Brynäs IF

705140 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1

1227462 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Wesley: Elitserien kommer att förbli som den är i minst 150 år till. De som sköter svensk hockey är konservativare än arrangörerna av Wimbledon. Lägg där till träskallar och storhetsvansinnesmuppar (läs Adhrian VF) som med en enda röst kan stjälpa resten av klubbarna så förstår man att det inte kommer att hända nånting. Frölunda som för övrigt tror sig/har som mål, att leda europeisk hockeys utveckling. Lycka till säger jag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
sylf: Utöka med 4 lag, stäng ligan så skulle det bli en mycket mer offensivare hockey.


Elitserien förblir som den är i minst två år till....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Gurra88: Håller med....

(i förhoppningen att du ska sluta tjata nån gång...)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: Du kan göra dig lustig över det.. men det är ju bara fakta att så är fallet.. Du har aldrig haft någon egen åsikt:) och det håller nog de flesta med om här inne:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
sylf: *ASG*  Ja, ska det va radikalt så ska det...   :-)

Ärligt talat låter det där som ett förslag som Gurraponken säkert tycker känns riktigt bra och framförallt seriöst.
Men undrar om man vågar kritisera ditt förslag?
Tänk om fackfolket inte heller håller med dig?
Då har jag ju ingen egen åsikt i frågan.
Knepigt läge...    :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: Testa.. då kanske det går att ta dig på allvar;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1

Gurra88: "Vore kul att höra dig tycka och tänka själv nån gång, och inte bara hålla med.."

Håller med....

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Gusten: Korta ner till 2 lag, 12 domarsystem där alla saknar utbildning, rak serie, den som inte vinner efter 60 omg åker ur och döms till straff av disciplinnämden. Inga junisar tillåts och samtliga ska ha en lön på 1 miljon euro i mån, netto!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: Haha.. Problemet med dig huge är att du aldrig har nån åsikt.. utan du håller bara med det du kallar erfaret och utbildat folk.. Vore kul att höra dig tycka och tänka själv nån gång, och inte bara hålla med..

Sen skiter jag för övrigt i vad moroten eller vad han hette och alla andra tycker om det jag skriver.:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
sylf: Ja ta bort nerven och inför transportsträcka ... då kommer folket! Fy Håkan, FY!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
sylf: Håller nog med dig där Sylf. Stängd liga börjar nästan bli ett måste för att utveckla svensk hockey. Som det är nu vågar klubbarna inte lita på sina duktiga juniorer fullt ut (visst finns det några undantag), istället tas det in halvbra utlänningar istället.

Rädslan att åka ur gör dessutom att vi får en mer defensiv hockey.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: Utöka med 4 lag, stäng ligan så skulle det bli en mycket mer offensivare hockey. Som det är nu kostar det alldeles för mycket att tappa en enda poäng. Tror även att många svindyra utfyllnadsspelare skulle försvinna till förmån för egna talanger som inte är ett dugg sämre!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1

Gurra88: "Du svarar fortfarande inte på frågan..jobbigt??"

Det enda som är jobbigt är att tvingas påpeka att jag redan svarat:

"Ja, jag kan inte hjälpa att åsikter som erfaret och utbildat folk företräder råkar sammanfalla med mina egna.
Du får tyvärr acceptera det också."

Eller var det nåt annat som du ville att jag skulle stå till tjänst med?

Förresten, glöm det.
Av hänsyn till alla andra härinne...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: Gladhockey är ok bara vi vinner men inte om poängen försvinner.

Modo suger
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
tompap71: Ibland måste man välja sina strider, dvs när man ska spela gladhockey och när det är poängen som är viktigast. Offensivlustan fanns nog där men den ska ju samtidigt kombineras med kyla så att det inte blir nån tokoffensiv och risk för pannkaka av allting.
Tycker att man gör rätt mot ett lag som SSK. Det är isf betydligt lättare att försöka spela mer offensivt mot ett lag som Frölunda, där man kan utnyttja motståndarens fart för att få fart på sitt eget spel.
Betydligt svårare att dra hela lasset själv sas, vilket man tvingas göra mot lag som SSK.
Sen tycker jag att det i grunden är ett lite felaktigt påstående att vi skulle spela tråkig och defensiv hockey överlag, så redan där faller lite av argumenten hos kritikerna, enligt min mening.
Och som du är inne på: en sån här spelsystemomläggning kan ta flera säsonger att genomföra. CZ är inne på sin andra säsong, och förhoppningsvis blir det en tredje.
Vad som händer därefter får framtiden utvisa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Partyjack: Nu handlar det ju inte om vad höken vill se utan vad gävle vill se.. Och det är väl inte svårt att lista ut att de vill se offensivare, aggresivare hockey?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Partyjack: Jag håller med dig, vilket dom flesta hardcorehockeyfantaster säkert också gör. Men för att locka marginalåskådarna till arenan, så är en snygg dribbling, tunnel, rökare i krysset osv något som kanske gör att dom kan tänka sig komma tillbaka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Anders Berg: Hockey handlar om att vinna, ta så många poäng som möjligt osv osv.

