Brynäs IF

713109 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11

1532373 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Gurra88:  "Ja gundersonär en riktig jävla floppvärvning"

"Det här måste vara det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen"

Två av dina citat som tål att begrundas.
Varför ska vi helt plötsligt tro på din "analys" av Franson som back, när vi vet hur fel du haft tidigare?
På rak arm kan jag säga att du är den mest okunniga supporter jag stött på härinne, och då ska du veta att det finns en hel del att välja på.
Du kanske skulle tona ner dina tvärsäkra påståenden om spelare och ledare, för din egen trovärdighets skull, om inte annat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Gurra88:

Haha vi säger så din dysterkvist. God kväll på dig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Johan Norrström: han kommer inte behöva köpa sig fri. annars har du rätt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Gurra88:

Jag återger som sagt bara vad samtliga inblandade parter har sagt om kontraktet. Att Cody om han själv vill kan bryta kontraktet tror jag precis som du. Det finns alltid kryphål eller andra sätt att köpa sig fri från ett gällande kontrakt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11

Johan Norrström:" Ja hmmm fast Franson säger sig ju själv att han inte hade riktigt full koll på vad som står i kontraktet. :) Att han lämnade de detaljerna till sin agent. "

Syftade på detta. som i mina ögon är otroligt naivt. Han har en klausul. PUNKT

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Gurra88:

Ja du verkar vara en riktig livsnjutare. Lyfter heller än sänker och så vidare.

Du är medveten om att vi nästan i princip var överens om att Cody förmodligen försvinner om det blir ett slut på NHL- konflikten? Eller du bara van vid att ingen håller med dig?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Johan Norrström: Älskar livet. Men folk som är så naiva har jag lite svårt för tyvärr:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Gurra88:

Ja det är rätt uppenbart att du är det. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Johan Norrström: Blir så trött på mänskligheten. Lev du vidare i din drömvärld.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Gurra88:


Men tänk lite själv, snälla.. Tror du på fullaste allvar att han låter sin agent bestämma om han ska fortsätta i Elitserien eller i NHL om erbjudande finns.


Var det det jag skrev? Jag återger bara det Franson sagt om kontraktet. Jag och du kan ju tro en otroligt mycket om det där kontraktets innehåll. Men vet något gör vi inte. Sedan kan man anta, fantisera och spekulera om vad som är mest troligt och logiskt . Samtliga parter verkar hur som helst förneka att det finns en klausul. Sant eller inte spelar nog mindre roll för kryphål och andra sätt att slippa fullfölja ett kontrakt finns nog alltid.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
foppa78: Holös ryktas ha skrivit på............ För Växjö?!

Världen har blivit konstig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
arnio: Varför inte hyra in ett par västprydda knuttar istället:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
tompap71: INSAMLING TILL BÖTER KAN VI FIXA SÅ VARFÖR INTE EN INSAMLING TILL EKHOLM "NY BACK" TILL JANUARI?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
sylf:

Håller med. Men två backar till blir knappast av.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
tompap71: Samtidigt vad som behövs, minst! Inför säsongen så var alla rörande överens att backsidan är den svagaste länken. Nu ser man att den är svag, men ändå på ett annorlunda sätt, då det är de erfarna backarna som stått för de flesta misstagen, ofta avgörande såna. Spelare som Löf, Bertil, Andersen är bättre än jag trodde. L.J, Gunde klasser sämre. Däremot har ju inte forwards alls levt upp till förväntningarna på långa vägar då vi gör alldeles för lite mål. Larsson, Lauritz, Hansen, Ollas och M.J har gjort det bra, resten måste upp ett par snäpp!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Zzz:

Vi får nog räkna Holös som Ekholms ersättare och om sedan Ekholm mot förmodan kommer hem är det en fet bonus.
Men det låter ju bra iaf :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
"– Det här med Holös har inget med Ekholm att göra, jag vet fortfarande inte hur det blir med honom"

