Brynäs IF

713198 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24

« · 1998037 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Skrubben: Grymt att se dina inlägg! Håller med dig fullt ut!
En sak som jag reagerade lite på igår som du också nämner.
I andra och tredje perioden hade vi precis haft inne våran andrakedja efter att vår förstalina varit inne. Då blev det tekning i offensiv zon och powerbreak.

Då har jag så jäkla svårt att förstå varför MS inte sätter in vår förstafemma på en offensiv tekning när de trots allt vilat hela andrakedjans byte samt hela powerbreaket. Det är ju knappast så att de går in och lirar i en minut.

Tycker i många lägen igår att MS har chansen att lira förstafemman klart oftare och framförallt i offensiv zon.
Är ganska övertygad om att detta är en liten, liten detalj som kan göra att Rödin, Scott & JD kan komma igång på allvar.
Räcker med att titta igår hur ofta vid offensiva tekningar som Abbott sätter in Everbergs kedja.
Han spelade en hel del med kedjorna likt 1-2-3 sen körde han återigen första dvs 1-2-3-4.. Att fjärde mest var inne på en hel del "stödbyten".

Exakt samma sak har jag sett i Frölunda, kanske inte att de lirat så som ovan, men väldigt ofta vid offensiva tekningar så går förstakedjan in OM de vilat tillräckligt länge som kanske behövs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Mattson: Den trenden ska brytas, att lag bryter negativa trender mot oss. Försiktigt optimistisk inför morgondagen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
bradberry: angående publiksiffran igår. Brynäs bjöd alla ungdomslag i gästrikland igår att gå gratis för att uppmärksamma Noppa stiftelsen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Brynäsgubbe: ... och möter ett lag som behöver bryta en negativ trend.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
mk: Och nu ser jag verkligen fram emot nästa match, det var ett tag sedan.
Snälla Brynäs följ upp detta nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
bradberry: Bara att vakna och gå in här och "vilja" läsa, är hur gott som helst.

Som alla sagt tidigare så var det nog många spöken som kanske inte jagades bort, men man skrämde dom lite iaf😄

Hoppas nu att detta utnyttjas på bästa sätt framöver.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Charles: Vill inte förringa de fina publiksiffrorna men tror en del är konstgjord andning. man ger bort många biljetter. Bl.a. En bra start... Matchen mot Oskarshamn var det sjukt mycket småkids trots sen vardagsmatch. Tyckte mig skönja att tredje perioden hade en reducerad publikskara med 10-15%. Sovdags... 😄

Helt rätt av Brynäs att fylla sämre publikmatcher och ge barn möjlighet att se hockey och kanske grundlägga ett hockey- och Brynäsintresse. Dessutom ser det bättre ut på papperet och blir mindre negativt tugg om siffrorna hålls uppe så det får väl anses som smart även ur det perspektivet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Skrubben: Var hittar du statistik över zonstarter?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Oerhört skön seger idag, välförtjänt! Kul att se över 5000 en sådan här match. Ersson stabil, viktigt.
Skål på er från Spanien
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Blå grottan: Brynäs, fullsatt, höga förväntningar... Hur brukar det sluta? 😳
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Skrubben: Håller med om att det finns positiva tendenser. Bättre BP, många skottförsök. Bättre försvarsspel. Spelförande de senaste två matcherna. Ersson i målet. Mm.

Nu har laget iaf. ett gyllene läge att avancera, med möten med LIF och MIF efter varandra.

Jag är på plats mot Leksand, en vinst där och vi kan ta oss förbi både dom och Oskarshamn. Men det blir en svettig match, måtte domarna palla trycket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Guldet är BIF : Oj, tack för det!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Charles: Ja precis. Även om tacklingen är schysst, så kan ju andra kontakten ta olyckligt.
Hoppas verkligen att det gick bra med Curran.
Hjärnskakningar eller skador på spelare vill jag inte se oavsett om tacklingen är regelrätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Davey85: samma mot Oskarshamn över 5000 mot dem på en torsdag, nya biljettpriserna verkar göra lite skillnad i alla fall
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Rumpelstiltskin: kan ju fortfarande vara olyckligt att en del av smällen påverkar huvudet, trode inte man skulle mothugg när man inte vill se motståndare skadas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Skrubben: Kul att du skriver skrubben. Saknar dina konstruktiva och vettiga inlägg ibland. Du håller en hög nivå. 👍
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
En positiv sak till förresten. Över 5000 på matchen idag trots skral poängutdelning och många dåliga insatser, dessutom inget direkt publiklag på besök och strax innan löning. Hade trott på kassa siffror. Bra där Brynäsare!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Kvällens corsi. Tredjekedjan var väldigt drivande idag.

