1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736860 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15

Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Slänger upp en matchtråd för morgondagens batalj!

Känner mig lite orolig för denna match, hoppas innerligt att vi kan studsa tillbaka efter en sådan tung förlust som igår!

Vinst 5-2!

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 22/10-15
Forsberg 1978: 1-4. Minns inte sist vi vann mot SAIK under grundspelet.

Brynäsgubbe: 2-6 om starken står 💀

Brynäsgubbe: Ny säsong, nya lag nya förutsättningar.

5-4 OT

Forsberg 1978: S Bengtzén (som jag börjar få en allt positivare bild av) lovar hur som haver ett revanschsuget BIF i senaste Pucksnack, där han också dissar Salmelas straff. Jag är inte heller säker på att denna hunger räcker till några poäng. SAIK är en svår motståndare. Men det känns bra att sportchefen signalerar ett tänt lag i morgon.

Bra att Bulan är ärlig angående Starkys insats ändå.

"Vad tyckte du om Starkbaums insats igår?
– Nja. Det är väl inte så mycket att säga. Han har lite oflyt på en del mål, som studsar lite hit och dit. Fjärde målet tycker jag han ska ta, men så är det. Samtidigt har han oflyt, pucken touchar spelare på flera mål, så det är jobbiga mål han släpper in."

ellis:
Vad skulle han annars signalera?

- Vi är trötta och slitna efter förlusten mot Örebro därav känner vi oss chanslösa mot SAIK som är ett ännu bättre lag. Vi är nöjda om det inte blir tvåsiffrigt i arslet. Kom och se oss bli förnedrade....

Powerfade: Ny säsong, nya lag nya skador.
2-4 sista i tom bur :(

Skrubben: Här kan vi ha ett problem. Ingen av målvakterna imponerar. Jag hade trott att Felix skulle tagit hand om första-spaden vid det här laget. Jag såg Oskar Dansk imponera igår. En sådan insats behövs om vi skall ta poäng mot SAIK

kennys: 5-0, nu jävlar kör vi i

nyanserat av norran :)

Jag tror på vinst ikväll. 5-2.

Alla till Gavlerinken - nu gävlar kör vi.

Skagge: Givet att Holmström gör mål...

Rossa: Haha, min första tanke oxå:) Varför känns det alltid som att det händer mot oss.....

Vem står idag?

Honken: Samma lag som i tisdags men man byter keeper.

Lunkan: "Vad skulle han annars signalera?"
Nu försökte jag bara påtala att jag tycker det är positivt och intressant när också sportchefen då och då uttalar sin syn på en enskild match så här - och dessutom deklarerar revanschhunger i laget. Jag uppskattar det alltså och inte tvärtom som du tydligen fått tidigare inlägget till.

ellis: Tyvärr tror inte jag revanschhunger räcker ikväll. SAIK vinner nog med ett eller två mål...

Tråkigt hoppas är tillbaka snart ändå.

ellis: Sorry, jag var bara lite dryg (drygare än normalt)

Lunkan: No problem!

Dallemas: Ja, verkligen. Svider än det som hände Petr Vrana. Han såg lovande ut första matcherna men "självklart" detta skulle inträffa efter bara ett par veckors spel. Känns som sånt bara kan drabba Brynäs...
Kloka uttalanden av honom gällande läkningen. Tyvärr låter han i nuläget inte alltför optimistisk när det gäller comebacken och det känns rätt oroande. Ska vi befara att vi hinner vända årsblad i kalendern innan Vrana spelar igen?

Blir en spännande match ikväll där jag hoppas att vi kan slå tillbaka efter matchen mot Örebro. Jag är på väg till Gävle nu.
Nu gävlar kör vi!!

Efter vad som hänt i Trollhättan idag känns en hockeymatch ganska så oviktig iallafall för mig men jag ska såklart se den..

pjåtor: Människor mördas, våldtas osv. Var dag. Hockeyn är ett utmärkt sätt att fly verkligheten och det är viktigt också.

pjåtor: Våldet kommer öka och gör så också, visst tänker man på de drabbade men man kan inte ta illa vid sig av varje händelse för då går man unfer själv tillslut. Hockey och framförallt Brynäs får mig att glömma sådant.

bifhjärta: Ross på SVT tror på Brynäs-vinst

bifhjärta: "Våldet ökar" "hockey får mig att glömma sådant"
Vet inte om disciplinnämnden håller med.... (sorry)

kennys: Har han skrivit något?

kennys: Säger inte att han har fel men har Ross nån gång haft Skellefteå som favorit?

Ser nu på värmning att sunken hat fått ett A på tröjan

Fyfan vad nervös jag är!!! Snälla Brynäs krossa sixfingers!!!

Forsberg 1978: Kom igen nu, Brynäs!!!!!!!!!

Zappaholic: Kämpa Brynäs!!!

Det känns som att det är så mycket lättare att få en utvisning mot sig än med sig..

Jahapp.. Det kunde man ju ha räknat ut med arslet.. HELVETE!

Oväntat NEJ!!! Faaan!

Qvarre: Hur ofta släpper vi in första målet i en match?

För övrigt är vi snäppet bättre än SAIK.

Less på Porselands försök till skott nu. Får Djoos-vibbar...

Steenm: Stryk idag igen tyvärr

För dåligt hemjobb av forwards vid målet. En back ska inte kunna komma helt ren i andravågen på det sättet. En ok period i övrigt men absolut inte mer, tycker Skellefteå är tyngre.

Skulle va intressant att veta. Annars är det väl en ok period. Möter ett bra lag. Är högt tempo.

Steenm: Ja, det är lite skillnad på att ha Porseland istället för Salmela i PP. Han skulle ju tydligen ha ett bra skott var det någon som nämnde här förut!? Ser inte så ut..

Zappaholic: Tycker Skellefteå varit bättre. Längre anfall, bättre passningar. Kommer Brodecki nånsin sätta en puck?

Mittzon: Skall de ha den minsta chans mot SAIK så MÅSTE de sätta chanserna

honken21: Jag tycker vi är det bättre laget. Åker lite mer skridskor och jobbar lite hårdare. Hoppas bara det ger resultat.

Målet däremot beror på lite dåligt hemjobb...så får det inte se ut. En miss i försvarsarbetet och ett mål i röven.

Spelar som dom har handväskor, noll vunna närkamper på 20 min.
Ingen som kör start och stopp eller tar kampen framför målet.

Luktar däng..

Lindström: Vilken match tittar du på? Leksand-Almtuna?

Zappaholic: Delar inte din analys. SAIK är snabbare på skridskorna, vinner fler närkamper och leder välförtjänt. 2 liknande perioder till och vi torskar denna match. Intensitet och närkampsspel måste upp. Westerholmarna är inte bra i egen zon denna period.

Zappaholic: Vilken match tittar du på?

pekka85: För mycket 2m passningar då ingen åker och skapar yta. Banjoklubben är för skickliga och kommer att utnyttja det. Sen PP vad gör Pudas? Djoos allt är förlåtet....

Lindström: Jag kollar på Brynäsmatchen...vi tacklas mer, vinner en del närkamper och jobbar stenhårt. Handväskor har jag inte sett till men det var gott om dem på planen när jag kollade Leksand senast, därav min undran.

Zappaholic: jag tycker inte att vi har initiativet i den första perioden. Det ser mer ut som en typisk bortaplansperiod.

Det syns att vi saknar vår fältherre på blå i PP.

« · 1705806