Brynäs IF

705126 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008

997606 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Bissett19:
KÄMPA LULEÅ !!!

"Eric Beaudoin drog på sig ett onödigt matchstraff mot Brynäs senast och får se matchen mot Luleå från sidan.
- Det var alldeles för dåligt gjort av Eric. Att dra på sig ett onödigt matchstraff i det läget av matchen vi var känns inte alls bra. Vi hade behövt honom på planen mot Luleå.
Lagkaptenen Håkan Bogg kommer att ta Erics plats i förstakedjan."
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Ove Myling: ""facitihandpåstående..." lustigt uttryck...
JAg var i alla fall en av dom som tyckte att Markström gott kunde få chansen. Jag var oxå en av dom som sa att Sjödin inte håller klassen, Dackell inte håller klassen, DJ inte håller klassen, Doffen inte håller klassen, Sundlöv håller inte klassen."

Och?
Bara för att DU tycker att dom inte håller klassen så behöver det inte betyda att du har rätt.
Sjödda och Dackell har vaknat till liv igen efter att hela laget av olika anledningar inte lyckats prestera det som dom egentligen är kapabla till.
Tränarbyte, uselt självförtroende, skador osv kan få vilken spelare eller vilket lag som helst att hamna i vår nuvarande situation, utan att spelarna för den skull inte håller klassen.

Och ja: det är fakta att du hittills verkar få rätt ang Markström, men vad ville du ha sagt med det?
Det säger väl inget om att vi andra som var skeptiska till OÖ:s chansning hade en poäng i att det var just en chansning som kunde (och fortfarande kan bli) kostsam vad gäller målvaktssidan generellt sett?
Vad hade hänt om Markan misslyckats? Då hade vi stått där med 3 målvakter utan självförtroende inför en ev kvalserie.
I det läget hade JAG kunnat säga "vad var det jag sa" men det hade isf varit lika korkat resonerat som att du nu slår dig för bröstet och påstår samma sak.
Skitkul dock att Markan ser ut att infria de förhoppningar som vi alla hade på chansningen, och jag tror att han kommer att palla trycket i en ev KS.
Men det är en annan fråga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Huge: "facitihandpåstående..." lustigt uttryck...
JAg var i alla fall en av dom som tyckte att Markström gott kunde få chansen. Jag var oxå en av dom som sa att Sjödin inte håller klassen, Dackell inte håller klassen, DJ inte håller klassen, Doffen inte håller klassen, Sundlöv håller inte klassen.

Med facit i hand har det visat sig att jag har rätt, och det är inget påstående det är fakta.

Det är ganska lätt att veta något med facit i hand, att påstå något med facit i hand är en annan sak. Men efter som jag redan innan Markström skulle stå påstod att det vore rätt, kan jag inte annat än tolka ditt uttryck som att du anser att jag har så goda kunskaper att mina påståenden är med facit i hand, dvs att jag är facit!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
mattiaskarlgren:
Man får väl krypa till korset å gratta er till vinnsten.

hoppas ni inte blir för sura på mig om jag håller på Timrå imorgon.

föresten så tror jag ni grejjar kvalet lätt om ni kommer dit!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Huge: Du var ju en av dom som ville peta honom redan efter hans debut.. Nu så visade Marken att han är klassen bättre än både Korhonen och Sperrle, men det kanske inte du tycker?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Ove Myling: "Huge: "Skönt att Markan håller stilen. Där har vi en riktig matchvinnare a la Honken på G."

Är det samma målvakt som du absolut inte ville se i kassen från början? Jag tror det, va?

Våra andra två målvakter var ju bättre sa du då, utan att ens ha sett Markström in action...hmmm."

Ja, det är samma målvakt som dom flesta tyckte var en lite av en chansning när Östblom ändrade sig från att först blåneka till att han var aktuell, av rädsa för ev mentala problem vi ett misslyckande.
Tror nog de flesta tyckte likadant men det är ju kul att du riktar ditt fjortisaktiga facitihandpåstående till just mig. Då fick jag chansen att påpeka att det just är ett fånigt facitihandpåstående...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
65selander: mmm ni ska vara stolta över Andersén. Har alltid gillat han och jag saknar honom verkligen i Leksand.
Såg även matchen igår och för mig var den största behållningen att se just det hur Niclas stod upp mot Bouedienne.

