Brynäs IF

711075 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16

« · 2005696 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Axle San: Tränare som Bulan och Boork med för den delen brukar ofta kunna lyckas lyfta eller rädda lag i kris. Men deras ledarskap bygger mycket på micromanagement. problemet blir att man bygger upp ett behov av just detta och då blir laget väldigt sårbart för tränarbyte till någon som vill lämna mer ansvar till spelarna. Jag tycker att man på lång sikt skall odla den kultur man hade förr i Brynäs där spelarna tog ett stort eget ansvar och där de ledande fostrade de yngre. Detta är dock inget man kan beordra fram utan det måste komma ur gruppen självt. Det typen av ledarskap som odlar en sådan kultur över tid tilltalar mig mycket mer än micromanagement (inte bara i Hockey utan allmänt).
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
xxx BIF xxx: Något jag tänkte på ang Andersen igår var innan tek och så åkte han runt till de andra 4 och peppade på dem.
Mannberg var bra i 1a perioden men 2 och 3 perioden försvann första linan.
Mål i PP och ett bra BP är mycket viktigt att bygga vidare på.
Hoppas det nu släpper för Brodecki. Han har haft lägen förut utan att sätta dem.
Håller med om en till spelare för 1a linan och en bra back. #47 gör alldeles för många misstag speciellt defensivt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Matchens utropstecken var i min bok Andersen. Snacka om att stå upp för laget fysiskt, ffa Eriksson. Att sätta honom med sigalet är ett bra drag tycker jag.

PP - kändes som en spelare gick in och tog plats bakom defensiven mer nu. Mer position än att göra sig passningsbar genom att kliva ut igen. Det tycker jag fick igång ppet då defensiven inte vågar släppa denna spelare och det ger BIFarna efter sargen samma spelutrymme som om spelaren gick ut för att ta emot puck och när luckan kom stod denna mer strategiskt placerad.

Tyckte bp såg ut att jaga puck mer aggressivt nu också. Även det gillade jag.

Sedan Molin - sallinen - jeadon.
En bra nivå på en 3de lina.
Tyvärr känns inte jeadon 100% tillbaka ännu och det gjorde att linan borde ha kunnat fått ut mer igår - men framåt nu kan det bli något.

Mannberg gjorde mål från 1sta. Han ville verkligen, men jag tyckte inte han hjälpte till att få igång spelet för rödin o scott sett över hela matchen.
Höll där igår, men tvivlar att han håller i rödin/scott-spelet-med-puck över tid.
Men han ville verkligen visa upp sig. Det syntes.

Slarv från ffa backar, sånt straffar sig över tid.
Erikssons dragning hade kunnat vänt matchen totalt om den misslyckades. Gillar inte målvaktspel med puck på det sättet.

Saik i motgång - sa denna match något. Nej det tycker jag inte. Men lägger vi in förjestad. Ja kanske en positiv trend? Räcker det, nä, skulle hellre värva nytt än sätta pengen på det. En til, 1sta linan och en spetsback, tung jävel som kunde proppa enligt boken, men med offensiva kvaliteer (skott från blå)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Sunken ska inte sparkas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Sjukt rolig match som innehöll allt! Blev fly förbannad hemma i soffan när man kvitterade men sen kom änglasonen och avgjorde!
Börjar se mkt bättre ut, matchen i Karlstad kunde lika gärna ha slutat med poäng, så fortsätt på detta nu så ska vi nog börja klättra!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Boken är inte med i Devils planerade kedjor ikväll. Match om 1h då får vi väl reda på mer!
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Chanzone: Fysiskt spel är ofta ett bra sätt för ett lag som halkat ur kurs att komma på rätt spår igen. Sen kanske inte Brynäs riktigt har de spelartyperna men några finns ju precis som du var inne på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
mk: Vi går vidare. Tre poäng ikväll är det enda som räknas
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Zappaholic: I så fall fattar jag inte vad du skrev.
Men skit i det..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Forsberg 1978: Du tycker alltså att man skall byta honom mot vem som helst oavsett om det blir till det bättre eller till det sämre. Du skriver ju själv att du inte vet om det finns någon bättre att byta till efter som "det fan inte är ditt jobb". Det finns garanterat bättre tränare än vår. Men finns de tillgängliga nu? Hur kommer ytterligare ett tränarbyte att påverka truppen? Är det rätt timing nu när det faktiskt så sakteliga börjar se en aning bättre ut?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Captain_fantastic: Sundqvist kommer att bli kvar
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Forsberg 1978: nu ska vi vinna mot Malmö och Luleå blir svårt, två viktiga tunga matcher.
Minns ni att sundlöv sa
?att vi kommer att få besked om boken
innan december?. Det är drygt två veckor kvar tills det
.
Sen vet jag inte Sundqvist, ska han vara kvar ??? Samt en ny back krävs!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Forsberg 1978: Och vem fan gör det?

