1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736471 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Brynäslegenden: Church Street.. grymt ställe 👍👍

Brynäslegenden:

Varit på Pigalle?

Chris11: Läste "yaa tack man" med Jamaicansk brytning..😄

Någon som kan rekommendera något lunchställe inne i Gävle stad? Ska upp från Göteborg imorgon och tänkte käka lunch mellan J20s match och A-lagets.

Dallemas: yaa tack man :)

Chris11: ode to oi-TJR

Carl Lejonkräk: ja tyvärr höll jag på att säga. Hade gärna sett Hästen spela ner Leksand. :-)

Tommy: hästen låg under men har nu vänt samtidigt som Mora ligger under så Hästen tar nog andraplatsen.

Carl Lejonkräk: tror du glömmer bort Vita Hästen då. De har allt i egna händer. Seger och man är tvåa

En fråga till er alla.....::
VAD HETER BRYNÄS MÅLLÅT? Den de spelar när de gör mål

Måste fan veta de boys, så någon vänlig typ kan väl skriva de? ;)

Huge:Det får visa sig. De verkar ha gjort sig av med en energitjuv en timme innan match. En klar signal till laget att det är hårt arbete som gäller.

Det vore en lagom motståndare till Leksand ;-)

Fast visst vore det liiite skoj om Leksand ställdes mot Mora i en matchserie. ;-)

Powerfade: Nja, är inte så säker på det.
Lyckas dom bli trea efter en bedrövlig inledning där dom varit uträknade, så kan dom få mkt energi och kraft av det.
Tror iaf att det här scenariot är bättre för deras del än om dom hade brisat igenom serien obesegrade och varit jättefavoriter i nästa steg.

Carl Lejonkräk: hm korrigering där. Mycket möjligt att Mora kniper andraplatsen om de vinner och löven torskar. Målskillnadsaffär i så fall.

Huge: MIF brukar ju vika ner sig när det väl gäller. Så klarar de kvalplatsen så viker de ner sig i nästa steg.

Huge: Samma gäller ju för Mora om de vinner. play off mellan Leksand och Mora skulle ju vara intressant.

Kvitterat i Malmö.
Rögle ser ut att vinna mot Löven, vilket ger Malmö en jättechans på playoff mot Leksand om man slår Mora...

70 Rodrigues: Från och med nu heter SAIK, "Inte riktiga AIK". Och inget annat ;)

Och Rensfeldt assisterar Liljewall till 2-0 för Rögle mot Björklöven.
Många f.d brynäsare inblandade i slutstriden om vilka Leksand och Modo får möta...

Zappaholic: Alcen har målat för Mora mot Malmö, just nu är det Leksand mot Mora i kval till SHL.
Kan bli en otroligt intressant serie att beskåda...  :-)

bifhjärta: Kommer nog i morgon förmiddag. Tippar på 2+1 matcher.

Brynäslegenden: Synd. Bulan o co. förtjänar verkligen bättre.

Blir inte fullt imorgon, 1363 sittplatser kvar just nu. Runt 350 platser kvar i skybaren om man kollar biljettsidan. Så klacken+ 1363 platser finns alltså kvar att boka.

Var är avstängningen på Petterson??

SnowKing: Nä, där är det helt fucked up redan från början😂😂😉

70 Rodrigues:

Jaja, det kan jag tänka mig.... en äkta lallare röker inte nånting! ;-)

70 Rodrigues: Bjuuuuussa!!!;-)

SnowKing: 😂😂😂, vi röker grymma grejer.

70 Rodrigues:

"Fuck Skellefteå, Öhlund och den andra jävla lallaren"

Suck, aldrig får man va riktigt glad.... här har jag gått runt o vart lite stolt över att ha blivit kallad ja-sägare, lallare m.m. bara för att jag inte gillar när Brynäsrelaterade saker blir hånade här på HS.... Nu jämför du mig alltså med en halvblind, köpt domare i norrland? Fattar inte vad ni äter där nere i skåneland.

Tycker Nordans vara eller icke vara är lite halvknepigt. Beror väldigt mycket på hur Bz resonerar angående de andra centerplatserna.

Om nu Djurgården är intresserade av Eklund tycker jag vi bör hitta en lösning så de kan ta över honom.

Kilas.. just nu ser jag inte hur en förlängning vore bra för varken Kilas eller Brynäs. Han har backat i utveckligen både defensivt och offensivt hos oss.

Fuck Skellefteå, Öhlund och den andra jävla lallaren. Imorgon vinner vi bara på ren jävla in i kaklet mentalitet. Vill inte se Djoos eller Kilström imorgon. Lucas Carlsson o Deutsch klarar det mycket bättre.

Tips: 4-2

beror såklart lite på vad som skulle komma in istället också

Huss: Absolut, så kan det vara.

Jag kommer dock inte gråta om Nordan försvinner direkt.

