Brynäs IF

713932 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009

« · 1205442 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009

Lindström: "-Bifspelaren; Vafan ska han toppa med?!"

Ja, toppningen CZ var inte alls bra där i slutet.
Först toppar han så att vi reducerar i 6 mot 4.
Sen toppar han så att vi kvitterar i slutsekunderna.
Ingen bra toppning alls, där håller jag med din Bifspelare....

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009

rafalski: Klart det inte enbart är otur men man behöver heller inte överdriva och hela tiden snacka om oskicklighet. Ofta handlar det faktiskt om otur eller tur för motståndarna om du så vill.
Oskickligheten beror ju oftast på att man är stressade i avsluten pga alla tidigare missade lägen som sitter bakhuvudet på den som missat alltför ofta. Sen har vi i ärlighetens namn lite för få riktigt vassa avslutare, typ Videll som vi såg idag. Och dom avslut som kommer från våra spelare som inte är tilltänkta målskyttar sas, är lite för tama och inte tillräckligt distinkta. Brynäs lider fortfarande av sin tradition av att vara ett spelande lag, dvs att vi alltid mer eller mindra har försökt spela pucken ändå in i mål, om du förstår vad jag menar.

Som supporter är det ens förbannade skyldighet att alltid vara positiv, det är min mening. Sen kan man kritisera om man gör det på ett konstruktivt sätt men det har inget med supportandet av laget och spelarna att göra.
Dom gör allt som står i deras makt att tillsammans med tränaren göra ett så bra jobb som möjligt och då vore det väl fan om inte vi supportar kunde agera som spelarna och tränaran VILL att vi ska agera: stötta i ALLA lägen, framförallt när det går trögt.
Rent pinsamt att läsa alla skitkastande gnällinlägg under match. Man skäms tamejfan...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
sylf:
Nix, jag följer den via rapporter på plats.
2-0 nyss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Man får väl helt enkelt vara nöjd med en pinne med tanke på att vi låg under med 4-2 16 minuter in i sista. Men jag är samtidigt jävligt missnöjd över att man inte kan utnyttja chanserna.. Matchen hade kunnat vunnits ganska komfortabelt om vi hade varit mer effektiva. MEN återigen, historian upprepar sig.......Brynäs har förfärligt svårt att sätta chanserna.

Det blir bara värre och värre i tabellen och jag har sagt det förut, att kryssa på det här sättet leder rakt ner i skiten. Vi måste ha 3 poängare!!! Vi hade verkligen behövt en i den här matchen.


Kokko = Me like! Bra Sundlöv!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Metal Guru: Går den på TV?

Kan va kul att se lite bra hockey som omväxling!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
65selander:
Rödin ser väldigt pigg ut i Mora ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009

Lindström: www.hockeligan.se, klicka på den match du vill se på.

http://live2.hockeyli...21-BIF-SSK

edit: glöm det , de verkar ha tagit bort detta.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Huge: Vet inte vart du hämtar din positiva attityd ifrån men den är skön att se även om jag inte delar den i alla lägen.

Vårt spel idag liksom senast mot FHC finns inget att klaga på men att inte sätta så många feta chanser kan knappast vara otur nu när snart halva serien är spelad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
65selander: Man blir bara matt. Vänta bara på må kommer Hemanssons nya kontrakt på 5 nya år att presenteras..

Fråga vart kan man se spelarnas totala istid nån?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
sylf: Och Rödin kommer säkerligen att utvecklas i Moras 4:e femma också, stackars sate.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Huge: Härligt, förstår att du är nöjd, en pinne hemma mot SSK är ju fantastiskt!
Ärligt talat synd att det inte blev 3-5 i tom kasse. Brynäs är i förfall med en totalt hjärndöd tränare och en lika korkad sportchef. En omstart i AS UTAN Cz och sunklöv vore bättre än den här jävla dyngan som visas upp match efter match. Rödin var ett av väldigt få glädjeämnen i denna skittrupp, då lånar man ut honom till Mora???? Ersätter honom med Herman, ett skämt till hockeyspelare! Helt jävla sjukt! NC har inte nåt förtroende kvar hos 99.9% av supporters, sponsorer etc och knappast av spelarna heller, ja förutom Herman, Hansen och övriga som har brun tunga........
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009

