honken21: Mm tror han blir kvar i Nordamerika om inte annat kommer Förmodligen KHL och Schweiz rycka i honom också men även flertalet SHL klubbar med starkare ekonomi än vår, bara hoppas han har lite klubbhjärta för Brynäs isåfall.
Johan Larsson är en fysisk spelare och en bra tekare? framförallt på SHL nivå.
Huge: Ska vara ärlig och säga att jag kommer känna mig nöjd om vi skulle kunna ta iallafall en match och sedan hålla siffrorna nere, detta är inte för att trycka ner Brynäs.
Det är en skräll om inte skellefteå vinner SM-guldet och det komfortabelt.. Åtminstone i min mening.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Garpen gav oss heller ingen chans mot FBK men vi vet ju hur det gick.
Vi slog Luleå borta med bulan, tog poäng mot SAIK borta och Slog FBK borta gånger två i play in plus att vi är grymt bra hemma. Jag tror nog att SAIK får jobba en del för att slå ut oss.
Carl Lejonkräk: Japp det är starkt men så jävla bra hemma är vi ju faktiskt inte!
Gött att kunna njuta av titta på kvartsfinalerna men man vet ju hur det blir man sitter och sliter sit hår och vrålar ändå! :-)
Huge: Garpen har gång på gång misslyckats den senaste tiden. Ogenomtänkta DIF-nyanserade grodor har hoppat ur munnen på honom.
Att SAIK skulle vinna matchserien med 4-1 är väl en ganska ok gissning. Så tippar jag också. Chansen som vi har, som jag ser det, är att vi kan stjäla matchen ikväll. Kan vi sen tvåla dit dem hemma kommer det bli mentalt jobbigt för dem.
Tar de första matchen tror jag vi är chanslösa. Jag tror gärna fel dock.
Redigerad kommentar
Lesky: Finns hopp om att få tillbaka Andersén, Bertilsson och tillochmed Ollas under matchserien, iallafall enligt Aftonbladet.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article20449213.ab
bifhjärta: Kilas och Eklund borde inte spela ihop. De har sett mer darriga ut än Deutsch och Nörstebö.
Nervöst, men ändå inte. Vi inleder slutspelet med den värsta bortamatch man kan ha – så en förlust ligger inte långt borta. Men vore en dröm att, liksom mot FBK, få en drömstart med seger på bortais. Vi verkar ju ha skrämt iväg det där spöket vid det här laget.
KÄMPA BRYNÄS!
KÄMPA!
Wallson: "Jaha, är vi favoriter helt plötsligt?".
Drygt beteende.
Steenm: Jag är nöjd om vi ger Skellefteå en rejäl match. Ingen nöjdhet eller dylikt. Fokus,aggressivitet och vilja.
Davey_22: Jag är aldrig "nöjd" såvida vi inte vinner – det är slutspel vi snackar om. Sedan kan vi förlora med stil, vilket är bättre än att bli totalt förnedrade.
Men nöjd med 0–1 i matcher? Nej. :)
Steenm: Tycker det är mer rimligt att fokusera på egen prestation istället för resultat inför denna uppgiften. Sen har jag alltid en inneboende röst som säger mig att vi kan vinna. Oavsett motstånd.
Synd att Slovak bjuckar på första.
Davey_22: Med det tycker du alltså att det är viktigare att vi spelar bra men förlorar, framför att vi vinner trots skitspel?
Många härinne har den inställningen att man "är nöjd" såvida vi inte skämmer ut oss och gör en fin krigarinsats.
Att många efter grundserien andades ut och menade att det nu kan gå lite hur som helst, att slutspelet var "en bonus", är ett ganska rejält tecken på losermentalitet för mig. Visst, vi var nära att få kvala, men nu undvek vi det. Vi tog oss förbi Färjestad. Vi ska spela SM-final, hur jävla orealistiskt det än verkar. Man måste satsa på det alla dagar i veckan, och inte vara så jävla "nöjd" med en kvartsfinal.
Jag bryr mig inte nämnvärt över om vi kommer trea eller sjua i tabellen – i ett slutspel så står alla lag på noll igen. Det är dessutom långt ifrån samma BIF som inledde serien i höstas.
Bratwursten: Risk för det. Lika optimistisk låter han inte i Expressens artikel, "helt bekväm" med läget i Buffalo var han i alla fall inte. "Får se vad som händer i sommar"...
Tycker egentligen att vi redan har några Johan Larsson-typer i laget, skulle på sätt och vis hellre se en fysiskt stark tekare.