Brynäs IF

715133 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

1462454 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

Bissett_19: "...i just det spelet." Stor humor! Om man kollar till spelet bara i mittcirkeln är nog Moodoo bäst i världen, typ.

Jag tycker Danielsson och nu Cedergren snarare påminner om den gamle gode, och numera döde, Kim Jong Il i Nordkorea. Han sa nåt på temat "om man räknar bort demokratin, välfärden och lyckan, så är Nordkorea bättre än väst."

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
bisterfinnen:

Ni verkar i alla fall ha värvat ytterligare en Bagdad-Bob.

Patrick Cedergren:
"- Spelet fem mot fem tycker jag fungerar ganska bra och jag tycker nog att vi till och med var bättre än Brynäs i just det spelet."
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Huge:

Ja, herregud, inte var det domherrarnas fel att vi förlorade. Vi blev ju utspelade i tre perioder.

Men herrar och damer. Ny match idag. Nytt fokus.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Bissett_19: Ja, det där med otur med domarna för Modos del igår känns inte speciellt objektivt.
Det var väl snarare så att dom borde haft ett på tvåor ytterligare, som jag ser det.
Tänker främst på slutminuten när vi spelade PP och avgör matchen.
Där släppte domaren två solklara brottningsgrepp som hade gjort Frank Andersson grön av avund.
Så med risk att bli anklagad för enögdhet från visst håll så vill jag nog påstå att Modo knappast var förfördelade av domarna, snarare tvärtom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Bellar: Men Bellar...
Om jag nu orkar störa mig på skitsaker, vad säger det då om dig själv som uppenbarligen orkar störa dig på att JAG orkar störa mig på skitsaker?

Du verkar ha det rätt så jobbigt själv i livet, må jag säga.
Och det är helt Ok om du vill fortsätta mäta penislängden på den där middagen du talar om. Lovar att inte lägga mig i och försöka diskutera lite mer seriösa saker, så du behöver inte ta med dig nån 357:a.

Trevlig helg på dig själv!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Bissett_19: Lika bra det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
leovalkama:

Och därmed är världbästigaste Modo som bara har otur med domare näst sist i ligan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
foppa78: vad sysslar Timrå med? 5-1 till LHC efter 13 min av första..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Dexter : Ja skrolla ner i sidorna så ska du få se dåliga förlorare!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

Huge: När får vi reda på vems pappa som är starkast månntro?

Ja inte fan lär det vara du iaf SURGUBBE!!!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

Huge:Men Huge... har du det lite jobbigt i livet i sådär största allmänhet? Du verkar störa dig på väldigt mycket som i slutändan bara är skitsaker.

Tänk att bli bjuden på en middag och så skulle du också blivit bjuden på den. Tror att jag ganska snabbt skulle börja fundera på om jag ändå inte tog med mig en 357 så jag kunde blåsa skallen av mig själv så jag slapp eländet:)

Trevlig helg!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

spud: Alla såg ju vilket lag som är fegast och fyllt med mest gnällkärringar. Det är Modo...Du kan inte snacka bort sköldpaddan hur du är vrider och vänder.

Skumt dessutom att du bifogar ett klipp på en jämn fight mellan Kåberg och Granis, vet inte va det ska bevisa.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Dexter: Och ni i kvalserien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Burken: Modo blir nog farliga nu när de värvat några riktiga toppspelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Dexter :Hellre respass i en kvartsfinal än att inte ens ta sig dit ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
foppa78: "Tyst med dig Gubbe ut i bussen med dig!

Ditt lag spelar väll ikväll va?"

"Gubbe" stavas med litet "g", om det inte är ett egennamn.
Dessutom stavas "väl" med ett "l" och inte två.

Och ja: kan mkt väl tänkas att jag tvingas köra andra 11-åringar i bussen nån kväll.
För övrigt verkar det fortfarande vara full rulle på "diskussionerna" härinne.
När får vi reda på vems pappa som är starkast månntro?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

Horace76c: Dåliga förlorare? Frågan är om det finns sämre vinnare än er Brynäsare. Men det är klart, ni har ju inte varit guldkandidater på över ett decennium så det är enkelt att förstå varför ni beter er som ni gör. Men skitsamma, ni kommer att åka ut i kvartsfinalen ändå.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
spud: Är det tufft för dig när du vet att Brynäs är hästlängder ett bättre hockeylag än Modo isf har du ju Sundström och resten av ditt Modo att gråta ut med för det är ni jävligt bra på rent av bäst i elitserien!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Lunkan: Plantor, en väldigt bra beskrivning :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Lunkan: Synd för Modo då att det norska trollet satt utvisad när Brynäs avgjorde. Speciellt stor hjärna verkar trollet inte ha i alla fall, inte så bra på hockey heller men slåss kan han wow!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

spud:Har jag uppfattat dig rätt?  Granström är feg ful och dålig på att slåss, det norska trollet är stor, tuff, snygg och duktig på att slåss, den moraliska segern är alltså er.

Nu kan du väl krypa tillbaka ner i hålet du just tittade upp ur.  