I övrigt känns det som att att det är ett riktigt lotteri vem vilka och hur till kvalserien från elitserien. Men å andra sidan så är ju hela kvalserien mycket av ett lotteri och det är ju just därför som det är så jobbigt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
65selander: Jag gillar även när Andersén åker ikapp Beduinen och låter han slå ett till slag. Snacka om att hålla huvudet kallt. +++++
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
mattias - 74: Han hoppade på Andérsen som sagt var oprovocerat och slutade aldrig försöka veva trots domarn höll i han
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
65selander:

vad gjorde Beaudoin sedan då eftersom han fick Match penalty ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
mattias - 74:
i 3:e hamnade han och Andérsen i en fight där han fick 2+2 och Andérsen fick 2min, tog väl 10 min så hoppade han på honom utan orsak igen.

Andérsen stod upp i bägge fighterna mycket väl så igår fick Brynäsarna en ny idol.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
65selander:

vad gjorde Beduion ?? nån som har nån länk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
wap.hockeysnack.com
"om Brynäs hamnar i KS" Skall det givetvis vara.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
wap.hockeysnack.com
Enl radiosporten alldeles nyss så blir det Boorken i båset om Brynäs hamnar i båset. blir intressant att följa upp deras påstående under dagen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Ove Myling:
Lätt att vara efterklok, min käre vän...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Huge: "Skönt att Markan håller stilen. Där har vi en riktig matchvinnare a la Honken på G."

Är det samma målvakt som du absolut inte ville se i kassen från början? Jag tror det, va?

Våra andra två målvakter var ju bättre sa du då, utan att ens ha sett Markström in action...hmmm.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Ojoj, kändes som det var overkligt, var det verkligen Brynäs som spelade. Vilket härligt driv, trampade och åkte skridskor som aldrig förr.

Hermansson den jäkeln har höjt sig de senaste matcherna, kul att se. Riktigt fint mål han gjorde.

Har gnällt mycket på Månsson tidigare men måste säga att han tillför mycket energi till laget och sin femma.

Molin var smurfig ikväll, synd att han inte fick göra mål.

Dackell den sega gubben var ett geni på isen.

Anderséns brottarkast på Beaudoin framför mål var högsta poäng. Han växer och växer. Jäkligt trevlig back som har pondus på isen och bra spelförståelse.

Hela laget gjorde det kanon.

Brendl Brendl, vilken lirare. Ofattbart vilket skott den människan har.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Underbart med en seger!! Tack för att ni ÄNTLIGEN grejade en seger!! Det gjorde min kväll på jobbet mkt lättare =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Hatten av för våra grabbar ikväll, mycket härligt att få glädjas via radion på jobbet.

Allt annat än 3-4 matchers avstäning på Beaudoin är skandal, DS har gett Brynässpelare överdrivet hårda avstängningar under säsongen (Kankaanperä,Månsson,Brendl), 1 matchs avstängning är INTE acceptabelt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Peja: Andersén är ju egentligen alltid ganska bra, speciellt med tanke på att han e så ung. Känns som ju mer speltid han får desto bättre blir han. Synd för honom att så många andra får spela på gamla meriter. Sen står han alltid upp för laget oxå, vilket man kan sakna hos andra mespellar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Jag måste vara dum i huvudet som verkligen tror på att brynäs kommer vinna mot timrå och fbk ;o
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
21olsson: Hulken spelade inte, men han gick runt i båset och peppade medspelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
va det nån som såg om Hulkkonen gjorde nått byte?? tror inte det va? kanske får istid nästa match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Riktigt bra match av Brynäs ikväll.

+++++ till Andersén och Brendl. Vilken match Andersén gjorde som defensiv backtuffing!

Markström som vanligt gedigen i kassen. Han är en talang i klass med Bäckström.

Anton Persson gjorde en okej debut, men han måste dels se till att ha skridskorna slipade inför match och dels förbättra sin fysik. Men han tänker rätt precis hela tiden, det lovar gott.

Sen kanske det är förbjudet att säga detta egentligen, men det var skönt att slippa Danielsson. Vi såg även att Nolander kanske inte heller är livsviktig för Brynäs som en del vill hävda.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Metal Guru:

Haha, du önskade inget annat än att krossa Brynäs ikväll, det vet jag !
Pavel Brendl går inte att läsa, när ska ni lära er det? :)