Vill du se vacker hockey så går det gott om uppvisningsmatcher på försäsongen, även allstar-matcher i vissa ligor.. Sök dig dit.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Gurra88: varför inte en middag för två, lite levande ljus och en flaska rött :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
moreten: Om det stör dig så behöver du väl inte läsa inläggen?? Eller helt enkelt dra här ifrån om det inte passar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Gurra88: Kan du inte sluta med ditt tjafs med Huge här i forumet och ta det privat via mail eller nått?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: Nu får du nog gå till en optiker, det är sex lag som gjort fler mål än Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
tompap71: Förhoppningsvis vågar de spela lite mer offensivt nu när de får tillbaka lite spelare och glappet neråt är hyffsat stort. Var på ett "Infär match prat" med Tommy Jonsson i början på december och då sa han att de försöker ha ett offensivare spel nu, dock kan ju som sagt var alla skador stört en hel del i den planen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
tompap71: "Trots det tycker jag man kan ifrågasätta om det är vettigt att på hemmaplan, mot ett lag som odiskutabelt är sämre, ställa upp med ett defensivt styrspel som grundidé vilket ingen som såg matchen kan säga annat än att det var vad Brynäs gjorde."

Jodå. Huge kan.. vi gjode 4 mål. klart vi var offensiva;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: Planen inför säsongen var ju att ta ett steg framåt i det offensiva spelet enligt en säker källa (Cz själv 20/8 -09 ifall någon undrar) men alla skadorna har naturligtvis stört planeringen en del.
Trots det tycker jag man kan ifrågasätta om det är vettigt att på hemmaplan, mot ett lag som odiskutabelt är sämre, ställa upp med ett defensivt styrspel som grundidé vilket ingen som såg matchen kan säga annat än att det var vad Brynäs gjorde.
Visst var det tre sköna poäng, men hade dem inte varit ännu lite skönare med åtminstone en ansats till offensivlusta?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: Du svarar fortfarande inte på frågan..jobbigt??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Anders Berg: Ja, det var ju det jag försökte säga.
Sen får vi hoppas att CZ slutar utveckla laget mot ett mer offensivt spel.
Just nu ligger vi 4:a vad gäller gjorda mål och det ser inte bra ut.
Fortsätter det så här så ligger vi väl i topp i den ligan nästa säsong.
Sen är det lite märkligt att ju tråkigare och mer defensivt vi spelar, desto fler mål gör vi....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Qvarre: Slutspel går alltid före Kvalserien, så klart. Men är vägen dit skittråkig så... Nja, jag är skeptisk. =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Anders Berg:

Tråkig hockey? Nej då... Det är ju roligare att avnjuta ett slutspel än att genomlida ännu en kvalserie :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: Okej, det blir tråkig hockey nästa säsong också, med andra ord. Men det är sant, då behöver jag inte oroa mig för det längre, nu vet jag ju det redan då, så att säga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1

Anders Berg: " men nästa säsong MÅSTE man ha ett lag (spelarmaterial) och en tränare som spelar/förespråkar en roligare hockey"

Sundlöv och CZ ska förhandla om förlängning under OS-uppehållet och det lutar åt just en förlängning.
Om man ser till materialet så är det förhoppninsvis många i dagens trupp som också får förlängt eller själva önskar fortsätta.
Du kan mao luta dig tillbaka och sluta oroa dig...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Anders Berg: Intressant det där med att inte spela på motståndarnas misstag.
Hur funkar det när Djurgården inte har pucken och ska försvara sig?
Står spelarna bara och tittar på då?
Om spelarna då börjar röra på sig och ev försöka sno pucken så finns ju risken att motståndaren gör ett misstag, och då faller ju Hardys teori platt till marken?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Hong Kong: Skulle inte tro att Florida släpper rätten till Markan,tar dom inte så harMarkan rätt att gå till vilken som helst!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Gurra88: Ja, jag kan inte hjälpa att åsikter som erfaret och utbildat folk företräder råkar sammanfalla med mina egna.
Du får tyvärr acceptera det också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Gurra88: Jag håller med Hardy Nilsson när han säger att han inte gillar en spelfilosofi som går ut på att spela på motståndarnas misstag.

