Brynäs IF

714608 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07

« · 956335 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
munkas:

Får väl se om "mördarn" åker på nån avstängning efter den verbala attacken på Onsala Persson.


59.45
5 minBIF14. MÅNSSON, MathiasABUSE
59.4510 minBIF14. MÅNSSON, MathiasABUSE
59.4520 minBIF14. MÅNSSON, MathiasMATCH

Kanske läge att ge Emil Sandin chansen??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling: ....och Dacke fortsätter tappa puckar i offensiv zon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
munkas: Ja om sjödin fortsätter skänka iväg mål i samma takt så...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
arnio: "Herregud, forsta forlusten på sex matcher och du målar fan då vaggen. Relax, Bif kommer att komma minst lika hogt upp i tabellen som de gjorde forra sasongen. Trust me ...."

Hade du sett matchen idag och andra perioden mot HV tror jag inte du hade varit lika säker. Det är verkligen "upp som en sol och ner som en pannkaka" när det gäller Brynäs. Det är alldeles för ojämn nivå på spelet för att man ska kunna tro på ett slutspel. Just nu känns det som steget till sju raka förluster ligger betydligt närmare än en 10-2 seger...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
arnio: "Herregud, forsta forlusten på sex matcher och du målar fan då vaggen. Relax, Bif kommer att komma minst lika hogt upp i tabellen som de gjorde forra sasongen. Trust me ..."

dvs 8:a, bra jobbat isf...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling: Mmm, håller med. Dessutom är det långt ifrån den enda blundern kaptenen gjort denna säsong. Det kanske är dax att hissa upp sjuan i taket redan nu...., med Sjödda kvar i tröjan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
rackham: "Finns bara en väg ut...

Sluta tokköra. börja tänk hockey. När det går for fort. Sakta ner.

Spela smart. Spela enkelt."

Öhhh, tycker inte direkt Brynäs tokkör. Segare lir än i brynäs har man ju sällan skådat!

Och det här andra du skriver verkar ju inte heller funka. "spela smart. spela enkelt" försök få in det i huvudet på Sjödin och dackell. De är de omständligaste lirarna i elitserien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
munkas: "Ja, som någon annan var inne på tidigare så verkar varken Dackell eller Sjödin speciellt intresserade av att spela hockey längre. Det kanske var därför en av dom ville bryta sitt kontrakt för några veckor sedan.

Matchen idag var riktigt rutten och återigen är det de rutinerade(pensionerade?) spelarna som ger bort poängen. När nu också Lind fallit ner i den gyttja där Dacke, Hansen, och Sjödda har huserat sedan de andras sommarträning avslutades, finns det helt plötsligt ingen femma i Brynäs som producerar. "

Herregud, forsta forlusten på sex matcher och du målar fan då vaggen. Relax, Bif kommer att komma minst lika hogt upp i tabellen som de gjorde forra sasongen. Trust me ....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
70 Rodrigues: brynäs är inne i en otroligt dålig spiral och jag tror att en rejäl satsning är det enda som hjälper. jag menar ingen går ju på hockey för att arenan är fin...jo nån dum jävle kanske!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Vad jag menar är...oavsett hur sjödin slår passningar eller vart han åker eller hur månen står i förhållande till jorden, så gjorde sjödin en tabbe som förmodligen kostade oss matchen. Han kunde valt att göra en enklare sak, men gjorde en svår som inte gick hem.

Han svek hela laget, och då är han kapten och ska föregå med gott exempel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
74050: SLuta sitt bakom en data skärm eller en tv gå ditt och kolla sj .. iställe för att sitta efter matchen och bara gnälla .. Jag var iaf där kanske du var ochså men då måste du ju ha blundat :) jag säger så här kolla på matchen igen och se hur Luleå spelaren faller 5-6 gånger när det blev utvisning när knapp brynäsaren rörde han . sen kolla på " fina tackligen " bakom mål när det blir 1-0 till luleå !!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
rackham: "Det måste bli spännande att gå på hockey i Gävle"

Ett bra namnkunnigt vinnande lag, svårare än så är det faktiskt inte. Det är deras förbannade skyldighet och fixa så att det blir verklighet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
rackham: fast det kan ju faktiskt vara så att luleå spelad smart och bra. de tvingade brynäs till svåra beslut/pass.

jag tror inte det handlade så mycket om marginaler, efter sjöddas bjudning, var det ganska klart, vart poängen skulle hamna...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
70 Rodrigues:

Håller med föregående talare...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19:

Jag vet ju att det som ser nonchalant ut oftast inte är det utan anspänning eller överladdning.
Hur många gånger har man inte stått i båset och varit frustrerad till tusen när allt låser sig och agerandet och spelet ser ludermässigt ut.

Finns bara en väg ut...

Sluta tokköra. börja tänk hockey. När det går for fort. Sakta ner.

Spela smart. Spela enkelt.

Och hur lätt är det när alla vill så mycket, även om det inte ser ut som det.

