Brynäs IF

712885 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall

1394025 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
arnio: Ja, idag håller jag på Asplöven.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Jajjen: kanske man skulle göra som berg och byta lag
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Efter en tredjedel av träningsmatcherna spelade och tre veckor på is är det svårt att dra några slutsatser. Mer än att det inte ser bra ut. Jonsson har 24 dagar på sej att göra laget elitseriemässigt. Lösningen är förmodligen att göra som Czarnecki och släppa den offensiva strategin för att satsa allt på defensiven. En ren överlevnadsstrategi. Brynäs är ett av 4-5 lag som får slåss för att slippa dom två sista platserna och då är det inte läge att experimentera. Inte heller att chansa på att den ledande backen kanske återkommer mitt under säsongen.

Några har jämfört Brynäs inledning på försäsongen med FBK:s och Modos när dom vann SM sist. Då glömmer man vilket spelarmaterial Modo hade och vilket spelarmaterial FBK alltid har. Årets Brynäs har inte riktigt samma potential, snällt uttryckt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
micke63: Det stuvas medvetet inte om någonting.
De inledande träningsmatcherna var till för att tränaren skulle få en uppfattning om spelarna och vilka roller de ska ha i laget. Det har medvetet rullats runt på fyra kedjor både i spel fem mot fem och i special teams (SAIK toppade förövrigt laget i special teams). Från och med nästa match så kommer laget att matchas hårdare. Brynäs har heller ej ännu ens genomfört ett endaste träningspass innehållande övningar i box eller powerplay. Var sak har sin tid.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
foppa78: Ja den borde kommit tidigare. Vidare så tycker jag att TJ borde ha stuvat om i formationerna när man märkte att dom körde fast.
Det kommer ju att bli platt-matcher i ES också och då måste man våga stuva om. Det borde han ha gjort igår också.

Backsidan är på tok för tunn. Behövs mycket mer fysik. JAg är fortfarande orolig för Gunderson, tror att han kommer att finna att steget upp från Allsvenskan är allt för stort.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Anders Berg: Nog har pucken rätt allt. Det ända jag tycker är "fel" i artikeln är att han nämner Löf och Bertilsson. Visst de klanta till det men problemet ligger enligt mig inte i deras, eller Carlsson (som många hackar på, bristfälliga agerande.

Några som i ställer borde hängas ut är Lasse, Gunderson och Sunken. Det är dom som ska lägga ribban, de är dom vi ska luta oss åt när Brynäs har det tungt. Lasse har säkert en sjukt hög lön ( någon som vet vad han tjänar?) och har spelat så fruktansvärt nochalant i flera säsonger nu. Sunken ska vara försvarsgeneralen, säkerheten själv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Anders Berg: inför förra säsongen så torskade Djurgården mot Nynäshamn med 4-2, bara en sån sak
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
foppa78: Ja, eller som det gamla talessättet säger: "En Ekholm gör inget SM-guld".
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Anders Berg: Ja han har rätt i allt han skriver men tror du Sundlöv kommer att agera då? Nä då vi väntar på Ekholm och även om han kommer så tror jag inte det hjälper vi måste ha in fler!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
foppa78: Pinsamt dåligt

Skönt att se att det går dåligt för Kahnberg. Riktigt skönt att bli av med honom. Bra jobb där Sundlöv.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Anders Berg:

Tommy Jonsson
– Men efter timeouten ryckte vi upp oss och vann matchen från och med där.

Ja fyfan vilken bedrift att vinna matchen efter timeouten när motståndarna leder med 5-0!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
tompap71: Härligt! Jag har sittplats, vi möter Frölunda hemma i den avgörande finalmatchen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Poängligan
Målvakter:
Johan Holmqvist 2
(Niklas Svedberg)
Förstafemman:
Lars Jonsson 1
Jörgen Sundqvist 1
Daniel Widing 2
Jonas Nordquist 1
Andreas Dackell 1
Andrafemman:
Simon Löf 2
Simon Bertilsson 2
Johan Larsson 3
Calle Järnkrok 2
Jakob Silfverberg 2
Tredjefemman:
Ryan Gunderson 1
Jonathan Carlsson 1
Mats Lavander 2
Mads Hansen 1
Sebastian Lauritzen 3
Fjärdefemman:
Victor Berglind 1
Niclas Andersén 2
Jesper Ollas 2
Jonathan Granström 2
Martin Johansson 2
Snittbetyg: 1,71
Kommentera


Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Anders Berg:

