Brynäs IF

716099 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19

« · 1791627 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Carl Lejonkräk: Ja, det är i stort sett bara effektiviteten som saknas idag. En dålig andra plus lite oflyt tar Örebro in i matchen, sen ska vi ju avgöra i sista på spelövertaget och chanserna som skapas. Rätt så typiskt också att Gunderson prickar ribban i OT, sen slashas klubban ur händerna på en av våra gubbar i sekvensen innan dom avgör. Inte rättvist öht, men som Bulan sa: sån är hockeyn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Davey85: det tänkte hela laget. Helt plötsligt vart allting för enkelt, så vi ramlar tillbaka i gamla synder i 2a perioden som var genomrutten.

Annars ägde vi matchen i 2 perrar + ÖT men lyckades hitta en väg att förlora. Typiskt lag i en rejäl dunder svacka. Måtte detta ta slut innan det är försent.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Carl Lejonkräk: likförbannat släpper vi in 4 mål. Det är alldeles för lätt att göra mål på Brynäs.
Vi börjar alltmer likna ett bottenlag som får kämpa som fan för att göra ett mål medan motståndarna kan göra mål på första bästa målchans. Raset börjar komma tyvärr, vi ser en repris på förra säsongen... Att man inte lärt sig
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Man kan hoppas på att saik tänder till lag på alla cylindrar! Är det bar jag som känner oro när Felix står. Känns inte trygg. Bertil behövs verkligen så att en svag back får sitta! Tycker Kinvall gjorde det bättre än Pudas!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Signature: Jag var säker innan match att du skulle komma in och tacka för hjälpen men tji fick jag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Trodde naivt nog vid 2-0, rejält spelövertag och PP på gång mot seriens formsvagaste lag att det inte fanns en procents chans till förlust.

Fan att man aldrig lär sig. Bertil och Zab's ersättare behövs nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Pettisbif:
Det är detta vad det som innebär att vara Brynäsare
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
kennys: Jag brukar inte skriva så här när Brynäs spelat.
Men fy fan va dåligt att loosa idag!!
Man undrar ju seriöst hur gruppen mår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Signature: Sköt erat istället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Tycker den här "kaxigheten" som funnits tidigare nu saknas. Fräcka Brynäs. Bertilsson står för en hel del av det. Tillbaka med honom, in med Rautio i målet och ett nyförvärv så kan vi eventuellt hitta rätt igen lagom till slutspelet.

Skellefteå borta och Frölunda borta. Wow. Kan antingen se det som en möjlighet att få tillbaka självförtroende om vi vinner. Men nu ser jag det snarare som man bara vill undvika förnedring.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Tycker också att det nästan blir löjligt att höra Bulan säga match efter match att han är nöjd... nöjd med insatsen. Bla bla bla... hur fan kan man vara nöjd efter 20 mållösa PowerPlay. Det luktar Luleee lång väg. Låt Janne&Sjödda ta över. Jag ser inte heller den där tiger blicken hos Bulan längre. Bättre att ta bort han isf.. fult att göra klart med nytt lag under pågående säsong. Borde vara straffpeng på sånt! Sker alldeles för ofta inom hockeyn.. och många andra sporter med för den delen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Signature: ja inte spelar vi hockey iallafall
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
pjåtor:
Har Bulan skrivit på för Luleå ska han sparkas !
Han är ju helt håglös!
Fritt fall att vänta nu
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
pjåtor: Att Bulan försvinner känns plötsligt inte alls lika illa. Hans coachning av målvakterna har varit bedrövlig
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Carl Lejonkräk: tack för lite nyans!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Vad f-n håller ni på med?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Pettisbif: Idag var vi bra 40-24 i skott., fan bara otur detta.
Värre med DIF matcherna tycker jag som svider rejält.

Bara att skärpa till oss nu och spöa SAIK istället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Det viktigaste är att Brynäs överlever ekonomiskt. Brynäs kommer att missa publikbudgeten. Inga desperata spelarköp!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Pettisbif: Börjar kännas som på TJs tid det här
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Vi torskar alltså hemma efter ha fått ett handikapp men 2-0 hemma mot seriens formsvagste lag.
Klart vi torskar. Bara Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
kennys: En kall Sandström ja. Men Brynäs äger matchen rakt genom. Örebro får tre skitmål med sig. Otur? Ja
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
In med en jävla ersättare för Zaborsky nån gång.
Matcha Rautio de närmsta matcherna.
Köp en personlig skottramp till Jensen.

