1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741957 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22
Huge: Men vad hjälper det när vi har två slipsar i garderoben, olika färg men ingen matchar kostymen i övrigt😉

Pettisbif: Ja det är säkert Rautios fel att Johnson drar en passning i bakhuvudet på Kilas så Forssell får friläge.
Det är säkert Rautios fel att Gunde/PoW krockar och ger Malmö ett 3mot1-läge och han först gör en kanonräddning men Thure slår in pucken i stort sett öppet mål.

Malmös andra mål = flippucken från blå är till att börja med 3 spelare som åker igenom skottfältet samtidigt som den touchar på en spelare. Rautios fel?

Anser att Rautio inte behöver ta på sig ett enda mål igår. Malmös 1-2 ser billigt ut, absolut. Men då tycker väl ni andra också att Nihlstorp får ta på sig Pailles första mål när Granis med solklar hög klubba styr ner pucken och Paille kan slå in den i öppet att Nihlstorp har en för dålig position.

Nu räcker det tamejfan. Skyll inte allt på målvakterna utan syna istället SMÅ detaljer i försvarsspelet som gör att vi släpper in ofantligt billiga mål.

mattiask: Rautio har gjort det bra förutom de två senaste matcherna. Du behöver ju inte dra in utespelarna i det hela när vi berömmer Rautio, självklart så skall han lastas för baklängesmålen även om försvaret drällt innan.

mattiask: satt som sagt mitt i linje på 1-2 målet. Helt sjukt att den lyckades leta sig in i mål. Det var en vägg som öppnade sig såfort pucken närmade sig. Rautio hade inte en chans.

{7225}: Så du menar att pettis nedan berömmer målvakterna? Herregud, läs då hans inlägg igen.
Det har gått 11 omgångar och redan sågas Bz vid fotknölarna för att han inte går ut och värvar Lindbäck och skickar Felix åt helvete?

Alla negativa personer behöver komma ner lite på jorden och sluta spy galla över målvakterna. Självklart har Rautio och Felix släppt in något/några billiga mål - men vilken målvakt har det inte?!

Och hur ska vi lasta målvakterna för baklängesmålen även om försvaret drällt innan? det rimmar inte direkt.

mattiask:

Bra där, Karlgren!

Spelet har ju inte fungerat under längre perioder på sistone, vi gör någon jättebra period här och där dock.

Tycker inte matcherna mot Leksand, Rögle, KHK och Malmö har varit tillräckligt stabila. Vi bjuder på för mycket, både målvakter och utespelare.

Jag tror/hoppas att Fälth blir en fin injektion för oss.

mattiask: "Och hur ska vi lasta målvakterna för baklängesmålen även om försvaret drällt innan? det rimmar inte direkt."

Målvakterna ska ju rädda pucken, det är deras jobb och de kan ju inte skylla på utespelarna hela tiden.

{7225}:

"Målvakterna ska ju rädda pucken, det är deras jobb och de kan ju inte skylla på utespelarna hela tiden."

Sant. Men hockey är ett lagspel: ingen är ensam och utespelare ska underlätta för målvakterna. Inte tvärtom göra deras liv jobbigare..

{7225}: Köper det inte för fem öre. Du kan inte bara säga att målvakten ska rädda pucken. Du måste ju titta på läget de får också.
Felix får i mina ögon ta på sig minst 1 mot Karlskrona. Det som tar på Pudas om det nu gör det är jag för dålig "expert" för att uttala mig om han ska ta eller ej.
Men igår måste du ju se vilka lägen Rautio ställs inför?
Hur kan du då säga att målvakten bara ska rädda pucken?

Det enda jag börjar bli trött på är allt skitsnack om att en målvakt måste värvas redan efter 11 omgångar.
Självklart har det inte varit stabilt hittills, men jag är inte rädd alls. Båda två kommer steppa upp ordentligt.
Hade det dock sett ut så här i 30 omgångar - då hade jag varit klart mer dyster och rädd.
Försvarsspelet har inte varit tillräckligt disciplinerat och tajt.

Davey85: Håller med om detta. Och framförallt att vi ej varit tillräckligt stabila.
Det håller inte att som du beskriver det göra en bra period här och där.
Det är det här som är typiskt i idrott.. Att en spelare gör ett misstag likt Johnson igår. Då blir ALLA spelare lika rädda att göra misstag sedan och då kan det knyta sig. Blir det sedan en negativ spiral av alltihop så kan det bli en negativ trend likt den Örebro hade innan de kom igång igen.

Säger inte att det är dit vi är på väg - men sådana här misstag oavsett målvakt eller utespelare kan leda till att spelare inte vågar och att vi istället för att göra det enkelt gör svårt för sig likt Johnson igår.

Inkazar: Såklart att det är ett lagspel men om vi snackar målvakt så snackar vi målvakt. 2 misstag som ledde till mål från Rautio igår.

« · 1770967