Brynäs IF

710588 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07

927029 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
GävleLasse: "Varför dena fokus på en skribents fel? Givetvis så gäller inte frågan endast Danne J när det kommer till Wayne's fingertoppskänsla. Grejen var att han fick igång laget."

Nä, men skribenten exemplifierade ju Flemings påstådda fingertoppskänsla med att han bänkade Danne efter 5 matcher av 10.
Tycker inte det är nåt vidare bra exempel om man nu vill ge ett exempel på fingertoppskänsla.
Hade Fleming haft fingertoppskänsla så hade han isf bänkat Danne redan efter 1 eller max 2 matcher.

"Men när det gäller valet av tränare till den här säsongen så vill jag minnas att du och jag var överens om att det var bra at Boork stannade på grund av att det saknades alternativ och inte på grund av att Boork är en så bra tränare."

Ja, jag tyckte nog då och tycker även nu att Boork i det läget var det bästa alternativet. Det kändes som att han hade mer att göra ang utvecklingen av laget men även när det gällde utvecklingen av föreningen i stort sas.
Tycker att hans karisma och kunnighet har gett föreningen överlag ett lyft, vilket inte ska underskattas nrä det gäller ex kontakter med bl.a sponsorer.
Om man ser till själva laget så tycker jag också att man resonerade förnuftigt. Planerna på att flytta fram positionerna och spela mer offensivt föll säkert i god jord hos alla, inte minst hos spelarna.
Att rotationstänket och spelet med 3 femmor sen överdrivits och övertolkats är en annan femma.

Sen vet vi väl heller inte vilka tränaralternativ man hade att laborera med i våras?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
20 Lindgren: :-))

Jo, jag var fullt medveten om att du skrev att jag inte var den ENDE med lång linjal (nej, inte DEN linjalen Gusten...).
Men i förlängningen av ditt resonemang uppfattade jag ett stråk av retorik när du påstod att klassrummets längd inte räcker till för linjalen.
Dvs att ingen annan än jag skulle kunna ha sånt tålamod.

Huge - the Ruler.... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Huge: Tycker du att de resultat han och spelarna hittills uppnått har varit så dåliga att det motiverade ett nytt tränarval i våras?

Jag backar därmed ett steg och svarar "nej" på din fråga då den rörde situationen i våras. Detta trots fingrarna i Jönköping och de 14 trepoängslösa matcherna som avslutade Elitserien. Den dag Boork backar ett steg som brynästränare och erkänner sig haft fel skall du få en entrébiljett till Läkerol Arena av mig.

Min retoriska lustifikation om linjal kontra magister (som jag fortfarande är mycket stolt över att ha kommit på:-) sade också att du, Huge, är den som har längst tålamod med tränaren. INTE att du är den ENDE som tyckte och tycker att Boork gott kunde få fortsätta nåt år till. Jag behöver inte strö salt i såren och läxa (oj, skolanknytning igen!) upp dig med att läsa om texten — det finns det redan så många här i brynäsboken som gör.

"Fridens liljor" på dig! (citat Håkan Westergren)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Huge: Varför dena fokus på en skribents fel? Givetvis så gäller inte frågan endast Danne J när det kommer till Wayne's fingertoppskänsla. Grejen var att han fick igång laget. Att se träningarna med Kyrö och TJ var skrattretande...

När Fleming anslöt så var det som dag och natt jämfört med förr. Han gjorde ju en hel del taktiska förändringar med, enklare spel, noggrannhet på linjera och allt annat basik. Precis som när Boork anslöt så gjordes den förändringen igen.

