1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736470 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Bra känsla Brodin visar vägen ikväll :D

Chris11: Lär nog behövas

På plats nu, vad säger ni ska jag lysa med laserpekare i ögonen på Svensson?

70 Rodrigues: Bättre än Öhlund

Samma lag som senast.

Chris11: Där ser man, var övertygad om att samma domare skulle döma hela serien.

Hur gick Nörstebö förbi Slovak i PP?
S måste vara skadad o ha svårt att skjuta...

smallround: Skellefteå förtjänar motgång, hoppas det kommer ikväll.

Det var väl ändå Öhlund som gav fan i att blåsa i förra matchen. Boden och Piteå de flesta där tycker inte om Skellefte :)

Men idag dömer ju Sören kroken Persson och Tobias Björk (samma som förra gången)

Nyhet: domarna är från Älvsbyn och Boden, båda ställena ligger i höjd med Skellefteå. Inte så konstigt då va? :/

70 Rodrigues: Jag läste någonstans att tre domarpar dömer kvartarna och att det är ett rullande schema. Vet inte om det stämmer.

Powerfade: Håller med. Vanligtvis försvarar jag ofta domarna när de gör misstag. Det går snabbt, spelare kan vara ivägen och så vidare. Men i det här fallet är det uppenbarligen en domare som ser exakt vad som händer och därefter gör ett aktivt val att inte agera. Han väljer att begå ett grovt tjänstefel. Sånt måste få konsekvenser om hockeyn ska behålla sin trovärdighet. Den enda logiska förklaringen är att han inte vågade blåsa och det håller helt enkelt inte på den här nivån. 

70 Rodrigues: ogillar som fan, stäng av domarpacket

The gallion: Stevie Wonder och Ray Charles förmodligen.

Vuollerim: Det faktum att domaren släpper en sån grej visar inte bara på att han saknar spelförståelse. Han visar även att han är feg som inte vågar ta den 5+game som ett sånt tilltag ska rendera i.
Det kan ha varit helt avgörande för matchen, ja hela matchserien.

Beklämmande dåligt.

The gallion: Samma idioter hela serien😠

Vilka dömmer i dag då.

Peja: Ja, det borde finnas en sådan typ av granskning också. Vilket förtroende har han om han ska fortsätta döma denna matchserie?

Zappaholic: Alla inom hockeyn borde vara glada över att folk engagerar sig, tycker till och även att deras sport uppmärksammas i media. Det överlägset mest onödiga med detta var väl att Petterström överhuvudtaget gjorde det. Jag tycker för övrigt att domaren som stod precis bredvid utan att agera också borde bli avstängd.

Zappaholic: Det är en idiot😃

Zappaholic: Håller med hela jävla Saik står mig upp i halsen!

Nä Saik har blivit en varböld för mig jag gillar dom inte!

70 Rodrigues: Wallson tycker det är onödigt att det blir debatt i tidningar och att folk tycker till om Petterströms grej. Vem tror han att han är? En stasi-chef?

Börjar tröttna rejält på den karln...

Carl Lejonkräk: aa BS

Carl Lejonkräk: 1715

tjugo8: Kvart två

Carl Lejonkräk:
Vilken match?

tjugo8: när är matchen?

Spårvagnen har lämnat Nkpg
Nästa stopp: Sthlm C, byte t buss
Stannar därefter: Gavlerinken

Chris11: Men ska vi jämföra så måste vi vänta tills det gått ett år i alla fall.

Carl Lejonkräk: ja fast sjukt att en klubb som mora får in mer än vad brynäs får

Chris11:Moras insamling fick ju mest pengar från företag medan Brynäs inte har någon insamling utan det är några fans som startat en insamling för andra fans, en viss skillnad. Sen ser det ut som att morainsamlingen pågick ett år.

Redigerad kommentar

Jajjen: stod ju i Norrans intervju med honom där dom frågade han om han blev "sjuk" för att komma undan media och alla frågor..Han skickades ju hem efter ett oar byten i tredje perioden i torsdags.../Beskyddarverkstad

Har jag fattat rätt att Skellefteås enda skadade/sjuka spelare i dag är Petterström? Han som förmodligen blir avstängd idag. Med det flytet kan Skellefteå aldrig förlora en match. Nånsin. Är dom sponsrade både av kommunen och djävulen?