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
spud:
Herregud vilka dåliga förlorar det finns...sitter här och småfnissar åt fjortisfasonerna:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Burken: Hur kan du säga så om plantskolan mOdO?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

spud:Är det att kunna slåss som är måttstocken på om man är en bra hockeyspelare eller inte? I så fall så föärstår jag att ni befinner er där ni gör i tabellen.

Men som Rodrigues sa. Brynäs vann - NI FÖRLORADE

Jag hoppas verkligen att ni åker ur den här säsongen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
spud: Ja i elitserien tjänar man ju ruggigt mycket på att ha en bra fighter...särskilt när matchen är slut redan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
spud: Mm, riktigt dum och dålig. Tacka vet jag riktiga fighters som Janos Hari.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

Peja: Ja du har rätt, Granström är dum i huvudet. 

www.youtube.com/watch?v=9SJ9N5xTOIY

Och dålig på att slåss, men han körde ju en stående sköldpadda med indraget huvud.. Spännande teknik. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Vi vann o MoDo förlorade, nuff said :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Peja: Iofs kanske modo-supportrarana skulle vara nöjda om Tollefsen blev avstängd. Slipper dom kanske torska nästa match, när det är mindre än två minuter kvar vid likaläge?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
spud: Man är ju dum om man tar en fight i elitserien. Varför skulle man vilja bli avstängd? Bara bra om man vill försöka väcka laget eller nåt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

Davey_22: Jo för granis var väldigt sugen på att ge igen efter att Tolle slet av han hjälmen.. Kanske.. Eller ne han var inte alls så sugen. Men han är ju hårdast i BIF ändå, sen att han inte är så hård om man jämför med övriga spelare i ES det spelar ju ingen roll.

Ja det där med sköldpadds style det vet ni mer om då ni måste se ert lag oftar än mig så den bedömningen litar jag på att ni kan. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Davey_22: ja vilken sköldpadda det var, en klassiker.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

spud: Är du typ 9 år eller ?

Tollefsen sliter av han hjälmen,domaren står emellan...vet inte precis om det kan kallas utmaning eller att Granström backar.

Den största fegisen såg vi ju i erat ett gäng..en undernärd ungrare som lägger sig i sköldpadds-style när han inser att Ekholm är kapabel att krossa honom.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Bissett_19: Hahaha vilket jävla gäng kärringar dom är i Modo!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

spud: Varför skall han slåss emot en som Tollefsen som hjälpte Brynäs så bra igår?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

Är Granström skadad eller nåt? Han som alltid gillar att kliva in med huvudet före stod som en lite skolpojke när Tollefsen slet av han hjälmen och ville slåss. 

Eller var han rädd?  hursomhelst såg det riktigt roligt ut när en spelare som vanligtvis söker de där lägena helt plötsligt blev en jättebaby. Men jag antar att hans "skada" har släppt när han får jaga lite enklare motstånd.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

Bissett_19: Gillar Järnkroks svar, avd sparka på den som ligger.

"– Hari? Jag har ingen aning om vem det är faktiskt. Vad ska man säga, det är bara att låta honom hålla på, säger Järnkrok."

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Bissett_19: Sen finns det ju faktiskt ingen i varken Brynäs eller annat es-lag som klagar lika mycket på domaren som Sundström...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
bisterfinnen:


En Ungrare som är en pannkaka hög gråter åt ut i Sportbladet.
Är nog bara bitter för han får spela i fjärdekedjan i Elitseriens näst sämsta lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

foppa78:

Undrar var våran truckförare är här på jobbet, jag har inte sett han än idag eller så kan det vara så att han undviker mig efter att han var kaxig igår?

Han är Modoit ska tilläggas:-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
bisterfinnen: Hahaha nä bara en här på mitt kneg och det är inte i gävle utan SKARABORG!!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

Bissett_19: "Blev några matchstraff efter slutsignalen,hoppas inte blir några påföljder."

Hoppas verkligen Nicklas Danielsson får ett kännbart straff eftersom han hoppar ut från båset och ger sig in i fighten.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
foppa78:
Duro ? Eller finns det fler truck-modoiter i Gefle?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
bisterfinnen:???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

foppa78:

mek.nu?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

Huge: Tyst med dig Gubbe ut i bussen med dig!

Ditt lag spelar väll ikväll va?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Huge:

Sluta kasta pil i kuvösen Huge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
foppa78: Och då måste förstås du och 88:an in i deras bok och tjafsa som de två 11-åringar ni uppenbarligen verkar vara....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Modoiterna tjötar inne i sitt forum om att Brynäs är seriens gnällgäng men gjordes det inte en undersökning på det för ett tag sen och där var just Modo i topp som seriens gnällgäng?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

Lunkan: Undrar var våran truckförare är här på jobbet, jag har inte sett han än idag eller så kan det vara så att han undviker mig efter att han var kaxig igår?

Han är Modoit ska tilläggas:-)

Satan i gatan så skön seger igår!

Kommentera

1462454 · »