Brynäs IF

713999 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]

800821 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
uppsala norra : Jag har inte missat en match i Läkerol Arena någonsin, och ja, med mental träning över vintern så tror jag att Brynäs blir att räkna med till slutspelet
men som sagt HV71 har ett fantastiskt lagbygge och go i laget, och Brynäs kan bara inte räcka till mot det när dom spelar på topp

I ain´t whining
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
OLZ UB06: var på plats i läkerolen i lördags och fick se en bra mach mellan brynäs och HV 71. Med lite tur hade Brynäs åtminstone fått med sig en pinne från matchen. Hoppas nu på slutspel i vinter för Brynäs del. Jag tror på en femte sjätte placering för brynäs i vinter!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
OLZ UB06: Som det såg ut mot HV så verkar vi vara lite på väg upp ur den svacka vi haft. Bra fart på spelarna bådar gott och det är nog bra att huvena får vila lite under ett par dagar.
HV såg dessutom riktigt bra ut och spelar med stort självförtroende för stunden. Synd att dom fick en drömstart och sedan kunde spela på denna start med sitt lite fräcka och i vissa lägen övermodiga spel.
Våra försök att få stopp på dom redan i uppspelsfasen kom därmed på skam rätt snabbt, och det blev istället mkt chanshockey från båda håll.
Kanske lite mer återgång till fjolårets mer disciplinerade spel är att vänta, åtminstone till att börja med när serien drar igång igen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
Jompe: Det finns en anledning varför HV toppar tabellen, att vi gör 4 mål på dem, när vi har formsvacka.. det tycker jag är starkt och visar att Brynäs blir bättre generellt. Boorken lade ju upp en stark slutspurt i januari i fjol..

Han är ganska smart den där Boork..
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
Paddan: Been there, done that....
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
Huss: Ni får väl komma med ett anbud till denne högklassige spelare
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
GävleLasse: Apropå avsaknad av målskyttar, här har vi en målskytt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
Jompe: Jo Hansen har bränt två riktiga straffsparkar nu och dessa har kostat oss en del poäng...tyvärr.

Jag tror inte att laget kommer att drabbas speciellt mycket av att Bäckis försvinner under 5-6 matcher. Det kan ju bli sex matcher om småkronorna går till final, för då lär han inte vara med dagen efter mot MIF.

Positivt är i alla fall att Karlsson, Almtorp och Salmonsson verkar ha fått upp farten, jädrar vilket tryck de skapade gång på gång i HV-zonen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
GävleLasse: Håller med. Det är ett mysterium hur Hansen kunde missa det läget.

Tror att Bäckis redan har huvudet i junior-VM. Det är uppenbart att han är inne i en svacka, sina två assists igår till trots. Kanske lika bra att den kommer nu och att han är tillbaka i form lagom till slutspelet!
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
Jompe: En starkt bidragande orsak till förlusten igår var effektiviteten när chanserna gavs. Hansen hade ett gyllene läge, Molin likaså även Danielsson och Dackell kom mot en ensam HV-keeper och satte inte heller de chansen.

På det så hade Brynäs många bra lägen i powerplay. 5 mot 4 och 5 mot 3. Med i princip endast en sak gemensamt. Långsamt spel för att komma in i zon, statisk positionering och på tok för dåligt pucktempo. Bäckström har en tendens att hålla i pucken för länge, sekunderna rinner iväg.

Kombinationen med att Bäckström håller i puck för mycket/länge och att de andra inte rör sig gör att det är en väldigt enkel sak för ett så pass bra lag som HV att försvara sig i numerärt underläge.

Boork måste göra någonting åt detta. Han måste inse att hans "golden boy" kört fast en smula och ge andra chansen i powerplay. Statistiken ljuger sällan och tar man sig en titt på denna så ser man att det finns en parallell mellan Bäckis fallande kurva och lagets PP.