Men vad har vi annars ledare till...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling: Vad jag menar är att Sjödda och andra spelare i dom lägena i 98 fall av 100 lyckas med att flippa pucken över klubbladet på motståndaren. Flippass är ju mer eller mindre ett standardredskap sas, i de flesta lägen på banan.
Det såg iaf ut som att Sjödda fick passet lite för sent för att hinna göra något annat än att försöka åka bakom målet. Annars hade han ju valt att åka framför målet istället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge:

Förvisso!
Och du kan ju tänka dig vilket trashtalk vi skall ha på lördag! = )

Men vi kommer inte ifrån att produkten Brynäs IF är lätt osexig.
Tyvärr är det inte så enkelt att "allting går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt"...

Snart skickar jag upp "Slapshot" till Mormor.

Det måste bli spännande att gå på hockey i Gävle.
Nu känns det som ett avslaget husmors-möte... nån gläfser lite men vad fan hjälper det!

Det mest spännande som hänt i år är fighten i spelarbåset...

I övrigt... Gäsp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Fools tend to agree :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: fast det var ju inte så att larose satte press på sjödin eller ens snodde pucken av honom. nej sjödin bjöd på en för tidig julklapp som alla lulefans kan njuta av till 28:e.

Och det är ju det jag menar, försöka vara konstuktiv (drälla med pucken, och hitta ett svårt pass i det här läget) är ju inte så smart i det läget på isen, eller av matchen. Och det borde ju lagkaptenen ändå kunna inse och i det läget lägga ner pucken i sargen.

Att försöka spela lite "svårare" i anfallszon är ju en helt annan sak än att göra det framför eget mål. Så dackes blunder är väl lite lindrigare än sjöddas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
rackham:

Nonchalant tycker sammanfattar det bra Rackham.

Men frågan är ju varför det blir så i en så pass viktig match?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
rackham: Säger som Jompe: "Brilliant minds think alike" :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling: Visst har han den under kontroll men han får ju passet mitt framför näsan på Larose, och dessutom när han är på väg MOT densamme.
Vilket säkert bidrar till det hela. Det är ju det som kan vara farligt ibland med konsruktiva backar, att dom emellanåt försöker vara lite FÖR konstruktiva. Nu gällde det iofs HELA laget idag, eftersom det såg väldigt överarbetat ut överlag. Mkt svåra pass och försök till genomspel, istället för mer rakt på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling:

Det var spel med ytterst små marginaler från start till mål. Korta puckar. Puckar mellan klubba och skridsko. Onödiga felpass.

Nonchalant.

Med strörre marginaler i spelet, rakare och hårdare pass hade vi kört över
Luleå ikväll. Ett eller flera mål i Brynäs press i början på första och taktpinnen hade varit i Brynäs bås.

Små marginaler även där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19: Haha inte en chans att Luleå spelade ut Brynäs, löjlig rubrik! Dock kanske vi var värda poängen, men vi ville ju knappt spela offensivt idag! tråkigt men ack så effektivt.

God jul på er Brynäsare!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19: *ASG*

Ja, jag såg den också.
Men blev så perplex över den första att jag totalt glömde SVT:s pärla... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Fast sjödin har ju pucken under kontroll, han måste ju inte spela fram spelaren. man kan ju inte skylla på nolander, han passar ju till sjödin som har alla möjligheter i världen att göra något vettigt. men det går nog för fort för den gamle.

Sen är det väl samma visa som vanligt, de matchar som det verkligen gäller något så viker brynäs ner sig
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge:

Hänt-i-veckan-journalistiken firar nya triumfer.

Beklämmande.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
rackham: Det där är överkurs och ngt som artikelförfattaren öht inte ens reflekterat över...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
74050:

Ja, det är i princip alla utom HV...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
74050: Ngt som artikelförfattaren uppenbarligen missat....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Vi ÄR mitt i streckdramat...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Bissett19: Undrar om artikelförfattaren verkligen är en 08:a?
Långa resor isf till hemmamatcherna i Coop Arena... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge:

O8:or vettu.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Rubrik i Sportbladet efter dagens förlust:

"Här sjunker Brynäs ner i streckdramat igen"

Precis som om vi fortfarande inte hade varit inblandade i streckdramat även om vi vunnit?

Skarpa killar, dom där på Sportbladet....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Brynässtockholm: Skämtare där...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
munkas: :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling: Ja, som någon annan var inne på tidigare så verkar varken Dackell eller Sjödin speciellt intresserade av att spela hockey längre. Det kanske var därför en av dom ville bryta sitt kontrakt för några veckor sedan.

Matchen idag var riktigt rutten och återigen är det de rutinerade(pensionerade?) spelarna som ger bort poängen. När nu också Lind fallit ner i den gyttja där Dacke, Hansen, och Sjödda har huserat sedan de andras sommarträning avslutades, finns det helt plötsligt ingen femma i Brynäs som producerar.

