Brynäs IF

709891 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

1648746 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Brynäsgubbe:

En av nycklarna är spelarnas krav på sig själva och på varandra. Precis som du skriver i andra stycket.
Det är inte tränarna som ensamma skall stå för drivet, de är dessutom aldrig ute på isen och spelar...

När spelardrivet (kalla det HUNGER) finns i laget blir det bra säsonger. Senast 2012 med ett antal drivande och
ledande spelare i laget.

Återigen... jämför med SAIK...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Brynäsgubbe:Det enda som kan förklara dessa toppar och vågdalar är ledarskapet. När man går bra så är det lätt att börja man tumma på intensiteten i träningarna. Man låter lättjan smyga sig på laget, man börjar göra "enkla misstag" på matcherna. Typexempel Rödins "juniormisstag" med sitt dribblande på blålinjerna. Laget drar på sig ondödiga utvisningar baserat på nonchalans och bekvämlighet. Man förlorar nån match men skakar av sig och säger. "Vi var inte där idag", men "man kan ju inte vinna alla matcher. Kolla på tabellen". Sedan blir "nån match", flera på raken och vips så har man tappat tabellplaceringar och media skriker "Formsvaga" och sedan är man där. Man börjar göra små förändringar, tappar grunderna i spelet. Allt man gör tar längre tid. Motståndarna är inte blinda eller dumma. De utnyttjar situationen, Checkar hårdare!! Tidsbristen blir ett större problem...

Allt på grund av att man inte tar saker och ting på allvar när det är medgång. Vill man vara bäst så måste man vara hård och diciplinerad. Det är inte TJ. Han vill vara "en av grabbarna"...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

hahii: Vi var formstarkast i ligan > Sju raka 0-poängare -> Formstarkast i ligan igen. Nu vet jag inte hur det ser ut, tre raka nollor gör ju inga under för formkurvan så antagligen långt ner i den listan. Hur som helst kan man konstatera att det här laget aldrig har en jämn nivå. Antingen riktigt bra eller pissuselt. Oftast sistnämnda eftersom vi ligger som vi gör i tabellen.

Det är tränarnas jobb att reda ut sånt här, vad jag upplever beror på det på låga krav på spelarna från träningsstaben (men också på varandra, spelarna emellan). Rödin ska fan få höra av när han inte backcheckar hem, t ex, men eftersom vi ser samma låga nivå match efter match tror jag inte det sker.

Avsaknaden av spelidé underlättar ju inte heller... Påminner återigen om det Lauritzen sa: 

"– Det var mindre uppstyrt och mer fritt i Brynäs. Här (i DIF) har vi ett spelsystem som vi följer strikt och det kanske vi måste göra som nykomlingar med många nya och unga spelare om vi ska klara av att spela i SHL."

Tydligt bevis för att spelarna inte har några roller i Brynäs. De gör vad fan de vill och det finns inga konsekvenser för misstag eller dåligt spel eftersom spelarna inte har några tydliga roller. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Skrubben: Visst har Rödin gjort flest poäng av de svenska spelarna, men jag tycker ändå att han illustrerar Brynäs problem på ett ganska bra sätt. Han är vass framåt och chansar mycket. Väldigt skicklig. Oftast backcheckar han dock väldigt lite och slarvar otroligt mycket med 'detaljerna i spelet'. Vid motgång, särskilt på bortaplan, drar han ofta på sig onödiga utvisningar istället för att höja sig när laget behöver honom som mest. En ostrukturerad, slarvig, men likväl väldigt skicklig medgångsspelare... 

Det går definitivt att ha en spelare som Rödin i laget, men han ska knappast vara en av de som leder laget. Tommy har även ett ansvar att ta en sån odisciplinerad spelare i örat och bänka honom är han visar negativa tendenser (vilket han ofta gör, särskilt i motgång).

