Brynäs IF

713252 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008

« · 995869 Till forumet


Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Sista hemmamatchen i elitserien på hur länge?
vinner vi matchen har vi en chans att slippa kvalserien även om den är mikroskopisk. Jag tycker alla som verkligen har ett Brynäshjärta som klappar där inne ska pallra sig upp till Läkerol Arena på tisdag och stötta Brynäsarna in i det sista..

Vi hjälps åt att fylla läkerolen tycker jag !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Det syns ju hur klart som helst,Brynäs har inte råd o hamna i ingemansland.Hellre chansar man på en kvalserie än att gå ut o tigga ihop till licensen. Olof är ju som vanligt nöjd!!Har jag rätt eller fel?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
66Berglund:

Jag tror inte man är beredd att ta den chansen, gör man bort sig i kvalet blir det väldigt, väldigt mycket dyrare !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
wap.hockeysnack.com
Skönt att försäsongen snart är över så mitt kära Brynäs kan åka ut i vårt avlånga land och sprida hockeyns budskap bland isladorna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
rafalski:
Man kan också se att Brendl har ett internationellt snitt i mycket av det han gör, men han blir frusterad över bristen på spelförståelse hos lagkamraterna...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
håll hoppet uppe West Ham gjorde i Pl en precis lika dan grej förra året, även kallat the great escape. Vann i denna situation tre raka och besegrade samtidigt United på Old Trafford, synd bara att vi inte har någon tevez
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
DET ENDA som behöver hända är att vi besegrar mora för att bryta deras positiva trend, hoppas dem förlorar resten. Djurgården ska få gudakrafter och krossa luleå imorgon så det inte blir nåt snack om målskillnad, sen får luleå gärna vinna en men m¨åste förlora två. Sen ska vi spöa timrå igen för att sedan avsluta med anting sudden seger eller seger mot färjestad. Ungefär så lätt är det
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Brynäs Matcher:
BIF-MIK 4-2
TIK-BIF 1-2
FBK-BIF 2-3 (ot)

Moras Matcher: BIF 66 P -19
BIF-MIF 4-2 ______________
MIK-LHF 3-5
LHC-MIK 8-1 MIK 65 P -31
LHF 64 P -29
Luleås Matcher:
LHF-DIF 0-4
MIK-LHF 3-5
LFH-TIK 2-3 (ot)

=Drömscenariot
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
En till positiv grej är att det förmodligen blir 3 raka torsk för ssk
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
StoltBrynäsare:
Idén är lockande =D
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
StoltBrynäsare: Vi skulle haft Tevez..
Hoppas ditt tips går in.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
StoltBrynäsare: Tror mycket vell att ditt tip kan gå in .. Men är osäker på MIK .. SSK öika gärna förlora 3 raka !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
StoltBrynäsare: Kunde inte ha tippat det bättre själv och jag är alltid positivt inställd till mitt lag.
OM mot förmodan det blir KS så kommer BIF att fixa detta!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
StoltBrynäsare:

Ditt drömscenario ser inte helt dumt ut ! kan mycket väl gå in..
låt oss hoppas :D

Första anhalten, Läkerol Arena imorgon :D ses där !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Izah: "OM mot förmodan det blir KS "

Verkar det osannolikt eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
sylf:
Nog för jag vet att riktigt hopplöst hängivna supportrar kan bli lite naiva i sina tankar om hur ens lag kommer fortsktrida men .... lägg av nu, ni som fortfarande håller i det lilla halmstrå att vi ska undvika KS.... det kommer inte hända!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
sylf: Hmmmm nä, men hoppet är det sista som överger människan.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
I och med att Brynäs är tvunget att ta tre poäng mot Mora, för att
rent teoretiskt ha chansen att undvika kvalserien, så kan ett litet
"moraliskt dilemma" uppstå i morgon.

För Luleå är förutsättningarna de att: om Mora inte tar tre poäng mot
Brynäs, så har faktiskt de saken "i egna händer" (om det tar tre poäng
mot Djurgården i kväll).

Vad händer då om det är oavgjort mellan Brynäs och Mora
när en eller två minuter återstår av matchen.

Skall då Brynäs ta ut målvakten, och därmed riskera att ge Mora
tre poäng med mål i öppen bur?

Eller finns det någon regel, ungefär som i förlängningen, som säger
att man bara får ta ut målvakten om man ligger under?

För Brynäs del borde det vara självklart att ta ut målvakten
i detta läge, men man kan förstå om Luleå skulle bli ganska
sura om det händer och Mora gör mål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Enaranger:

Alla lag måste väl ändå spela för sin egen existens?
Brynäs enda chans är ju i princip att vinna resten, och då är det ju en självklarhet att plocka målvakten i det där läget.

Vad Luleå sedan tycker om den saken kan ju inte Brynäs bry sig om i det läget, eller hur?