Jag menar inte att Bäckis är dålig bara att Boork måste kunna se att han "kört fast" och våga göra en förändring.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
GävleLasse: HV var tunga att möta igår. Att de till skillnad från Brynäs, har lättare för att anfalla med tre, ibland fyra man, beror till viss del på det du säger. Vi saknar stabila backar, och det leder till att forwards måste ta ett större ansvar i Brynäs än i t ex HV. Vi har också extremt offensiva backar vilket gör att forwards ibland får stanna kvar vid offensiv blå och täcka upp för de framrusande backarna som ligger och surrar kring motståndarmålet.

Vi kunde mycket väl ha bärgat minst en pinne igår. De två målen HV fick mer eller mindre gratis i matchöppningen satte oss i en tung uppförsbacke, och när vi väl hämtat in ledningen var soppan slut hos många spelare. Jag säger inte att HV vann orättvist--de har ett tyngre och jämnare spelarmaterial än vi och spelade taktiskt klokt--men Brynäspressen i slutperioden kunde mycket väl resultaterat.

Det var kul att träffa webgruppen igår. Tack till Brynäs för att ni möjliggjorde den roliga tillställningen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
70 Rodrigues: Bajskorvarna?
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
70 Rodrigues: Jodet är nog så. Jag tror inte att skillnaden är så där jättestor faktiskt. I Brynäs fall som kryssat så enormt mycket så kan en värvning av en stabil defensiv back ha inneburit att vi vunnit ett antal av de matcherna. säg hälften av dem och vi hade haft typ 53-54 pinnar istället för de 45 vi har nu. Då hade det sett lite bättre ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]

GävleLasse: "Flygis liknade matchen med en ping-pong match på presskonferensen"

Det var alltså därför han stod med båda händerna i byxfickan hela matchen,han körde helt enkelt lite fickpingis:)

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
GävleLasse: Ja, det är väl det som skiljer toppen mot, ja något!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
70 Rodrigues: Det var precis det som Brynäs gjorde ;) Skillnaden var skärpan. HV 71 tog till vara de bjudningar som uppkom, det gjorde inte Brynäs.

Flygis liknade matchen med en ping-pong match på presskonferensen
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
GävleLasse: Brynästränaren Leif Boork imponerades av serieledarnas styrka.-Dom anfaller alltid med minst 3 man och kommer samlat framåt.

Något som Brynäs borde prova kanske :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
moreten: Ja idén med utbytesdomare suger verkligen. När inte ens de svenska domarna klarar av att hålla en jämn nivå i match efter match, Vad ska det då bli när det kommer in domare utifrån?

Nej, låt oss slippa se detta utbyte i fortsättningen. Låt våra domare fokusera på att minimera sina tabbar och ojämna nivå som verkligen har visat sig vara ett spelförstörande "moment" den här säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
Och flygis tyckte det skulle ha varit matchstraff bara för att remstam låg kvar!! Vad skulle då HV fjollorna haft de gånger som Brynäsarna låg skadade efter yacklingar då det inte ens blev 2 minuters utvisningar!
Nä bort med utbytesdomarna från öst, det blir bara fjasko med dom!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]

Passet som Molin gjorde till Månsson, kommer vi få se ett sådant snyggt mål i ES igen :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
10Maja : Mycket bra,snart är jag hemma......;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
Bissett19: papp a är resa bra
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]

.......Trevlig resa förresten,med Brynäs Stockholm.måste tacka för Ullis o hennes Chokladtomtar som hon bjöd på,så långt slår hon Olle o Micke.P........:)))

