Brynäs IF

711093 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

1309118 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Har jag sagt att jag har mer koll än nån annan?. Du hittar alltid på så jävla mycket för att styrka dina grejer.. Jag försvarade ett felaktigt påstående där han ansåg att jag aldrig varit i närheten av idrott på hög nivå förtutom på läktaren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Gurra88: Ramkvist ifrågasatte om du öht sysslat med nån lagidrott mer än att du suttit på läktaren, eftersom han tycker att du har så otroligt dålig koll på det mesta.
Då kontrar du med att "jag tränar fotboll på hög nivå", ngt du dessutom anser vara en solklar synonym med att "spela fotboll på hög nivå".
Ledsen att behöva göra dig besviken, men även om jag hade förstått vad din dialektala version egentligen betyder så tycker jag likförbannat att din ev merit som aktivt spelande på hög nivå inte är nån garanti för att du skulle ha mer koll än nån annan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Et tu Brute: Självklart är det så. Nivån i Sverige är väldigt låg i jämförelse med andra länder.. Men för att göra de korrekt, en hög nivå i svenska ligor mätt..

Men man kan ju inte träna fotboll, om man inte är tränare om man tar Huges svenska.. Men så är han ganska gammal så jag förstår att han inte riktigt hänger med det svenska språket
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

Paddan: " Trixar med boll på Kebnekaise"

Nja, om det nu är Småland vi talar om så tror jag att det är på Taberg som Gurra tränar....

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

Att skriva fotboll och "hög nivå" i samma mening, kan te sig aningen relativt för en utomstående betraktare.

Att smålands enda allsvenska lag, Kalmar FF, skulle påstå sig höra hemma på en hög nivå, skulle förmodligen orsaka årets gapskratt nere i fotbollseuropa.

Superettan är landets näst högsta serie och lagen i serien tillhör tillsammans med de allsvenska lagen, svensk elitfotboll. De småländska inslagen i denna sofistikerade sammanslutning, J-Södra och Öster, räddade sig i år kvar genom kval.

Sedan är vi nere på landets tredje högsta nivå, Div 1 i fotboll. Här är vi många som tycker att det krävs en rejäl överdos av självförhärligande, för att legitimera någon som helst form av hög nivå.

Hur som helst så tog sig i år Jonas Therns Värnamo, in i svensk elitfotboll genom att vinna den södra serien och nu väntar länsderbyn i landets näst högsta serie. Övriga småländska inslag på tredjenivån var Husqvarna FF, som länge låg pyrt till, men som hade styrt upp det hela med en 4-5 omgångar kvar att spela.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Gurra88:as fotbollskarriär kan fortsättningsvis driftas brevledes eller via PM.
Kom igen och diskutera Brynäs IF istället.

Moderatorerna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
arnio: Jag spelar fotboll på hög nivå.. Jag är inte tränare i fotboll.. Vad är det du inte förstår i den meningen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
arnio: Trixar med boll på Kebnekaise
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
arnio: bollkalle? Waterboy ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Gurra88: Tränar fotboll på hör nivå..hm du är alltså inte tränare och du skrev inte att du spelar fotboll på hög nivå. Vad gör du om du varken är spelare eller tränare men tränar fotboll på hög nivå? Tränar du själv hemma på bakgården?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Gurra88: Spelar du inte fotboll? platsar du inte?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Det hade fortfarande inget att göra med att just leda ett lag.. Ramkvist sa att han inte trodde jag hade erfarenhet av elitidrott på hög nivå, förutom på läktaren. Och jag kontrade med att jag tränar fotboll på hög nivå. Har aldrig nämt att jag varit tränare i fotboll.. så ge dig. Du hade fel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

El Maco: " Man kan tolka på fler sätt men jag vänder mig mot påståendena att 98 % av landets övriga befolkning skulle göra samma tolkning som du och att det bara är i en småländsk byhåla man skulle säga så."

98% är naturligtvis en överdrift och min poäng var heller inte att syssla med nån exakt sifferexercis.
Jag är fullt medveten om att uttrycket "jag tränar fotboll" kan vara dialektalt och kan tolkas som att man antingen spelar aktivt eller "lattjar" lite på sin fritid sas, där både träning och aktivt spel ingår.
Men som sagt: i det sammanhang uttrycket användes och hur det då kan tolkas, så vill jag nog påstå att det inte går att tolka på så många andra sätt än det jag gjort.
Jag har iaf tillräckligt med självinsikt för att inse att jag verkar ha missuppfattat vad min motpart velat säga.
Synd att motparten samtidigt inte verkar visa riktigt samma självinsikt genom att åtminstone ANTYDA att han uttryckt sig på ett sätt som kan missförstås.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
GävleLasse: Du själv verkar iaf vara djävligt intresserad, av ditt engagemang i frågan att döma....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Ta det där via mejl istället.. INGEN är intresserad!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

