Brynäs IF

715127 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16

« · 1719428 Till forumet


Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Idag vill jag fan se islossning och en utskåpning deluxe!

7-2, enkelt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Dalrt: Dessa jäkla tipp typ varje match... Brynäs är inte ett lag som gör så många mål vanligtvis. Det sker ju bara någon gång per säsong. Varför dessa överdrivna tipp så ofta?

3-1 känns rimligt. Man får dessutom ha i bakhuvudet att Modo ryckt upp sig och slog Frölunda borta. Skulle inte bli förvånad om vi torskar så som spelet sett ut på sistone.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Nu är det 1 vecka sedan Salmela fick besked om att han har en fraktur på foten. 3 veckor kvar tills han är tillbaka i spel!

Nörstebö tillbaka nästa vecka så det blir ingen ersättare till Salmela.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Brynäsgubbe: Ikväll är det årets viktigaste seriematch.
Har en gammal Modo spelare som arbetskamrat. Så det blir att skita i morgonfikat om vi torskar😃
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Brynäsgubbe:
Jag har aldrig någonsin skrivit ett resultat-tipp här, men ok. Jag var ju inte så överdrivet seriös heller.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Dalrt: Nä, det var inte riktat specifikt mot dig. Men inför i princip varje match ser man tipp som typ 5-1, 6-2, osv. När har Brynäs någonsin varit ett lag som gör så mycket mycket mål? Någon gång per säsong som sagt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Brynäsgubbe: Vi gör väl hyfsat mycket mål ändå? Sällan vi vinner med mer än 1-2 mål dock :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
dAVydov: Vi har gjort 18 mål de senaste 10 matcherna, dvs 1,8 mål i snitt per match. Så Brynäsgubbe är nog inte alls ute och cyklar när han finner 7-2 som relativt orimligt. Förnuftiga matchtips bör ligga i krokarna av 1-0, 2-1, 3-2.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Dalrt: 6-3, enkelt!!!

Vrana gör mål, Rödin gör mål,Mannberg gör mål, Lindblom gör mål, Pudas gör mål och Ollas gör mål.

5102 åskådare ser föreställningen och Stisse vinner på 50/50 lotteriet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
munkas: Sant, tänkte mer säsongen som helhet. Vore nice att komma upp i målproduktionen som var i början på säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
dAVydov: Viktigast ikväll förutom 3 pinnar: att Vrana är tillbaka och får komma igång igen. Hans skada är iaf av en typ där man inte ska behöva oroa sig för att den ska slås upp, till skillnad från Bertilssons.
Där är man isf lite mer orolig och det låter bra att han inte ruschar på återkomsten utan vilar lite längre än vad som förmodligen var tänkt från början.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Huge: Vrana blir kul att se, nu är det dax för andrafemman att steppa upp och producera mer framåt än vad de får i baken. Vrana har jag för mig var riktigt duktig i PP också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Målvakt
Bernhard Starkbaum

Förstafemman
Mathias Porseland
Lucas Carlsson
Oskar Lindblom
Greg Scott
Anton Rödin

Andrafemman
Marc Zanetti
Jonathan Pudas
Jesper Ollas
Petr Vrana
Nick Johnson

Tredjefemman
Jörgen Sundqvist
Lukas Kilström
Ponthus Westerholm
Pathrik Westerholm
Daniel Mannberg

Fjärdekedjan
Johan Alcén
Sebastian Enterfeldt
Jacob Blomqvist
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Allt annat än seger ikväll vore direkt pinsamt när vi möter seriens klart sämsta gäng (Karlskrona räknas knappt längre). Vi trivs dessutom historiskt mot Modo; baksmällan från 99' hänger kvar ännu! :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Steenm:

På bortaplan så har Modo och KHK lika många poäng, dvs 8 men Modo är snäppet mindre kassa med -27 i målskillnad, KHK har -32......
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Steenm: Nej. Det är inte pinsamt att torska mot dagens Modo. Dom slog Frölunda på bortaplan förra veckan, och spelade dessutom bra mot SAIK senast (trots förlust).
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Steenm: Modo har ryckt upp sig rejält sista 2-3 matcherna. De är, om "formen" håller i sig, inte längre den självklara slagpåsen de varit hittills.
Sen är det värt att komma ihåg att Brynäs knappast är i någon formtopp heller...
Blir tajt, men förhoppningsvis seger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Carl Lejonkräk:
Man måste ändå säga att vi får mer tyngd i alla kedjor med Vrana tillbaka.

