Brynäs IF

713998 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19

« · 1791288 Till forumet


Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Game DAYYYY!
Ska bli spännande att se Boqvist ikväll om han får spela vill säga!
#petamannberginmedboqvist
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Mannberg lär ju göra det bättre, han har ju varit fenomenal på slutet.

Ikväll blir det 7-0 till oss...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Jag sitter och är nervös att Brynäs ska visa samma skit ikväll som bägge matcherna mot DIF. Även om Örebro är väldigt dåliga just nu så kan man aldrig vara kaxig och säga att det är en lätt vinst. Jag menar FBK ställde ju ut en trupp med nästan enbart junisar och förlorade 1-0 så... allt är möjligt när man spelar mot Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Carl Lejonkräk: Jag tror det blir 78-0 till oss. Vi vinner så stort att Örebro degraderas till Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäsgubbe:
78-0? Anar jag en så kallad dysterkvist 🙃
Jag är nöjd med 3 poäng och detta utan att vi får några spelare skadade.
Känns iof jävligt osäkert om vi inte stoppar upp spelet ett par snäpp gömfört med dubbel dubbeldebaklet mos Djurgprden.
Vill inte hamna i patenterad brynässvacka.
Gå hårt för 3 poäng i kväll Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäsgubbe: Nu j-vlar tar ni och vinner ikväll!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Qvarre: Jag är förstås sarkastisk när jag ser tipp som 7-0... Jag tror vi mycket väl kan torska idag. 7-0... Ugh.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäsgubbe: Ja, jag är också orolig inför matchen. Visst, ÖHK verkar vara en klubb i fritt fall. Men om de knyter näven och jobbar ner Brynäs (som DIF gjorde) så kan det mycket väl sluta som sist.

Snälla, gå ut hårt från början och sätt tempot redan där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
JAAAAAAAAAAAAAA GUNDE
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
SÅ.DÄR.JA
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Wow det gick undan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Forsberg 1978:
78 - 0 verkar fortfarande troligt 👍
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäs IF - Örebro HK 1-0
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäsgubbe:
Jag var också ironisk i mitt svar till dig. Starten tyder på att 7-0 kan vara realistiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Fan vad bra Mannberg är! Borde spelas mycket mer!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Hahaha Manny
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Qvarre: Helt otagbart
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäs IF - Örebro HK 2-0
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Ryan den måste sitta!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Örebros backuppsättning alltså... minst sagt bedrövlig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Rodrigo: ja Örebro ser riktigt dåliga ut faktiskt. Förlorar vi ikväll så kan vi glömma slutspel
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Vad sa CMore om Bulan?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäsgubbe: Att enligt deras uppgifter så var Bulan redan klar för Luleå!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäsgubbe:
Hade lika gärna kunnat stå 3,4-1 efter den här första. Skjut allting på Hudacek.. han har ju blivit sopkassdålig.

Man ser att Örebro inte är ett lag i harmoni.. lider faktiskt lite med dom. Men dom får skylla sej själva. Tre!! sparkade tränare inom loppet av några månader.

Tur för oss. Tycker inte vi sett så jävla bra ut som resultatet visar. Det är mer att Örebro är kassa.. hade varit helt annat reultat om vi mött Frölunda/Växjö. Men som sagt det här mötet kom otroligt lägligt. Kanske är det den här matchen som det vänder? Hoppas!

Kilström har haft en del väldigt underliga aktioner. Men återigen är Pudas i n t e bra.. han är katastrof!! Man kan ju hoppas han följer med Bulan till Luleå och hem till sina trakter. För honom vill jag verkligen inte ha kvar. Trodde och hoppades på att han skulle vara ännu bättre i år. Men det vi sett denna säsong är ju Porse varning. Visst han gör en del poäng, framför allt i PP.. men det skulle även Blomman göra om inte mer dessutom.

Vill faktiskt se att dom gör om i PP femmorna nu. Något står ju inte alls rätt till när det gått 6 matcher och 1 period utan mål i PP.

Tycker man ska utnyttja PaW som leder poängligan just i PP mera. Det behöver promt inte betyda att PoW ska spela lika mycket med honom. Sen tycker jag även att Lucas och våran kapten ska få chansen nu. Båda Lucas och Jacke har ett tungt skott och kan bära in puck på ett bra sätt, dessutom är Jacke en mycket bra tekare. Sen tycker jag Johnson som det är just nu inte förtjänar spel i PP. In med Grana som kommer vinna mycket tek. Som är så viktigt i special teams.

Något sånt här kanske:
Gunderson - Clark
Granis - PaW - Lindblom

Fälth - Carlsson
Paille - Blomqvist - Jensen

Också det sista.
Tycker backparet Gunderson - Zanetti ser väldigt intressant ut. Kanske fortsätta så när Berra är tillbaka. Och köra en väldigt bra Simon ihop med Lucas eller Kilas. För att på nått sätt böra upp dom så som Gunde gjort nu i första perrenmed Zanetti.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Pettisbif:
Pudas kanske inte alltid är bäst. har sina dippar, men att jämföra honom med Porseland är fan inte rättvist någonstans. Porseland var SAGOLIKT dålig, jag tror aldrig jag sett en så dålig spelare i SHL.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Forsberg 1978: Skulle det gå att få bekräftat att Bulan redan är klar för Luleå tycker jag han är fel man att leda Brynäs vidare denna säsong. Då har han fel fokus...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Zappaholic: Helt rätt 👊då kan dom skicka karln redan nu med nästa buss till Norrbotten
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Zappaholic: Håller med till 100%
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Aaah fan. Snyggt spelat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäsgubbe: Så jävla slarvigt
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäsgubbe: herregud vad klantigt
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Gör man klart med konkurrerande klubb under säsong tycker jag man borde få böta och nuvarande klubb ska kunna bryta kontraktet utan ersättning. Hatar sånt här jävla fulspel. Det blir ju jäv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäs IF - Örebro HK 2-1
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Men va ihelvete sysslar dom med????
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Vill fan inte ha nå mer pp
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Vägra pp! Spela 4 mot 4 i stället, frivilligt.
Brynäs pp är ett bra skäl att byta coach.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Det var bara en tidsfråga innan vi släppte in i PP. Ser alldeles för slentrianmässigt ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Alltså dem får nog ta en titt på hur Frölunda ich Malmö lirar pp vi är ljusår från dem
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäsgubbe: 0-1 i det PP!!! Parodi
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Interference? Snubben rörde ju pucken 0,5 sekunder innan. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäsgubbe: Kan Pudas släppa puckjäveln i tid i uppspelsfasen någon förbannad gång? Kommer gubbar med fart på båda kanterna men det ska fan kladdas för jämnan!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Men skärpning...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Brynäsgubbe: Nu är det fan obra, hade det inte varit Örebro på andra sidan hade vi redan legat under dagen. Det är många som underpresterar nu
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Snacka om att bjuda in Örebro.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Vill bara påminna om ett inlägg jag skrev i november...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Dallemas: Bulan har väl fullt upp med att fundera ut lämpliga PP-formationer för Luleå nästa säsong...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Lunkan: Vet spelarna om Bulan är klar? Kan påverka gruppen oerhört negativt...har jag själv erfarenhet från fotbollen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Mittzon: Så övertygande som Brynäs spelat i januari 2 år i rad så inser man att Bulan är oersättlig. Not.
Kommentera

« · 1791288