Brynäs IF

713039 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29

« · 1999972 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Lemp: ”I grunden faller det tillbaka på Dackell som byggt laget och valt tränare, pinsamt på så många nivåer.”

Delar din åsikt. Med tillägget för Campese och sundlöv som också har stort ansvar i detta. Men i grunden, och då menar jag i den ursprungliga som 3årsplan/10årsplan bygger på, är det otroligt mycket ”Dackell.”

Dackell var (och är ff) grön i denna roll han nu har.
Han var med och ledde grundjobbet för 3årsplanen. Styrelsemedlem med erfarenhet därifrån, men inte av denna form av arbete han nu har.
Ingen bra början.
Vad är realistiskt och vad är vision suddas lätt ut utan erfarenhet.
Dackell visade stake. Men det är lätt - som jag gör nu - att peka finger på svagheter, men även kicka folk. Desto svårare att ersätta. Där är Dacke grön. Bra eller dålig - det kan diskuteras - men inte huruvida han är grön!

Då sätter ledning/Campese mål för 19/20 iom 3årsplan/10årsplan, som dackell lagt förarbetet för, och ger dackell en budget. I massmedia går tom Campese ut och säger lägre startmål och hålla lite i pengarna. Typ.
Dacke ska alltså värva en trupp med rel. få luckor till en önskad peng.
Han plockar in rödin/scott/sigalet - dyra men rel. ”säkra kort”
För att hålla budget, och kanske med mål/krav att kontraktera viss antal junisar i ryggen, kompenseras dessa säkra kort genom att värva ha och div oprövade kort.
Kan också finnas en tidsfaktor där som stressar fram beslut hos en grön dackell (större lön till spets, inte ha is i magen och chansa på ev. sena positiva svar från förstahandsval utan istället ta vad som sagt ja, osv osv mm mm)
Summan blir iaf att man värvar vad man förlorat till 1sta 5an linan (minus en spetsback), men troligen dyrare frwds. Och en bra målvakt med ytterligare potential att växa (bakom en spetsmålvakt - har ju bara en i mål i taget)
Sedan rakt igenom chansvärvningar till alla andra luckor. Och på det en HC som troligen initialt satt prägel internt vid fikabordet på det sociala planet men som ännu inte hade fått chansen i den nya organisationen och han behövde tid - typ - och Dacke ger honom ”långtids”-kontrakt oprövad.

Campese säger att styrkan, en av dem, ska vara bättre scouting och att värva rätt spelare.
Utifrån Huges favorit, Bengtzens sätt att värva (inte alltid ens sett spelaren) kan man självklart göra det mycket bättre. Och självklart få självförtroende i det man gör. (Lite som att tippa V75, ju mer förarbete man lägger ner ju mer tror man på raden man lämnar in - men går åt helvete iaf för majoriteten av systemen.)
HÄR BEHÖVS SJÄLVINSIKT.
Detta kommer inte att bli en framgångsfaktor.
Så bra är ingen scout utan en stor peng i fickan att den kan värva spelare från det blå som konstant blir grädden på moset i shl. Vilket krävs för att vara ett topp4lag och få det guldutslaget.
Dacke tex sa. Lindelöf var en blivande toppback. Han står nu och pendlar utanför laget.
Jeadon skulle bli en ny Clark enligt Dacke. Nja, inte ens med scodin ser man detta. Bra spelare tycker jag offensivt, men med ett självförtroende på väg ner tycks det mig mot från starten. Kicka inte jeadon dock.
Att tro man blir bäst genom att värva bäst till samma peng som motståndarna - nej det blir vi inte. Om vi inte spetsar in oss på att värva absolut toppen av motståndarnas bästa junisar och har fler junislag - då kan vi lyckad få toppspelare som järnkrokar och lindblommor till billig peng. Det är dessa som givit oss framgång på senare år och gjort att vågen vägt över några enstaka år. Men inte ens det är säkert eller gratis. Om ens realistiskt,

Nu står vi och det är uppenbart att backsidan, precis som jag förutspådde, blir kort i rocken. Vi hade ett klassbackpar som verkligen tuggade istid och höll upp förvaret då, men vi saknar det nu. Klart som fan att medelkvaliteten av spelad istid under en match sjunker där.
Vi såg tydligt att EN producerande lina inte räckte långt 18/19. Vi behöver två!
Med boqvist (kvar) rödin scott Danielsson (kvar) hade vi förbättrat 1linans chans att bli bra genom bra värvning. Bakom det BARA chansningar. Boqvist drar och man chansrekryterar brodecki, sedan Molin.
Detta går inte.
Finns inga spelare nu? Ok - DEN erfarenheten hade ifa Dacke från i fjol.
Varför då acceptera en låg budget från Campese så inte nödvändig spets erhålls från början? Eller är detta lag så välscoutad att när vi tog upp plats i truppen med ha-spelare och junisar behövdes inte bättre spets? Eller har man värvat fel stab runt laget? Eller är det Dacke/sundlöv/Campese som är kon på isen?

