Sista ordet är nog inte sagt här."

Som sagt: svårare behöver det kanske inte vara.
Brynäs har nu fått ett tillräckligt bra ekonomisk bud på Sandin, till skillnad mot ett ev mkt sämre bud man fick från Leksand i våras.
Och att men i våras dessutom hade större förhoppningar på en bättre utveckling hos Sandin, vilket också vägde in när Leksand fick nobben.
En utveckling som vi idag tyvärr inte har sett så mkt av.
Och att man därför väljer att försöka bli av med honom och det helst med hans eget medgivande.
Alternativet är väl att Sandin själv har försökt hålla sig kvar i Brynäs med näbbar och klor och spela av sitt kontrakt, mest av ekonomiska skäl.
Vilket jag håller för mindre sannolikt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
70 Rodrigues: Absolut inte.
Jag återger bara det som vår fotbollstränare själv har påstått, inget annat.
Han gör helt rätt som inte yppar nåt han fått reda på i förtroende.
OM han nu verkligen fått nåt förtroende öht.
Det är väl det som är den springande punkten, eller....?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge:" Började visst som tränare redan vid 8 års ålder men har nu sadlat om till nån sorts spågubbe som säger att han har insyn i Brynäs verksamhet men inte vill yppa ngt om det han vet."

Hade du själv gjort det om du fått ett förtroende?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

Gurra88: " Hört något mer om intresset utifrån av Nordan?"

Ingenting.
Mer än att Frölundas supportrar ska starta en namninsamling och att dom konsulterat nån 22-årig smålänning som påstår att han har meriter som fotbolltränare.
Började visst som tränare redan vid 8 års ålder men har nu sadlat om till nån sorts spågubbe som säger att han har insyn i Brynäs verksamhet men inte vill yppa ngt om det han vet.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Märks att du inte förstår hur det funkar i verligheten,Sandin har ett kontrakt,han bestämmer om det ska brytas,om inte får Bif betala fast han inte spelar..ÄR DET SVÅRT ATT FATTA!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

faceoff:  "Det är alltså skillnad vadet står på ryggen?"

Ja, det är väl självklart.
Om du har ett namn på ryggen som är mindre viktig och/eller mindre skicklig som spelare, jämfört med ett annat namn, så är det väl självklart att namnet på ryggen spelar in.
Eller vad är det annars du antyder?
Att tränarna tittar på det namn dom tycker är tuffast och går på det, eller...?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
faceoff: Där vann du på poäng:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
faceoff: Personligen gillar jag Sandin och hans spelstil och tycker också att han som sagt drabbats av de oturliga omständigheter jag talar om.
Problemet för Brynäs är ju att konkurrensen från framförallt våra duktiga juniorer har varit så hård just när Sandin tillhört laget.
Kan inte säga att jag klandrar Sundlöv och CZ om man väljer att satsa på juniorer som har större potential att bli spetsspelare om man jämför med Sandin. Jag använde medvetet och lite överdrivet etiketten "halvbrunkare" för att visa på just skillnaden mellan hans spelsätt och de juniorer vi har.
Det var mao ingen absolut objektiv beskrivning på honom som spelartyp.
Han har defintivit andra kvaliteter också, bara att det finns andra spelare i laget som för tillfället (och tyvärr för Sandins del) är att föredra.

Sen undrar jag som sagt varför Leksand fick nej om Brynäs som du säger ville bli av med honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Hört något mer om intresset utifrån av Nordan?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Det är alltså skillnad vadet står på ryggen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Som sagt DU tror,SANDIN sa nej, han har kontrakt om du inte visste,nu vill han bort för han får för lite speltid,Om du TROR Sandin är enbrunkare så har du NOLL koll,han va/är en otrolig talang som inte har fått förtroende,han kommer att lyckas otroligt bra i nästa klubb,jag vet!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
faceoff: Ja, det är en djävla skillnad på en tilltänkt förstecenter som tillhör ryggraden i laget och som kommer mer och mer efter en svår skada.
Jämfört med en halvbrunkare som det i princip går 13 av på dussinet och som kört fast i Brynäs.
Ser du inte det trots din enorma insyn i föreningen så är du antingen blind eller väldigt okunnig.