Gunde vart iaf riktigt bra..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
honken21: Jag håller fullständigt med dig i ditt resonemang kring målvakterna.

Allt känns tungt just nu. Bra "backcheck" av Mannberg vid avgörandet. Herregud...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Saik och VF kommer pissa på oss samtidigt som dom åker 8: or runt oss!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Och SÅDÄRJA! Nu kommer vi förlora kommande 4 matcher också om vi spelar som vi gör här. När vi har så spelskickliga spelare i vårat lag så undrar man hur det kan gå såhär.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
honken21: Här är ett jätteproblem. Efter vad Sandström presterat i år borde han vara bänkad resten av säsongen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Tycker det mesta av den ideologi som Bulan förespråkar har lyst med sin frånvaro på sistone.. Intensitet, Tempo, hård press... Hårt arbete.. Tycker det ser rätt håglöst och avslaget ut. Det som gör mig mest oroad och besviken. Förluster och svackor kommer alltid. Dock ordentligt tungt med 4 raka nederlag nu. Hoppas det är den hårda träningen som gör att det ser så segt ut därute, men kan knappast vara hela förklaringen. Vi behöver få in ett nyförvärv nu som ger en positiv injektion till laget snarast!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
rafalski:
Säger samma sak. Sluta skyll på domarn. Se till fakta. Med normal höst form så hade vi vunnit enkelt! För Örebro har ju haft en kass form hela säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Vi får va glada om vi undviker kval iår!
Kämpa brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Bulan nöjd med matchen (redan börjat fila på PoW-PaW-Petter Emanuelsson som första lina i Delfinen nästa år)

Man ser att glöden hos Bulan är borta...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Jag tror faktiskt vi kommer torska de kommande 3 också. SAIK och Frölunda borta, sedan Malmö.

Varje år... Orkar fan inte med skiten snart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Ingen fara på torpet.. Ingen svacka alls vi målade i vårt 26272819 PP det tar vi med oss...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Pettisbif: Bulan kan lika gärna packa skotern och dra till Luleå!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Pettisbif: problemet var Dif matchen. Att bli nollade inför 7600 hjälper inte snittet... vi hade behövt premiär siffror.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Det är så JÄVLA dåligt av Brynäs att inte ta tre poäng ikväll. Ruskigt illa. Jag brukar hålla mig i skinnet men det här... Nej. Fruktansvärt bedrövligt.

Tre mål ska räcka för att vinna. Felix ska inte släppa tre. Lägger inte allt på honom, men mycket. Han är inte tillräckligt bra. Kan inte i min vildaste fantasi förstå:
1. Varför Rautio inte är förstamålvakt efter den säsong han gjort slash Felix inte gjort.
2. Varför Brynäs aldrig investerar i en dyr målvakt.

Nu blir det en jobbig vår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Rumpelstiltskin: Otur???? Laget saknar allt som behövs för att nå framgång. Allra mest saknas en bra målvakt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Forsberg 1978:
Bulan nöjd... hahaha skräll 😂
Inte så konsigt att han säger så, när han inte coachar på ett bättre sätt.

Sandström var ju bra idag 👍
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Carl Lejonkräk: Sluta skyll på domaren nu, vi spelar som arslen just nu och inga domare i världen kan ändra på det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Snyggt Paille. Verkligen NHL-mässigt. Sånt lär man väl sig att inte göra i P12.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Så Brynäs hittade ett sätt att torska denna match med
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäs IF - Örebro HK 3-4
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Målet kommer för att Clark får sin klubba avslagen och måste byta.., Så det blir 3 mot 2. Men men, skitlag oavsett det ska inte ens vara en förlängning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Bra första 20 minuter. Sen kalkon rakt igenom. Som topping på en "underbar" kväll avgör domaren matchen med att missa två örebroutvisningar i förlängningen.

Ibland får man fan påminna sig om varför man tittar på sport...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Snöprlig förlust.. mycket otur idag. Nya tag på lördag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Lindström: Domarskandalen är inte kul att se där
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Bra jobbat Brynäs fyfan vad kass ni är!!!
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Skjuuuut! alldeles för mycket duttande och extrapass som gör att läget försvinner...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Lindström: Jädrar vad nära att Sandström tig den.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Nä ingen slashing eller någonting... Domaren och Brynäs, lika dåliga båda två.
Kommentera

« · 1791627 · »