Sen angående vår förstakedja. Jag tror inte att dom flesta förstår hur bra den kedjan är. Läste på hockeynews idag att Rödin och Scott har bäst overall corsi i hela SHL. Och då har dom bara 33% offensiva zonstarter. Alltså det är helt sinnessjukt vad den linan driver spelet åt oss. Det har gått troll i målskyttet för dom, en självförtroendegrej som kommer släppa med tiden. Fortsätter dom med liknande siffror resten av säsongen är det en av ligans bästa kedjor. Inget snack om det. Pratet om att Rödin varit dålig och att man ska rycka bort C:et är verkligen så okunnigt det kan bli. Man ska kräva mer av honom i PP och total poängproduktion. Men det är inte så att han varit klappkass vilket det låtit på vissa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Tycker speciellt en vinkel visar att smällen tar i bröstet på Curran.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
pekka85: Håller med i stort sett allt du skriver om matchen. Jämn tillställning där vi inte behöver be om ursäkt för segern.

Mannberg, Sallinen och Scott får mina plus. Tycker också att Molin gjorde ett positivt intryck.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Jag såg väldigt många bra intentioner idag.
• Box play är det bästa jag sett sen Bulan lämnade. Älskar att vi spelar med aggressiv box igen. Den passiva boxen Sunkan införde för ett år sen är inte bra. Var bara en tidsfråga innan det skulle krascha med den metodiken.

• Målvaktsspelet var RIKTIGT bra. Äntligen har vi en målvakt som tar det han ska plus lite till. Hans konstiga ingripande med 5 minuter kvar väljer jag att bortse från. Han var nog nervös som resten av laget var på slutet. Jocke Eriksson är en sämre målvakt just nu.

• Vi SPELAR ut Rögle, serieledaren. Det är inte så att vi spelar defensiv Sunkan-hockey och vinner genom att täcka 100 skott. Vi förde matchen, vilket till och med Abbott erkände intervjun efter matchen.

• Molin såg helt OK ut för att vara första matchen. Finns mycket hockey i den killen. Hade ett par bra passningar i PP.

Nej denna match kändes riktigt bra. Tycker vi spelade bra mot Växjö sist också, men där föll vi på dåligt box play och målvaktsspel. Om vi nu rättat till dom två bitarna ser jag positivt på framtiden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Charles: olycklig? Kommer en puckförande spelare in i slottet så ska det bara smälla rakt av.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
pekka85: Tycker du har rätt i mycket men Alcén tycker jag gjorde ett hästjobb i BP tillsammans med övriga. En helt annan aggressivitet och avvägning i BP. Vid flera situationer stressade de vid rätt lägen och ställde upp när Rögle kontrollerade pucken. När de ställde upp var det inte det sedvanliga backa in i knäna på målvakten utan aggressivitet med klubborna och tryck uppåt. Alcén tycker jag är mycket smartare än Forslund i BP även om Forslunds kvickhet kan vara nyttig i den spelformen.

Dagens PP var också mycket bättre än tidigare. Visserligen något dåligt PP-spel av Rödins formation vid vissa lägen men Molins enhet skapade i synnerhet farliga chanser. Bra match av Molin, något nervös vilket är förståeligt men i det stora hela spelar han väldigt klokt och sätter upp lagkamraterna bra.

Gött med vinst!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Spajderman: Nu lyfter vi !!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
pekka85: Tycker Alcen gör sin bästa match i år. X-antal gånger och surrar. Tyckte Curran såg riktigt griig ut mot han?

Molin saknar lite tempo i rören. Men jävlar vilket spelsinne han har.

Andersen och Norin måste snäppa upp helt klart. Kilas gör en ganska medioker match men tycker han har varit bland våra bättre backar i år.

Sigalet och Söderström tillbaka kommer bara växa. Tvivlar inte en sekund på att de kommer vara i Bertil och gunde-klass.

Brodecki bidrar med finess men ibland lite väl mycket juniorspel? Vrider och vänder och kör fast.

Sallinen ser ut att vara 10kg lättare? Öhlund är riktigt bra.

Förstakedjan finns de en växel till i. De kommer sakta men säkert. Men de som glädjer mig mest tsm med erssons lir är Scotts defensiv. Satan va bra han är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Axle San: Sorgligt om det är så😀 Tycker att man ser klass på Melart och Bergström och hoppas att vi får in en sån förstärkning👍🏻
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
pekka85: Vi vann mycket mer kamper vid sargen idag. Verkar också att självförtroendet är bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Charles: helt klart var det så. Box play var nog säsongens bästa sett över hela matchen.

I pp finns mer att hämta. Nästan så jag tycker att andrauppställningen är bättre än första iaf om man hade någon annan än sigalet
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
pekka85: Söderström är vår stjärnback, har du missat det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
vet inte om det diskuterats än men visst såg man ändringar i både boxplay och powerplay, boxplay checkade man närmare backarna och lite mer fart.

och i PP letade man oftare spelare i slottet eller crosspassar
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Davey85: Nädå, vi är bättre än serieledarna i den här matchen. Vet dock inte vad det innebär. Om vårt sargade gäng gör en heroisk insats eller om Rögle var osedvanligt dåliga men jag hade inte skämts om vi fått 3 poäng. Får se om du når samma slutsatser från matchen men mina + och - är iaf:
+ Mannberg och Sallinen är fortsatt bra och är få som går mot mål.
+Sigalet gör en av sina mindre dåliga matcher, bara det.
+Desch kämpar på och ska absolut inte sparkas.
+ Viktigt att Scott och Rödin får avgöra, i övrigt dock mer att önska.
+ Ersson är mycket bra och gör några riktigt bra räddningar vilket ger ett lugn till laget.
+ Lill-Molin gör det helt ok för första matchen, positiv känsla.
Ingman och Söderström är bra på backen.