Kan det vara så att det blir Holös + Ekholm eller en ersättare till honom?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11

Saxat ur Sportexpressen:

"En av de tre klubbarna är Brynäs, som har hans syster Silje Holös i damlaget.
– Diskussionerna med Brynäs har varit bra. Vi har haft bra kommunikation tycker jag. De har ringt mig och berättat vad de tycker och tänker om mig. De säger bra saker, men man har flera alternativ. Man måste se till helheten, säger Jonas Holös.
Brynäs sportchef Michael Sundlöv är hoppfull.
– Det är klart att man hoppas, ända tills det kommer något definitivt beslut. Jag kan inte säga varken bu eller bä om hur det blir, säger Sundlöv.
– Vi har ända sen tidigt i somras sagt att vi ska titta över det här med backar – först och främst (Mattias) Ekholm, men det verkar inte som om han kommer. Holös är på marknaden och det är ett jätteintressant namn."

Måste säga att det var länge sen man höll tummarna så hårt för att Sundlöv ska lyckas landa norrmannen.
Kan bli svårt att hitta nåt bättre annars, Holös känns perfekt: har redan spelat i ES och känner till vad som krävs.
Kom igen nu mormor, öppna stora plånboken om det krävs...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
70 Rodrigues: Men Jämtin säger ju bara som det är: ett gnällnäste.
Trodde först att han menade vår gästbok...   :-)

Han missar dock att påpeka en viktig sak: hade låtit exakt likadant i Klossettgnällnästet om en av deras spelare hade blivit tacklad på samma sätt.
Han har iaf en mkt bra syn på sakfrågan i denna länk, tycker jag....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
arnio: Mike Tyson. Mannen som har besegrat allt.

Utom bokstaven S ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
arnio: Skulle hellre sänka domarteamet som dömde igår. Pettersson har ju redan gjort ett fint jobb med att läxa upp Jämtin.

Ett helt jävla oförklarligt matchstraff som sen toppas med ett 3 mot 5-läge i slutminuterna, ett läge där domare i vanliga fall hellre sväljer pipjäveln än att blåsa i den.

Har vi fått onda ögat av zebrorna ? Tycker annars Brynäs gör en ok match,men jag hoppas TJ håller långa personliga samtal med LJ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Burken: hahaha det låter bra eller hyr vi in Mike Tyson
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
70 Rodrigues: Ja han gnällde ju ingenting i samband med sundlövgrejen. ;)

Låt oss hyra in Aarnio för EN match med EN uppgift ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
70 Rodrigues: Det har jag velat väldigt länge...
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
arnio: Oavsett Ekholms vara eller icke vara så måste han agera nu innan det är försent, många viktiga poäng har gått o kommer att gå förlorade. Ekholm satt på läktaren inatt så Sundlöv lär väl tyvärr vänta in läget. LJ och Gunderson håller inte ES klass som det ser ut just nu så en ny back måste in så fort som möjligt och skulle sedan Ekholm stå till förfogande så blir han en mycket trevlig bonus. Om det ska bli guld som TJ snackar om så måste försvaret förstärkas för det blir inget guld med nuvarande backuppsättning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
70 Rodrigues: Sur förlust i alla fall, precis som mot Modo så hade vi lika gärna kunnat tagit en trea. Nu blev det endast en poäng i dessa två matcher och nu är det snart dax att flytet återvänder. Vi får hoppas att Sundlöv startar faxen snart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
arnio: Svedberg har ju varit sjuk och mot MoDo åkte han med som backup för första gången på några matcher o var även igår backup. Tar nog ett litet tag att bli fit for fight och Pekka har nog koll på läget när det gäller vem som ska stå. Svedberg står nog i nästa ska du se?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Huss: Ingen skugga över Honken, men tänkte lite på skillnaderna mellan honom och Svedberg i aktionen på isen.
Vid 3-2 tvingas Honken till en sidledsförflyttning modell svettig, där han tyvärr hamnar på arslet och lägger sig sen på rygg i ett sista desperat försök att stoppa Arlbrandts skott.
Svedberg hade sannolikt gått ner i butterflyställning initialt och sen bara glidit med passningen i sidled och i samma ställning bara stått i vägen för skottet med bröstet vänt mot skytten (om vi nu antar att han hunnit med i förflyttningen vill säga..)
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Huss: Visst har Honken varit ganska bra men Svedberg var ju minst lika bra när han stod i början. Så lite skumt är det ju i alla fall att Svedberg stått bredvid så länge
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
arnio: Hans autografarm gick varm i varje fall efter matchen, den var det inget fel på. Samtidigt har Honken varit riktigt bra (även om han bör ta på sig tvåan igår, skymd eller ej.)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Huss: Vad har hänt med Svedberg? Han måste ju vara allvarligt skadad eller nåt för hockey spelar han ju inte. Hört nåt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
arnio: Domarinsatsen var väl rätt ok igår, bortsett från att de avgjorde matchen...