Och någon sådan regel som du frågade om kan väl heller knappast finnas, eftersom just detta läge kan inträffa, att man inte är nöjd med 1 poäng alltså, utan spelar för att få flera (2 eller 3)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Gidde:

Jag tycker också att Brynäs bör ta ut målvakten i ett sånt läge.

Men att en sådan regel finns i förlängningen men inte under ordinarie
matchtid känns ju lite konstigt. Konsvekvenserna för de som blir
missgynnade blir ju större om ett lag får tre "gratispoäng" i stället för två.

I och för sig så tar man väl oftast till en desperat åtgärd, som att ta ut
målvakten vid oavgjort, bara en gång under en säsong.
Det skulle kanske ske tidigare på säsongen om det var tillåtet att
göra så i förlängningen. Då skulle risken finnas att fler lag missgynnades.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Enaranger: Regeln kom väl till av anledningen att vissa lag faktiskt tog ut målvakten i förlängningen. Tog man tillbaka straffarna så skulle man iaf slippa den regeln. Sen är det solklart att man ska ta ut målvakten om man måste göra ett mål till för att ha chansen till att slippa kvalspel.

Jag undrar om det förekommit att badå lagen tagit ut målvakten samtidigt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Wayne Gresky:

Då bör det ju i alla fall vara tekning i mittzon, annars skulle det se rätt underligt ut!

Men det skulle nog se rätt komiskt ut i vilket fall faktiskt ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Wayne Gresky: Jippostraffar hoppas jag aldrig kommer tillbaka.

Varför skall ett lag som lyckats vinna en straffläggning få lika
många poäng som ett lag som lyckats spela till sig ett avgörande
i en förlängning.

Sen är det roligare när det kan "hända mer" tabellmässigt om
två lag i samma match kan bli "förlorare" med bara en poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
5200 biljetter sålda till matchen mot Mora i förmiddags, skönt att Brynäsfansen ställer upp någorlunda! Trots det tråkiga tabelläget kan vi kanske ha kul imorgonkväll i Läkerol Arena..

Kom igen nu, köp biljetter nu allihopa ! själv ska jag iväg och köpa biljett nu !

Vad skönt om vi kunde KROSSA Mora imorgon ! :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Så himla lamt igår.. 2-2 mot redan slutspelsklara Djurgården. Finns det egentligen något som säger att vi ens ska ta en pinne mot Mora imorgon.

Ser egentligen bara 4 killar med Brynäshjärta, säga vad ni vill, men Brendl skulle likaväl kunnat tjura ihop totalt nu som alla andra i Brynäs, men han försöker iallafall och alltsom oftast resulterar det i poäng.

Sen Markström. Killen ska ha riktigt mycket cred för vad han gjort under de matcher i kassen.

Gode gud låt oss få behålla Widing och Månsson.. Resten kan vi skicka nånstans där gräset inte växer..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Gurra88: Det som jag tyckte var riktigt roligt igår var att man såg när Widing fick en kompetent spelare brevid sig igen (Månsson) så började han producera och spela riktigt bra.. Kanske dags att inse att Brynäs har för många muppar, Sundlöv?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Gurra88: Beredd att hålla med dig där, det är fan inte fler än max 6-7 spelare i Brynäs som håller ES klass. Just därför kommer vi att spela i AS nästa år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Gurra88:

Omöjligt att byta ut ett helt lag! Men visst , rensning krävs det håller jag med om. Ut med gamlingarna och in med nya fräscha spelare..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
mattiaskarlgren: Jag hoppas verkligen att Sundlöv INTE blir mannen som städar truppen. han har inte kunskapen om vilka som är dåliga eller inte. har han dessutom någon som helst självbevarelsedrift har han hoppat av vid det laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
mattiaskarlgren: Helt min åsikt. Låt gå för att Hermansson fått peta in någon retur eller något. En sån kille ska inte ens få knyta Widings skridskor enligt min mening. Hermansson och Hautonen är givetvis anledningen till att det låst sig för Widing efter LG.hockeygames..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
sylf: Han tar på sig massa för misslyckandet men det är dags att göra nu. Nu när allt är kört. Förstår inte varför han inte ta straffet precis så som Boork fick göra. Han nämner ju själv att de delar på ansvaret. Fast klart blir inte lätt för honom att hitta ett nytt jobb, så han stannar väl och gräver ut lite pengar av brynäs sålänge han kan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Gurra88: Han viftar också hela tiden bort allt med "det är som det är". Tacka fan för det!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
sylf: Roligt också när man snackar med Keb om detta. Keb snackar alltid om hur Sundlöv jobbar skiten ur sig och att han gör allt för att lösa detta..Jo jag tackar ja.. Har inte sett något hända på bra länge nu iallafall..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
sylf: Det är så mycket snack om vad vi inte skall ha, det viktiga är väl vilka kriterier vi vill att sportchefen skall uppfylla och vem som i hela friden skulle tänkas uppfylla dessa (nej, Tomten och Stålmannen räknas inte...)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Gurra88: Världen är full av människor som jobbar hårt, vissa får ut nåt av det, vissa inte. Spelar ingen roll om han jobbar 35 timmar om dan när han gör ett skitjobb.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Huss: Nu är det väl inte många här inne som kan peka på nån och säga HONOM ska vi ha. Däremot tror jag att det är på tiden att Brynäs går utanför gränserna och rekryterar. Gör gärna som VF, ta en erkänt bra sportchef eller ta nån med bra kunskaper vad gäller scouting osv. Lika gäller den nya klubbdirektören, ragga nån annanstans än i Gävle.