Hur jag än vrider och vänder på vad Bif förmedlat i massmedia så faller mycket, om inte allt på dackell som accepterar budget, anser vi blir bäst genom denna kompetenta scouting vi nu använde oss av 19/20, värvar som han gjort och inte värvar nödvändig spets där den behövs. Titta på vilka Dacke förlängt i laget och från junisleden och vad han sedan värvat. Jag ger inte ett skit för förmågan att värva rätt utan en budget som talar spetsens språk.

Att bygga upp organisationen som man gjort påvisar också att man inte hade kompetens i huset fullt ut. Och det är bra att identifiera och göra något åt.
Då värvar man kickad kompetens som ska bli den där extravikten som får vågen att slå över från botten till toppenlag.
På nytt - var det verkligen den bästa kompetensen vi kunnat få i tex sundlöv och Molin?
Få har fått fram målisar som Peca alcen. Vart finns han nu? Och ffa vad fan hände där? Jg säger inte att han måste tillbaka men om någon i Bif övertid bevisat något är det väll han!

Nu står man här, pga att satta mål kontra spelarmaterial och organisation runt detta lag ser ut som det gör.
Frågan är vad man gör nu för att få ut mest av pengarna där det behövs bäst.

Jo mest effekt av på planen - med bättre spelare. Det är uppenbart. Klart att värva bättre till 3dje linan gör laget bättre. Även om man gör det 5ggr, 7ggr eller 120ggr. Men spetsen i 1sta och 2dra blir inte bättre av det. Genom att lyfta ner tilltänkt spets från 1sta och 2dra eller iaf konkurrens på dessa positioner gör man hela laget bättre.

En individ i ett lag kan inte ensam göra jobbet,
Ingen tränare kan göra underverk med ett lag som han inte får ut önskad effekt av. Även om dessa, tom alla, underpresterar och man inte får ut den potential som finns är det fel skruvar att skruva på som lösning på problemet kortsiktigt. Det är något som man behöver rätta till, självklart, men att lägga över ansvaret på individen genom att fokusera på - vad är lösningen på vad som gör dig bättre, kommer att låsa utveckligen. Släppa oket ”man är inte nöjd med mig” är en förutsättning för att kunna vända det som låst sig. Att jaga någon ”bakifrån”, genom att tänka ”han är fan inte bättre än mig”, höjer motivationen och suddar ut ”jag är dålig”-stämpeln.
De som kan tillföra underverk är bara dackell/sundlöv och Campese just nu.
Kval eller icke kval är en ickefråga.
Allt annat än kvartfinal är dåligt arbete från dackel, sundlöv och ytterst Campese. Finns INGA ursäkter om man inte agerar kontinuerligt och försöker tillföra någon förbättring för att stärka upp brister.
Att kicka är att försvaga och inget vi nu behöver.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Axle San: Nu får väl ändå räcka med gamla Brynässpelare som varit både ass och headcoacher och som har en gång i tiden fått kicken. Vi kan inte kicka folk och efter ett, två år ta tillbaks. Hela Sverige skrattar åt oss. Brynäs ska väl inte vara en förening som styrs av kompisar.
In med kompetens utifrån.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Guldet är BIF : Nästa match i Oskarshamn. Vad skall man göra för att vinna där 😉
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Om Brynäs ska ta sig till kvartsfinal via åttondelsfinal och sämst 10a i grundserien.
Så ponerar jag att ca 70 poäng räcker till en 10e plats.
Dackell sa att kvartsfinal ej behöver vara via topp 6, utan kan gå via åttondelsfinal.

70 poäng = 10e plats uppskattningsvis.

Brynäs har 14 poäng på 14 matcher.
56 poäng behöver tas på 38 matcher, vilket ger att Brynäs behöver öka på sitt nuvarande poängsnitt 1p/match till 1,473 poäng per match i resten av grundserien.
Alltså knappt 50% högre poängsnitt. Det ser tyvärr riktigt tungt ut.

