Brynäs IF

713228 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Västerås IK 080319

1011618 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Lunkan:
Så du menar att du tycker att han gjort en bra säsong?
tror nog dom flesta hade räknat med mer av honom.
men vad vet jag..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Huge: Det står inte på förrän man kommer att införa telefonröstningar där publiken kan rösta fram en vinnare. Poängen man spelar ihop kommer att liknas med jurypoängen i melodifestivalen sedan får folket säga sitt.

Detta är nog Leksands enda chans till framgångar inom ishockey och som det verkar även Brynäs. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
GävleLasse: Definitivt och odiskutabelt, iom att det går att mäte i antal poäng. Och det är ju dom som räknas.
Tyvärr (ibland), höll jag på att säga.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Huge: "Inte ens tabelläget efter en avslutad serie säger allt."

Men den säger vilka som spelar slutspel  och kvalserie.. Ganska definitivt ändå om man säger. Hur det blev så är oftast bortförklaringar och liknande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
GävleLasse: Du får nog ta och reflektera vidare och helst på ett korrekt sätt.
När har jag påstått att statistiken är den ENDA måttstocken?
Vet inte vilken planet du varit på men härinne har jag iaf konsekvent hävdat att statistik och siffror inte säger allt.
Inte ens tabelläget efter en avslutad serie säger allt.

När jag uttalar mig om en spelare så försöker jag ta samtliga aspekter med i bilden, där statistik och siffror ingår som pusselbitar.
Exakt på det sätt du själv gör i dina sista 3 meningar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
GävleLasse: Statistiken ljuger endast när vissa lägger fram den, annars säger den ingenting!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
51 Roger: Vad som hänt med Månsson? Han hade ingen Bäckis att luta sig tillbaka på längre.. Han är ingen bra hockeyspelare om han inte har bra spelare runt omkring sig.. en grovjobbare som måste ha en Bäckistyp runt omkring sig för att kunna göra poäng..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Huge: "Att bli "lynchad" av okunniga skribenter som stirrar sig blinda på enbart siffror, det kan man ta med ro...."

Intressant tanke. Hur gör du själv när du uttalar dig om spelare? Hur många gånger har du inte använt just stats som ENDA argumentnär du försvarat en spelare?

Bara en reflektion.

Statsen ljuger oftast inte. Men man måste alltid se förbi siffrorna och ta hänsyn till andra faktorer. Vilka Kedjekamrater har målskyttarna/assistkungarna, Vilka backar har målvakterna framför sig etc.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Lunkan: Att bli "lynchad" av okunniga skribenter som stirrar sig blinda på enbart siffror, det kan man ta med ro....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
TIKbiff: Det fanns en anledning till att jag la till "med risk för att bli lynchad" men statistiknördar och ordningsmän i lumpen har jag aldrig gillat.
Dessa siffror är inte allt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
mattias - 74:

Ja det har vi ju, till skillnad från vissa andra ;) hmm :P
nämen, det jag menar är att om vi Spöar Leksand borta är det stor uppförsbacke för leksand, som kommer stå kvar på 0 p..

Självförtroendet utav segern kommer se till att Brynäs spelar bra resten av serien och tar oss dit vi hör hemma, Elitserien!

Önskedrömmar såklart :) men ändå ganska realistiskt !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
MarcusElving:

Ni kan lägga er ni har ju redan 3 poäng .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Plockar vi med oss 3 poäng från Leksand så tror jag att grabbarna fixar det här. Leksand borta är det svåraste matchen i kvalserien, med det otroliga publikstödet som Leksingarna har..
Lyckas Brynäs vinna där så gjuter det bra självförtroende i killarna :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Lunkan:
Hm.. Med -16 i statistik och sämst enligt detta i Brynäs?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Lunkan:

Håller med dig till 100% där :D
Han är väldigt bra i viktiga matcher !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
arnio: Med risk för att bli lynchad tycker jag det är bra att Dackell har kontrakt även nästa säsong. Han är ingen poängmaskin inte heller nån virvelvind men i matcher som igår mycket viktig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Behåll Brendl som stomme i laget och byt ut resten så kan nog nästa säsong bli riktigt bra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
51 Roger:
...mötte motstånd med kvaliteer mer i Tommy-Tinas nivå månne....?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Månsson oj,oj,oj ack,ack,ack.Vad har hänt med Sjödda?,spelar karln hockey helt plötsligt!!!! Helhetsintryck, såg nervöst spänt ut, är orolig för fortsättningen. Västerås var ej någon riktig värdemätare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
70 Rodrigues: *ASG*
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Jompe: Har redan läst, pinsamt att se vilka kappvändare det finns. När han fick sparken så var det den enda lösningen, sen när han fick komma tillbaka så är det den bästa lösningen. Hinken räcker inte till längre, det är badkaret som gäller nu, snart dax för tömning :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
70 Rodrigues: pga att 95 % sitter som fågelholkar, det är en djup tradition att sitta så när man ser hockey i Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
70 Rodrigues: Dags för hinken igen, Tony.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
"De medresta VIK-fansen lyckades i alla fall skapa en gnutta stämning när hemmapubliken fortsatte att svika och uppträda som på likvaka"