Gurra88: " Eftersom det fortfarande bara är du som tolkade det så  så kanske du borde jobba lite mer på din självinsikt.. Och inse att du tänkte fel.. Igen"

Jaså, du har frågat alla härinne som följt debatten, hur dom tolkat ditt uttryck?
Bara för att en eller två personer har tolkat det på ditt sätt så betyder väl inte det att alla andra har gjort det?
Och vad en ev feltolkning har med självinsikt att göra är det nog bara du själv som begriper.
Om du skriver "jag tränar fotboll på hög nivå" och använder uttrycket som ett argument för att du skulle ha kunskaper i att leda ett lag, så är det nog djävligt många som tolkar det som att du själv är eller har varit tränare i nån form.
Att du nu förklarar hur det ligger till och att jag själv följaktligen (på goda grunder) måste ha missuppfattat dig, är en helt annan sak.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Ove Myling: HAHAHA!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Är det inte dags att styrelsen sparkar han som "tränar ishockey på en hög nivå"?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Eftersom det fortfarande bara är du som tolkade det så så kanske du borde jobba lite mer på din självinsikt.. Och inse att du tänkte fel.. Igen
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Jag svär på hedersord att säga att du har rätt, när den dagen kommer!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
70 Rodrigues: Och du skulle hålla med Gurra ända in i döden vad det än gällde och hur fel han än har, bara för att slippa den enorma skammen att tvingas säga: Huge har rätt.
Det säger det mesta om dig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Bissett19: Klart jag hellre hoppas att vi vinner tre matcher, och att CZ inser sina misstag och bänkar de som förtjänar de.. Men eftersom det känns föga troligt så är de lika bra att vi får några förluster i rad så vi kan börja på ny kula med ny coach... för som huge säger, det har bara gått 21 matcher..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Man kan tolka på fler sätt men jag vänder mig mot påståendena att 98 % av landets övriga befolkning skulle göra samma tolkning som du och att det bara är i en småländsk byhåla man skulle säga så.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Det är ju bara du som har kommenterat "tränar fotboll", det säger mer om dig än om Gurra!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
El Maco: Sätt in uttrycket i det sammanhang det först användes, dvs när Gurras kunskaper i att leda ett lag ifrågasattes och han kontrade med att han minsann "tränar fotboll på hög nivå".
Kan du ärligt påstå att det inte går att missförstå utan att det är solklart att det ska tolkas som att han spelar fotboll aktivt och inte är tränare i ett lag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Stockholm här. "Jag tränar fotboll" är i mina öron just vad Gurra88 säger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Gurra88: Mkt möjligt att man nere i din byhåla i Småland säger "jag tränar fotboll" när man vill säga att man spelar fotboll aktivt i nåt lag.
Isf handlar det om ett dialektalt uttryckssätt som jag aldrig har hört tidigare.
Skulle dock tro att 98% av Sveriges övriga befolkning tolkar uttrycket "jag tränar fotboll" som att man är tränare i ett lag och inte att man spelar aktivt.

Dessutom var det så att din ev kunnighet vad gäller att leda ett lag ifrågasattes av en skribent, varpå du som motbevis framförde just argumentet att du "tränar fotboll på hög nivå".
Inte konstigt att man då antar att du menar att du tränar ett lag i fotboll och inte att du spelar aktivt.
Att aktivt spela eller ha spelat i nån idrott är dessutom ingen garanti för att man skulle ha kvalifikationer för att leda ett lag.
Det har vi förutom du åtminstone ETT ytterligare exempel på härinne.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Gurra88:

Ja du ser,det är nog fler i din klubb som ser att vi förlorar och därmed får bort NC.
Jag själv hoppas på vinst i varje match.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Bissett19: Öhh Frölunda är på "G" nu. Tabletterna är slut samt receptet är slut. Det får bli Obstler ikväll, fast först en Captain Morgan mit Cola.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Bissett19: Ja det tror jag..

Ja precis.. tre fina förluster.. men kanske det som krävs för oss antiCzarneckis;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Gurra88:

Sist eller näst sist kvittar väl...
Du tror Frölunda åker ner och spöar LHC?

Brynäs har:
Hv hemma
SKAIK borta
DIF hemma.

Dags att plocka fram dom starka tabletterna;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
65selander: efter nästa omgång är vi sist.. Men vi har inte problem. Absolut inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
65selander:

En tabell ljuger alltid,speciellt nu=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Sanningen i vitögat.

