1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739658 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................

Sv: Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Gurra88: Har också tänkt det eftersom jag ska på matchen. Vet inte exakt vad man kan göra, men att det blir en tyst minut åtminstone räknar jag med.

Hence: vet inte om det sitter folk här som är med i supporterföreningen.. men att man gör .. banderoll eller dylikt..?

Gurra88: En tyst minut för ALLA omkomna vore fint. Vi får inte glöma att det var många fler än liv från hockeyfamiljen som omkom.

arnio: Absolut! Håller med dig, en tyst minut är för alla!..Men kanske nått fint budskap till liv eftersom det trots allt var en oerhörd profil i elitserien?

Gurra88: "Roger Ramkvist: Ja svårt att se vad hockeyn betyder när sånt här händer.. Hv besöker Läkerolen redan i andra omgången. Skulle bli väldigt stolt om våra supportrar gjorde något för att hedra Liv."

Hockeyn betyder oerhört mycket när sånt här händer. Hockeyn bygger broar och skapar gemenskap där vi alla tar hand om varandra oavsett vilka färger våra hockeyhjärtan har.

arnio: Ja men nu tolkar du ju lite hur du vill. Menar bara att det är svårt att tagga upp inför premiären när sånt här inträffar..

Övertygad att som du säger gemskapen och stöttning med varandra hjälper de alla ur detta.

Gurra88: Jag är taggad

arnio: Tror du Livs familj , allra bästa vänner i laget är lika taggade som du? Man måste gå vidare, men det finns saker som betyder mer än att ta 3 poäng i ishockey.

Gurra88: Självklart tror jag inte det Gurra, de måste sörja något otroligt. Hockey är ju bara hockey trots allt.

Gurra88: Jag såg en intervju med Johan Davidsson precis efter att han hedrat Liv under en minnestund i Kinnarps Arena. De var ju allra bästa vänner, Davidsson var best man på Livs bröllop osv.

Johan sa att de kommer att prata mycket med varandra inom laget och att det är okej att vara ledsen hur länge som helst. Men de skulle samtidigt göra allt för att klara av arbetet och spela hockey. De kände väl att det var ett sätt att hedra Liv då han såklart brann för hockeyn. Liv hade nog velat att HV71 försöker spela hockey också, det är jag övertygad om.

Redigerad kommentar

foppa78: Det var ingen publiksiffra som presenterades så jag vet inte riktigt. Jag skulle väl tippa på 1500-2000 kanske..

MarcusElving: För tättt inpå Seriestart skulle jag tro,folk sparar pengarna till Elitserien ;)
Ska de absolut ha en match i GA så lägg den direkt i början av försässongen

Själv hade jag då helt missat att de skulle spela och såg först i tidningen i morse att de hade spelat :)

Redigerad kommentar

MarcusElving: Absolut, men det kommer ta ett bra tag tror jag.. Så fort man är på isen så påminns man. Men när vi börjar summerar säsongen så tror jag som du säger att de omvandlat allt till styrka.

Gurra88: Ja det tror jag också..

Gurra88: Artikel av Boorken ang din och Arnios diskussion. Och som ni är inne på så behöver säkert laget något annat att tänka på...   men orkar dom.

Och sista stycket säger otroligt mycket, när det är plågsamt för en helt utomstående att se hans grabbar och hans fru gå igenom detta hur ska det då inte vara för många av spelarna och andra runt laget.

Redigerad kommentar

SH: Det går inte ens försöka att föreställa sig. Förstår inte hur de ska orka efter den tysta minuten och massa hyllningar från publik etc.. Jag hade inte klarat de

« · 1399316