Nu kan vi köra
Johan Alcén
Sebastian Enterfeldt
Jacob Blomqvist

I fjärde och med Enter där blir det en riktig tuff checkingline faktiskt.

Sen får vi ge Vrana lite tid att komma igång men jag tror andralinan har enorm potential och att det kan bli jättebra om de får köra på nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Dalrt: Sen har vi både Olden och Brodecki som jokrar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Carl Lejonkräk: Såg förresten att Olden tränade idag. Gissar dock att han är 13:e om han ens spelar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
dAVydov: Äntligen matchdag! Har jättesvårt att hitta någon känsla för hur denna match kommer sluta. Vi spelade ju helt ok mot Malmö och var, enligt mig, bättre i 50 min av matchen. Likt förbannat fick man sitta med hjärtat i halsgropen. Kan inte komma på en enda match där man suttit helt lugn inför sista perioden, eller? (Rögle- och Malmömatcherna i.o.f.s. som vi spelade under miniturnén). Jag tror att vi vinner ikväll, 4-1 säger vi:)

Lite off-topic, såg att Alan Rickman dött i cancer idag. Jäkligt tråkigt, Hans Gruber måste väl ändå vara det bästa porträttet av en skurk i en film någonsin?! RIP:(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Vem står idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Brynäsgubbe: Starkbaum :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Brynäs IF - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Men hur missar dom...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Herregud hur blir det INTE mål där!?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Där ska de vara mål..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Nr.8 dra tack...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Qvarre: Bommade modo läge eller vi?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
bifhjärta: Vi missade i princip öppet mål från 1 meter!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Lindström: Du kan väl dra...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
bifhjärta: Vi bommade ett grymt läge!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Zappaholic: Det tycker jag du kan. Ta med dig årets flopp i SHL med tack.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
riggen: Inte vi, Zanetti ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
riggen: helt ok första period, 1-0 hade nog varit rättvist! Kul att se att 3:e och 4:e linan har inlett så piggt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Den perioden gick undan... Ett par lägen som borde varit mål. Surt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Lindström: Du hånar våra spelare varje match. Tycker det är för jävla unket...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Zappaholic: Brukar inte dissa spelare. Men Porseland är helt i Danne Johansson klass.
Så sjukt dålig..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
mk: Visserligen. Men Rödin ... vad håller han på med? Får ut noll. Tar pucken och åker själv. Leder ingen vart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
mk: Tycker det är helt ok att kritisera spelare, men gärna konstruktivt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
mk: Nä, han är inte bra. Som, vanligt:) Varför spelar inte Sunken nu då???!! Ersson har varit riktigt bra men är Sunken småskadad också? Tycker Westerholmarna och Co. gör det bra och Alcén men i övrigt är det ganska blekt. Lite ställningskrig känns det som. Jag dömer inte Vrana nu men han ser riktigt vilsen ut. I min mening har han inte gjort en enda bra match i Brynäs under säsongen och jag börjar bli lite orolig. Jag vet att han varit skadad, missat matcher, saknar tempo etc. men jag undrar bara om någon sett det jag ser. Nämligen att han dribblar alldeles för mycket och har inget skridskotempo. Noterade ni att han höll på att bli sänkt 3 ggr i första perren för att han nästa är lite nonchalant med pucken? Jag dömer inte ut honom för hela säsongen nu bara så alla gaphalsar inte får psykbryt på mig:) Vill bara höra vad ni tycker?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Forsberg 1978: Såg reprisen nu...herrejesus.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Men vad är detta?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Brynäsgubbe: Körde inte du text-TV?😀
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Zappaholic: Visst var det PP?
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
70 Rodrigues: Det kan det inte ha varit...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Starten på 2:a kan nog vara det sämsta jag sett? Vad fan är de rädda för😠
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Känns bra att man inte ersatte Salmela👍
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Brynäs IF - MODO Hockey 0-1
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Pinsam start av andra!
Kommentera

« · 1719428