1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741582 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK 5/1-06

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 5/1-06
Springsteen:
Kryp tillbaka under stenen du kommer ifrån ditt TROLL

Det är fn märkligt så uddlösa vi är framåt! 1 riktig målchans i sista och det var Oves med 2 minuter kvar av tredje.
Timrå var bättre i en jämn match.
Sjödda lysande dom 2 första perioderna, inte så lysande i sista.
Honken bra hela matchen.
Hermansson pigg värre, Ove bra som vanligt.
Aarnios knätackling missade jag.
Kallt som fn i Rinken.

WarhawK: Bekräftat på Dagbladet nu att Bäckis är på väg hem, tyvärr så fick inte Niklas plats på flyget. Han kommer först på lördag fm.

Därför känns det extra skönt veta att JVM-spelaren Nicklas Bäckström kommer hem till lördagsmatchen mot Luleå.
Sportchef Sundlöv lyckades greja en biljett åt honom över Atlanten från Vancouver där JVM-laget spelat - och han landar på Arlanda under fredagseftermiddagen.
Backen Niklas Andersson fick däremot inte plats på samma plan, utan han kommer med ett plan som landar först under lördagsförmiddan - och han kan därför inte spela mot Luleå på eftermiddan.
Men att Bäckis kan medverka är bra det.

65selander:
Inget ont om Andersson , men anser ju helt klart att Bäckis är viktigare spelare få hem till matchen ju

Ingen som ska klaga på Sundlöv nu då, när han har fixat hem Bäckis lite tidigare än väntat?

WarhawK: Japp klart en prioteringsfråga här. Förhoppningsvis är han i hyfsat form med tanke på tidsomställningen.

OT: Synd att man inte kan se finalen i natt vilken jag hoppas att Ryssarna vinner.

65selander:
Tidsomställningar kan vara riktigt jobbiga dock , så bara hoppas Bäckis kan vara relativt pigg när kommer hem igen

Jo helt klart att man prioriterar en kille som med största sannorlikhet kommer gå 1:a rundan i kommande NHL draften ju , finns även möjlighet han väljs top 15 oxå ju .. det är ju inte allt för vanligt förekommande ju att svenska går så tidigt

Clubsport: timrå var bättre i en jämn match ???
var du där...?
eller var det du som satt och gjorde snölyktor utanför hallen.
Aarnios tackling var klockren höftare , ingen knätackling. . . . . .

PaL: Arnios tackling har redan beskrivits som ful och som en tydlig knätackling på flera håll. Jag förstår dig dock som går till hans försvar. Jag hade nog gjort samma sak (tror jag..).

PaL: timrås mål var hög klubba! men dommarna är ju alltid på våran sida "not"

Dream Team: Nog var det en höftare alltid, ingen av Timråspelarna var heller det minsta upprörda efter situationen.
En tvåa för interference skulle han ha haft.

Dream Team: Om det var en ful ben tackling skulle inte nielsen spela bytet efter eller...

88Lindkvist: Så sant så sant hehe

PaL:
Ja, Putte! Timrå var bättre med fler klara målchanser och 2 ribb/stolpskott.
första var vi bättre men Timrå vassare.

prosten: Huvudsaken var att ingen blev skadad. Eftersom att jag inte gillar Aarnio speciellt mycket så är det ett enkelt val hur jag tolkar situationen. Men där är det säkert samma visa för er, skulle jag tro.

Clubsport: Jösses

PaL: Så det måste alltid bli en allvarlig skada för att det ska ha varit en ful tackling, och för att det hela ska kunna beivras med matchstraff?

Dream Team: Man är alltid färgad i situationer som uppstår. Det fanns Tikare som påstod att Sannys Crosschecking på just Aarnio var helt regelrätt. Delad pott ikväll, man får vara glad för det lilla.

GävleLasse: Just my point, vad gäller "andra händelser på samma tema". Glad för det lilla, men på inga sätt nöjd. Det får bli kontentan för kvällen!

PaL:
Är det du BrynäsPer med ett av dina nya 30 minuters nick?

Dream Team: Nejdå , en klockren tackling kan man få väääldigt ont av oxså

Clubsport: njaaaa kanske

Clubsport: Undrar varför Brynäs hemsida stängde sitt forum för ;-)

65selander: Hehe... Jag vet varför.. Jag vet varför....

GävleLasse:
För folk matade trollen ?

WarhawK: Nope.... Av helt andra anledningar...

DMartinssonBSKV: "Ingen som ska klaga på Sundlöv nu då, när han har fixat hem Bäckis lite tidigare än väntat?"

Varför då?

Gusten: Ja tänk vilken "effort" Sundlöv har gjort... Hade han skött sitt jobb på ett bättre sätt så hade vi inte behövt Bäckis i samma utsträckning.

Står allt och faller på en Junis?

Panik?

Aarnios tackling på Nielsel var en knätackling, inget snack om den saken. Däremot är det förjävligt att Nielsel spelar skadad bara därför att domaren ska ge Aarnio matchstraff istället för en tvåminutare. En ren jävla filmning av Nielseln. Det hann inte ens gå en minut förrän han var inne igen. Pinsamt!

Jag tycker att BIF och TIK är ungefär lika bra iår. Ligger på samma nivå. Har samma problem också - målskyttet. 1-1 kändes som ett logiskt resultat.

GävleLasse: Faller gör det inte men han han tillför laget någonting och vi har inte så mycket annat att stoppa in nu.