Peja: Att ha anställda som kan hockey och Brynäs är ok men självklart måste de ha en riktig arbetsuppgift annars är det jäkligt oprofessionellt. Jag hoppas Brynäs lämnat den nivån för länge sen.

Peja:Detta är ett aber. Allt detta "han har ju gjort så mycket för Brynäs". Visst de har gjort massor. Båda har varit med och bidragit till 2 SM guld vardera. Men har de gjort det idéellt? Nej. Det har fått väldigt bra betalt för att ha varit med och bidragit.

Vi (fansen och föreningen) kan och har hedrat deras insatser och gör det fortfarande. Men måste denna "tacksamhet" alltid rendera i att de blir anställda av Brynäs och får någon halvt obskyr roll i föreningen? Jag tror att det är fel. Dels för att de går in i rollen som "såna som gjort mycket för brynäs på isen" och inte för att de är väldigt duktiga på det området och kommer in med många fräscha idéer. Och dels för att man får känslan av att man skapar en roll bara för att hitta nåt som kanske kan passa vederbörande.

Skall Brynäs ha råd att hänga med de ekonomiskt "dopade" lagen i budgivningen på spelare så måste man spara in på annat och det här området är det första. 

När det gäller Molin och Dacke så kan de ju coacha våra juniorer fram tills deras kontrakt går ut. Sedan kanske kommunen eller hockeygymnasiet vill anställa dem, vad vet jag.

Peja: heelt rätt peja!
Molin och dackell gör ju inte ett skut vad jag vet, hoppas på att kontrakten går ut lagom till nästa säsong.

Chris11: Spelar egentligen inte så stor roll för Brynäs hur de får in pengarna (sponsring eller insamlingen), det viktiga är att pengarna kommer in. Det som Brynäs måste göra är att minimera utgifterna runtomkring spelartruppen. Hur mycket pengar kommer Molin och Dackell få för att inte göra någonting alls? Rör det sig rent av om sjusiffriga belopp? Jag efterlyser mer information om Molin och Dackell. Kommer de att bli kvar i föreningen och få andra uppgifter; i så fall vad? Hur långa är deras kontrakt? Går de ut efter den här säsongen, som Tommys, eller hur ser villkoren ut? 

Visst har Molin och Dackell gjort väldigt mycket för Brynäs som spelare, men å andra sidan har Brynäs gjort mycket för de också. Jag tycker inte att föreningen har någon skyldighet att ha dessa livstidsanställda. 

Sponsrar man på vanligt vis så går ju självklart inte alla pengar till att köpa spelare så det skulle va najs om några företagare slängde in lite cash på fansens värvning istället.

Peja: ja precis!
Men det jag hoppas på är att det är några företagare som vill vara med och bidra. Varför inte liksom? Hejar man på em klubb å har stort resultat så bör man ju kunna slänga in några lappar märkta med 1000 ;)

Chris11: Fast nyckeln är ju egentligen inte bara antalet utan även hur mycket personer skänker. I din länk framgå det exempelvis att en person har skänkt hela 75 000 sek - mer än hela Brynäs insamling. Det behövs inte särskilt många såna personer för att du ska komma upp i sammanhanget höga summor. Om du däremot tänker 100 sek per skalle så behövs väldigt många fler. Som företag har jag personligen svårt att se varför man skulle välja att skänka pengar via en sån här insamling istället för att sponsra föreningen på 'vanligt vis'. 

Att man inte gör som i Mora där man kunde ha ett abonnemang och automatiskt skänka 100kr i månaden, tror det skulle vara ett vinnande koncept!

FANSENS VÄRVNING KOLLA DENNA LÄNK.
konstigt att vi inte lyckats samla in över 500k om MORA, ja, Mora har samlat in över 500 000 till deras fansens värvning.

Tack för alla svar, om man ska hinna med både J20 matchen och våran så får man nog dra ner sig mot gallerian känns de som. 

Peja:

Kommer inte riktigt ihåg namnet, men det låter bekant. Dom har en stor totempåle i trä som prydnad!

SnowKing: Los Sombreros?

Brynäslegenden:

I närheten av torget är ett ställe med mexicanskt käk, vet inte vad det heter men maten är god!

Brynäslegenden:
Lunchställe på en lördag känner jag kan bli problem.
Piggen är väl stängt på helgen och churchstreet...har det öppnat vid lunch?
Nian då, men i trökigaste laget.

« · 1671545 · »