Brynäs IF

714088 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

« · 1558522 Till forumet


Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

"Vi kommer att ge 100 procent" säger Sundqvist. Så det är för att dom inte kört på 100% tidigare som har gjort att det har gått som det har gått, visste att det var något ;-)

Så vad tror ni om matchen på tisdag, kommer Brynäs att köra över Timrå med ett bländande spel eller kommer det att vara övertända spelare som vill för mycket med en förlust som resultat?

Tips: 3-2

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
15 Sittplatsbiljetter kvar. Blir en härlig stämning!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Så vad tror ni om matchen på tisdag, kommer Brynäs att köra över Timrå med ett bländande spel eller kommer det att vara övertända spelare som vill för mycket med en förlust som resultat?

Tips: 3-2

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

70 Rodrigues:Det blir säkert som tre kronor idag.. ett jävla åkade i först men totalt uddlöst när det kommer till avsluten...sedan vaknar timrå...

Man har sett det förr...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Det blir säkert som vanligt: gamnackarna och medgångarna börjar redan nu att dissa och kasta in handduken, som det anstår alla medgångare.
När Timrå tar ledning går dom sedvanliga skitkastarna igång och kräver allas avgång.
Sedan vaknar Brynäs, vänder på steken och vinner med god marginal.
Alla medgångare försvinner som en avlöning och hoppas på nästa förlust.

Man har sett det förr...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Huge:Hahahah..du går inte händelserna i förväg tycker du?

Vad händr om inte brynäs vaknar då och ännu en torsk kan räknas in. Vad kommer då?

Jodina lång inlägg om dommartabbar, otur blandade med personliga påhopp.

Väx upp

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Slajsarn: "Hahahah..du går inte händelserna i förväg tycker du?"

Nä, det tycker jag faktiskt inte.
Jag är tämligen säker på att samma gamnackar och medgångare som alltid kastat in handduken och krävt alla avgång härinne så fort vi ligger under med nåt mål, kommer att fortsätta med det.
Men man kan ju alltid hoppas att dom får nån sorts Lidnersk knäpp, kommer till insikt och helt plötsligt börjar agera som riktiga supportrar och inte bara som medgångare.

"Vad händr om inte Brynäs vaknar då och ännu en torsk kan räknas in. Vad kommer då?"

Se föregående svar.

"Jodina lång inlägg om dommartabbar, otur blandade med personliga påhopp."

Domartabbar kommer vi nog aldrig ifrån, dom förekommer titt som tätt.
Sannolikt drabbar dom trots allt alla lag lika mkt i det långa loppet, skulle jag tro.
Samma med oturen: det slår nog relativt rättvist över en längre period.
Återstår det där med personpåhopp.
Gamnacke är ett vedertaget begrepp som förekommer främst inom sportvärlden. En bildlig illustration över nån som ger upp på förhand och gärna hänger med huvudet så fort det tar emot.
Medgångare är även det ett vedertaget ord för nån som bara stöttar i medgång men aldrig i motgång.
Kunde du inte komma upp med nåt allvarligare och framförallt mer relevant att kritisera och som VERKLIGEN går under beteckningen "personpåhopp"??
Isf kan jag hjälpa dig på traven: vänd dig istället till dom härinne som har för vana att kalla spelare/ledare/andra skribenter härinne för hora, fitta, mongo, utvecklingsstörd osv.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Huge: Jag ställer en fråga om vad ni tror om matchen på tisdag, hur ni tror att Brynäs kommer att agera? I stället för att svara på frågan så börjar du jiddra om medgångssupportrar och annan ren skitsnack, how come?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

70 Rodrigues: Vi vinner mot Timrå!

För övrigt kollade jag häromdagen på sjätte finalmatchen i Läkerolen från i våras. Vilken jävla skillnad i målvaktsspel, PP, BP, uppspel, intensitet, skridskoåkning, passningsspel, backchecking...

Jag har säkert glömt något men hade vi haft det spelet nu vi hade då hade vi nu inte legat där vi ligger nu utan i den abslouta toppstriden istället.

Och det är allt jag har att säga om den saken...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Zappaholic: Summa sumarum, det var bättre för alltså;-) Jag tror också att vi vinner, men det blir tight o tufft, men 3poäng blir det efter en 3-2 seger :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Zappaholic:Finns dom matcherna att ladda ner någonstans?=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Sebastian Wackfelt: Vet faktiskt inte. Jag har matchen inspelad, gjort ett fint dvd-fodral som jag ramat in och satt på väggen. Frugan är inte lika nöjd då hon anser att färgerna i vårt emblem skär sig mot tapeterna i rummet. Vem fan bryr sig? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Sebastian Wackfelt: Längre matchsammandrag finns som extramaterial i guld DVDn på Brynässhopen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Huge: bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla

Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla



Bla bla bla bla bla bla bla


Bla bla bla bla!

Så här intressant är ditt ständiga skitsnack!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Sebastian Wackfelt:

Ja samtliga matcher ska finnas att ladda ner.