Jag håller med dig i sak, dvs att Brynäs har material för att lägga högre. Precis som 'Zappan' var inne på saknar ju Brynäs ett grundspel och det är väldigt svårt att bygga stabilitet utan ett grundspel på elitnivå... SÅ mycket skickligare individuella spelare har inte Brynäs än motsåndarna...  
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Clarence: Tabellen visar att Brynäs har gått sämre än Örebro och Djurgården. Som alltid kan det finnas olika orsaker till varför det är som det är. Jämför vi med exempelvis Modo så har dom helt enkelt en av ligans sämsta trupper. Det är dom flesta överens om. Men i Brynäs fall vill jag hävda (och många med mig) att det inte är spelarmaterialet som är orsaken till tabellplaceringen. Jag vill hävda att Jonsson har gjort ett underkänt jobb med tanke på dom resurser han har.

Att bara hänvisa till tabellen och säga: "Vi är elva. En tabell ljuger aldrig. Vår spelartrupp är helt enkelt för dålig". Detta är i mitt tycke en förenkling av vad orsakerna egentligen är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Skrubben: Det får stå för dej om du finner t ex Djurgårns och Örebros "största sjärnor" eller backbesättning "oerhört slätstruken"i jämförelse med Brynäs. Kall tabellfakta, om du tittar på den, talar alltid sanning och de facto något helt annat än dina teorier.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Alltså vi spelade riktigt bra där ett tag. Kunde slå vilket lag som helst. Riktigt bra fart hade allihopa. Hur kan man inte få tillbaka det? Enterfeldt försvann, efter det hade det gått utför.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Clarence: Med din logik är spelarmaterialet det enda som styr över hur ett lag presterar. Visst, Brynäs är 11:a i tabellen, men till skillnad från exempelvis Modo har vi ett material för att vara högre. Vi har SHL:s bästa svensk (Rödin), några av dom bästa importerna (Sweatt och Scott), en av få svenska SHL-spelare som spelade VM 2014 (Andersén) och en av seriens bästa målvakter (Starkbaum)

Vi kan jämföra med exempelvis Örebro och Djurgården som gått bättre än oss i serien. Har dessa lag lika bra spelarmaterial än oss? Örebros största stjärnor är Derek Ryan och Martin Johansson (!). Ryan kan i bästa fall jämföras med Scott, men Johansson är en sämre kopia av Sweatt. Vilka spetsforwards har dom efter dessa spelare? Viksten? Inte i närheten av Rödin.

Djurgådens största stjärnor, Samuelsson och Sörensen är heller inte i nivå med våra (även om Sörensen har varit bra på slutet). Om vi tittar på respektive lags backbesättningar är även här Brynäs överlägsna. Andersén och Bertilsson, två landslagsbackar. Lägg därtill Kilström och Djoos, där framför allt Kilström har potential till att bli landslagsmässig. Djoos har fått en del skit på forumet, men är ändå ensam back i SHL:s bästa PP. Vad har Örebro och DIF att jämföra sig med här då? För mig är det häpnadsväckande att Örebros backbesättning har räckt så här långt. Oerhört slätstruken backsida där Skogs ska vara Örebros svar på Andersén. Även Djurgården har en klart sämre backbesättning än oss, speciellt med Fernholm skadad en stor del av säsongen.

Slutsatsen är att Brynäs har ett lag på papperet som ska åtminstone ska komma topp 8. När inte laget presterar är det tränarnas ansvar att se till det. När inte dom klarar av det är det klart underkänt. I mitt tycke bör man ta in en tränare som kan få ordning på laget och framför allt sätta ett grundspel (som vi inte sett skymten av hittills). För mig är Jonas Rönnqvist den perfekte tränaren att få ordning på detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Zappaholic: tjaa..det hade nog inte blivit sämre iallafall, den saken vet vi=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Zappaholic: Framför allt snabbare uppspel, rakare och sedan rakt på mål med fler avslut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
bifhjärta: Du och jag kanske skulle leda laget :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Zappaholic: Håller med dig. Många gånger när man har Stora problem med försvaret så hjälper det att gå tillbaka till stenhårt zonförsvar..inte över många matcher, men som en början. Då VET alla vad dom ska göra, som du är inne på, samt att ansvaret DU som spelare har blir enklare att utföra. Det är lite av dom erfarenheterna jag har iallafall:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
bifhjärta: Oavsett om det är man-man, zonförsvar eller en kombination saknas tydligheten i vad alla gör. Försvaret jobbar ju inifrån och ut och här måste ju det vara väldigt tydligt vad en spelare företar sig när han ex går ut och pressar. Alla andra måste se och veta vad de andra gör.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Zappaholic: Du tycker vi ska ha zonspel i försvar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
bifhjärta: jag vill ha ett spel där alla vet vad de ska göra ute på isen. Ska laget pressa högt? Ska man sjunka tillbaka? Hur ska pressen se ut? Vem gör vad om vi pressar.