rafalski: Finns betydligt mer att glädjas än vara deppig över idag, trots allt.
Vi skapar massor och ser pigga ut i offensiven. Så här vill ju alla härinne att vi ska spela men tyvärr så är det inte alltid man vinner såna här matcher. Hur många gånger har inte du och jag sett Brynäs vinna den här typen av matcher när det är Brynäs som varit SSK sas?
Vi fick tyvärr tugga lite av vårt eget vapen dom senaste åren men tycker det ser hoppfullt ut eftersom vi nu verkligen försöker spela det offensiva spel som vi hade planerat att göra under den här säsongen.
Kokko såg bra ut och saknade förstås matchtempo. Kommer att höja offensiven ytterligare nåt snäpp.
Sen kommer LJ tillbaka lagom till slutspelet.
Nåt annat än SM-guld finns inte i mina tankar iaf...
:-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Huge: Om du inte har fattat det så spelar man för att vinna. Inte för att det bara är kul att vara med.

Sammarfattar matchen med ett visdomens svar jag fick idag av en gammal Brynäs spelare idag.
-Jag; Varför toppar man inte nu när man har moment efter 3-4 målet? Då ställer NC in Lauritze-Hansen-Granis linan fö.

-Bifspelaren; Vafan ska han toppa med?!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Huge: Så är dt alltid att vara Brynäsare, i allafall dom senaste 10 åren.

Självklart ska vi vinna denna match om man ser på de chanser vi skapar i dom två första perioderna. När vi ändå lyckas vända i tredje så är det bra men lämnar ändå en fadd eftersmak.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009

AVGÅ: "4-4 i grevens tid mot SSK hemma, ska man vara nöjd med det?"

Nä, det förstår jag till fullo att du inte är.
Du hade förstås varit nöjd om dom istället gjort 3-5 i öppen kasse....

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009

rafalski: Haha, ja så här är det att vara brynäsare ibland.
Vet fan inte hur man som  supporter borde reagera på en sån här match?
Vi gör i grund och botten en bra match framförallt offensivt och skapar ju tillräckligt för att vinna med minst 3-4 mål, så offensiven är det inget att vara orolig för, ja förutom den lilla pusselbiten: målskyttet.
Börjar snart tro att det är nån gud däruppe som testar oss och som vägrar låta oss få lite andrum. Kahnberg stolpträff efter att ha gjort exakt allt rätt fram till skottet. Molin stolpträff i slutet osv osv.
Idag var det Boorks berömda filt som spökade. Den var för mkt neddragen och vi blottade oss ett par gånger bakåt, vilket kostade segern.
Trots det ska vi ändå vinna med tanke på allt vi som sagt skapade.
Positivt är den härliga inställningen och att man inte ger upp vid 2-4, som var ett tungt bakslag.
Tur att spelarna inte har samma  gamnackar som många härinne.
Som sagt: glad för 1 pinne som det utvecklade sig men inte glad mht till vårt massiva offensiva spelövertag.
Nya tag på måndag mot FBK borta. 3 lätta pinnar eftersom vi som bekant har lätt för dom i Karlstad...    :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Hemma mot Timrå spelade vi som jävla loosers o då vann vi med 4-1, nu försöker vi iaf spela en offensiv hockey. Och detta märktes både på stämningen på läktarn och i skottstatistiken. Det är ett jävla under att den jävla 1-3-1 hockeyn ger mer utdelningen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Enaranger: Glöm Slutspel redan nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Vi fick oavgjort hemma mot Södertälje, det är inte fy skam det inte! Brynäs go, go, go, Brynäs Tigers!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Kokko spelade 1-0 i matchen i alla fall. Det är ju lite lovade.

Slutspel känns just nu som en omöjlig dröm.
Modo kommer ju att tugga på uppåt i tabellen.
Så dem kommer vi aldrig att komma före.

Det betyder att vi måste gå förbi något av lagen som seglat ifrån lite.
Enda möjligheten till det är att något av de lagen klappar ihop fullständigt.
Det händer tyvärr inte.

Så det bästa vi kan hoppas på den här säsongen är ingemansland.
Inte bra för ekonomin. Men hellre det än kvalserien. För en till
kvalserie tror jag inte Brynäs överlever, inte jag heller för den delen.