Lugn, ni klarar ingemansland och vi får kvala i vilket fall men det var skönt att kräma dit er ordentligt innan :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Horace76c:

håller med dig, otroligt skönt att spelarna bjuder på bra hockey för en gång skull :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Fan vilken underbar kväll!!
Brynäs vann och Arsenal slog ut "Grande" Milan!! =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Hörru, MarcusElving:
Vad gör man inte för att man ska få lite spänning i ALLA 55 omgångarna.
Det vore ju jävligt onödigt att klippa av er och Luleå redan nu, eller hur?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
MarcusElving:
Är så euforisk att till sist få se en vinst så jag tänker faktiskt bara glädjas innan jag och min (influensa???__usch!!!) får lite vila.
Tänker inte bitcha idag att dom var så horribelt dåliga att inte få iväg mer än 4 skott i första och inte ett enda förrän nionde minuten i andra!!
Trots att det var pissiga mål...TACK BRYNÄS FÖR ATT NI BJÖD MIG (OCH ALLA ANDRA) PÅ EN VINST!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
kom hem från Läkerol Arena för en stund sen, riktigt skön match att se. Mycket Brynäsmål och fysiskt spel.

Samtliga Brynässpelare var grymma idag, extra plus till Molin, Brendl, Widing, Markström, Andersén (har säkert glömt någon).


Tungan ut åt MetalGuru som var väldigt säker på att Brendl var sönderläst av Mora. 3 mål in your face.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Brynäs Matcher:
BIF-MIK 4-2 (check)
TIK-BIF 1-2
FBK-BIF 2-3 (ot)

Moras Matcher: BIF 66 P -19
BIF-MIF 4-2 (check) ______________
MIK-LHF 3-5
LHC-MIK 8-1 MIK 65 P -31
LHF 64 P -29
Luleås Matcher:
LHF-DIF 0-4 (check)
MIK-LHF 3-5
LFH-TIK 2-3 (ot)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Clubsport: Jag har varit på ett gäng matcher genom åren och jag har hittills inte upplevt en seger i Karlstad :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Clubsport: Timrå lyckades göra de idag. Inte omöjligt. FBK värkar strunta i att jaga 2:a platsen. tror mycket väl att vi kan sno nån poäng där. men vi har alltid haft det tufft mot dom på bortaplan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Kul att se Ove spela som för 10år sen..!

Timrå på torsdag är ingen omöjlighet, men hur fn ska vi kunna slå Färjestad borta? Det händer inte ofta...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Gusten: Jo det blir bättre för självförtoendet och jag kan nog lova att spelschemat innehåller LIF-BIF eller vice versa någon utav påskdagarna. Dax att städa upp campen ;-)

Fast med en dåres envishet så ger jag inte upp förren det är teoretiskt omöjligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
65selander: Torsdagskvällen stavas CYANIDKAPSEL!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
rafalski: Ja framför allt så slipper vi gå in i KS med 10 raka hemmamatcher utan vinst...SKITVIKTIGT!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
70 Rodrigues: De gjorde väl inget större försök förutom att få Pavel på skott. Ville nog bara hjälpa honom till seger i ligan.

Men det är svårt fortfarande mot ett skadat Timrå. Och sargat Mora mot sargat LHF... torsdagskvällen blir jobbig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
70 Rodrigues: Du är så gullig ibland..=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
wap.hockeysnack.com
Kan vi fortsätta så här blir vi svårslagna i KS.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Gusten: "Great moments... are born from great opportunity. And that's what you have here, tonight, boys. That's what you've earned here tonight. One game. If we played 'em ten times, they might win nine. But not this game. Not tonight. Tonight, we skate with them. Tonight, we stay with them. And we shut them down because we can! Tonight, WE are the greatest hockey team in the world. You were born to be hockey players. Every one of you. And you were meant to be here tonight. This is your time. Their time is done. It's over. I'm sick and tired of hearing about what a great hockey team Mora IK has. Screw 'em. This is your time. Now go out there and take it. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
65selander: Fan va gött, äntligen så spelas det riktig hockey, tyvärr så är ju PP dom sista 8 min usla, men annars så är det klockrent. Markström, Brendl, Molin och Widing, vad ska man säga :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
65selander: Fan hade vi haft en pinne till hade jag nästan börjat hoppas...


JAG ÄR MEGAPISSED på Luleå och Mora-matchen! Angells pucktramp AAARGHHH!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
65selander: Ja, det är bra det! Men jag tänkte på avstängnings pratet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Metal Guru: hm... Pavel ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
65selander:
Grattis då. Ser det som ren lutherhjälp. :oB
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Huge: Bara det inte blir något skit i sista sekunden nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Bif_Puttrik: Fel - det är Svenska ishockeyförbundets disciplinnämnd som sköter eventuella avstängningar, inte Hockeyligan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Macahan: Pretty Face gjorde 7-2 :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Macahan: 7-2, det är vad som händer.... :-)
Kommentera

997606 · »