Granis femma ser mer ut som en 2+2 men det är hårfint.
Dessutom frågetecken kring +2an då det lilla blodvite som uppstod tillkom pga att han använde visir (när han gick i isen). Figren fick ett Bamseplåster på sitt lilla sår och efter att ha suttit i materialarens knä ett tag så såg han nöjd. ut.

Brynäs hade två situationer i matchen när klubben slashades ur händerna på anfallande spelare framför mål. Ingen utvisning vid något av tillfällena. Sen när Sunken gör samma sak med 3 min kvar och i spel 4-5 då fick zebran för sig att blåsa.
Konsekvent?

Matchavgörande?
Ja

Vad skall Elitserien med fyra domare till om de inte ser situationer eller dömer konsekvent?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Reflektioner från igår:

LHC gjorde en taktiskt smart match. Satte stenhård press på Brynäs svaga backar och låste fast pucken i zon flera gånger.
Jobbade betydligt hårdare i närkamperna och det gav resultat.
Att Brynäs har individuellt skickligare forwards betyder då inte så mycket.
Dessutom utnyttjade man sina skickliga backar (Johansson, Åkerman och Hävelid) i anfallsspelet och fick du ut mycket mer av sitt spel. Johansson var som vanligt fantastisk.
Brynäs hamnade för mycket ute vid kanterna och när öppningar kom i mitten så var det sällan, om aldrig någon där.
Dessutom LHC slår stenhårda passningar (inte riktigt NHL men nästan) medan Brynäsarna har en tendens att smeka dom snyggt men löst. Kom jag på mig själv att räkna hur många gånger passet kom på klubban till en forward i fart.
Tyvärr så hamnade 2/3 av passen på hälsenan istället...

Individuellt då, bäste back Simon Löf, vem hade trott det? Inte jag i varje fall. Jonsson en skugga av sitt forna jag.
Gunderson ser "skitnödig" ut varje gång han får pucken, framförallt i pp. Två dragningar och sen en flipp tillbaka.
Widing glimtade till och var stundtals riktigt bra. Så även Martin Johansson samt Silfverberg. Även Hansen får godkänt.
I övrigt, underkänt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Huss: Å andra sidan lider man lite med Burken och alla andra CZ-hatare, nu när FBK gör en kanonmatch mot Frölunda och ser ut att vara på väg uppåt i både spel och tabell....    ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
En av de värsta domarinsatserna under detta årtusende och att det inte blev poäng igår kan helt skyllas på domarna, tyvärr.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11

Burken: "Vart har alla självbelåtna skribenter tagit vägen?"

Tagit vägen?
Såvitt jag kan se så är allt som vanligt: samma gamla självbelåtna gnällkärringar härinne dyker upp med sina domedagsanalyser, så fort vi förlorat en match.
Och när vi vinner en match, då är dom som bortblåsta.