Men jag hoppas innerligt att Brynäs kan vända på skutan och agera på det sätt som krävs. För, agera behöver man absolut göra om man på riktigt vill ge sig chansen att fixa åttondelsfinal.

Jag väljer att stötta Brynäs och vill tro att det ordnar sig. 🖤♥️💛
Kom igen Brynäs, se till att få vind i seglet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Har jag förstått fel om det är så att Boqvist inte kan spela i AHL? I en av Sundlövs senaste intervjuer så sa han ju att om det inte blir NHL så äger Brynäs frågan.

Det känns dock inte lika avgörande längre, vi har större problem, obefintligt spelsystem, bp, m.m
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
#33:
Boqvist kanske går samma väg som Kellman...

Joel Kellman
San Jose Barracuda / AHL - 19/20
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Anders Berg:
Vänder gör det kanske när brynäs inser att man inte kan skänka bort spelare till AHL, spelare som kostat stora summor att utbilda och som sedan tackat för sig genom att skriva fina kontrakt på andra sidan Atlanten
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Snart vänder det! 👍 2079 eller något sånt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Mrassarson: När man ersätter en nödlösning med en annan nödlösning slutar det aldrig väl.
Dessutom är det dubbelt olyckligt när det gäller både tränar och sportchefsrollen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Axle San:
Tränarna kan inte trolla med ett material, som inte håller för SHL
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Mrassarson: Eller så skulle Sundqvist vara bra i en annan tidsålder.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Huss: Nej det har han inte för att han är inte en tränare för SHL, likväl Lindelöf inte är en spelare för SHL. Sundqvist skulle säkert va bra i ett lag i allsvenskan men han är ingen HQ i SHL.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Brynäsgubbe:
Bulan och Rönnqvist hade spelare för SHL
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Brynäsgubbe: Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
#1999862 · Brynäsgubbe 20x20-41786_251199266865_4781574_n.jpg · 28 minuter sedan
Axle San: Jonas Rönnqvist. Han och Bulan gjorde Luleå till ett topplag under sin tid. Kan ha slutat med hockeyn men ge honom en lön han inte kan tacka nej till. Alla har ett pris.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Lemp: har vi inte kvar Sjödda på kontrakt, bara en tanke..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Mrassarson: Tveksamt. Det är aldrig bara en faktor som avgör. Man kan konstatera att Sundqvist sitter med ett historiskt uselt facit som tränare men till hans försvar så hade han den sämsta truppen i mannaminne förra säsongen. Har MS fått bättre ordning på spelet med en försäsong? Bättre trupp att arbeta med efter Inge-Dackes härjningar på spelarmarknaden? Slutar som jag började med ”tveksamt” på bägge
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
spolaisen: MED BRYNÄS, din nöt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Brynäsgubbe:
Bulan gjorde underverk med ett blåbärsgäng..............jojo
Laguppställning (bekräftade spelare)
Målvakter
Nummer Spelare Plock Värvad Födelseort
37 Sverige Johan Gustafsson L 2011 Köping, Sverige
1 Sverige David Rautio L 2010 Luleå, Sverige
Backar
Nummer Spelare Skjuter Värvad Födelseort
3 Finland Topi Jaakola L 2010 Uleåborg, Finland
5 Sverige Lukas Kilström L 2011 Södertälje, Sverige
6 Sverige Daniel Gunnarsson R 2011 Köping, Sverige
7 Sverige Jan Sandström - A L 2001 Luleå, Sverige
10 Sverige Johan Fransson L 2011 Kalix, Sverige
26 Sverige Niclas Wallin - C L 2011 Boden, Sverige
33 Sverige Elias Fälth R 2010 Nacka, Sverige
39 Sverige Robin Jonsson R 2009 Upplands Väsby, Sverige
Forwards
Nummer Spelare Skjuter Position Värvad Födelseort
9 Sverige Sebastian Enterfeldt L C 2010 Gävle, Sverige
11 Sverige Simon Hjalmarsson L LW/RW 2010 Värnamo, Sverige
13 Sverige Sebastian Meijer L RW/LW 2010 Ulricehamn, Sverige
14 Frankrike Damien Fleury R RW 2011 Caen, Frankrike
15 Sverige Mattias Persson L LW/RW 2011 Bohus-Malmön, Sverige
16 Sverige Niklas Olausson L C 2009 Väckelsång, Sverige
17 Österrike Konstantin Komarek L RW/LW 2008 Wien, Österrike
19 Sverige Kim Karlsson L LW/RW 2010 Älvsbyn, Sverige
20 Finland Joonas Vihko R C 2010 Helsingfors, Finland
21 Finland Toni Koivisto L LW 2011 Övertorneå, Finland
23 Sverige Jonas Berglund L C/RW 2011 Älvsbyn, Sverige
24 Kanada Cam Abbott L LW 2009 Sarnia, ON, Kanada
25 Sverige Daniel Mannberg R RW/C 2007 Boden, Sverige
29 Kanada Chris Abbott - A R C 2009 Sarnia, ON, Kanada
38 Finland Ville Viitaluoma L C 2011 Esbo, Finland
40 Finland Sami Sandell L LW 2011 Nokia, Finland
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Forsberg 1978: De kommer att vänta förgäves på Boqvist, jag tror han är förlorad. Dessutom kan han inte vända det här själv. BP, PP, 5vs5, inget funkar. Kan inte förvänta oss att en 20-åring vänder detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Finns så många problem man måste försöka lösa i detta lag..