Joe Labero?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
sylf: Det är väl där som problemet ligger, var hitter du en erkänt bra sportchef? Nubben är redan tingad, men sen tycks resten inte vara vatten värda när man lyssnar på de egna supportrarna.
En idé vore kanske att "omvända" en spelaragent eller scout till jobbet?
Annars finns bara det gamla vanliga sättet, ta fram kravspecen, sätt lönetaket och hoppas att någon jäkel vill ha jobbet. Frågan är också hur många som vill ha ett av Sveriges mest utsatta jobb? Då måste du ha ett hyfsat stort hjärta för klubben och var hamnar man då, jo bland de gamla spelarna.
Klubbdirektören skall bara vara administratör, han kan vara var sjutton helst ifrån...

En annan sak, har länge varit för en mer prestationsbaserad lön för spelarna. Men om sportchefen nu är sportsligt ansvarig, borde inte även hans lön vara delvis baserad på lagets och förvärvens framgångar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
sylf: Har du förresten kritat på namninsamlingen..:) gör gärna det..

Och till huss: snälla någon, vem som helst hade gjort ett bättre jobb
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Gurra88: vem som helst = ? ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Gurra88:

Jag skrev nyss på din samling, bra initiativ tycker jag!
Sundlöv måste få bevisat för sig att många av fansen verkligen är besviken på honom, och att vi vill ha en ny sportchef.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
MarcusElving: Tack. Klarar inte bara se på när Brynäs förfaller. Dessvärre verkar alltför många nöjda med situationen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Huss: ja kanske inte du och jag. Utan tvekan har vi iallafall elitseriens sämsta sportchef.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Enaranger: och Gidde://

I förlängning så får man inte plocka ut målvakten utom i fall det är avvaktande utvisning.Det är väl därför de inte gör det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Gurra88: "ja kanske inte du och jag" Tala för dig själv du! ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
svennis:

??

Men vad jag kan se så står det inget om förlängning varken i mitt eller Enarangers inlägg.

Den regeln är jag mycket väl medveten om nämligen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
svennis:

Och om du läser så diskuterar vi ju 3 poäng, och det får man inte om man vinner i förlängningen ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
sylf: Det spelar ingen roll vem dom tar, bara vi slipper den där Mupplöv! Du har rätt i att det borde vara någon utomstående som tar över, så vi kanske slipper kompiskontrakten i fortsättningen.

Spelarna på isen blir våldtagna och i styrelsen sysslar man med inavel...., det är inte lätt att vara Brynäsare ;)

Ungefär så här tror jag laget i allsvenskan nästa säsong kommer att se ut:

Målvakter:
Sperrle
M. Pettersson

Backar:
Sjödda
D. Johansson
Laitinen
Pekkala
Kuparinen
Skoog
Casselståhl

Forwards:
Danielsson
Hermansson
Däääke
Molin
Viitakoski
Jakob Johansson
Spets
Gynge

Centrar:
Lind
Hautonen
S. Karlsson
Mikael Wahlberg

Tränare:
Per Djoos

Det kanske inte blir det hungrigaste eller skridskoskickligaste laget i allsvenskan, men det mest rutinerade!

Go tigers anno 2008-2009!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Gidde: Förlåt jag missuppfattade er.Trodde ni menade i förlängningen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
munkas: Casselstål släpper vi inte.Han har kontrakt men Malmö nästa säsong också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Mycket bra inlägg på aftonbladets blogg om varför Brynäs stinker så som dom gör.

* Dåliga träningar.
* Felsatsning på målvaktssidan där man skulle slängt upp 100 000 euro netto till Robert Kristan och tagit smällen.
* Man gick på bluffen Alexander Sundström, som är för långsam för en första eller andrakedja i elitserien, och skrev långtidskontrakt med Löven-talangen.
* Laget har för mesiga spelare.
* Leif Boork. Åtta raka förluster är svårt att prata bort.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 4/3 2008
Gurra88: Jag har inte skrivit på för att jag tycker inte att han ska kliva av NU. Han skulle gjort det när Leffe fick gå eller före sista januari, då tiden gick ut för övergångar. Nu kan han gott följa med det sjunkande skeppet, packa sin fax och dra.
Kommentera

« · 995869