Kommentera


Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Zappaholic: Byt tapeter...!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
foppa78: du glömde ett bla!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Sebastian Wackfelt: Match 6 går att ladda ned via följande länk: http://www.swetv.org/...ls-32442-1

Alla finalmatcher finns där i HD. Free leech också :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Lesky:Skicka en inbjudan då ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
70 Rodrigues:  Visst fan kommer ni att vinna med 3-2. Timrå kommer att ta ledningen med 2-0 och sen händer det vi Timråiter har sett alldeles för många gånger...............
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Slajsarn:

Blir orolig över Brynäs snack om att det är så "otroligt lite" som gör att detta vänder...

Håller inte med med det spel som uppvisats...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

tjugo8:Nej, problemen är mer fler och mer komplexa än så.

- Grymma problem med defensiven

- Ett BP som lämnar mycket att önska

- Man drar på sig väldigt mycket utvisningar (dålig kombination med det som står över detta)

- Ineffektivt framåt

- ojämna målvakter

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Inte bästa uppladdningen...

"De som inte fanns med var Jonathan Granström, Dennis Persson, Victor Berglind, Mads Hansen, Calle Järnkrok och Elias Lindholm. Dessutom klev målvakten Robin Rahm av isen en stund tidigare än de övriga."

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
tjugo8: då kör vi Lindblom!!;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
tjugo8: Ja det fattades ju bara detta! :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
foppa78: Med alla eller några av dom här borta så har ju alla JA-sägare något att skylla på, precis som vanligt vid torsk ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
70 Rodrigues: Eller så kan alla NEJ-sägare ta ut förlusten i förskott i vanlig ordning :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Zappaholic: Vilken tur att jag tippat 3-2 seger då :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
tjugo8: Illa, att vara ledig verkar riktigt farligt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Bara hålla tummarna för att dom levererar lika bra som dom snackar ;-)
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
tjugo8:ingen fara, ni vinner sju dagar i veckan mot Timrå
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Iphone70: Nja det vet jag inte jag tror ni vinner i morgon tyvärr 1-4!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Lindström: Trista nyheter, hoppas verkligen Calle kan lira imorn då, verkar ju så.

Hade ju dock hoppats att en frisk DP skulle gå in och höja nivån på det defensiva. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Jag vet inte riktigt vad laget har gjort för att vinna imorgon? Känns inte som något annat än löst snack? Jag hoppas såklart att uppehållet gjort att några bitar har trillat på plats men det känns sådär. Det är samma lag som förlorat hela året. Tyvärr.

jag tippar 2-4. Eftersnack om skador och otur. Tyvärr. Hoppas verkligen jag har fel.

det är dags att plocka fram en stor dos lagmoral och gå för vinst till varje pris.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
brynäs08: De lär ju ha slipat på taktiska detaljer under uppehållet. Vad mer kan de göra?
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
TJ låter verkar ju positiv iaf, hoppas att det avspeglar sig på isen också :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Lindström: Är det flunsan så kommer det vara kris i någon vecka till.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
tompap71: Låter lite bättre i alla fall
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
snubblar in i ett slutspel i sista matchen och vips är alla feberfria, alla ser oss som en mumsbit så vi har inget att förlora. Brynäs går in och köööör! Sm-GULD!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Carl Lejonkräk: nä det är det jag menar. Vi skulle ha tagit upp plånboken och gjort ett par förändringar när vi hade chansen. I min värd skall inte nykommlingarna Rögle och Växjö värva bättre och dyrare spelare än regerande svenska mästarna i en anrik klubb som Brynäs. Framförallt inte i den sitsen vi har hamnat i. Jag tycker det gamblas för mycket där hela föreningen lever på hoppet att det vänder av sig självt. Ibland måste man förstärka där finns svagheter. Jag hoppas innerligt att jag har fel.

vi ska leda svensk hockey men verkar hoppas på mirakel, tror gör man i kyrkan, iföreningslivet och företag gäller det att agera.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
brynäs08: På sikt kommer Brynäs ha en god ekonomi och kan förbättre till kommande säsonger medans Växjö måste börja betala tillbax sin skuld till kommunen och Rögle panikvärvar juh för dom ligger under kvalstrecket...

Nej, nån värvning till kanske men känns ändå förnuftigt så som Brynäs agerat.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Ja grabbar om 6 Tim och 17 min är det dags Fyfan vad nervöst!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

foppa78:

Ta det lungt! Räkna redan nu m att säsongen är körd och att vi nu har chansen att spela till oss en slutspelsplats...

Lite samma kloka tänk jag hörde inför en kvalserie; vi har redan åkt ur ES, nu har vi i KS en chans att spela oss tillbaka...

...men...det ska bli kul m hockey ikväll!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Tror vi har goda chanser att vinna ikväll. Men OM vi förlorar så tror jag det är kört.. Allt det man byggt upp för denna matchen med åtgärdpaket,fullsatt arena, orgel och nu-vänder-det snacket m.m. Att i det läget förlora mot Timrå betyder att fiaskot är fullbordat då får vi följa slutspelet vid sidan av.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Hoppas att TJ är lika lugn efter kvällens match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

70 Rodrigues: TJ är alltid lugn, även efter 11 förluster på de 13 senaste, en förlust till lär inte förändra det.. Nu börjar jag bli laddad!!!!!! En rejäl urladdning vill jag se och jag tippar på att vi vinner med 6-2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Carl Lejonkräk: Va fan spelar det för roll om du är laddad?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
sylf: Hahaha!! :) Tack för skrattet
Kommentera

« · 1558522