I egen zon måste alla veta exakt sina roller. Nu ser det ju kaosartat ut.

I uppspelsfasen, höga bågar, låga bågar, hur ser uppspelen ut.

Hur avlastar vi? Hur överbelastar vi?

Etcetera etcetera.

Allt detta måste sitta i ryggmärgen hos spelarna. Det är grundspel för mig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Allt snack om grundspel..grundspel hit och grundspel dit. Vad är det för grundspel som ni vill att vi ska ha? Bara nyfiken=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Zappaholic: Nej här behövs Arga snickaren i hockeytappning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Powerfade: Håller med. Sundlöv har ett ansvar här.

Eftrrsom nu huset har brister måste det åtgärdas, dock vill inte jag att man vänder sig till den som byggde huset den här gången :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
mattiaskarlgren: Som jag ser det då har Sundlöv en STOR del av ansvaret. Just på grund av att det är han som byggt laget.

-Det var Sundlöv som trodde att Djoos skulle klara att ersätta Gunderson.

-Det var Sundlöv som gav Sunken ett långt kontrakt trots att han inte varit bra på väldigt länge.

-Det var Sundlöv som värvade in tvillingarna på chans.

-Det var Sundlöv som inte bytte ut TJ när chansen fanns.

För att nämna några detaljer. Vem har ansvaret om huset du tar över visar sig ha allvarliga brister? Är det du eller den som byggt huset som gjort fel?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Clarence: Att jag har fel får stå för dig. Men du är väl en av dom som alltid sitter och kastar skit oavsett? Eller har jag fel?
Brynäs har ett lag i mina ögon för att ligga 7-8, inte sämre.
Men utan grundspel tar man inte många poäng i SHL.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
munkas: Mental träning kommer definitivt vara en stor grej som kommer hjälpa men att grundspelet är obefintligt just nu kommer man aldrig ifrån.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Clarence:Tycker spelarmaterialet ändå är rätt så hyfsat. Backssidan på pappret är inte dålig. Andersen, Kilström, Bertilsson, Eklund är allihopa bra backar. Andersen är på landslagnivå när han spelar i ett fungerande lag, kilström och Bertilsson har också varit och snuddat på en landslagsplats förut. På forwardssidan kan jag hålla med, Blomqvist har verkligen inte ersatt Thuresson speciellt bra, tvilligarna har floppat och det är många blandade intryck av Nordqvist och Rödin. Men med ett bra grundspel så borde Brynäs tävla om platserna till slutspel. Avsaknaden av ett bra grundspel och av spelare som leder laget är de största problemen. 

Sen är ju självförtroendet i botten, extremt konstigt att man slutade jobba med det mentala och kom på nu att det kan behövas... psykologi ska inte underskattas i hockeysammanhang. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Clarence: det är du som har fel fel fel. Spelarmaterialet håller för att fajtas kring en fjärdeplats. Det är tränarstaben som inte lyckats även om det så klart även är spelarnas ansvar
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
munkas: Håller med, därför är det totalt oacceptabelt att det blir en sådan här svacka igen, hur fan kan det tillåtas? Ställs det inga som helst krav i ryggdunkarbrynäs? Inget görs på tränarfronten trots att det hela tiden är löst skitsnack om revanch och vi har en stor tro på det vi gör! Nä vi värvar en andre målis från Bik Karlskoga! Ska man skratta eller gråta åt skiten? Jag har magproblem av denna skiten!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
mattiaskarlgren: Va!? Tror du inte lite mental träning kommer göra nån skillnad för Jonssons gsg-hockey? Dysterkvist. Iofs har vi ju efter den förra svackan med dåligt spel nu hamnat i en djupare svacka med ännu sämre spel, trots mängder med bra snack och nötning av detaljer. Vilken otur vi måste ha...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
mattiaskarlgren:Du har så fel, fel, fel. Klart att tränarstaben har sin del i fiaskot - men hur tydligt som helst att spelarmaterialet  ute på isen inte håller.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Powerfade: "Så nu är man plötsligt väldigt kunniga här menar du? Lika många säger ju att man kanske har ett lag för 6-8."

