Brynäs IF

713160 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

1560062 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Några intryck från gårdagens drabbning;

- Det var en jämn match. Det är ofta detaljer som avgör jämna matcher. Honkens svaga insats i relation till Lundströms gedigna insats var definitivt en starkt bidragande faktor till matchutgången.

- Brynäs är fortfarande för dåligt organiserade i egen zon. Till skillnad från de topplag som har vunnit stort i Läkerolen den här säsongen kunde inte Timrå utnyttja detta.

- Jacobsson tillförde tyngd och entusiasm. Nu har Brynäs två okej backpar (Jacob-Gunde, Sundqvist-Djoos) men det tredje (Löf-Styrman) räcker inte riktigt till. Särskilt inte när många forwards sviker i egen zon.

- Det skulle vara intressant att se lagstatistik över hur många pucktapp forwards har i egen zon. Min känsla är att Brynäs måste vara överlägsen etta i den statistiken. Till och med rutinerade forwards som ska vara pålitliga tvåvägsspelare har många enkla pucktapp.

- Timrå fortsätter att grisa och spela ryggsäckshockey, precis som de måste göra för att hävda sig i elitserien. Tacklingen på Enterfeldt var betydligt fulare än Lavanders uppe i Luleå, men jag förväntar mig inte att disciplinnämnden korrigerar domarnas beslut.

- Widing taggade till i någon period efter målet, men sen tog energin slut igen. Trist.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Peja: Håller med. Lindgren är vårt bästa alternativ till centerpositionen just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
SH: "Nu blir det väl att göra om igen när Enter är borta, dags att sära på Elias och Calle kanske...?"

Jag tycker att Lindgren ska få fortsätta. Han, Järnkrok, Granis och Nordquist kan centra när Hansen och Enterfeldt är borta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
tjugo8: Jo han är nyttig när han håller igång skridskoåkningen, tycker han och Hansen har funkat bra i fjärde... kompletterar varandra bra, en seg en snabb...:) Men det är svårt att få någon kontinuitet i formationerna när det försvinner någon efter varje match, tror inte det varit samma fyra kedjor en enda match...?
 
Nu blir det väl att göra om igen när Enter är borta, dags att sära på Elias och Calle kanske...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

SH:

Saknade också MJ, han har ju varit rätt ok på sistone

Har tacklats med sin fart, till skillnad från exempelvis W

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Huss: I kombination med att Djoos knappast var ett väntat val och heller inte nån spelare som Lundström kan ha läst in sig på, sas.
Jämför med när ett lag har självförtroende och spelar utan press i samma läge.
Då brukar ett gäng spelare slåss om att få slå straffen, såg inte så ut igår direkt...    :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Huss:

Jo, men är det så så kanske en tränare ska spänna ögonen i en 30-åring m 150' i månadslön och säga; det här är ditt ansvar! Naturligtvis bör en staffläggare ha en god känsla, men kan du gömma dig hur länge som helst...?

Och återigen, i ett läge då vi har en god chans att nå slutspel, vi håller inte på att åka ur ES...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
tjugo8: Säger mer om statusen på våra darriga forwards utan självförtroende än om Djoos kapacitet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Jag o Stisse funderar;

Fanns det ingen bättre lämpad att lägga straffen m chans till seger än Djoos...?

Kommentera


Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Någon som vet Dennis Perssons status?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
sylf: Äggkastning på stortorget ackomponjerad av "the winner takes it all" på hockeyorgel kanske vore nåt :-;
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Carl Lejonkräk: Om du får möjligheten att kasta ägg?? Det är väl bara att kasta det! Eller tror du dom kommer att utlysa en äggkastardag till din ära?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Huge: Så du ska upp ur din bunker och åka och kolla på livehockey i Läkerolen! Är det din första match i LA? Vi kanske syns då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Slajsarn: En riktig skitsäsong det här på alla fronter, så otroligt bittert. Alternativet att vi hade startat skit för att få ihop grejerna på slutet är fan så mycket bättre en detta. Visst finns fortfarande möjligheter till att vi kniper en slutspelsplats men om så är fallet så krävs ett mirakel för att vi inte ska bli avklädda och förnedrade på bästa sändningstid av Skellefteå eller HV eller vilka det nu skulle kunna tänkas bli. TJ lovar att vi kommer att bli farliga i ett slutspel men tillåt mig att tvivla för detta lag verkar ha gått i väggen likt Lars Håland i en VM-stafett på skidor en gång i tiden.

Igår mådde jag prima vid 2-1 ledning och när vi pressade på för utökad ledning men vid 2-2 VISSTE jag att detta barkade käpp rätt åt helvete och bonuspinnen blev just bara en bonuspinne, fy fan! På lördag är vi underdogs så att det skriker om det och det är nog just på lördag som det är vinna eller försvinna.