Kvalserien är en företeelse som någon människorättsorganisation
borde klassa som psykisk tortyr.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Kokko känns som en klockren värvning, men snart är han inkörd i den grå massan och slår sarg ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Huge: Ok jag är jävligt nöjd att vi lyckades kvittera men i det stora hela är jävligt besviken vad fan håller vi på med elle vi gjorde iof 4 mål idag och det gjorde ju ssk med när fan ska vi sätta alla våra 1000 lägen vi har i matcherna jag är så jävla trött på det här 5 vunna 9 Oavgjorda 8 förluster Kata fuckin jaäva strof!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Vad som är ännu jobbigare är att vi är förlorare när vi spelar som vinnare och vinnare när vi spelar som förlorare. Hoppas vi fortsätter spela offensivt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
GävleLasse: 3p till slutspel och 2 till KS...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Får vi se 100 sdior i Sportbladet och 15 min Sportnytt om Molins assist ikväll? Sist fick vi ju tydligen de när de spelades hockey i Gävle!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Huge: Tokviktig pinne ieftermiddag. Men nu får fan Czzzz sluta rulla på formationerna i PP.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Huge: Jamen herregud människa! Om man inte får vara missnöjd över dagens match och resultat. Vilken match med vilket resultat får man då vara missnöjd med?

4-4 i grevens tid mot SSK hemma, ska man vara nöjd med det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Nöjd med en pinne, inte det minsta. Men med tanke på att vi ligger under med två mål inför sista så borde man vara nöjd.

Men plågan fortsätter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Sanslöst jobbigt detta, man kommer tillbaka 3 ggr i matchen. Enligt alla regelböcker ska man bara avsluta den episka vändningen med att ta hem det i förlägningen, så åker vi på en 2a och så får istället SSK chansen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009

AVGÅ: Haha, sanslöst..

Vi kvitterar i slutsekunderna och du kan inte ens glädja dig åt det utan lyckas hitta nåt negativt i det också.
Varför håller du på Brynäs öht?
Du måste vara en självplågare av stora mått. Vad du får ut av ditt supportande är fullständigt obegripligt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Brynäsekke: Ja modos motsvarighet suger ju ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Äntligen fick jag fel.

Men jag får nog tyvärr rätt i att vi ligger på kvalserieplats på tisdag.

Den här matchen vann vi allt, utom matchen.
Vi vann skotten i alla tre perioderna.
Vi vann tekningarna i alla tre perioderna.
Men det viktigaste, målen, vann vi inte.

Undrar om Svenska spel snart förbjuder singelspel på Brynäs matcher.
Skulle man ha spelat kryss på alla Brynäs matcher den här säsongen
skulle man vara rätt så rik nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
zpith: Kahnberg? Sist jag såg honom spelade han i Frölunda. Vet inte vart han håller hus nuförtiden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Ove Molin, finns bara en nummer 21! ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
vad håller domarjävel på med elle solklar crosschecking i huvudet på Molin
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Falken: Har ni sett Kahnberg nått i tredje? Eller är jag blind ;o
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Starkt att komma igen. Molin med 0+3 idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Måtte turen vända i förlängningen, allt för seger nu!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
StoltBrynäsare: Kebab... jaha, där loggade Selander ur  haha
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Huge: Eller hur? Eero har ju verkligen gått i fronten under säsongen och ständigt varit hungrig och producerat kopiöst med mål. Så här skakigt ska det bara inte vara på hemmaplan mot SSK. Trots allt så är det något slags sundhetstecken att man kvitterar. Eller så är det dödsryckningar. 1.13 in i förlängningen för SSK?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
GävleLasse: Är ändå inte det minsta nöjd, möjligen om vi trycker in en puck i sudden så kan CZ få fortsätta en match till.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
StoltBrynäsare: Sätt det i perspektiv. Vi möter Södertälje SK, laget som bara finns i fantasin...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Linström_92: glad för minst 1p men det är ändå som en förlust eftersom vi skulle ha stängt denna match för för längesen med tanke på alla jävla brända lägen
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Tryck ner kebabjäveln i halsen på dem nu!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
oj jojojojojoj vad händer kvittera vi elle helt otroligt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
rafalski:NICE  Sent skall syndaren vakna!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
rafalski: SUNKEN!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
MR BRYNÄS kvitterar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
rafalski: Många gamackar härinne som gett upp för länge sen.
Men inte Eero och Sunken!!!!
Kommentera

« · 1205442 · »