Djoos kommer aldrig bli något tyvärr. Denna matchserie blir inte heller så lång. Men ser 3 matcher till med glädje
bifhjärta:
Ska Skelle ta det här så lätt som dom flesta tror (untertecknad inkluderad) så måste dom spotta upp sig i alla fall 2 eller 3 hack.
Fan, efter det här blev jag POSITIV!
Tycker laget har rätt inställning och gör mycket bra idag ändå. Ingen perfekt insats. Men detta ger mersmak inför mötet i Gävle.
Redigerad kommentar
Brynäsgubbe:
"Petterström spearing, eller åtminstone försök till spearing, på Anton Rödin. Jag har inte sett klockrena bilder där, så det överlämnar jag till Situationsrummet. Av det jag sett är det ett misstänkt matchstraff eller åtminstone 2+2+10, men jag har svårt att se att det blir någon avstängning i efterhand."
Ok, kan köpa att det inte är en spearing....men skulle "Slashing the pung" vara en mindre företelese???
Inte första gången Skellefteå spearar mellan benen. Minns att en kille i gnaget blev brutalt spearad bakifrån på samma sätt av Jimmie Ericsson i en slutspelsmatch.
Givetvis utan bestraffning.
Redigerad kommentar
Skrubben: Noterar att Sjöberg som sett bilderna känner sig säkrare än Abrahamsson på Sportbladet.
"Pontus Petterström högg Anton Rödin mellan benen efter en tekning och ena huvuddomaren stod tätt intill, men agerade inte.
Brynäs skulle haft med sig en femma där, helt klart. Det är inte ofta man ser ett sånt agerande så pass tydligt och jag blir inte förvånad om man kommer titta på den situationen i efterhand."
70 Rodrigues: Till viss del sant, men vidhåller att svensson var riktigt bra idag, vi hade några fina avslut som kunde resulterat men han kom upp stort..
Nu ska jag inte berömma Saiks målvakt mer dock.....
Redigerad kommentar
Tycker att det är befriande med Bulan :)
"Jag är mer säker nu på att vi kommer att slå ut Skellefteå än innan"
"Vi är bättre i 50 minuter"
Ser fram emot en kommande PK med Bulan och Grin-Olle!