Lätt att sitta och lipa här i forumet tjugofyrasju men det är inte så jävla konstruktivt så kom med några förslag om vem ska ska vända den här föreningen som verkar vara ur kurs
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Jim80: Håller med! Många som spelade mer fysiskt och resolut. Tror ND vann fler närkamper i kväll än på hela säsongen. Hoppas man orkar/vågar/kan hålla denna nivå i ett flertal matcher framöver.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Zappaholic: Min uppgift är iaf inte att sitta som en jävla nickedocka och intala mig att allt är guld och gröna skogar....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
mk: Ja det klart att man kan. Det var väl inte det jag skrev?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
bradberry: oh tycker jag att segern var rättvis trots allt, andra var inte så illa som du vill få det till utan det var jämt. I tredje var det ett litet haveri men samtidigt så hade SAIK en del flyt där med. Två virriga försvar i matchen men Brynäs vann rättvist.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
eltifoso:

Vi skulle behöva dig som supporter.

Färjestad kan få munkas, myling, Grismöbel och BIF i utbyte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Konstig match, konstig känsla...

Extremt viktiga tre poäng. En första period som trots en massa BP visade upp ett nytt Brynäs. Aggressivt, spelglädje... BP var en fröjd för ögat där man äntligen visade självförtroende och vågade spela tätt med aktiv box. Brynäs klart bättre än SAIK...

Sen kommer andra perioden. Passivt, försiktigt, oroligt... SAIK har långa anfall i princip hela perioden. Att vi leder inför slutakten känns som ett mysterium...

Sen kommer tredje perioden. Total misär... Det sätt som SAIK tilläts bygga sina anfall genom mittzon var plågsamt att se. Det gjorde att man gång på gång kom med fart in i anfallszon mot stillastående brynäsbackar. Att vi håller undan och vinner är såklart glädjande. Men vi gör det med en stor skopa tur idag och var väl knappast förtjänt av alla tre poängen, trots en bra första period...

Jag tycker det är uppenbart att det saknas en trygghet i spelet. En tro på det man gör. En självklarhet i aktionerna på isen... Det syns ju i första perioden att Brynäs kan spela bra ishockey. Dock krävs det så lite för att man ska falla igenom och sluta agera.... Jag anser att det faller tillbaka på ledarskapet. Förmågan att ingjuta mod i spelarna, att få dem att känna övertygelse och tro på sig själva.... Inget sånt finns där. Varför tas det t.ex. inte timeout när SAIK gjort tre mål på två min i tredje? (ett förvisso bortdömt) Vem som helst kunde se att det inte fungerade och att det var rädda möss som druttade omkring på isen.

Jag är glad och nöjd med tre poäng. Men min tveksamhet vad gäller ledarskapet runt laget kvarstår och förstärktes snarare efter kvällens match...

(för övrigt säsongens hittills sämsta domarinsats)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Zappaholic: Kan man väl göra. Tycker man inte att nuvarande så kan man väl vilja ha en ny HC?
Ser inget konstigt i att villa ha en ny.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Axle San: Håller med. Som tur var kändes Saik också väldigt ostrukturerade. Två sluggers som matade på varandra okontrollerat. Efter första perioden började vi köra sarg ut. Lite väl tidigt att börja bevaka ledning kan man tycka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Forsberg 1978: Det är väl i så fall inte heller din uppgift att grina efter ny huvudcoach
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Petrov: Är väl för fan inte vårat jobb att veta vad som finns på marknaden utan dom "yrkeskunniga" som verkar lysa med sin frånvaro i den här föreningen, Sundqvist är inte rätt man för att leda Brynäs om du behöver en källa på detta så gå in och kolla han trackrecord...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Om Brynäs vågar behålla MS säsongen ut . Förhoppningsvis så är laget på säker plats utanför plats 13 14 tidigt . Så måste dom omgående börja leta efter en riktig coach . Nu spelas det bara på vinns å förlust . Ingen struktur överhuvud taget .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Zappaholic: Jag tror att det mycket är coachrelaterat.
Under Bulan visste spelarna exakt vad de skulle göra i olika situationer men nu är det nog mer upp till spelarna att improvisera och då blir misstagen fler och speciellt grodorna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
munkas: Spelarna gör ibland ofattbara misstag som vänder matchbilder. Sigalet är helt utan press men dumpar puck upp till blå till SAIK-spelare och så vips 3-4 och det blir panik.

Starkt ändå att ro hem matchen trots det som hände i tredje och att vi redde ut ett boxplay där domarna gjorde en ruskig felbedömning...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
JanT: Friterad gamnacke är en delikatess!

Nä, idag var min spåkula ute på villovägar. Brynäs gör 6 mål i en och samma match, TVÅ mål i PP och lyckas vinna trots att matchen höll på att glida oss ur nävarna. Jag fattar ingenting.