Men när det gäller valet av tränare till den här säsongen så vill jag minnas att du och jag var överens om att det var bra at Boork stannade på grund av att det saknades alternativ och inte på grund av att Boork är en så bra tränare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19: :-))

Nä, jag har också mer eller mindre förträngt den serien matcher.
Men Phillips var ju en klippa att luta sig emot och Flemings neanderthalhockey, om man ska kalla den så, var väl mer eller mindre nödvändig i det läget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Huge:

Nu var det så att jag inte kom ihåg det där,utan sökte fakta.
Huruvida D.J underpresterade då kan jag inte svara på,men det jag kommer ihåg av den Kvalserien förutom att man mådde som nerpissad katt under dem där veckorna var att Chris Phillips var fruktansvärt bra.
Sicken back.

Fingertoppskänsla Flemming vs Boork får du ta med Peja.Det lägger jag inga värderingar i.
Förresten Boork har väl inte många fingrar kvar?KAnske svårt med fingertoppskänsla då.........:))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19: Nu förstår jag till slut vad Peja måste mena när han påstår att Fleming har bättre fingertoppskänsla.
Boork fick ju halva fingeruppsättningen kapad i gräsklippar´n.
Klart som fan att man har sämre känsla då....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19: Kan nog stämma till viss del, då inte bara Danne utan många andra hade det jobbigt och underpresterade i KS. Av naturliga skäl, kanske man ska säga.
Men frågan gällde ju Flemings påstådda fingertoppskänsla när han bänkade Danne.
Borde inte en coach med fingertoppskänsla då ha bänkat honom tidigare istf att vänta tills halva serien spelats, i en serie på 10 matcher?
Skulle isf vilja kalla det för en enorm brist på fingertoppskänsla att inte tidigare ha upptäckt att det inte funkade mellan Danne och Phillips.
Om det nu VAR så som du säger. Vilket det inte finns några säkra belägg för.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Huge: Håller faktiskt med dig.. Att säga att Fleming har bättre fingertoppkänsla bara av en sak, att bänka DJ håller inte. Även om det kan varit en stor bidragande orsak, för inte behöver jag gå in på vad jag tycker om DJ.

Nu senast var han osynlig stora delar av matchen, hade ett par fina pass men mellanåt så slarvar han något fruktansvärt och varför Boork fortsätter spela honom även fast han "försöker följa matchplanen" är en gåta. Eftersom han försöker, men han följer den ju uppenbarligen inte eftersom han oftast i matcherna minst 2 ggr sitter på fel sida..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19:

hehe ja verkligen hua mig :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
mattias - 74:

Ja o då fattar du att det var illa ställt med Brynäs IF:))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19:

menade du att ni förlorade mot Leksand :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19: Det är alltid likadant med DJ. När laget spelar dåligt är han helt värdelös, när laget spelar bra lyckas han vara relativt osynlig (på ett positivt sätt). Vad det tyder på för karaktär behöver man väl inte gå in på... Men det är ju uppenbart att det inte håller att ha en sådan kille som en av ledartyperna i ett lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Huge:

"Med det upplägg Fleming tyckte var bäst så passade väl Danne inte in, svårare är det inte."

D:J spelade ju de 5 första matcherna med Chris Phillips,men Flemming tröttnade väl på att Phillips var tvungen att "städa" efter D.J hela tiden o bänkade honom efter Leksandsmatchen,o där kom vändningen.


Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Peja: "Han är bättre på att coacha laget. Enbart det faktum att han bänkade DJ när han tog över Brynäs visar på bättre fingertoppkänsla än Boork."

Sicket trams.
Det beror väl på hur Boork hade tacklat samma situation och vilket upplägg han hade bestämt sig för i det pressade och akuta läget som då rådde?
Med det upplägg Fleming tyckte var bäst så passade väl Danne inte in, svårare är det inte.
Hade Boork varit i samma läge så hade han kanske haft ett lite annat upplägg, men i stort tror jag att dom båda hade agerat ungefär likadant.
Men att kategoriskt påstå att Fleming är en bättre coach och har bättre fingertoppskänsla baserat på en bänkning av Danne, där Boork ev hade agerat likadant, ger jag inte mkt för.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
20 Lindgren: Varför tror du att Boork fick förnyat förtroende som tränare?
Tycker du att de resultat han och spelarna hittills uppnått har varit så dåliga att det motiverade ett nytt tränarval i våras?