Nu får spelarna chansen att repa lite mod under julledigheten. Enligt säkra källor har Doffen infört öl och skinkförbud i mellandagarna medan ännu säkrare källor dock hävdar att Kent-åke har bjudit in till öppet hus-taberas
under hela ledigheten. Vem som har rätt får vi bli varse när serien åter tas upp den 28:e. Mitt personliga tips är att jag nog inte kommer att behöva köa bakom brynässpelare till bänkpressen på world class under närmaste veckan, men att jag däremot får chansen att morsa på folkets hjältar i någon av stans dryckeslokaler.

Har man tur kommer tomten på besök den 24:e och Hulkkonen gör comeback den 28:e. Det kan verkligen behövas lite nytt vatten i flaskorna...

Go tigers!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Brynässtockholm: Jo hej du...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Jag säger en sak DOMAREN AV GJORDE MATCHEN !!! Brynäs var på gång i andra men Den där såkallade domaren gjorde så bi inte fick nån chans !!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling: Håller med: Sjöddas missade flip blev matchavgörande till sist, som det kändes.
Men den som spelar svårt i det läget är ju egentligen inte Sjödda, utan Nolander.
Han sätter Sjödda i ett knepigt läge genom att passa till Sjödda som är på väg MOT Larose. Nolander hade ju redan erövrat pucken och var väl på väg BORT från Larose och att i det läget passa Sjödda kändes lite överarbetat måste jag säga.
Nä, det var en blek instats på de flesta håll, och den ende som får godkänt är väl Sperrle och i viss mån även Hutten.
Det märktes på intällningen att det här var en livsviktig match för Luleå och då måste man själv åtminstone komma upp i 90% för att öht ha en chans. Tycker ändå att vi skapade rätt så mkt chanser för att kunna hänga ett par kassar men det var typiskt nog som förgjort, vilket det brukar vara när man inte riktigt är på tårna. Många skott kom i fel läge och vid fel tidpunkt sas. Och gick dom inte utanför så var det alltid nån klubba eller skridsko ivägen. Brendl hade ju ett par upplagda lägen men inte heller han lyckades nåt vidare med skotten idag.
Dom krigade helt enkelt bättre än oss idag och förtjänade en vinst, men man ser hur små marginaler det ändå är.
Ett ribbskott från delad pott och en ev suddenvinst...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Ove Myling: De verkade åka runt och tro att de kunde leka hem SM-guldet ikväll.

Dålig instälning! Skäpning Östblom!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Hitman: Som sjunde back alltså
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Hitman: För övrigt skulle kanske Tina Sjödin kunna spela i Damkronorna?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Felpass var ju det enda Sjödda felet hade ikväll/den här säsongen, eller?... Han bidrog ikväll med en idiotisk assist till Luleå där han istället kunde ha valt vilket annat alternativ som helst. Varför inte bara lägga pucken ner i vänster sarghörn? Det var inga barntillåtna ord som kom hur tuggummikäften efteråt.

Dessutom tog han tre utvisningar varav en helt onödig i offensiv zon. Var var pinsamt dålig i kväll, i klass med pajasen till domare. Nej, ikväll hade jag t.o.m hellre sett DJ. Bort med C:et på bröstet eller varför inte bort med hela Sjödin?

Luleå gör ju en bra match, inget snack om saken, stänger mittzon bra och när de väl fick spela i defensiv zon behövde de ju inte ens spela, de väntade bara på Brynäs felpassar och vipps så hade de en kontring på gång. Grattis Luleå, ni vann välförkänt över ett för kvällen uruselt Brynäs. Det är bara att inse, Brynäs har gjort bra matcher senaste tiden men med kvällens spel slår man inte ens Damkronorna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge:
Du får snart flytta till "ENSLIGE GÅRD"
Snart är du ensam att tycka att Brynäs hunnit längre både
spelmässigt samt organisatoriskt än lag som Mora, SAIK,
Timrå o SSK.
Jag menar, vi har ju haft en del år på oss nu att lämna dessa
lag bakom oss....
Serien är dock jämn o tät o allt kan hända.

Modo o Luleå får rikta in sig på kvalserien i år, men det bekommer
dem inte. Standarden är usel i allsvenskan.
Tuta o köra o när man blir satt under press,så räcker ej försvarsspelet
till.
Avståndet mellan allsvenskan o elitserien har ökat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Peja:

Han menade nog hjärta,Tåalmod hade dem gott av ikväll,dom åkte ju o väntade i tre perioder;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Sjödin säger att Brynäs inte visade tillräckligt tålamod... Men för i helvete, man måste ju anfalla är man ligger under och inte bara gå runt och vänta på att motståndaren ska bjuda på målchanser.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
Huge: Fast dom misstag dom gör är ju matchavgörande (iaf sjödins). man kan ju inte spela hur j-a svårt som helst i egen zon när det står 0-0 i en livsviktigmatch. om man inte ens klarar det tycker jag att det är en skam att man bär C:et.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
mattias - 74:

Nä jag trivs bra här i Sméstan.
Kommentera

« · 956335 · »