Och det dåliga:
- Norin är inte SHL-mässing i mina ögon. Kladdar för mkt och är för lätt i kroppen.
- Söderström överglänser Andersén och Kilström med råge. Det är inte ok.
- Se Johan Alcén spela BP är som att se en höna med avhugget huvud. Forslund borde gå före alla dagar i vecka.
- Blomqvist och Rhodin - totalt osynliga. Blomqvist med ett A på bröstet och, vad vi tror, 140k/mån borde fundera på vad han sysslar med.

Får se om du har samma bedömning efter att du sett matchen?

Nu blir det en spännande helg för oss Brynäsare👍🏻 Det låter kanske sorgligt men vardagen blir på något sätt lite trevligare när Brynäs vinner.

Sov så gott Brynäs-bröder och systrar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
bradberry: nyss hemkommen från matchen och jag tycker Brynäs gör en bra insats men har dock ordentligt med flyt när pucken dansar på mållinjen åtminstone vid 2 tillfällen.

Lundgren tycker jag gör en av sina bättre matcher i brynäströjan och alla kedjor jobbar bra. Sämst tycker jag JD var som är nonchalant och lätt kunnat orsaka några baklängesmål. Tror att förstalinan kunnat fått bättre utdelning hittills om man haft en annan tredjelänk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Silfverkroken: Absolut, är glad för segern såklart. Men tycker fortfarande vi har mycket att jobba på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Charliejfz: man såg ju verkligen i 3-3 hur grymt skicklig Curran är med puck var riktigt nära. Tacklingen känns mer olycklig än ful tycker det är svårt när det kommer till situationer där en spelare försöker ta sig in i slottet försvarande spelare kan ju inte bara släppa förbi dem men inte heller gå med full kraft
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
det är någonting speciellt när man hör en kommentator säga "Molin" i Brynäs sammanhang känns så rätt bara
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Var väl knappast en tråkig match idag? Tycker vi spelar bra, jag väljer att hylla grabbarna idag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Brynäsgubbe: Med tanke på hur vårt försvar läckt de tidigare matcherna kan jag faktiskt ta en tråkig match där vi lyckas ta två poäng mot serieledarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Guldet är BIF : Jag har aldrig varit npgot stort fan av Mannberg. Men i år har han börjat bra. Han verkar inte bry sig om förlusterna utan ser ut att ha ett bra självförtroende. Ser inte att han skulle göra ett sämre jobb än Desch för tillfället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Davey85: Även de flesta underliggande siffrorna såg bra ut, men det kanske inte räcker..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
HitTheLights: Mannberg är absolut inte het och har inget spelsinne fick jag förklarat för mig när jag tyckte att han skulle få chansen i 2a linan innan det var klart att Molin anslöt.
Tycker fortfarande att han gör det bra. Konstigt nog.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
bradberry: tror inte man tänker alls. Glömde Molin som får ett svagt MVG
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Charliejfz: Det är nog inget fel på Curran, tyckte ärligt inte han träffade huvet alls. Eventuellt att den tog i huvudet tack vare att det far framåt iom att han blir tacklad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
bradberry: Jo, jag var också lite skeptisk till coachingen i 3mot3. Också mycket märkligt att spela Danielsson men inte Brodecki i den spelformen. Tycker generellt det gick bra för Brynäs när man spelade 1 back och 2 forwards, det gick sämre i bytena där man matchade 2 backar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Lunkan: En stilla undran.... Hur tänker man med denna uppställning i OT 3 mot 3?:

Andersén Sigalet
Ölund

Idiotcoachning...

Men vilken viktig seger. Vi besegrade OT-spöket, tog två extremt viktiga poäng och lyfter skallarna efter vinst mot serieledaren...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Brynäsgubbe: Tråkigt spelade vi förra säsongen. Idag gick vi iaf ut i tredje och förde spelet mot serieledarna och försökte vinna. Det hände inte en enda ggn förra året oavsett motstånd. Kanske dags att flytta upp målkungen Mannberg till 1:a så det börjar hända lite där också. Scott såg iofs bättre ut idag än på länge. Norin däremot.. Ser tyvärr inget shl-mässigt hos honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Brynäsgubbe: Vad begär du av ett lag med stukat självförtroende?? Klapp klapp spel och tvåsiffrigt? Så här får vi nog spela om vi ska få ordning på skutan
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Brynäsgubbe: Jag tycker att Brynäs var det klart bättre laget fram till sluteskedet. Förmodligen blev spelarna lite rädda för att förlora och blev väl passiva.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Lunkan: En förstärkning på baksidan vore underbart
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Davey85: Mja, mjo. Var en rätt jämn match men Brynäs spelar bara väldigt tråkigt. Så otroligt uddlöst. Brynäs såg extremt trötta ut i 3e och var helt utspelade i OT innan Rödin fick friläge.
Kommentera

« · 1998037 · »