"Och magister Huge är den av oss som har den längsta linjalen."

Ja, om du nu tror att jag är den ende, både härinne och utanför HS väggar som tyckte och tycker att Boork gott kunde få fortsätta nåt år till, så får du väl fortsätta tro det.
Jag konstaterar bara att styrelsen, spelarna och övriga som på nåt sätt var inblandade i verksamheten (sponsorer etc) tyckte att Boork hittills gjort ett bra jobb och att en fortsättning var en logiskt följd av det resonemanget.
Inte ens dom värsta Boorkhatarna härinne hade nån annan synpunkt i våras, vad jag kan minnas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Huge 2007-10-18 20:58: Ja, faktiskt att det på något sätt känns så att Brynäs IF:s överledning (styrelse och sportchef) vill behålla Boork av nån sorts självändamål. Slutat funka har det väl redan alltför många gånger tidvis hunnit göra under dessa 25 månader. Sedan är ju förstås längden av "tillräckligt länge" någonting som ligger i betraktarens linjal. Och magister Huge är den av oss som har den längsta linjalen. En linjal som inte får plats i ett vanligt klassrum. Huge och Tjuge är två av de intresserade herrar som kommer att fortsätta följa dokusåpan Brynäs. Jag; Tjuge; tror inte att Leif Erik Boork får foten eller ens lilltån.

19Bissett: Mycket intressant trio! Från vårt farmorlag in i mormors lag. Sehr gut!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Dream Team: Nej varför skulle de vara det? För att jag retades lite angående Challes travintresse eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
GävleLasse: Ja, jag förstår att du tycker det. Det glädjer mig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19: Det kan nog Lasse ge svar på. Ge dig till tåls.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Dream Team:

Varför skulle det vara sösongens skräll?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
GävleLasse: Ja, att Challe fortfarande sitter kvar är väl (enligt dig) i det närmaste säsongens skräll, såhär långt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Skarin: Måste säga att ni har bytt ner er rejält den här säsongen. Jag skulle verkligen vilja ha Kenta i Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
GävleLasse: Tycker du och alla andra ska vara nöjda om ni är och blir ett mittenlag. Slutar ni 6:a får ni vara väldigt nöjd. I slutspelet kan ni lura er till en semifinal, kanske t.o.m. en final även om jag skulle kunna satsa mycket pengar på att så inte blir fallet.

Rindell....nja... Trött, seg. Tornberg. Nja. Om ett par år kanske.
Min Challe är också ung, men han har ett betydligt bättre tänk och hockey-kunnade.

Det är kul att ha åsikter om andra lag ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
sylf: Rätt intressant debatt med förslag på ny tränare när man har huvudtesen i frågan "Vad har han vunnit?" Det stinker förblinade Boorkanhängare lång väg.

Vad hände med tränare med ett intressant hockeytänk. Tränare med ett brett kontatnät på spelarmarknaden? Såna saker.

Jag hoppas verkligen att de "Brynäsare" som försvarar Boork oavsett vad har gör eller säger lämnar Brynäs i samma stund som deras "Iman" gör det..

Harri Rindell är ett ganska intressant namn men jag tror inte att han är mannen som kan få Brynäs till nästa "nivå". Tornberg gillar jag men det är samma sak där, då är vi ett mittenlag och inget annat.