Sen kan du väl försöka ge oss en tänkbar förklaring till varför Brynäs skulle ha tackat nej när Leksand ville värva Sandin, om man nu samtidigt och som du påstår ville bli av med honom inför den här säsongen.
Låter minst sagt ologiskt.
Eller du kanske VET hur det ligger till, så att vi inte behöver spekulera?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge:Nu skriver du emot dig själv,det är alltså skillnad på vad man heter som du förnekat tidigare,vad är det för skillnad på Sandin vs Nordan att komma tillbaka efter skada?Har Sandin fått samma förtroende tycker du?Nej,det är skillnad vad man heter i Bif eller presterat tidigare,gamla meritergår man på..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

faceoff: "Sandin har inte varit skadad!!!Vadå Brynäs bestämt sig???Snacka inte när du inget vet!!!"

Läs vad jag skriver innan du öppnar käften med en massa utrops- och frågetecken.
Sandin var skadad för nåt år sen och när han sen kom tillbaka så fick han svårt att ta en plats. Ett exempel på lite oturliga omständigheter som jag anser har kantat hans karriär i Brynäs.
När han sen blev kvitt skada så hade våra övriga juniorer mer eller mindre slagit igenom och gått förbi honom i utvecklingen, som jag ser det.
Vilket är ett exempel på ytterligare en "oturlig" omständighet för hans del.

När jag talar om att Brynäs har bestämt sig så är det ett troligt scenario, dvs en spekulation från min sida och inget faktum.
Mao: det är som du säger: jag VET inte. Jag lägger fram en personlig teori om hur det kan förhålla sig.
Det hade du märkt om du hade läst mitt inlägg, men det kanske är för mkt begärt att du ska göra det?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Bissett19: Ja.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
faceoff:

Ok.
Leksand röck ju i honom inför denna säsong också,men han ville stanna..

Frågan är om man kommer ersätta honom?
Vi tappar ju en del forwards under J-VM som det verkar(Järnkrok,Wännström?Larsson? Rensfeldt?)

Har du hört något?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Bissett19: Kan tala om att INNAN säsongen ville Brynäs bryta med Sandin!!Tycker oxå han ska ha en plats så bra är han,det är en talang som Bif inte har tagit vara på,skulle han få dom 15 min.varje match som andra får fast dom är kass skulle det se mycket annorlunda ut för Sandin,han kommer att sänka Bif i en annan klubb,,LYCKA TILL SANDIN!!!

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
faceoff:

Sandin har förmodligen krävt mer speltid,vilket inte NC har kunnat ge honom.
Emil är så pass bra att han ska spela mera,och då är det bättre att han rör på sej till en annan klubb.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
70 Rodrigues: Jo..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
faceoff: Huge vet precis ALLT när det gäller Brynäs IF och deras förehavanden, har du inte märkt det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Sandin har inte varit skadad!!!Vadå Brynäs bestämt sig???Snacka inte när du inget vet!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Bissett19: Tack för statsen. Svart på vitt, bokstavligt talat....   :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Zzz: Svår sits som Sandin sitter i.
Han tar inte en plats i laget just nu och när han haft skador och just kommit tillbaka så går CZ antingen ner på folk eller så är det helt enkelt andra som gör hans jobb bättre.
Inte alls helt osannolikt att han aviserat sitt missnöje med situationen och ex hört sig för om Brynäs kan tänka sig att ev bryta kontraktet.
Ngt som Timrå förstås fått nys om och lagt ut lite krokar.
Och sen har Brynäs bestämt sig för att ändå behålla Sandin, mest som backup för ev skador.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge:

Sorted by higher Shot%, Goals For
Rk Team GP GF Shots SG%
1 Brynäs IF 20 57 537 10,61
2 Luleå HF 20 55 525 10,48
3 AIK IF 21 55 531 10,36
4 Timrå IK 20 55 537 10,24
5 Skellefteå AIK 21 66 666 9,91
6 Djurgårdens IF 20 49 514 9,53
7 Södertälje SK 21 55 578 9,52
8 Färjestads BK 20 53 557 9,52
9 MODO Hockey 20 52 574 9,06
10 HV 71 20 52 589 8,83
11 Linköpings HC 20 48 578 8,30
12 Frölunda HC 21 41 630 6,51
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
70 Rodrigues: Nordan ska visst vara påväg till Frölunda med. De skriker efter en så hårt arbetande center
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huss: Brynäs har väl högst antal avslut på mål räknat i procent på antalet avlossade skott, om jag inte har helt fel.
Starkt att leda den ligan om man hela tiden skjuter från sarghörnen.
Men skott som tar i burgaveln eller träffar målvakten bakifrån kanske också räknas?    :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
tjugo8: så sant, så sant, han oxå ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
70 Rodrigues: Vi får hoppas att några av dem du nämnt stannar eller går till NHL för då kan vi i alla fall få en slant.

