Brynäs IF

714139 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11

« · 1414380 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
70 Rodrigues: och det är ju en jävla tur det!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Anders Berg: Just det, men nu är inte Brynäs HV 71, inte på långa vägar ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
70 Rodrigues: Fast när Hv71 slog Brynäs i finalen hade de ju slutat 8:a i serien, så det är lugnt! ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
sylf:Det går fort neråt i tabellen nu, helt plötsligt så är vi ett bottengäng :-(

1 Frölunda 13 7 3 1 2 29-15 25
2 Skellefte 11 7 2 0 2 29-21 23
3 HV71 12 5 4 2 1 37-28 20
4 Luleå 12 6 4 0 2 23-23 20
5 Linköping 12 6 5 1 0 27-28 20
6 AIK 13 4 5 2 2 33-31 18
7 Brynäs 12 5 5 0 2 28-27 17
8 Djurgårde 11 5 5 1 0 27-30 17
--------------------------------------
9 Modo 12 4 6 2 0 28-31 16
10 Växjö 11 3 5 3 0 23-26 15
--------------------------------------
11 Färjestad 12 1 4 2 5 19-31 12
12 Timrå 11 2 7 2 0 23-35 10
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
foppa78: Det är alltid nåt annat det är fel på, att dom själva har ett lag som är uruselt bryr man sig inte i. Ett skämt till 1:e back, resten är inte så hävliga heller. En knippe leftovers till forwards och en tränare som går i sin företrädares fotspår. Lägg sen till en sportchef vars lagbyggen alltid kollapsar. Verkar som om han alltid glömmer en lagdel, är det inte målvakterna eller forwards så är det backsidan. Jävla klåpare!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Taget från sportbladet!

Brynäs tränare Tommy Jonsson var förbannad på domarnivån efter förlusten.

– Vi krigar och sliter så in i helvete, jag är kritisk mot domarinsatserna. Det känns jävligt surt, säger Jonsson till Canal Plus.

– Jag tycker att vi påverkas av många saker, definitivt två sena utvisningar.



Kanske dags att börja spela hockey för det är ju trots ishockey vi ska spela eller? Dumjävel!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
munkas: Ja något slutspel lär det inte bli däremot kvalserie ´hockey i Örebro bla är mer realistiskt!

Vad tippar ni för publik nästa hemma match jag tror på inte över 4100!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Rossa: Ja, skyttekungen Widing ser verkligen het ut... Det måste nog till en klassback och en sniper om det skall bli något slutspel. Brynäs ser dessutom ruskigt tröttkörda ut. Linköping gjorde lite som dom ville i tredje perioden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
70 Rodrigues: Skitlag!!!
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
rafalski:Idioti, i det läget av matchen måste man vara mer kall, ok om det hade varit ett blåbär men Sunken tycker man ska vara mer kylig i dom lägena o gå in med smartness, speciellt nu när domarna agerar på vad som helst. Det är en slashing, inget snack om det, sen att sådana situationer passerar mer än en gång per match är en annan sak. Vi förlorar matchen pga noll vilja o intensitet, ingen gör skitjobbet utan räknar med att lagkamraterna ska gör det åt en o då fallerar allt, samt så fort våra backar blir satta under press så är det i princip kört, ser riktigt amatörmässigt ut i deras agerande, alldeles för omständigt, det är ok att lägga ut pucken i mittzon utan fippel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
munkas: Det finns väl ingen som gått på BIF's skit snack om guld? Ett lag för 9-12 plats i bästa fall. Sen kan en proppmätt sportchef få fortsätta avvakta och misslyckas med sina värvningar, gillar årets Widing, Gunderson samt Levander. Toppvärvningar om man vill till allsvenskan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
munkas: Det finns väl ingen som gått på BIF's skit snack om guld? Ett lag för 9-12 plats i bästa fall. Sen kan en proppmätt sportchef få fortsätta avvakta och misslyckas med sina värvningar, gillar årets Widing, Gunderson samt Levander. Toppvärvningar om man vill till allsvenskan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
rafalski: Jo visst är det så men hur ska domarna vet vad de ska blåsa för och hur ska spelarna kunna veta vad de är tillåtna att göra om olika parametrar spelar in om det är utvisning eller ej. Jag blir oerhört provocerad av snack om att domaren inte kan ta utvisningar i speciella lägen och kompenseringar.

Problemet med domarna i Sverige är snarare att de inte är konsekventa och håller överlag en låg nivå.

Ett lag ska t.ex. aldrig få en billig utvisning med sig bara för att de tidigare har x antal numinära underlägen. Det är ju sånt som gör att domarna kan avgöra en match. Tar de en felaktig utvisning så visst, de är bara människor men inget blir ju bättre av att de tar en till felaktig bara för det. De sätter dem sen i en jävligt konstig situation som bara brukar leda till en ond spiral av konstiga beslut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Venom: Jaja, i en drömvärld...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
StoltBrynäsare: Färjestad kommer att spela eller värva sig ur den här krisen och sakta klättra i tabellen. Det kommer bli strid på kniven mellan Brynäs, MODO, Timrå och Växjö om kvalserieplatserna. Spännande!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Venom: Femman i början är patetisk, 2+2 vore mer korrekt.
Slashingen som föregår 5 mot 3, What's the problem?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
rafalski: "ingen domare ska avgöra matcher."