Det tjatas om högsta- och lägstanivå på spelares insatser.
Härinne kan man lugnt konstatera att högstanivån hos många skribenter och deras "analyser" ligger ungefär i paritetet med vad en normal medgångssupporter brukar prestera i inläggsväg.
Och då kan man ju lätt räkna ut var lägstanivån ligger...

Till matchen: Stisse gör en klockren analys.
Allt ser helt Ok ut i en jämn match fram till slutminuterna, då dom avgör via mål i 5 mot 3spel.
Tufft att åka på en tvåa när en man redan sitter i båset och normalt sett brukar ju domarna vara lite snällare i de lägena.
Säger inte att dom ska höja ribban i de lägena, tvärtom.
Problemet är inkonsekvensen och att man inte vet när dom höjer eller sänker ribban.
Nu sänktes den (enligt många) och det avgör tyvärr matchen.
I övrigt en jämn tillställning där LHC iofs styr mkt av spelet men ändå inte skapar speciellt mkt framåt. Som Stisse säger: dom gör vad som krävs och det borde vi ha kunnat utnyttja bättre.
Vid 2-1 har vi dessutom ett jätteläge för Lauritzen att gå till 3-1 men Norrena idioträddar, varpå dom gör 2-2 på en styrning, som det ser ut.
Små marginaler, som vanligt.

Och som Stisse också påpekar: när LJ verkar ha en svacka och Ekholm inte ersatts så blir saknaden av den sistnämnde än mer märkbar.
Kanske dags för Sundlöf att börja jobba lite på en ny back nu, innan det är för sent.

Till sist: Granis matchstraff utmäts av samma domare som friade Madsen i Övik.
Känns som att hysterin kring alla huvudtacklingar har fått domarna att överreagera och nu ser huvudtacklingar i det mesta.
Granis trycker till med sidan och skjuter sen mer ifrån med armen EFTER tacklingen, varpå Figrens visir förmodligen är boven i dramat och det som gör att blodvite uppstår.


Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Burken: "Vart har alla självbelåtna skribenter tagit vägen? Du vet de som gottade sig över hur fel alla "negativa" skribenter hade ;)"
Vad härligt för dig att det går dåligt för Brynäs, man gläds med dig, verkligen... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
RubinCarter: Kom tillbaka till timråboken, jag har en video åt dig snart, ditt troll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
SM-GULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
sylf: Snälla Sylf, tänk på hjärtat- eller engagera dig på riktigt i BIF och styr upp den uruselt styrda verksamheten!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
munkas: Underbart att min favoritleksing krälat fram efter en förlust. Jag vill se dig analysera nästa vinst, ok?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Burken: Ja gunderson är en riktig jävla floppvärvning
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
sylf: Ännu en "klassback" typ Blunderson.

Vilket jävla nedköp, skicka ner honom i J20
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Burken: dom kommer krälande när vi snott nån pinne av nån bottenkonkurrent, och yrar om topp4 och vilket grymt jobb sundlöv gjort.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Ja det märks att "trafiken" här inne börjat avta. Man blev ju inte glad nånstans i kroppen efter att ha varit på den sk hockeyfesten.
Dåliga jävla skitdomare, o ett dåligt Brynäs..Fan vad less man kan bli av lite sport, sjukt egentligen...!

Nej kan man ínte ge ALLT o VINNA när man hade sånt stöd från publiken som idag så..SM-guld? Haha vilket jävla SKÄMT!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
70 Rodrigues: Vart har alla självbelåtna skribenter tagit vägen? Du vet de som gottade sig över hur fel alla "negativa" skribenter hade ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
sylf: Det är lugnt! Det är fortfarande några poäng ner till sistaplatsen. Det är nog först då som staben kanske inser att det inte enbart är domarnas fel att vi förlorar matcher utan att det fattas ett par hundra procent i spelet också. Det finurliga och fartfyllda spelet från de första omgångarna är som bortblåst. Kvar finns bara en slätstruken grå massa, under isen ligger Lasse Jonsson och Daniel "Widde" Widing.
Kommentera

1532373 · »