Sandin är inte mycket att ha, en dussinlirare.

Nya spelare bör knappast göra Brynäs sämre i alla fall så lite omsättning skadar inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
arnio: Klantigt så man baxnar faktiskt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Bissett19: Mycket kasst att GD kallar Sandin för Sandlin

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Zzz: Man kan ju alltid hoppas att Järnkrok, Larsson, Rensfeldt o Wännström stannar, annars så blir det riktigt jobbigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
70 Rodrigues: Ja vem vet. Jag tror Järnkrok, Larsson Rensfeldt och Wännström gör ett år till. Slifverberg, Rödin och Ekholm däremot.
Kahnberg spelar i Frölunda nästa år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Zzz: Dom vill väl satsa på Dackell o Hansen inför nästa säsong. Med tanke på Brynäs uttalade dåliga ekonomi så lär det bli svårt att få ihop ett slagkraftigt lag till nästa säsong, då varken Järnkrok, Rödin, Silfverberg, Ekholm, Larsson, Wännström eller Rensfeldt lär vara kvar av olika anledningar?

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huss: Ja det har han på slutet, men som han började säsongen så kanske man skulle ha gett honom lite uppmuntran. På senare tid har han inte varit ett dugg bättre än tidigare år.
Det jag tycker är oroande när om man ser över Brynäs laguppställning är att om tre år kommer i princip hela laget vara utbytt. Junisarna spelar NHL, gamlingarna har slutat. Vi måste vara rädd om spelarna som ligger i 22-28 åldern.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Zzz: han har fastnat i sarghörnen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Enligt GD är Sandin på väg bort. Jag tycker Brynäs gör ett misstag om man släpper honom. Jag tycker han började säsongen starkt men fick ändå inte spela när Cz gick ner på folk.
Han får stå tillbaka för junirorerna i fjärde, men hur många av dessa kommer att spela i Brynäs om två år? Sandin kunde vi haft nytta av länge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
sylf: ๑arnio: Varför är det en skitblaska? För att dom skriver negativt om Brynäs?
Alla journalister, inkl de lokala, dissas ju och kallas okunniga mm så fort dom säger nåt negativt. Motivera gärna!๑

Varför det är en skitblaska? Men Sylt därför att de skriver dynga. Om de skriver skit om Brynäs vet jag inte men jag skulle förvånas om de skrev mer skit om Brynäs än om något annat.
Expressen/Aftonbladet är för mig mest artiklar utan substans med en rubrik som lovar mer än den håller. (Lite som Brynäs och målet om semifinal om man ska spexa till det).

Ett exempel på expressens uselhet är ju annars namn/ bild publiceringen av Malmö-skytten som lett till att en vittneskonfrotation är omöjlig.
Aftonbladets publicering om Sven Olof Littorinhistorien var ju inte heller direkt snygg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Sitter fortfarande och är orolig över att Frölunda ska sno Nordan mitt framför ögonen på oss...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Brynäs vinner imorrn så upp me hakan era jävlar! :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

bradberry:

Han är grym på Fridrott med Zalar på Sportradion...
Men vad gäller Dackell hade han rätt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
hahii: Låter intressant. Imorgon är det dags för livematch borta. Värmer upp med Timrå J20-Löven först...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Åström är ju riktigt bra. Levererar alltid...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Ge mig silfver-järnkrok-somervuori!
och dacke,hansen i fjärde!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Imorgon ska jag fan se matchen med tvångströja på mig har fan inte råd att ta en förlust till!!!!

Kom igen nu ge oss en vinst SNÄLLA
Kommentera

« · 1308095 · »