Å se på Djurgården; De har ett i stort sett lika mediokert lag som Brynäs, men det funkar ändå att spela en roligare ishockey - å fler poäng har de också!

Men okej då; Brynäs har för vana att spela i Kvalserien. Därför är det bra att undvika den, men nästa säsong MÅSTE man ha ett lag (spelarmaterial) och en tränare som spelar/förespråkar en roligare hockey - annars är snart hockeyn stendöd i Gävle. Vi ska dock komma ihåg att vi tar guld inom 2-4 år!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Gurra88: Jag bara vet. Du får acceptera det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: Väntar även fortfarande på ditt svar.....

Vet att du vill hävda att du är kunnig, men det vet du ju själv att ingen här inne går på.?..

"bara för att den råkar sammanfalla med den linje som utbildat och erfaret fackfolk företräder?"

Råkar?? haha.. Du menar på fullaste allvar att du inte väntar in vad som händer och så lägger du din åsikt precis efter vad CZ och sundlöv än gör. Kanske rentav så att de frågar dig först?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge: och hur vet du att vi skulle förlora om vi spelat tokoffensiv?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Hong Kong: Det har väl varit uttalat redan från draften från Floridas sida att de ska försöka ta över honom till nästa säsong, sen har det förvisso inte talats så mkt om det.. Men NHL-laget är ju chef i dessa frågor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huge:

Här håller jag med dig.

Efter de skrala säsonger som varit, med kvalserieångest med mera,
så ser jag hellre att vi vinner och plockar en massa poäng, utan skönspel,
än att hela tiden förlora och säga: "...men vi spelar i alla fall rolig hockey".
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Angående att förlänga med Dixon så blir det ju 7-8 miljoner mer i tv-pengar
till nästa säsong. Det blir visst 25 miljoner kr, enligt en artikel i sportbladet
om det nya tv-avtalet för svensk fotboll.

Sen får vi se hur många miljoner minus det blir denna säsong.
I och för sig så kan ju ett slutspel kompensera det mesta av
det vi förlorar i publikintäkter för grundserien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1

Ja, här gäller det att hitta nåt negativt. Om man inte har lust att gnälla på CZ, Sundlöv, vädret eller att Rödin inte får den istid han absolut förtjänar osv osv så kan man ju alltid gnälla på avsaknaden av klapp-klappspel.
För naturligtvis så borde ett lag med en sån usel tränare, dåliga spelare och inkomptetent sportchef kunna prestera topphockey i 60 minuter under 55 omgångar. Eller hur?
Nä, jag tror också att publiken kommer att strömma till i massor bara vi spelar tokoffensiv gladhockey med huvet under armen och förlorar...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Gurra88:

Några 3000 tror jag inte att det skulle vara då det ändå troligen var de mest trogna fansen som prioriterade hockeyn denna kväll.
Hade det inte varit årets fattigaste månad så tror jag att det varit större publik. Hade Brynäs spelat "rolig" och mer offensiv hockey men förlorat de flesta matcher så tror jag att publikintresset hade varit ännu sämre.
SSK har ju krupit upp ur skyttegravarna och börjat spela mer offensivt än tidigare säsonger men det är trots detta tomt i hallen.
Tycker att Brynäs spelar helt rätt efter förutsättningarna och det är poängen som räknas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Qvarre: Så om de förlorat mot VF hade det varit 3000?
Nej och åter nej.. Visst tre pinnar är förbaskat skönt. Men räcker knappast för att locka publiken till läkerolen..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Gurra88:

Kan hålla med dig om att det inte var säsongens roligaste match direkt men 250Kr var det lätt värt med tanke på att det blev 3 pinnar :-)
Tror att det beror på att folk har ebb i kassan efter jul & nyår i kombination med att det var SSK som stod för motståndet.
Hade det varit efter 25:e och annat motstånd så tror jag att det lätt hade varit minst 6000 på plats då de gjorde en så pass bra match borta mot VF.
Det är vad jag tror men kan inte veta såklart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Hong Kong: Inte spec konstigt om han försvinner! Han är ju redo för NHL redan nu så...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huss: På tal om Markan, finns det "säkra källor" som säger att han inte blir kvar nästa säsong?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Qvarre: Man kunde ju hoppas på mer folk i och med att de faktiskt vinner.. Men vad var det för underhållningsvärde på matchen igår? var det värt 250 spänn? Tror inte jättemånga tycker det, tyvärr.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
Huss:

Svårt att veta då vi inte ännu vet hur rolig denna säsong blir :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK den 14/1
GävleLasse: Med en hyfsad ersättare till Markan och något bra backförvärv så kan det bli ännu roligare nästa säsong.
Kommentera

1227462 · »