Alla sågningar av lag och ledning från er här på forumet är fullständigt berättiga en dag som denna och jag ställer in mig i ledet och kommer inte att säga nej om jag skulle få möjligheten att vara med att kasta ruttna ägg på Brynäs spelare och ledare och skrika "SKÄRPNING" rakt i örat på alla som var med om att tilllåta Timrå åka hem med två poäng från hockeorgelns Läkerol Arena. För en galning som mig så lever hoppet så länge det finns liv och på lördag så kommer jag att vara laddad igen och sitta framför TVn som det fån jag är och hoppas och även tro på att det är vändningen jag kommer att få se. Jag ger fan inte upp innan loppet är 100% kört och säsongen officiellt är över. Dax att varva upp Brynäs IF!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Carl Lejonkräk: Fan, du som var så jävla laddad igår. Hjälpte inte den här gången heller.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Carl Lejonkräk: Någon hållerfram en glass och säger.

- Blunda och gapa.

När du gör det så får du en örfil istället för glass. Du blir ledsen och besviken.

Sedan säger denne blunda och gapa igen.

Du blundar och gapar....

Där har du dagens Brynäs. En orgie i brutna löften och ord utan mening.

JAG är inte besviken alls, jag hade inga förhoppningar. Jag står med öppna ögon...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Gurra88:Ja, ljudet påminer mer om domedagsbasun än något annat ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
gevalia: visst sjutton skulle Honken ha hållit nollan igår? Snacka om att Timrå sköt lösplugg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Huge: Ännu en rysare att vänta mot Växjö på lördag. Hockey är på underbart och ibland också smärtsamt, gränsen är hårfin. Gårdagen är bara att förtränga likt hela 2013 men suget efter nästa match fins där som vanligt. Brynäs är som en drog, får en att må dåligt men kan ge ett tillfälligt rus som på något sjukt sätt gör att man alltid till ha mera.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Gurra88: ................Spela in Oskar Lindblom i laget snarast!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Huge: Det är inte lätt när man tror att allt runtomkring ska göra jobbet åt än..

Orgel, fullsatt och en ny slogan hjälpte inte till 3 poäng..

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Zappaholic: Helt Ok match med bra intensitet och vilja.
Vi torskar på dålig effektivitet framförallt i PP.
Ett klart fall framåt jämfört med tidigare insatser.
Jobbig tavla av Honken ger Timrå energi inför sista, där vi ändå är det ngt bättre laget och skapar tillräckligt för att avgöra. Honken tveksam även vid 2-3 men starkt att kvittera i slutet.
Vi är klart bättre i sudden men alltför klena avslut.
Och trots övertag i straffläggningen lyckas vi inte få med oss
extrapinnen.
Tungt....
Å andra sidan: vilken avslutning vi får på grundserien.
Växjö hemma på lördag och jag är på plats.
Tänker inte kasta in handduken, det överlåter jag åt alla omogna skitkastande gnälliga medgångare härinne, som pissar på klubbmärket och påstår att dom är supportrar.
Vilka mesar......
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Slajsarn: Jag kom precis fram till anledningen varför vi inte vann!

Orgeln var tydligen felstämd!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
ja jag sa att tommy skulle avgå för minst 15 omgångar sedan. men då har jag fått en fot i röven att de är sundlöv de är fel på. men jonsson gör inte något för att förändra i formationerna samma visa hela tiden. när har han ändrat på kroken o lindholm t.e.x alldrig. o en bra tränare försöker förändra i kedjorna om de inte funkar. men inte tj så skyll inte bara på sundlöv. men eftersom hans göran karlsson sakt att de inte blir någon förandring så har ju brynäs gett upp detta. men kom ihåg vem som sa detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
tjugo8:En sliten fras vid det här laget... För det verkar krävas ännu mindre för att det skall gå åt pipan....bevisligen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
70 Rodrigues:
"– Det krävs så oerhört lite för att det ska tippa över till det positiva."
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Zappaholic:Oväntat? Nej!...

Återigen såär detvåra "bärande" spelare somskänker bort matchen.

honken slår till igen...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Zappaholic:

Så du önskar att se laget i ditt hjärta få lida genom 4 matcher i slutspel ,  som regerande mästare så hade jag förväntat lite mer hjärta och insatts även från dom som styr klubben , men det är precis som att tro på tomten , för det har inte skett ,och kommer ej ske så länge sunklöv å co styr klubben ,

Å det är ett fritt land du med några till här inne tror visst ni är de ända som tycker å tänker rätt , alla andra med egna uppfattningar är idioter i era ögon

- , och det har inget med vad jag vill , klart jag vill att dom tar guld vartända år , men jag lever i en värld där man inte alltid får som man vill , och då måste man elsse att det finns minst 8 lag i serien som är bätrre än detta hopplock av lag som sunklöv presenterat för alla Brynäs vänner ,

