1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 735932 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Huss:För min del så kan ngn annan ta Wänna/som har vart skadad länge,Widde kan s/aik behålla!

Huss:Har du verkligen sett Rhodin på rören?Tror inte det!

Lindström: Håller förvisso med men...
- Rohdin är en spelare för 4e kedjan och gör kanske 10 poäng på en säsong.
- Brodin är en spelare för 2a kedjan och gör runt 20 poäng per säsong.

De är ungefär jämngamla men Brodin är större och bättre.
Widde som tidigare nämnts har ungefär samma poängsnitt som Brodin men är mindre fysisk. Sen skall vi nog vänta med att ersätta individuella spelare innan vi vet hur hela bilden ser ut.
Jag utgår ifrån att hela linan Brodin, Wallace och Nordan försvinner. Vi lär alltså behöva en duktig center samt en fysisk forward som går direkt mot mål utan att passera sarghörnet först. Men därefter är det helt öppet.

faceoff: Massor med gånger. Jätteduktig på rören, men inte lika snabb som Widde.
Skulle absolut vilja ha tillbaka Rohdin i laget men jag säger bara att han förutom kämparanda och jävlaranamma har ett begränsat spelregister.
Vi skulle kunna ha en fjärdekedja som jagar livet ur motståndarna och där skulle han passa in.
Tar vi tillbaka Rohdin så hamnar hans "light" version Mannberg på bänken.

Huss: Tycker inte att Brodin vart en 2a lina spelare då han i sitt spel är för ensidig och behöver riktiktigt bra spelare runt sig för att leverera.

Det som MÅSTE till är starka backar, se bara på Slovak vad bra han gjort det med kassa förutsättningar.

Att se Djoos nästa sesse i laget hoppas jag slippa då han inte vart i närhetetn till att vara varken PP back eller ledaren han bör varit med all tid i PP bl a.

Tim ser jag gärna att dom behåller en spelare som växt under resans gång och var den enda som stått upp mot bla Tollefsen mfl. Och agerat proffsigt.

Dessutom är vi i behov av minst en tekare av rang och en oöm köttspelare som kan fövandla Tollefsen/Hedman mfl till vårdpaket.

För duttandet framför vårat mål måste upphöra bums, det ska göra ont att stå där och psyka målisen.

Lindström: Tycker Djoos är bra men håller med om att han inte lyckats axla det förtroende han fått fullt ut. Dock har han unika spetskvaliteter. Hans puckbehandling, kyla och spelsinne besitter inte många backar i SHL. Hans avslut från blå linjen har tyvärr hållt låg klass men lite starkare handleder på karln kombinerat med seriös sommarträning med SKOTT som huvudtema skulle kunna forma honom till en toppback. Glöm inte att han fortfarande är ung.

Grova indianare kommer han fortsätta med. Det följer med spelstilen, riskerna. Samt att det till viss del kanske sitter i hans gener...😃

Lindström: Nej, Brodin har inte lyft på samma sätt som man önskat.

Slovak har varit ett fantastiskt tillskott nu på slutet. Har axlat både Andersen och Bertilssons mantel på ett makalöst sätt.
Djoos är säsongens flopp på backsidan, han har en grym teknik och blick för spelet men har blivit långsammare än far sin och hela vistelsen i Nordamerika verkar ha gjort honom en sämre spelare. Sticker han över till AHL igen sä lär hans karriär gå i stå, men frågan är om vi vill ha ett sånt osäkert kort kvar?
Det kan vara att han inte är mogen uppgiften mentalt nu när mentorn Gunde är borta.

Huss:Det känns som att vi har för många spelare som liknar varandra för mycket.

Vi behöver rollspelare. Det första som måste in är en klockren Djoos. Att stå på blå och få igenom 25% av skotten och missa mål på de få skottförsök han tar klarar vilken junis som helst.

Jag vill ha en Salmelatyp. En back som ständigt hotar med sina välplacerade skott från blå uppblandat med ett ba spelsinne som ser när man ska skjuta hårt, förstyrning eller slå ett längre pass över centrallinjen..

Tillbaka till forwards..

Vad gör vi av Ollas nästa sässe?En tanke jag har är att PaW o PoW behöver en mer mångsidig och framför allt målfarlig redjelänk- Tvillingarnas utveckling har varit väldigt positiv under Bulan. Så Ollas kanske skulle passa bra som tredjelänk där?

Enterfeldt känns som en klockren center i en kedja som matchas hårt mot motståndarnas leading line. Kanske tillsammans med Manny och den som ersätter Brodin.

Vad som händer med Oscar Lindblom får vi se. Finns det en risk att Flyers vill ha över honom till AHL?

Sen har vi Brodecki.. ujuj.. Bulan har lite att jobba med och det känns som att vi kan få rejält med konkurrens om platserna nästa säsong.

Huss: Tycker dock Eklund varit säsongens flopp på backsidan. Inte alls nöjd med honom.

Davey_22:Eklund och Kilas är två stora floppar och jag hoppades verkligen att vi skulle byta ut dem, Så nyheten om Eklunds förlängning igår var lite smolk i glädjebägaren

Powerfade: Får Petter jobba med backarna en hel försäsong så kommer Kilas att lyfta sig. Är övertygad om det. Sen vill jag ha in en elak jävel på backen som är hatad av alla övriga lag och spelare. Stor ska han vara också...

Zappaholic: Något som vart på min önskelista i snart 10 år..

Powerfade: Öh har Bif förlängt med han?!?