Hur är det egentligen möjligt??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Bissett19: vi ska INTE lira i AS nästa säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
wap.hockeysnack.com
Jompe:Sorry,jag förväxlade honom m Fredrik Lindgren.Då säger jag:Nej tack till honom,fast iofs i AS duger han ju.:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Stigsson:

bla bla bla :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Huss: Är det därför mattias - 74 håller på båda? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
mattias - 74: Matchen igår kan kortfattat beskrivas som nervigt i första, förkrossande överlägsna i andra och i sista fick vi se exempel på varför Brynäs ligger i kvalserien med horribla markeringsmissar och osäkert målvaktsspel som kännetecken. Di gamle dominerade medan det i övrigt såg rätt tafatt ut. Hermansson försökte få lite fart på Hutten men den bromsklossen stod mest drömde sig till Helsinki nästa säsong. Månsson slet och rev men herregud, puckbehandlingen (om han ens kom åt den i kontrollerad form…) var bedrövlig. Widing körde på med skygglapparna, inte ens när Molin nästan slog sönder egna klubban mot isen och skrek sig hes i ett två mot ett läge lyckades Widing få iväg en pass. Men, men, mot ett VIK som är klassen sämre så räckte det och blev över.
Hackigt och på kryckor, flödet saknas men nog blir man glad i själen när Dacke med små nätta rörelser gjorde bort halva VIK femman gång efter annan.
Skall bli spännande att se matchen mot charmiga mediafavoriten Leksand, då kommer vi verkligen få en värdemätare.
Lustigt nog så påminner Leksand lite om fotbollens Hammarby tills för en 5-6 år sedan, charmigt södergäng, många och trevliga fans, mediafavoriter och inte minst ständiga förlorare….
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Bissett19:

Ja i ejendals är dom bra . tror det blir en tät kamp imorgon men ni får ju grundtipset.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
wap.hockeysnack.com
Hörde Boorken på radion,han tyckte det var nyttigt inför kommande matcher att släppa in 2 mål i slutperren,så spelarna får känna av det oxå.Jag ser det inte riktigt så,målskillnaden kanske blir avgörande i slutändan.Ska bli intressant o möta LIF imorrn,dom ska ju vara riktigt bra enligt M-74.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
wap.hockeysnack.com
Peja: Hutten... Det är väl den där glade som åker omkring ovh sprider glädje på isen? Hyfsad premiär match ändå men i morgon kommer det en delexamen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Bissett19:

Sista laget i tabellen där kan mycket väl hamna där efter gårdagens match, fan dom där 50 :- som man betalade hade man kuynnat ta hem en P rulle på datorn för istället :-)

grattis förresten! Synd att mora vann!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Utan att ha sett matchen måste man väl efter förutsättningarna se detta som en bra insats, Kvalseriepremiär,ringrostighet,motståndare med noll press på sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Klasskillnad i två perioder men aldrig riktigt farligt.
Månsson, snacka om att gå på halvfart.

Skulle bli mycket förvånad om Berglund tar en plats i St Louis i höst, han blir totalt osynlig mot bättre lag.

Nu har ju BIF klarat av det tuffaste laget, nu blir det bara lättare motstånd... :o)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
70 Rodrigues: "Det är nog som dom flesta säger, Brynäs IF har ES sämsta klack."


Får vara glad så länge som dom säger ES sämsta klack för nästa säsong kan det heta att vi har AS sämsta klack
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Idag visade veteranerna vägen, nu ska "Wayne" Månsson och Widden följa upp i samma spår. Alla ska med!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
rafalski: De tre pinnarna tackar vi för! Premiären i KS är alltid lika nervig som viktig. Säger som sylf, skit i skönspelet. Ge oss bara poängen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
wap.hockeysnack.com
70 Rodrigues: 1999 ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Peja: Amen 2!! :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Bissett19: Hutten ÄR tragisk. Vilken jävla överbetald sopa!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Skicka hem han med 08.00 färjan i morron, så man slipper man se han åka av kontraktstiden bara..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
rafalski: När spelade Brynäs hockey i 60 min senast :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Bissett19: Amen!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
wap.hockeysnack.com
I andra perioden spelade Brynäs det tajta styrspel som var framgångsrikt ifjol och på det sättet fick man även fart i anfallsspelet. Men det gäller att vi spelar så i tre perioder på fredag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Lindström:

Håller med,in med Sandin där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Bissett19: Hela Huttens säsong har väl nästan varit det? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Bissett19: Bänka den där j*vla findlandsfärjan NU... Kommer bara att dra på sig en massa utvisningar..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Peja:

Huttens agerande vid 4-2 är ju rent tragisk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Västerås IK 080319
Peja: Jag lär korrigera det där med "Tredjefemman". Det var backparet Angell & Sundqvist, med Hermansson, Sundström och Hauhtonen som var inne på baklängesmålen. Ser nu att de inte var uppsatta i samma femma.
Kommentera

1011618 · »