Man har alldeles för veka forwards, vilka är det som ska vinna närkamperna i offensiv zon? Gillar Brodecki, Ölund, Rödin etc men ingen av dessa kan vinna närkamperna mot motståndarbackarna och det kan ingen annan i forwardsidan heller.

Tränarstaben verkar oförmögen att matcha våra starka kedjor mot deras svaga, man slänger in fjärde kedjan(som är så absurt dåliga) i avgörande situationer. Vad har hänt med Blomqvist och Rhodin, finns ingen gnista eller ens kännetecken av spelarna dom en gång har varit. Alcen är den kanske sämsta spelaren i hela ligan, all respekt för vad han bidrar med på sidan av isen, men man kan inte ha spelare som inte kan bidra sportsligt.

Vår backsida är också för vek. Endast Kilström kan vara rejäl i sina ingripanden. Sigalet gömmer sig från att vara den tänkte ledaren. Ingman och Norin får alldeles för stora roller. Söderström får inte alls ut sin förmåga..

Special teams är under all nivå, ett totalt misslyckande från Sundquist och man verkar inte ha kapaciteten eller kunskapen att läsa detta.

I grunden faller det tillbaka på Dackell som byggt laget och valt tränare, pinsamt på så många nivåer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
bradberry: Kan vi bara hitta spelet mot Frölunda denna säsong och mot Färjestad förra hösten tror jag det var, då jävlar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Det tog 10 minuter för Sundlöv att svara på mitt mejl (eloge).
Dom väntar fortfarande på Boqvist.....
Dock fick jag inget svar angående Sundqvist (Jag höll naturligtvis en väldigt lugn och vänlig ton i mitt mejl) kan detta betyda något? Jag greppar efter halmstrån här....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
spolaisen: Undrar om det inte pågår ett möte just nu någonstans i Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Reflekterar över en märklig ekvation...

- Människor betalar pengar för att se Brynäs spela. Så man har ett ansvar.
- Spelarna tjänar dessa pengar...

Fan pinsamt... Återbäring till de som var där idag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Brynäsgubbe:

Inte så konstigt att Jonas Rönnqvist och Bulan lyckades i Lule, man hade ju tillgång till ett helt div 2 gäng från inre norrbotten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
spolaisen: Kanske inte mitt under säsong, men en hel försäsong så absolut. Kolla Malmö, ett lag utan spets som spelar fysiskt och lutar sig mot ett bra försvarsspel. Överpresterat i flera års tid nu tycker jag, baserat på laget på pappret.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
spolaisen: Din mening är helt obegriplig. Först gör du ett påstående, och sedan går du tillbaka på vad du precis sagt?

Eller menar du "En ny tränare kan INTE göra underverk"? För det är tämligen fel, Bulan gjorde under med ett lag för mitten av tabellen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Brynäsgubbe: Jonas är ekonomiskt oberoende. Han skulle inte ta ngt annat än Luleå...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Jan Grismöbel: Om man tar bort Sundqvist så bör man ta bort de 2 andra tränarna också. Inga halva beslut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Brynäsgubbe: jag tänkte på målisen 😀
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Brynäsgubbe:
En ny tränare kan göra underverk med undermåliga spelare, att tro detta är lika dumt som att tro på tomten..............
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Brynäsgubbe: Läste någon artikel tidigare om att han bytt bransch. Artikeln framstod som att han var rätt tillfreds med livet off-ice. Men men hem vet.