1 Luleå HF 21 +13 43
2 Skellefteå AIK 21 +22 41
3 Färjestad BK 21 +8 36
4 Linköpings HC 21 +6 32
5 HV71 21 +4 32
6 AIK 21 +3 32
7 Djurgårdens IF 21 -6 31
8 MODO Hockey 21 0 28
9 Timrå IK 21 -9 28
10 Södertälje SK 22 -9 27
11 Brynäs IF 21 -13 26
12 Frölunda HC 22 -19 25
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Hade jag varit tränare hade jag skrivit. "Jag är tränare på hög nivå."

Men jag tränar fotboll. jag är inte tränare i fotboll. två jävligt stora skillnader. Men jag är som sagt inte förvånad. Du har inga studielån feta studielån direkt va?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
MarcusElving: Vi träffade ju ribban, det är ju bättre än ingenting!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

Greiss spelar bra idag, det gjorde han även förra matchen.

Synd bara att när målvakten börjar spela bra så slutar vi göra mål.. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Gurra88: Om du kliver in från noll och säger att du fortfarande tränar fotboll på hög nivå, hur fan ska man då kunna räkna ut att du menar SPELAR på hög nivå?
Det är väl för fan självklart och underförstått att man spelar fotboll om man även tränar.
Eller ville du bara säga att du enbart tränar och inte spelar?
Goddag yxskaft.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Jag tränar fotboll (spelar).. Så du menar att spela fotboll inte är att träna.. Ajdå, det var något nytt. Trodde jag gick på träning för att träna på att bli bättre på att spela?..

hade jag varit tränare så hade jag förmodligen som du ändrade det till skrivt:
Jag är tränare i fotboll på hög nivå.

Men jag är inte förvånad att du inte fattar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge:" Har redan gått igenom grundskolan och där lärde jag mig skillnaden mellan uttrycken att "träna ett lag" och att" spela i ett lag".


Ja, man brukar lära sig det när man står på sidan o tittar!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Gurra88: " Och nej, det är inte heller min grej, tränar fortfarande fotboll på hög nivå.."

Hur ska du ha det nu då?
TRÄNAR du ett fotbollslag på hög nivå eller SPELAR du fotboll på hög nivå?

I ovanstående citat säger du uttryckligen att du TRÄNAR fotboll på hög nivå.
Eller menar du bara att du fortfarande står och trixar med bolleni tunn luft på toppen av Himalaya eller Kebnekaise?
Har redan gått igenom grundskolan och där lärde jag mig skillnaden mellan uttrycken att "träna ett lag" och att" spela i ett lag".
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Ja jag spelar fotboll på hög nivå. Men vad har i helvete har det att göra med att ha meriter som fotbollstränare? För att få meriter som fotbollstränare måste man väl träna ett lag till att börja med. Gå om grundskolan gubbe
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: han kanske är med på träningarna men får inte spela? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

Gurra88: " Hur var det med läsförståelsen? När har jag sagt att jag har meriter som fotbollstränare?"

Så här skrev du häromdan i ett svar till Roger Malmqvist:

"Om du nu är så skarp som du utgör dig för att vara så borde du redan insett att 88 i mitt namn står för årtalet.. med andra ord 22 år. Hur många 22 åringar leder lag i de två högsta divisionerna? Och nej, det är inte heller min grej, tränar fortfarande fotboll på hög nivå.."

Du tränar alltså fotboll på hög nivå.
Är inte det att ha meriter som fotbollstränare?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
faceoff: Det där får du allt förklara liiite bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge:
Om Brynäs var mindre i hörnen skulle de vara bättre än 4:e sämst i skjutna skott
...och iom att de har högst effektivitet torde målutfallet öka
...vilket hjälper till om man vill spela för att vinna matcher och inte bara spela för att undvika att förlora dem
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
GävleLasse: Är det inte det jag sagt,Bif ville bli av med Sandin innan sässen Sandin sa nej,Bif ville inte göra sig av med honom när han sa nej pga rädslan att inte ngn klubb ville ha honom..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
faceoff: Brynäs har precis lika stor rätt att bryta ett kontrakt. Brynäs kan stoppa vilken som helst av sina kontrakterade spelare från att träna och spelamed andra klubbar. >Precis som de är skyldiga att betala ut lön till Sandin så länge han har kontrakt med klubben.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
faceoff: Förlåt läsförståelse
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Huge: Som du brukar säga,hur är det med lässvårigheten,SANDIN SJÄLV SA NEJ,OCH JA DET ÄR DEN KONTRAKTERADE SOM AVGÖR,Du vet väl va ett kontrakt är?Om Sandin bryter så slipper Bif betala,Om Bif bryter så får Sandin sin lön så länge inget annat lag tar över alt,kontrakt går ut,SVÅRT ELLER!!
Kommentera

1309118 · »