Bäckström har gjort mer än det har förväntats utav honom. Var glad att vi har en Junis som har lyckats.

65selander: Visst är jag glad att vi fått fram en kille som bäckis...Men det är samtidigt beklämmande att vi verkar stå och falla med en talang.

Peja: Om nu Nielsen gjorde så lär han väl inte precis vara den förste spelaren som agerat på det viset, och han lär ej heller vara den siste. Men är det inte själva tacklingen som ska bestraffas, och inte skadan som den orsakar? Så trodde jag det var iaf.

GävleLasse: Det är snart den enda junior ni har kvar.

Peja:
Mycket tveksam om det verkligen va en knätackling .. likaså dom runt omkring mig på I J sektion , Dom flesta tyckte nog det var en höfttackling och det visa ju aarnio rätt tydligt för timrå liraren som stog och surra med han vid utvisningsbåset när han stog och peka på höften/stjärten ..

okänd: Man kan se tacklingen på SVT.SE (se länk)

BFG:

Du måste ha druckit, Kent Manderville är sjuk och är hemma, han är inte med i morgon heller,
J*vla idiot skulle jag nog kalla Aarnio i stället som hade kunnat orsakat en rejäl knäskada med sin tackling.

Hade en Timråit orsakat den hade det haglat ner matchprogram och dylikt i avbytarbåset.

65selander: På bilderna ser man tydligt att det är mer ben än höft i tacklingen. Men den skall rendera i 2 minuter tycker jag för man har sett värre tacklingar som bara gett en tvåa.

Däremot så tykcer jag att Gahns klubba är på gränsen till hög vid målet.

TIKbiff: Precis som er Sanny som delade ut säsongens fulaste bentackling under mästarcupen på Björn Danielsson. En tackling som gav honom en skada han frtfarande har känningar av.

På det så gjorde han en verkligt ful cross checking på nämnde Aarnio som renderade i en hjärnskakning.

På tal om J*vla idioter.

TIKbiff: Avdelningen Kasta sten i glashus....

tacklingen var osjuste, Timrås mål var nog hög klubba....livet är tufft för en Brynäsare..

arnio: och mot hv fick vi ett bortdömt mål..det är..jäkligt tufft men jag tror att vi kan komma till slutspel..hoppas:)

GävleLasse: "Står allt och faller på en Junis?"

Vad spelar det egentligen för roll om Bäckis är junis eller pensionär?
Han är de facto en av våra bästa centrar och i nuläget fattas det centrar.
Det är inte hans juniorstatus som vi är beroende av (vilket det känns som att du hela tiden försöker få fram och dessutom få till ngt negativt och ngt som dessutom skulle understryka vår oförmåga att hitta andra spelare utifrån).
Visst kan man tolka det hela som "panik", men det gör nog bara den som generellt sett är negativt inställd till Boorken, Sundlöv etc och hur det mesta har utvecklat sig.

Det är ju i själva verket så att Bäckis är en av våra viktigaste SPELARE i laget, och då vore det väl konstigt om vi inte försökte få hem honom lite tidigare när möjligheten ges.
Märkvärdigare än så är det väl inte, som jag ser det....

TIKbiff:
haha, åh herre gud

Kolla på Atonbladets webb-tv, solklar hög klubba på Timrås 1-1 mål. :-(

Aftonbladets ska det stå :-)

freddie77: Glasklart!!Typiskt, vi har inte flytet med oss!!

Huge: Det jag menar är att i början lät det ungefär: "Vi ska låta Bäckström spela och matcha in honom i lugn och ro. Han kommer att spela som center i tredje och fjärde kedjan..."

Och nu är han helt plötsligt någon slags "frälsare". Visst har han varit bra och vida överträffat de förväntningar många hade på honom. MEN, det går inte att bortse ifrån det faktum att det ÄR ett tydligt tecken på vilken nivå Brynäs trupp håller.

Det som har hänt nu är en försenad variant av mina värsta farhågor i samband med sparkningarna. Jag var visserligen blåögd nog att tro att saken var utagerad i samband med att vi klarade oss från skador fram till transferfönstret. I och med att det var "stendött" på spelarmarknaden och inga värdiga ersättare på centerpositionen tillkom så hamnade vi nu i nuvarande situation. Ett lag med EN Center i truppen. En center som dessutom inte vann en enda tekning igår. Sånt oroar och jag kan inte förstå hur du kan sitta och försvara ett sånt agerande som Boork och Sundlöv har gjort.

Att tunna ur truppen på centersidan och ersätta med INGEN är fan på gränsen till tjänstefel. Andra lag sparkade spelare, spelare som man hade höga förväntningar på. Men de ERSATTE dem med spelare på samma position. Jag ställer mig mycket tveksam till att det inte skulle finnas centrar på marknaden som är bättre än Almtorp alla dagar i veckan. Forwards som är bättre än Spets.

Tjänstefel var ordet!

freddie77: Varför tror du att tre domare väljer att godkänna målet? Tre domare som dessutom är betydligt närmare händelsen än den kamera som nu fångade målet.

Dream Team: Hört talas om tre blinda möss??.......:-)

Dream Team: Förslagsvis för att de håller ihop. Huvuddomaren dömer en sak och de andra tiger... Hade domaren varit kunnig i sin uppgift så hade han tagit till den teknologi som finns till hands för att avgöra OM det nu var mål eller inte.

« · 649389 · »