Brynäs IF

713102 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]

1538956 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Kom igen nu Brynäs betala igen för 0-4 förlusten senaste mötet och kör över fiskrens HC!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
arnio:

För ojämn för mitt tycke. Men och andra sidan. Vem är inte det i årets Brynäs? Tycker han väger för lätt i närkamperna för att ge dig helt rätt dock.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
90Steen_: ja Djoos håller definitivt för Elitserien redan nu, ingen tvekan där enligt mig. Ingen toppklass men han håller.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]

arnio: Håller Djoos för ES redan nu!? Det är som att påstå att Robin Rahm är stabil i målet.

Blivit lite väl mycket häng på hockeyligan.se och 377 för dig tror jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Peja: själv tycker jag att både Berglind och Djoos håller för Elitserien redan nu och de kommer förhoppningsvis att utvecklas ytterligare framöver.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
arnio: Ja, Djoos spelar smart, men räcker ändå inte till i Elitserien än. Hans +/- är missvisande, precis som Berglinds dito är. Men både Djoos och Berglind kan absolut bli bra på sikt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Roger Ramkvist:
Ja, inte var den vacker på nåt sätt den "tacklingen".  Borde rimligtvis rendera en värre avstäning än Lavander.
Nygren hade väl inte så mycket fart i och för sig (orkar inte kolla matchbilder), men det gör ju saken bara marginellt mindre illa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
mattias - 74: jepp det var en ful tackling ska bli kul och se hur DN tar på saken jag hoppas dom gjort sin läxa då blir det 5-6 matcher var av 1-2 matcher i böter....men det blir väl obligatoriska 4 matcher var av en i böter...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
arnio: gomorron "hans son"
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Peja: Näst bästa plus minus i laget på Djoosen imponerar på mig, jag tycker att han spelar otroligt smart men det är framförallt i närkampsspelet som han kommer tillkorta. Persson med son mer fysiska spelstil behövs i laget och med Sunken tillbaka så ser det bra ut, äntligen lite konkurrens på backplats....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Växjö har blivit "det vanliga elitserielaget" som spelar defensivt och förlitar sig på att utnyttja motståndarnas misstag. Såg att Löf och Honken fick skit för första målet, men det var framförallt Dennis Persson som gick bort sig. Vid det andra målet fanns också flera olyckskorpar, men Löf ska givetvis inte dra på sig den otroligt onödiga utvisningen. På ES-nivå kan man inte vara så egoistisk att man låter personliga vendettor sätta laget i knipa.

Jag tycker att Enterfeldt har växt ut till den största ledaren på isen i detta lag. Han utstrålar verkligen pondus och glöd i allt han gör. Även en "arbetare" som Ollas har ju vaknat till liv på sistone och Martin Johansson har definitivt visat att han platsar i detta lag.

Såg att Molin fick beröm för sitt spel i PP, men jag är inte övertygad. Han gick in och spelade enkelt. Det blir bättre PP än med Lauritzen, som tar alldeles för mycket plats och helt raderar ut t.ex Lindholm, men tror ändå att Enterfeldt vore ett bättre alternativ än Molin. Enterfeldt spelar också enkelt, men han är målfarligare, bättre framför kassen, bättre längs sargerna och en duktig tekare (underskattad egenskap i PP).

Befriande att Alexander Lindgren äntligen fick chansen i Elitserien och gjorde en klart godkänd insats. Han har verkligen förtjänat att få chansen. Det har inte varit någon favorisering eller gratishype för hans del.

Och ja, även om Persson gick bort sig vid första målet och inte hade timingen i allt han gjorde, så visade han ändå att han kommer att bli en stor tillgång, ringrostigheten till trots. Han är klasser bättre än t.ex Löf och Djoos.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]

sylf:

Jävligt ful tackling men jag skulle gissa på att han får 2 matcher för att han spelar i Färjestad

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
smallround: I relation till Lavanders tackling borde det ju ge 10-15 matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
sylf: Nygren hoppar in en armbåge på en stackars Röglespelare, inget vackert direkt
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
foppa78: Loob eller Rundqvist gör väl ett uttalande och vips blir det väl max 1-2 matcher... Galet trött på FBKs betonghäckar

Jo det brinner rejält i huvudet på honom... De ledde ju matchen med typ 5-1 när han gör det...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
smallround: Vad har hänt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
smallround: ja den var inte snygg men du ska se muppnämnden kommer göra det igen!