Det blir en svår nöt för Sundlöv att knäcka...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Jajjen: Han är bättre på att coacha laget. Enbart det faktum att han bänkade DJ när han tog över Brynäs visar på bättre fingertoppkänsla än Boork.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19:
Jag tycker vi byter ut boorken med iron Mike Keenan jag då kan vi få se massa festliga skriverier i tidningarna iaf ;->

sen alla som drömmer om olika svenskar på andra sidan pölen som inte kommer komma hit , varför inte drömma om den med mest ansvar direkt då i uffe "robocop" samuelsson
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Peja: Varför skulle Fleming vara bättre?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Jajjen: Du verkar förutsätta att t.ex Fleming är mycket dyrare än Boork. Tveksamt om det verkligen är så.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19: SM-GULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
sylf:

Huge o 70Rodrigues.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19: Mårts och Osten:-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Peja: Du blandar ihop äpplen med päron. Står valet mellan att fylla laget med landslagspelare eller köpa en NHL-coach är valet enkelt. Ett bra lag kan vinna SM-guld i hockey, det kan inte en bra tränare göra. Ingen här vet ju vad en bra tränare är. Inte jag heller. Vad är en felcoachning? It´s in the eye of the beholder.

Tränaren, chefen, coachen får alltid skit i alla organisationer. Spelar ingen roll vad han/hon gör. Den enda chef som är poppis är en som ger fan i att vara chef.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19: Elfsborg,FBK,Göteborg,AIK........ Gemensam nämnare?

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
sylf:

1 rätt idag Sylfen.In med klasspelare.Anställ en tränare som brinner för hockeyn.

Snart föreslår nån väl Mårts oxå,tröttare tränare får man leta efter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19: Och Gefles tränare och tillika sportchef Pelle Olsson är inte så gammal han heller ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Jajjen: Så länge man har ett bra lag är tränaren näst intill ointressant, har man däremot ett skitlag är det annat. Som du säger, 10 BRA spelare och tränarfrågan är en formalitet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Peja:

Måste Brynäs anställa nån som har en massa år på nacken.Hur grön var inte Perra Johnsson när han tog över Färjestad?Det gick rätt hyfsat för honom,o gör det fortfarande med Skellefteå.

Sen kan man ju alltid snegla mot fotbollen när man tittar på "gröna" tränare.

Elfsborg
AIK
Göteborg
Är topplag i Allsvenskan o har alla relativt unga tränare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Jajjen: Så får dig spelar det ingen roll vilka meriter en tränare har? Boork eller Gunnar Persson spelar ingen som helst roll? Du verkar ju tycka att det är oväsentligt eftersom det går att hitta fel hos alla.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Peja: "Big Kjell var väl headcoach i AHL häromåret eller är jag ute och cyklar"

Filadelfia Fäntåms, Flyers farmargäng har jag för mig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Tränaren är ointressant. Se till att fylla kassan åt Brynäs, köp 10 landslagsspelare sen kan jag träna laget för 25.000 i månaden, hålla mej undan och fixa ett SM-guld åt föreningen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19: Japp kicka Brendl och skicka Angell tillbaka till Duluth där han kan limma på Kim Martin. För pengarna tar vi tillbaka GP. Godnatt era vrångskallar ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19: Japp!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19: Albelin är nog lite för grön. Big Kjell var väl headcoach i AHL häromåret eller är jag ute och cyklar? Ulf Dahlén är också ett intressant alternativ, men det är nog svårt att locka någon av dessa till elitserien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
sylf:

Harri Rindell?Det är ju lysande,han van visst Finska mästerskapet i Kasta stövel-94 för sitt lag Sylfilainens IK.

Ska vi riva Brendls kontrakt då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Peja: Där har du ett alldeles nytt kriterium: NHL-material. Då måste vi scanna av nordamerika. Alla europeer diskvalificerade. Sundlöv kommer få gräva djupt och länge i plånboken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Peja: Att ta hit Fleming igen vore som att förlänga med en Boork light.
Enda skillnaden är att han skriker lite högre på spelarna under match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Peja: Har man tränat Leksand så har man förbrukat sitt förtroende. Han gjorde en bra KS åt oss men det hade nog Boorken också klarat av.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Bissett19: Headcoach Rindell, assistant Rafa Benitez, materialare Tornberg!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Peja: "Fleming är uppenbarligen NHL-material som coach, hur många svenskar är det?"

Albelin o Big Kjell?
Kommentera

927029 · »