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Hallå TJ o grabbarna, dax att komma upp nu!!!
Uppladdat:

450x300-hl.jpghl.jpg

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
BRYNÄS4EVER NR1: är du läskunnig överhuvudtaget? Jag skrev nyss att säsongen är körd. Jag vill ändå hellre se Brynäs i ett slutspel än AIK eller Växjö. Det trodde jag alla härinne ville. Jag hade tydligen fel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Zappaholic:Jag är realist och tror inte på tomten , så jag innser att denna sässe är körd , hur fan tror du att man kan väcka ett lik , så långt har inte forskningen kommit , så bara inse ,, sen kan du hålla hur många tummar du vill ,
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Huss: Att se sanningen i vitögat kan vara svårt.
Ponera att aik och vlh hamnar i koma och Brynäs tar en slutspelsplats, sen då? Vem fan vill kliva in i en kvartsfinal mot Saik utan målvakter, backar som håller korpklass och forwards som inte träffar en lagårdsvägg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
BRYNÄS4EVER NR1: Det är du som pissar på klubbmärket. Var vänlig och torka upp efter dig. Det stinker här.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Dom lovade att leverera om fansen var på plats, det var nästan fullsatt, ändå så fortsätter laget att fullständigt pissa ner alla närvarande :-(

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

BRYNÄS4EVER NR1: Nej jag skämtar inte, är du dum på riktigt? Visst är säsongen körd, men ska laget rulla över på rygg och spela död resten av matcherna? Är det ditt recept då är du fan dummare än tåget.

Vad har du för rutten inställning? Jag håller tummarna just nu för att du inte håller på med någon lagidrott.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Zappaholic:Laget och ledningen pissar på Klubbmärket , Då skämmer man ut sig , och vi som älskar klubben lider när man ser sitt älskade lag lida utan att något görs åt det ,
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Zappaholic: Absolut inte, men då är det hoppet och inte logiken som får dig att tro på slutspel. Precis som somliga andra här tappat hoppet rent känslomässigt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Zappaholic:Spela om det ??? skämtar du ?? det är ju precis det dom inte gör.och inte gjort på många veckor nu ,  ,
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
BRYNÄS4EVER NR1: Menar du att jag ska inse det innan dom skämmer ut sig, eller ska laget inse det innan de skämmer ut sig? Det är lite oklart vad du syftade på :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Huss: visst fan är det tufft läge och kris, men ska alla kasta in handduken nu, eller ska Brynäs spela om det först?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Zappaholic:

Helt seriöst !!! Brynäs model 2012/2013 har inget i slutspel å göra , inse det innan dom skämmer ut sig helt å vi slipper lida mer ,

Sätter nu fokus mot nästa sässe utan sunklöv och det andra packet i ledningen som bara sitter i sin förarstol och ser hur Brynäs skutan skunter lika fort som Titanic,

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Zappaholic: Jo, men bortse från känslorna och titta på statistiken istället. Formtabell, kvarvarande matcher, skadeläge, antal insläppta mål, skotteffektivitet osv. Gräv lite i om något lag vänt en dylik trend. Finns tyvärr ingenting annat än ett mirakel som kan vända på detta fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
70 Rodrigues: jag TROR vi klarar det av två skäl. Dels kommer vi vinna ett par matcher till, dels kommer AIK och Växjö förlora en hel del av matcherna som är kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Jag spådde att Brynäs skulle få svårt att klara slutspelet när vi had 20 poäng ned till Växsö och AIK. Varför? Därför att laget är så uselt att jag inte kunde s e oss ta många fler poäng. Tyvärr verkar det som jag får rätt! En otrolig prestation av Brynäs att kollapsa så fullständigt, det kan aldrig ha hänt tidigare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
70 Rodrigues: Nä, men jävligt trött på att en del pissar på sitt lag när det går jävligt dåligt. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Zappaholic: Nämen, lite känslig tror jag allt. Exakt vad är det som gör att du tror att vi klarar det??

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

70 Rodrigues: Ja, jag tror fortfarande att vi klarar det. Jag känner att det är bättre att sitta med gamnacke först efter vi missat slutspelet, än att sitta med gamnacke hela jävla serien som du och dina kompisar härinne och kasta ur mig könsord till höger och vänster så fort det går dåligt.

Men det klart, är man jävligt negativ och ser heltomma glas överallt, så kanske det inte är så lätt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
sylf: Om vi inte hade det tidigare så har vi det garanterat nu, hela eller iaf nästan hela Sverige skrattar o vill se oss missa slutspel. Vi är nog de sämsta Svenska Mästarna någonsin :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
Gurra88: ja vilka vill se detta jävla skitlag, tror många har slut på regnkläder nu också!
Kommentera

1560062 · »