Minst 6-8 matcher ska han ha, den var dessutom avsiktlig + att han hoppar in med armbågen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Om inte Nygren i FBK blir avstängd i minst 4 matcher är det något allvarligt fel i hockeysverige....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]

Brynäslegenden: Tror ni Calle sa fel eller menade han att Lindholm är hans lillebrorsa?

 

Han tycker att Lindholm är mer som än lillebror för honom även fast dom bara är kusiner.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]

Tror ni Calle sa fel eller menade han att Lindholm är hans lillebrorsa?

Hur som helst härligt med 3 poäng och denna goa lagmoral vi bjuder på.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Davey_22: Fyfan vad skönt med andra raka skål på er!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]

Så otroligt skönt att följa upp med 3 poäng till. Viktigt och skönt att Calle får måla och PP:et överlag vart bättre,Molin imponerade där, som ni andra var inne på.

Tycker Persson gör en stabil comeback idag också. Djoos spelade med väääldigt små marginaler idag och hade flyt att det inte hände nåt. Skärpning där.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Rumpelstiltskin: Håller med. Finns verkligen ingen anledning att behålla honom. Han kan i sina bästa stunder. Men hur ofta är det? Bättre PP direkt när han försvann också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Huss: Fyfan hur Ölvestad mf l i Dif kan spela utan att åka ut eller bli avstängda.
Zebrorna åker omkring med Dif tröjor och väntar på atougrafer..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Slajsarn: hehe, tummen upp för tre poäng!
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Zzz: Blir lätt så med media, men sen kan man fråga sig varför de inte plockar in lite backar med kvalitet som han kan luta sig mot och växa in i tempot i lugn och ro?
I det avseendet har de misslyckats fullständigt med att "satsa" på honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Huss: Ok, då lät det värre än vad det var
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Lindström: En perfekt kväll ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
70 Rodrigues: Jag skrev ju nästan ;) Fortfarande oceaner ifrån!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Zzz: Tror inte de gjorde det heller men det har varit kaos på backsidan där och de plockade nyligen in ytterligare backar. Så med 10-12 backar i laget låg han långt ifrån i speltid, de har inte brutit hans kontrakt (vad jag förstod).
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
70 Rodrigues: Det var lite min tanke också =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Zzz: Plocka up honom till gymnasiet i Gävle :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
90Steen_: Kommer aldrig att lida med Timrå och deras fans. Glömmer aldrig när dem gick bra och vi gick mer än dåligt för några år sedan, all skit dom skrev i vår gb, nä fy fan!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Huss: Ok, men varför säger man åt en spelare som är 17år att man inte kommer att satsa på honom mer. Det kommer ju en säsong även nästa år.. =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Och jag som trodde vi kom från en målsvacka, vad säger man om Timrås tre raka matcher utan mål!? Lider nääästan med dom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Huss: HV kvitterar till 2-2 mot Gnaget efter 59.59, vilket jävla flyt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Zzz: Jo, men det var mer en fråga om han inte platsade. De dumpade inte honom direkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
70 Rodrigues: Fiskrens bör vi ha en chans att ta, SAIK borta känns värre. Där briljerar ju alltid domarna också till de tolvfingrade hemmafansens stora glädje.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]

Vilka idioter, grabben är 17år och är en egenfostrad spelare.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Zappaholic: 6 lätta poäng(visslar o flackar med blicken) ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Rumpelstiltskin: Absolut ingen slump!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Enaranger: Nu har vi två hårda bortamatcher, FHC och SAIK.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Är det en slump att brynäs har vunnit de senaste två matcherna utan Lauritsen? Skulle inte tro det! Sälj Gretsky!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
En klassisk 6-poängs match.
Det som kunde ha varit 6 poäng, ner till slutspesstrecket, är nu
hastigt och lustigt 12 poäng.

Vi har nu på två matcher hämtat in de minusmål vi drabbades
av i 1-8 förlusten mot Luleå.

Nu gäller det bara att hämta in resterande minusmålskillnad också.

Kul att Dennis Persson är tillbaka.
Hoppas han får vara skadefri resterande del av säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
rafalski: 2 raka 3 poängare till så kan vi nog börja snacka om en vändning :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]

Zappaholic:

Ja det va en av de mer märkliga utvisningarna jag sett. 2 min för felaktig handstoppning. Det hade garanterat inte blivit utvisning för det i början av matchen och vad jag vet så är det samma reger som gäller hela matchen. Tur att det inte resulterade i ett mål i baken.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Zappaholic: Två raka och 9-2 i mål, känns som vi är på gång så smått igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
Mkt viktig seger. Skön hemmavecka. 6p och 9-2 i mål.
Kommentera

1538956 · »