Möts vi efter den avgörande matchen ska du få en segerkyss av mig ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Tänk vilken lycka det skulle vara om Brynäs gjorde en bra säsong 11/12 och blev Svenska Mästare!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
leovalkama: Nä men du kan det!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Clarence: Klart de är nedtränade som oss...därav min poäng att det är stor ojämnhet under försäsongen...spelare reagerar olika i olika faser av träningsperioderna. Jag drar inga större växlar av matcherna ännu, finns ingen anledning alls. Sen får alla olyckskorpar och gnällspikar tycka precis som de vill, de har alltid något att klaga på oavsett vad som händer. De verkar leva för att få ur sig skit här!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall

Statistiken under "Försäsongen 2011/2012 + stats" uppdaterad..

Lavander och Ollas i topp i poängligan.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
65selander: Nä, du tippade bra den här gången..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
MarcusElving: Förlust med 2-5
65selander
Kommentera  -2 Idag kl. 18:52
---------------------------------------------------
Man var inte helt fel ute!
Nu blåser man iväg till Finland på fredag för att se fler mål! ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Berka: Ja, det skrev jag för en kvart sen. Men det var ett undantag, Wennerholm tog också upp det häromdagen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
sylf: Hoppas nu inte att det är något allvarligt med Dackell??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Berka: specielltmycket kan vi inte utläsa av träningsmatcherna, jag tror att det är minst lika svårt att tippa säsongen baserat på träningsmatcher som det är att förutsäga det hela genom att spå i kaffesump
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
1999 när brynäs vann sm guld senast förlorade de samtliga träningmatcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Anders Berg: Säsongen 06/07 vann Modo 1 försäsongsmatch... Å vi vet ju hur de sluta så dra inga växlar alls över en försäsongsmatch!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
MarcusElving: En kille på jobbet tippade Möller som tvåmålsskytt samt 5-2 till AIK.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Zappaholic: Du har rätt till din teori. Min övertygelse är att man i träningsmatcherna kan avläsa mycket hur ett lag är beskaffat och kommer att se ut även när allvaret börjar. Laget borde ha spelglädje och bevisa att man är nåt att hoppas på sen i såna här vänskapsmatcher. Ange tonen för säsongen s a s. Om man nu tror sig om att kunna vara ett SM-finallag i vår, menar jag. För övrigt: Är Brynäs men inte SAIK och AIK nertränade nu då, tror du??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Hur många gånger har dom åkt på Honken idag?
Ruskigt vad flata våra spelare är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
MarcusElving: Berglind!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall

Möller tvåmålsskytt..

Stackars Honken där. Vem var det som fumlade bakom förlängda mållinjen?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Känns avgjort nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Nu får ni gnälla loss igen!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Zappaholic:
ja håller med dig vi vet väl vilka som vann i fjol.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
MarcusElving: Ska vi gissa att lira tränings match är mera belastande än att lalla i B-hallen..
Ljumskarna vad ger oddset på dom?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Anders Berg: Å fan, det visste inte jag! Du sitter inne med en hel del kunskap märker jag. Förutom att alltid vara positiv så är du väl insatt i vad lagsport går ut på. Imponerande!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Dackell har utgått..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Lindström :_ Så ska det låta!!!! ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Zappaholic: Hockey handlar om att göra mål... och att vinna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Anders Berg: Färjestad är sällan bra på försäsongen...de kanske är ett undantag de också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
sylf: haha fick jag för att jag kritiserade lavander!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Zappaholic: P R O P P E N U R!!! nU KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR VI!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Få se lite glada miner nu!! :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
arnio: Jag menade att lag som går riktigt dåligt på försäsongen vanligtvis inte skördar några framgångar när allvaret drar igång heller.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, nu vänder vi!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Clarence: Glada Hudikgänget......hmmm.....Varför tänker jag på Hockeysnack då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Clarence: En anledning kan vara för att det är försäsong, de är nedtränade och just för att det är träningsmatcher. Om du själv lirat i mågon lagsport så vet du själv att det kan svänga en hel del under en försäsong!

Jag säger inte att det helt säkert kommer bli bättre, men inte fan kan jag sitta här, som en hel del andra, och tro att allt redan är förutbestämt att gå åt helvete. Eller är det din inställning också?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Lindström: Glada Hudikgänget hade nog gett SAIK bättre motstånd ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Anders Berg: "När MoDo vann guld senast så vann de bara en match på försäsongen, men tråkigt nog så var det ett undantag."

Klart att det var ett undantag, de vann ju bara en.
Kommentera

1394025 · »