Nej om domaren är konsekvent så är det väl aldrig domaren som avgör utan spelaren som tar utvisningen. Domaren avgör väl lika mycket matchen genom att inte ta utvisningar som ska vara utvisningar. Felaktiga utvisningar vill jag aldrig ha vare sig det är 9e minuten i första, 19 minuten i tredje eller en SM final.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
70 Rodrigues: Okej, vad åkte han för?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Det går snabbt utför.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Venom: Kallas känsla, ingen domare ska avgöra matcher. Vet fortfarannde inte vad Sunken åkte ut för och att att plocka såna utvisningar i ett sånt läge är dålig känsla av domarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
rafalski: Lika solklar som korkad!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
70 Rodrigues: Jaja, men att ta två utvisningar i slutet av matchen är tufft, tycker du Sunkens utvisning var självklar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
rafalski: "Domaren måste ha en lite högre toleransnivå när en 2:a redan är utdelad, helst i slutet av en match."

Det där måste jag säga att jag aldrig har förstått, varför ska domaren tillåta mer när de är sista minuterna, i övertid och i slutspelet. Det är väl alltid samma regler som gäller eller finns det flera regeböcker?

Ett utvisning är väl alltid en utvisning? Det är väl snarare det som är problemet att domarna är så jävla okonsekventa, ger ibland och ger inte alls i vissa lägen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Men vafan...nya tag!
Vi ska ju ta SM-Guld med DET HÄR laget!! =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Huge: 2:an på Jonsson var helt ok, sen ska jag i ärlighetens namn säga att jag inte vet vad Sunken åkte för. Domaren måste ha en lite högre toleransnivå när en 2:a redan är utdelad, helst i slutet av en match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Venom: Hockeyfesten stackars publik patetiska skit Brynäs jag mår fan illa!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Så jag saknar 3-0 vinsterna där vi förlorade med 17-46 i skott...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
rafalski: Missade utvisningarna, vad hände?
Domartavlor eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
73Sjöbba: 2 otroliga dumma utvisningar. Både interferenceutvisningen och den sista som jag iof inte riktigt såg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
foppa78: Fint med 7000 pers i ladan att visa upp ett sånt dåligt spel att man blir mörkrädd.

Ledande spelare som Widing, Lavander Lasse mfl SKA fanimig bänkas, spelar ingen roll att dom tjänar 100-250"/mån presterar dom så jävla illa som dom gör match efter annan tillför dom inte ett smack.

N O L L tävlan inom laget för att ta en plats, då det är några skador som gör att många har frisläng.

Handen på hjärtat vart spelet bättre när 4é linan plockades bort idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
rafalski: Domaren avgör inte ett skit, vi tar otroligt korkade utvinsningar i slutet av matchen, dom var solklara, där förlorar vi matchen, vi hade också våra PP men kan tyvärr inte förvalta chanserna. Vi är inte bättre än så här just nu. Nu ligger vi 8:a i tabellen och hissen går oroväckande fort neråt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Oj vad jag föredrar ultradefensiva Brynäs!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
rafalski: Det var Sundkvist som avgjorde. Makalös idiotisk utvisning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
nä, nu laddar man om till kvalserien :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Zappaholic: Lasse "fi**an" Jonsson har gjort det igen!'

Vilket skitlag, viker ner sig som småtjejer i sista!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Nu ska det bli intressant o se vad vissa kommer med försvar till den här insatsen? Fy fan vad dåligt, vi har ingenting att säga till om i sista perioden och TJ har ingenting att komma med, liknar Czarnecki mer o mer i sitt agerande i båset. Något SM-GULD blir det inte, vi åker i kvarten precis som de senaste åren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
StoltBrynäsare: Bedrövligt, inte mycket positivt att de senaste matcherna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
foppa78: Ja, tufft att få så tunga utvisningar i slutet. Domaren avgör.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Erat: Dra åt helvete Brynäs!!!

Tror ni jag ska sätta mig i bilen och åka 45 mil enkel resa för att se detta NEJ TACK JÄVLA PRIMMADONNOR!
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa



härligt linköping<3
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Nä nu går jag och öppnar en flaska vin istället...mycket roligare!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Lindström: skicka hela jävla laget till främmlingslegionen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
sylf: hahhahaha.....snälla, kan inte publiken sluta "heja", bua åt fanskapen på isen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
70 Rodrigues: Så där ja, då va de natti natt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Tack LJ o Sundqvist, fy fan jag är illamående!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Zappaholic: Samma sak som Jämti mfl gjort 55 gånger i kväll. Men detta tar dommaren för, STRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRÅLANDE.

Hej då 1P å tack för kaffet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 15/10-11
Lindström: Otroligt uselt!
Kommentera

« · 1414380 · »