Om du läser vad jag skriver.. Tränartrion har inte fått ihop grundspelet samtidigt som folk här inne skriver att "Brynäs har lag som skulle kunna ligga topp fyra" och "Brynäs har ett lag för 6-8".

ÄR det då Sundlövs fel att detta lag för topp 4 eller 6-8 ligger elva?
NEJ, det är tränartrion. För spelarna finns och det vet alla. Men som det är nu så finns det inget hopp, tyvärr.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Powerfade: Jag har aldrig skyllt någonting på Bz och kommer inte göra det heller.
Men att sitta och klanka skit på Sundlöv är bara löjligt och att sedan ha ett utspel som det mot Murray är ännu mer löjligt.
Jag köper att Murray är en överskattad spelare men att gå ut i media och prata om EN enskild spelare och såga honom på det sättet när man inte ens har någonting med en värvning av spelaren i fråga att göra så blir det pinsamt uttalande i MIN bok!

Nej jag kan enbart skylla denna säsong på 1 person eller rättare sagt en grupp.
Tränartrion.
Man har ett klart bättre lag än vad man visar upp.
Att spela så pass dåligt som man gjort senaste tiden har ingenting med dålig kvalité på spelare att göra.
Det handlar om att tränartrion fullständigt misslyckats med att få ihop ett bra och fungerande grundspel.
Jag pallar inte ens gå in i detalj och skriva skiten mer för oavsett vilken åsikt man har så blir man bara sågad samt att det bara spys galla över varenda spelare och coach i BIF.
Man tröttnar och när man/jag säger det så sitter folk och tänker/skriver att ingen bryr sig, man skiter i om någon blir trött på allt skitsnack.
Rätt ledsamt just nu att befinna sig här inne i forumet och nej jag har inte sagt att jag ska lägga ner det. Men ibland har man god lust.

Men som sagt, i mina ögon är det tränartrion som bär det stora ansvaret och spelarna det "mindre". Det  har varit bedrövligt dåligt. Men man vet själv hur otroligt svårt det är att spela när det inte finns ett BRA grundspel att luta sig tillbaka mot.
Titta Frölunda, SAIK samt Hv.. De har helt klart riktigt bra grundspel. Därför ligger de där de ligger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Vilket jobbigt nyår... När mycket cirkulerar kring Brynäs känns det jobbigt när situationen är så rutten som den är just nu.

Men gott nytt på er. 🌟✨🌟
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Enaranger: Svår fråga det där..att ha spelat kanske 10 matcher innan bäst av 7 mot ett lag från en högre serie...tror det är rätt tufft. Skador, slitna spelare exempelvis.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Enaranger: Hur länge lånar vi Lundberg? Kanske måste lämna tillbaka honom eller ställa över honom om vi får möta Almtuna?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
bifhjärta:

Vet inte om det är en fördel att komma till första matchen efter 10-11 dagars
uppehåll utan matcher, mot ett lag som är igång med matchandet.
Det är nog en nackdel skulle jag säga. Och en bra start är ju absolut
nödvändig. Att förlora första matchen hemma, skulle vara förödande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
ASA: Sitter vi inte med skägget i brevlådan redan?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Forsberg 1978: Passande musik till det
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Forsberg 1978: MrMadhawk reder ut hur kvalet fungerar! :

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/05/31/sa-har-fungerar-det-nya-seriesystemet/

Vore fan om vi åkte ut, speciellt då lagen från AS får spela hutlöst med matcher! Men sorgen ska ändå dränkas..skål på dig! En kall GT här!