Molin är bra men ser oväntat seg ut på grillorna för att vara Oves grabb. Undra om inte Per Djoos har haft en finger med i tillverkningen där... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Huge: Ett Stenmark citat är aldrig fel. Jag håller med, trots vår fina första period var SAIK jämnare och spelade med högre intensitet. I det här läget är alla poäng vi kan ta en seger. Med små, små steg kan vi lämna OIK och Leksand bakom oss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
dacke72: Dessutom tre av fyra kommande matcher borta, suck. Det lär väl bli typ fyra poäng där
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Huge: Fast Brynäs ligger tredje sist. Knappast min definition av bra lag.

Brynäs vann idag för att Skellefteå slarvade defensivt och vi fick tursamma studsar. Molins GWG t ex. Vi fick med oss en seger trots ytterligare en kollaps i tredje perioden. Skellefteå gjorde tre mål på typ en minut. Det bortdömda borde nog gillts ändå, Jocke var ju helt överspelad.

Ändå tacksam för segern. Gäller bara att hålla sig i ingenmansland nu, sedan kör vi #Revansch till nästa säsong igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Huge: för att citera pistvakt.
"Det där var inte tur. Tur drabbar bingotanter någon gång i halvåret" 😏
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Imponerad av våra 5 segrar på 10 matcher. Kan vi hålla tempot med en seger varannan match så blir det slutspel. Men kom ihåg att 7 av de 10 matcherna spelats mot lag utanför topp 6. Nu väntar en rad matcher mot lag i topp 6 plus match mot ett toppat Linköping.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Forsberg 1978: Jag tycker att ni som säger att han skall bort också skulle presentera ett realistiskt alternativ som ni verkligen tror gör saken bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Jim80: Hoppas nu bara att man låter dessa kedjekonstellationer fortsätta några matcher till. Mannberg har ju genomgått rena metamorfosen tills i år. Han har verkligen förtjänat sin plats i förstalinan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Huss: Bra lag har tur....
Och ju mer man tränar, desto mer tur verkar man få..
😀
Håller med, tycker SAIK är det spelmässigt bättre laget men tänker inte be om ursäkt för vinsten.
Skönt nu med ett litet uppehåll så Söderström hinner komma tillbaka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Jaca: ha ha , 👍 och jag hörde att ni vann mot AIK , är det sant .. med ert Dam lag ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Chanzone: tycker denna vinst är ett bra steg i rätt riktning , känns som hjärtat kom fram , mer fight och mer uppoffring , inte minst med blockerade skott och jävlar anamma.
För mycket utvisningar och boxplay , men ändå känns det bättre i mål och i boxen. Jag hoppas och tror att det finns ett spar kapital i målskyttet , i ND , des, sigalet mfl , i så fall kan vi klättra ett par placeringar innan jul
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Forsberg 1978:
Tackar för underhållningen och skönt att se att ni tar 3p mot Piteå Södra denna kväll..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Hardi: Släpper väl en solklar highstick i fejjan på
Rödin oxå. Samt knytnäven i ansiktet på Sallinen. Sköt att det inte resulterade i baklängesmål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Zappaholic: Turen bestod väl i att domarna inte kom på några fler kreativa sätt att tilldöma Skellefteå segern.

Ja staden heter faktiskt så Lena... Jag skriver några å här som du kan låna till nästa gång du skall kommentera: åååååååååååååååååååååå. Annars tycker jag att du blivit mycket bättre på att kommentera än för några år sedan. Lite mer LuleÅ och SkellefteÅ bara :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
JanT: Skitkul att se hur bra Molin har kommit in i laget.
Tror miljöombytet till klubben i hans hjärta blev en nystart för honom. 👍
Han är en riktigt kompetent spelare inget snack.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
JanT: Molin har varit en klar tillgång sedan han anslöt till truppen. Klart bättre än senast han var i Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Huss: Varför är segern tursam? Minst lika mycket tur för SAIK i så fall som gör två snabba mål där ett av målen föregås av ett jättemisstag av Sigalet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
JanT: Hans blick är enormt bra och han blir bara bättre och bättre. Snart kanske dags att flytta upp han i hierarkin?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
JanT: Jaha tre av de fyra kommande matcherna borta !!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Peja: Exakt - Emil Molin gör succe!

Får INTE den uppmärksamhet han förtjänar - det enda som hörs är allt tröttsamt jävla gnäll om de spelare vi INTE värvar. Jag blir såååå trött!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Brynäsgubbe: Tursamma segrar är de bästa 😉
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
eltifoso: Skön 3 poängare men Sundqvist måste bort bort bort...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Huge: Bra jobbat av ett lag i spillror.....

Vad var det nu rätten hette?

”Friterad gamnacke”

😂😂😂
Kommentera

« · 2005696 · »