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
GävleLasse: Vi på andra sidan undrade varför det skreks så in i bövelen då,så vi hängde bara med,sen att vi bara hade fyra man på isen såg inte jag iaf,bra jobbat av er.....;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]

arnio: Tja vad ska man säga,jag satt precis ovanför där det hände,o jag tror att Gavlerinken/Läkerol Arena aldrig har sett en mer klockren tackling än den "Alma" gav Remstam.Jag tror mer man ska anklaga dessa granithårda plexi för att Remstam blev skadad,o skulle finnen som dömde ha nån som helst konsekvens i sina beslut så hade HV-killen som proppade Nick oxå fått en tvåa,men icke.......Annars då?Jo vi gör en helt okej match om man tar bort delar av första perren där det slås indianare,tappas puckar på fel ställen osv,med lite oflyt kunde HV ha lett med 4-5 puckar efter första.Men i andra kom vi ut o visade att det finns kapacitet i laget,o gjorde två snygga kassar på HV,men det blev för mycket raggar hockey,med chanser fram och åter,o på ett gjorde HV femman.I tredje så har vi otroligt många chanser att sätta en kvittering,men oförmåga o ett bra måålvaktsspel av Ersberg gjorde att vi blev nollad ei tredje,

Matchens höjdare:Oves passning till Månsson mellan benen som gav honom öppen kasse o 3-3.......

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
sniper: Jag instämmer. Flygis är totalt fel ute.. Jag är tämmeligen säker på att han inte "såg" situationen där Angell blir inkuffad med huvudet före i sargen. Skillnaden mellan situationerna är stor men resultaet blev snarlik. En spelare liggandes på isen. Dessvärre så fick inte HV någon utvisad för den förseelsen.. Även det "glömmer" Flygis.

HF: Jag tycker inte att Sperrle var godkänd idag. Han släpper in för många mål på för få skott för att vara godkänd. Boork borde ha bytt ut honom redan i första perioden.

Bäckström, tja efter vad man sett de senaste matcherna så känns det inte som att Brynäs kommer att sakna honom speciellt mycket. Det många som hyllar Bäckis glömmer är att han får massor av assist utan att ha förtjänat dem, det räcker fan att han är på isen så får han assist. Däremot så var ynglingen inne på ett par, tre mål bakåt vilket INTE kan godtas.

Signifikativt för Brynäs koncentration (Boork inkluderad) var när Brynäs spelade PP i 4 mot 4 i 35-40 sekunder, bara för att de missat i ett byte. Är man med i matchen då eller? Först efter att hela sektion L och M vrålat en halvminut reagerade Boork som trioligen redan var hemma på Sollerön och bakade Lussekatter...
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
arnio: Som jag såg det var det axel mot axel, sådan tackling vi brukar efterlysa. Åker man runt och sover på banan är det stor risk att bli skadad. Det skulle inte ens ha varit 2 minuters utvisning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
Vad säger ni om det här då ni som såg det?


"HV-forward söndertacklad mot Brynäs

En tung offensiv och landslagsmålvakten Erik Ersbergs storspel i tredje perioden gav HV71 seger, 5–4 mot Brynäs.
Då hade lagkamraten Mattias Remstam spelat färdigt sedan länge. Han blev näste man i raden att tacklas sönder i elitserien.
– Det borde blivit matchstraff där, sade HV-tränaren Göran Sjöberg.

Forwarden Remstam, som förföljts av skador under sin karriär, hade spelat färdigt redan efter fem minuter.
Brynäs Jonas Almtorp satte in en tackling i ryggen nära sargen och Remstam slog huvudet. Efteråt befarades hjärnskakning, och Remstam får hämta sig under landslagsuppehållet.

Almtorp fick två minuters utvisning för boarding. Göran Sjöberg ansåg att det var för lite.
–Vi har själva åkt på matchstraff för liknande situationer. Jag tycker det var en given femminutare, sade han. "
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
arnio: Sperrle blandade rätt svettiga räddningar med rätt grova misstag. Han får godkänt men inte mer. Försvaret blev oftast söndercheckat av hv och vi fick återigen se de återkommande scenerna när en motståndarforward rätt obehindrat tar ett par turer runt mål utan att gå på en enda tackling. Bä-ckis tycker jag ser lite sliten ute, mentalt, han överarbetar mycket i PP och tänker aldeles för mycket. Bra med lite vila nu för honom. Kanske får bjuda hem honom i baren och ge honom en rejäl bläcka så han får annat att tänka på =) Domaren var patetisk på sin höjd, tog utvisning ena stunden och firade i andra stunden för identiska situationer. Gäller för båda lagen. Vidare kan du läsa mitt tidigare inlägg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
HF: Hur var Sperrle? Hur var försvaret? Bäckis? Angell? Dommarn? Berätta mera, från webradion så fick man intrycket att Bif var värda poäng men bjöd på för många mål.