Bratwursten: Fast i ett slutspel är det faktiskt inte helt ovanligt att det är andra spelare som sticker fram. Det blir tuffare, tajtare och stjärnorna i respektive lag bevakas hårdare vilket skapar utrymme för andra spelare eller spelartyper.
T.ex. FBK har ju värvat spelare som Hedman och Tolle i princip enbart för deras fysiska egenskaper i samband med ett slutspel, speciellt bra hockeylirare i en grundserie är de inte.
Sen handlar det kanske i Nordans fall om rutin också. Han vet vilka egenskaper som måste tas fram i ett slutspel.

Brynäsgubbe: Nästan osynlig mot övriga lag men gör alltid mål på brynäs

Huss: Det här med att vissa spelare höjer sig i slutspel kan vara intressant att diskutera. 

Kan ibland också vara så att spelare är osynliga under stora delar av grundserien för att sedan höja sig mycket i slutspelet i jämförelse med hur de spelat under grundserien, med det sagt behöver nivån för den delen inte vara särskilt hög.

Då blir vissa spelare hyllade som sådana som tänder till när det verkligen gäller och höjer sig då det hettar till. Tycker man ibland istället kan vända på frågan och ställa sig frågande till varför dessa spelare gjort en så svag grundserie istället? lätt att bli förblindad.

Handlar om kontraster, därför man lägger märke till dom tydligare också.

Powerfade: Gillar tanken, de är lite lika i sitt spel faktiskt.

Huge: Nordan hade verkligen slutspelshjälmen på sig igår. Vann massor med närkomper, spelade smart och, hör och häpna, fysiskt.
Men jag har vissa farhågor att han inte kommer mäkta med Bulan-hockey under en hel säsong. Oavsett om Nordan är kvar eller ej så skulle vilja se ytterligare en center.

Huss: Håller med dig gällande centrarna. Även om Blomman, Scott och PaW har gjort det bra så har dom inte riktiga samma breda register som Nordan.
Och som CL säger: oron för att Nordan inte ska hänga med i Bulans hockey verkar vara helt obefogad, då det ser ut som att tvingats jobba hårdare med bl.a skridskoåkningen och att det dessutom verkar ha gett resultat.
Hängde med mkt bra igår, och då mötte vi ändå ett bra lag med högt tempo i sitt spel.

Huss: Jag skulle vilja se Ollas ihop med Westerholmarna. Fart, kraft och ett bra målsinne. En spelare av hans kaliber kan inte lämnas lika "halvmarkerad" som man kunnat göra med Manny. Alltså lite mer arbetsrum för bröderna W.

Sven Sewage: Intressant att du nedvärderar människor med damp-uttalanden, vet du ens vad det betyder? Vad ger du fegisen Petterström för diagnos?

Skrubben: Varken Scott eller Blomqvist är naturliga centrar, Egentligen inte PaW heller. I princip har vi bara Enter och Nordan i dagsläget så nog behövs det en center till nästa år.

Sven Sewage: Kul att du som utsocknes sätter fingen på detta problem. Skall twinsen ha som medspelare:

1) En grinder som öppnar ytor för dem?
2) En måltjuv som tar vara på de chanser de skapar?
3) En smart center som gör att kedjan blir halvt hopplösa att markera i sina rörelser och snabba kortpassningar?

F.ö. så kanske du märker att Lindgren fortfarande är borta efter Lindholms vårdslösa tackling. Frågan är om han kommer tillbaka till hockeyn mer...:
Huvudtacklingar måste börjar straffas mycket, mycket hårdare.

Carl Lejonkräk: Vi har ju redan Scott, Enterfeldt, Westerholm och Blomqvist (i viss mån) som centrar. Om vi sedan leker med tanken att Johan Larsson kommer hem har vi fyllt centersidan med råge. I mitt tycke är Nordan en andra/tredje-center i ett lag, och då är dom platserna redan fulla.

Powerfade: "Frågan är om Nordan passar för hockey "Bulanstyle". Den hockey man vill spela kräver ju hög åkfrekvens och start&stopp. Inte glida runt och göra bandysvängar."

Nordan tycker jag har fått ett jättelyft sedan Bulan anlände faktiskt och han åker tiktigt mycket skridskor numera. Jag ser honom gärna kvar i laget en säsong till.

Sven Sewage: Så ni har fått en betalningsbekräftelse från domarna redan ;)

Själv tycker jag att damp-tvillingarna Westerholm var era två bästa spelare igår. Tyvärr måste dessa dras med SHLs, eller kanske hela hockeyvärldens, ofarligaste spelare. Det är liksom att sätta de två bästa offensiva spelarna i BP1. Men det är bara att tacka och ta emot.

Nu är vi uppe i varv efter vårt långa uppehåll. Ni kommer att måsta göra er bästa match för säsongen om ni ska ha skuggan av en chans på Lördag, det är vad jag tror.

brynäs08: Frågan är om Nordan passar för hockey "Bulanstyle". Den hockey man vill spela kräver ju hög åkfrekvens och start&stopp. Inte glida runt och göra bandysvängar.

Jag tycker Nordan varit bra den här säsongen. Om han ska vara kvar eller inte beror mest på vilka alternativ som finns tillgängliga. Johan Larsson och liknande ersätter ju Nordan rätt väl, typ...

« · 1671423 · »