Tror Nörstebö och Olden kan bli riktigt bra spelare.
Lite barmarksträning så de får några kilon till så...
Är imponerad av Nörstebö sen han kom tillbaka.
Två fysiska forwards som även kan göra mål bredvid Enterfeldt vore fint till nästa år.
Och behålla Scott och Sweatt vore trevligt.

Powerfade: Håller med dig till stora delar. Forwardssidan ser ut att ha både spets och bredd till nästa säsong. Lindblom och Brodecki har varit riktigt bra i play-in och slutdelen av serien. Lindblom tror jag kan göra uppåt 15 mål nästa säsong! Kan man krydda med Johan Larsson vore det guld värt.

Annars är backsidan den som Bz behöver jobba mest med. Kilström får han ta sig en funderare på och Eklund har varit ojämn. Djoos lämnar och Slovak är ett osäkert kort. Däremot har vi ändå en ryggrad med Andersén, Bertil och Sunkan (hur mycket man nu kan lita på honom). Nörstebö? Vågar vi satsa på honom? Som han spelat hittills sedan hemkomsten från Mora har han faktiskt varit lysande. Jag skulle tro att Bulan och Petter får vara ganska delaktiga i vilka spelare dom vill ha kvar.

Powerfade: Eh? Inte hört något om Eklund.

Eklund har väl inte förlängt, han skrev väl på för två år från början?

Brynäsgubbe:Jag tyckte attde sa nåt om det under sändningen igår.Men jag kanske hörde fel,,

Precis bokat 2 biljetter på K1. På lördag åker jag och farsan 60 mil upp från Göteborg. Forza Brynäs, nu fyller vi arenan!

Och till alla andra som inte kan åka upp, betala en symbolisk matchbiljett till fansens spelare. Jag kan inte åka men slänger in 300 spänn som hjälp inför nästa nybygge!

någon kanske kan lägga upp swish nr?

Skriv i den här tråden istället pojkar!! ;) BIF-FBK är historia nu :)

Chris11: Ja men det är fin historia=)=)

bifhjärta: håller med dig, detta kommer vi att leva på länge ;) 

Chris11: Känner jag det här forumet rätt så kommer det inte vara lika glada miner om 24 timmar. 😂

Tips: 2-3

Mål: Rödin, Sweatt o Brodecki.

Brynäsgubbe: Haha njaee kommer väl inte vara lika illa som det brukar vara..nu spelar vi ju verkligen på lånad tid..är det någon som har några förväntningar? Om vi däremot skulle vinna imorgon på nåt sätt...då skruvas kraven upp direkt;)

Någon som INTE saknar den här jäkeln?

Chris11: kolla bar på 0:15 in i klippet, vilken sköning

bifhjärta: De enda förväntningar jag har är att Brynäs kommer försälja sig dyrt. Hur långt det räcker får vi se.

FORZA BRYNÄS !!!!

Kolla bara :'( 
Tårarna rinner bara utav tanken att vi inte längre har kvar denna gud.. 

70 Rodrigues: hade hellre sett en fyra eller femma på bulan. backar en trea ocks med tanke på hur de spelat på sistonde

Chris11: ja där har vi väl den största skillnaden. Så oerhört saknad. Kom hem igen!

70 Rodrigues: Gavlerinken kapacitet 6300 skönt att AB har koll!

Lunkan: kanske plockade bort en sisådär 1600 sittplatser nu när det närmar sig slutspel? ;)

Hej, tänkte bara höra om det är någon som vet varför Aftonbladet skriver följande? Tycker det låter rätt, ologisk? Eller har jag missat något alldeles uppenbart:)

SM-guld: 13. 

SM-finaler: 10.

"SM-guld: 13.
SM-finaler: 10."

Not bad. 😄

Haha så säger riggen samma sak minuten före. 😑

Redigerad kommentar

År i högsta serien: 54

Mäktigt Brynäs!!💪💪

Brynäsgubbe: Jag såg åtminstone inte fel då iallafall:)!

GAAAAAAAAME DAAAAAAY!!!!!

Tips vinst 3-2 sudden

Bellman på kylning: CHECK!!!

Redigerad kommentar

Jag drar till med ett 2012-tipp och säger 3-6 i första matchen. 😅

Brynäsgubbe: tippar också Brynässeger

Ni har ett helt annat tempo i kroppen än Saik som inte spelat på en vecka . Det kommer ni utnyttja idag.

Det finns många brynäsare ute i landet! Jag hade t.ex inte en aning om att Limpar är det.

Skrubben: "Alla är Brynäsare innerst inne"

Ett gammalt och vedertaget ordspråk som är ristat i sten.

Huge: Inte bara ristat. Det är hugget!

Huge: Jag brukar säga att inför Gud är vi alla Brynäsare, det är bara inte alla som vet om det ännu !

Redigerad kommentar

Zappaholic: Efter att det ristats, ja....
Och nu talar vi vikingatid, när runor ristades.
Alla känner väl till den berömda runstenen i Järvsta, som alla Gävles skolelever nån gång säkert har besökt på nån historielektion.
Där står som bekant:

"Tigern och Tordur, Hessels söner ristade denna sten till minne av alla kommande segrar mot Warulfven, Styvben Starke och andra fiender. De stupade i strid på Sätraåsen, frid över deras minne"

Mkt man fick lära sig i grundskolan i Lillhagen...👊😃

micke63: Och inför Djävulen är vi alla Leksingar.
Vad gör man inte för att slippa komma till Helvetet....😃

Huge: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article20454379.ab

tre poäng av Johan Larsson inatt, han blir nog kvar i Nordamerika även nästa säsong.

« · 1670481 · »