Nu ska vi klara oss utan Bäckis ett tag och då krävs definitivt ett tightare försvar, hoppas att Hulken kommer tillbaka snart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
Fyyyyyyy faaaaaaan! Hur jävla förbannad som helst nu. Vilket pucko till domare som gjorde försök till att dömma idag. Hur han kan visa ut Sjödin i slutet är ju horribellt. Det var minst en meter mellan hv-spelaren och Sjödins klubba. Killen snubblade på sargen.

Sen att mordförsöket på Angell fick passera obestraffat är ju ännu mera upprörande.

Fan, om Brynäs kunde göra lite fler mål i PP så hade det blivit vinst idag. De funderar för mycket i stället för att bara låta pucken gå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
wap.hockeysnack.com
Vad ska man säga. Var på plats idag. En ok match i två perioder. 10 mil kvar till Sthlm
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
65selander: Bara att glömma denna dag och ta nya tag.

Jag ska upp på Dif matchen och då kräver jag vinst....god jul.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
65selander: Nej, jag hade ju den osannolika "turen" att istället vara närvarande i E.ON den 2 december i mötet med SKAIK. Det såg mycket bättre ut än idag... eller inte. Uppehållet kommer nog lägligt för många av lagen.

Kommer J-VM lika lägligt för er? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]

Dream Team: Vart jag är... Nu är jag hemma och tidigare så har jag jobbat ihop lite kosing sm man kan slösa på Mommas krog samt O'learys i Kiruna i jul/nyår

Konstig match i Gävle, tur man inte var där samt det var nog lika bra för dig att inte vara hemma i Timrå i em. Nä tur att det är uppehåll nu så att man som supporter också kan ladda batterierna.

Ang OT trådar i respektive så är det ju tillåtet men att plocka bort en oförarglig tråd mot att en annan får vara kvar är konstigt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
65selander: Och där åkte Timander på 2+10 efter 6 spelade sekunder i s.d. Skapligt övertag får SKAIK nu. Wernblom, var är du..? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
mattiaskarlgren: Vi får hoppas att MODO och FBK vinner i sd nu. Fast MODO har visst 2st på botbänken nu i SD
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
öppe mål igen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
jimmy_90_bif: 4 mot 4
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
Gusten: 4 mot 5 nu för hv :(((
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
65selander: Byt målvakt för fan! 5 av 10.
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]

arnio: först och främst så har jag 20 mil upp till Gävle och det är svårt att hinna dit om man har jobbat till 1400 :-))

Skapligt med mål, tror det blir svårt att stänga denna match även med två målsledning ... och just nu 5-4 till HV :-(

Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
jimmy_90_bif: Det vore så himla skönt med en vinst nu innan Bäckis drar till Vm
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
arnio: kom igen nu brynäs
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
oj ribban för Hv
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
4-4 fan vilka svängdörrar
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
oj oj stolpen nu satt den DJ
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
2 min 5 mot 3 nu och blir det inte kvittering så är det nog ridå
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
4 mål på 8 skott för HIV nu, SVORDOM
Kommentera

Sv: Brynäs IF- Pingstkyrkan 71 [9/12]
65selander: Han repar sig nog skall du se. Fint att måla efter en gåva i alla fall. 2 ass av Bäckis so far.
Varför är du inte på matchen?
Kommentera

800821 · »