Gott nytt år alla Brynäsbröder, medgångare som motgångare! ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
 Stende89:Ett tips! Nichlas Torp från Mo Do verkar bli ledig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Enaranger: Snacka om ångest, jag får helt ärligt ont i magen!

Nä nu korkar jag upp och dränker sorgen ett tag! :-(

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
bifhjärta:

Luleå har ju rätt många backar nu.
Så jag vet inte om Asplöven kommer att kunna förstärka med några
överflödiga backar därifrån. Så de skulle nog inte bli ofarliga.

Tänk om t.ex. Starkbaum skulle råka ut för en skada så att han blir
borta resten av säsongen (efter den 31 januari).
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Tidigare stod det att SHL-lagen skulle börja borta i kvalmatcherna i bäst av 7.
Men det tycks nu vara ändrat så att de börjar hemma.

Det enda man vet är att lagen i SHL inte kan få möta något av lagen som
slutar topp 2 i allsvenskan. Man kan ju hoppas att det blir Malmö och sen
antingen Rögle eller Västerås. Vi har ju alltid haft rätt svårt för dessa lag
historiskt. Även AIK och Södertälje har vi haft problem med.
Speciellt AIK på senare år.

Att hoppas på att få möta Björklöven eller Almtuna skulle väl vara
för mycket att hoppas på. Men om vi skulle få möta Almtuna skulle
väl Holmqvist spela ner oss. Vi spelade ju rätt jämt mot dem på
försäsongen. Och då hade vi ändå färre skadade än vad vi har nu. 

Så här plågsamt kan vi få det 15 eller 16 mars till i början på april.
Är det någon som vet vem som har TV-rättigheterna till dessa matcher?

DK 1:1 150315 16.00 Lag 11 från SHL - Lag 3 från Slutspelsserien
DK 2:1 150316 19.00 Lag 12 från SHL - Lag 2 från Slutspelsserien
DK 3:1 150317 19.00 Förloraren i HA-finalen - Lag 1 från Slutspelsserien

DK 1:2 150318 19.00 Lag 3 från Slutspelsserien - Lag 11 från SHL
DK 2:2 150319 19.00 Lag 2 från Slutspelsserien - Lag 12 från SHL
DK 3:2 150320 19.00 Lag 1 från Slutspelsserien - Förloraren i HA-finalen

DK 1:3 150321 16.00 Lag 11 från SHL - Lag 3 från Slutspelsserien
DK 2:3 150322 16.00 Lag 12 från SHL - Lag 2 från Slutspelsserien
DK 3:3 150323 19.00 Förloraren i HA-finalen - Lag 1 från Slutspelsserien

DK 1:4 150324 19.00 Lag 3 från Slutspelsserien - Lag 11 från SHL
DK 2:4 150325 19.00 Lag 2 från Slutspelsserien - Lag 12 från SHL
DK 3:4 150326 19.00 Lag 1 från Slutspelsserien - Förloraren i HA-finalen

DK 1:5 150327 19.00 Lag 11 från SHL - Lag 3 från Slutspelsserien
DK 2:5 150328 16.00 Lag 12 från SHL - Lag 2 från Slutspelsserien
DK 3:5 150329 16.00 Förloraren i HA-finalen - Lag 1 från Slutspelsserien

DK 1:6 150330 19.00 Lag 3 från Slutspelsserien - Lag 11 från SHL
DK 2:6 150331 19.00 Lag 2 från Slutspelsserien - Lag 12 från SHL
DK 3:6 150401 19.00 Lag 1 från Slutspelsserien - Förloraren i HA-finalen

DK 1:7 150402 19.00 Lag 11 från SHL - Lag 3 från Slutspelsserien
DK 2:7 150403 19.00 Lag 12 från SHL - Lag 2 från Slutspelsserien
DK 3:7 150404 16.00 Förloraren i HA-finalen - Lag 1 från Slutspelsserien

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Enaranger: Fyfan vilken deprimerande läsning...Tyvärr är den verkligheten inte långt borta.. Men om vi får exempelvis Asplöven i kvalet så vore ju fan om vi inte skulle ta dom sett över 7 matcher..Tänk er Brynäs i AS, tårar sig i ögonen.