OT, lite boken-nytt om nu ingen tidigare redan skrivit. Flickvännen flyttar nu och ansökt om att få hyra ur lägenheten i andrahand.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
pastorn: inte rödin som är felet en av dom bättre faktiskt! Fattar inte hur man kan misslyckas så in i helvete att bygga ett lag ! Är ju sprickor ner till maggman jävla amatörer
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Axle San: Jonas Rönnqvist. Han och Bulan gjorde Luleå till ett topplag under sin tid. Kan ha slutat med hockeyn men ge honom en lön han inte kan tacka nej till. Alla har ett pris...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Blixt1980: det är för att vi alltid anställt fel tränare. Dom gav Sundqvist förlängt för att dom återigen inte ville hitta en ny tränare efter flera år av sparkade tränare. Dom valde den enkla vägen där, fel väg. Nu får vi stå vårt kast. Hade vi haft en etablerad tränare hade vi legat högre upp nu. Helt övertygad om det. Tänk dig Roger i båset eller om vi hade haft kvar bulan, då hade vi nog varit ett top 6 lag nu. Jag tror det.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Ge Wallson eller Rönnqvist en mille i månaden om det är vad som krävs. Så fruktansvärt trött på att se den här skiten nu. Sedan 2012 har vi haft EN (!) bra säsong. Resten fullkomligt värdelösa. När ska det fastna bakom pannbenet att Brynäs inte kan spela med en mjukis i båset? Hur blinda är de?

Åååååhhhh, FUCK. SÅ LESS.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
pastorn: Pratar du om Rödin som gjort 11p på 14 matcher och varit dominant i all sorts statistik?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Mycket gnäll på Sundqvist, våra på förhand ledande spelare sviker gång på gång. Rödin sänker första femman, dags att satsa på Sallinen och Brodecki.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Jan Grismöbel:
Ren idioti att skylla nederlagen på tränarna..
Värvningarna är undermåliga, vi har i dagsläget endast två SHL-backar på papperet, Kilström och Sigalet. Håller inte med allsvenska backar i SHL. En allsvensk back hade varit fullt tillräckligt och inte fyra..Norin, Lindelöf, Lundgren, Ingman..........fan satans djävlar vad dåliga värvningar
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Mrassarson: Jag fattar inte hur ni alltid skyller allt på tränarna. Tommy Jonsson, Roger, Tommy Sjödin, Micke mm mm. Sundqvist tog ju timeouten och gjorde det han kunde i dagens match vilket resulterade i bättre spel ett tag vad mer kan han göra? Är det tränarens fel att ingen utom Sallinen vågar gå in på mål, att Norin slår en idiot passning till 2an, att Greg Scott inte satte dit sitt öppna läge mm mm mm, vi är inte bättre just nu thats it det ändå vi kan göra är att heja på Brynäs och glädjas åt dom få vinster vi får.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
lapad: Ja det ser onekligen bekymmersamt ut.
Andersén är fruktansvärt saknad det är ett som är säkert.
Skulle vara kul att se boxplay % med och utan honom.
Tror det är stor skillnad, sen är ju det endast en liten bit i sammanhanget.

Tycker att Brynäs har en del att jobba med minst sagt.
Men jag vill och tror att Brynäs borde kunna få ordning på spelet bättre än såhär. Det är inte kört, men det behöver ageras på ett eller annat sätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Jan Grismöbel: Håller med dig fullständigt man måste kunna få ut mera av det här laget. Sunkan har gjort många av spelarna sämre, viljelösa och inget hjärta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Mrassarson: undrar om Sundqvist såg samma match som jag. Hans analys i c-more var att Brynäs förlorade kamperna framför målet.......men va faaaaan kampen var ju redan förlorad långt innan pucken hamnade framför mål. Har du någon som helst självinsikt så säger du upp dej för klubbens bästa, du kan väll knappast vara nöjd med det du uträttar
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Mattson: Bengt-Åke Gustafsson är ledig
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Och sen, ledningsstrukturen. Hur är det nu? Campese är chef för Dackell som är chef för Sundlöv som är chef för Sundqvist? Redan där känns det galet. Är det chefer vi behöver?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Sundqvist långa kontrakt smakar bara bättre å bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
dAVydov: Losermentalitet? Det är det laget som har. Räcker så bra med det...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Captain_fantastic: Övertygad om att ledningen letar alternativ till tränare. Finns knappast nåt vettigt ledigt så här års. Enklast att låta ass:arna ta över. Bäst? Det vete fan. Men kan det bli sämre?
Kommentera

« · 1999972 · »