Såg nu att Asplöven trillat ner några steg i AS.. ett lag som VIK, Rögle, KHK eller Karlskoga får vi räkna med. Tänk om Karlskoga skulle slå ut Bengtzéns Brynäs ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Tommy: Livet, eländet mellan fyllorna. Gott nytt år!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Stende89:

Hamnar vi i allsvenskan skulle vi inte ens ha råd med Rensfeldt och Alcén.
Och definitivt inte Wännström. Dessutom skulle både Rensfeldt och Alcén
då spela i lag som antingen redan gått upp i SHL, eller ha betydligt större
chans att gå upp än Brynäs.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Enaranger:

Ser ju perfekt ut!
Så lägger vi till Rensfeldt, Molin, Larsson, Alcen, Berglind, Löf, Rotbakken och Wännström så har vi ett helt OK mittenlag i Allsvenskan med enbart (nåja) Brynäsare! Woop Woop!

Måste ju vara lagledningens dröm! #BrynäsFamiljen

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Om vi åker ur så är det väl de här spelarna som vi möjligen kan få behålla.

Sandström
Johansson

Nörstebö
Westlund
Sundqvist
Carlsson

Westerholm
Westerholm
Lindgren
Lööke

Då är det ju ändå högst osäkert om vi får behålla framförallt Lööke.
Han har ju ännu inget kontrakt och lär få erbjudanden från SHL.

Möjligen kan vi även få behålla: Nordquist och Blomqvist, om de inte
lyckas få kontrakt med någon SHL klubb.

Övriga spelare ser jag som omöjliga att få behålla vid spel i allsvenskan.
Vi riskerar då att gå samma väg som Timrå.
Dålig ekonomi som gör att vi får kämpa för att behålla platsen i allsvenskan.

Även om vi skulle klara oss kvar så tappar vi med största sannolikhet:
Scott, Rödin och Sweatt till nästa säsong. Det blir nog KHL för Scott
och Sweatt. Jag gissar att vi fått gå med på klausuler som gör att vi
måste släppa dem till KHL utan ersättning (det är bara de rika lagen
i SHL som kan ha råd med kontrakt där KHL lagen måste lösa ut
spelaren för mångmiljonbelopp).

Rödins kontrakt går ju ut. Så där kan det nog bli både SHL, KHL eller Schweiz.

Så om inte företagen och befolkningen i Gävle vill bli utan SHL hockey
där de närmaste 10-15 åren. Då gäller det att nu stötta ekonomiskt,
fastän det tar emot. För annars finns det hungrigare städer som är
beredda att ta över.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Tror tyvärr att det är svårt att ändra i en organisation där flera i styrelsen och tränarkåren umgås privat. Gunnar Persson och Sundlöv visste nog vad dom gjorde när dom drog.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Tror tyvärr att det är svårt att ändra i en organisation där flera i styrelsen och tränarkåren umgås privat. Gunnar Persson och Sundlöv visste nog vad dom gjorde när dom drog.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Powerfade: Hahaha jode! Många bäckar små serru ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Trots läget önskar jag er alla ett gott slut och ett Gott Nytt År!

Mitt nyårslöfte får väl bli att försöka skaffa mig ett liv. För att dag efter dag sitta och hoppas på att Brynäs ska förgylla min dag verkar liksom inte funka ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Forsberg 1978: Då har du i alla fall bidragit med en hundradel av någon av spelarnas löner. Den här månaden...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Brynäsgubbe: Japp medlemsavgiften åkte med i räkningshögen och har även handlat för 2000 i shoppen så på något vis känner man sig lurad tyvärr!
Kommentera

1648746 · »