Brynäs IF

714142 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17

« · 1788800 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Auchinleck: folk laddar väl för nästa helgs match mot djurgården. Super super hockey night
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Vibbi: ljumskar är inte att leka med. Man kan vila ihjäl sig och prova då man tror det är över och vips så hugger det igen. Jag är också orolig.
Kommentera



Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Auchinleck: Välbehövligt med slutspel
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Tjurn :
5123.
Budgeterat snitt: 5700
Snitt före matchen: 5485
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Vibbi: vad var publiksiffran idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
varulf: Det syrras om ljumskproblem. Jag är orolig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Skönt att Leksand tvåla dit Malmö! Bra för dom och bra för oss 👍
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Auchinleck: nån som vet vad det är för fel på Bertil?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Enaranger:
Januari är en ökenmånad. Långt till lön.
Dryga miljonen back på publikintäkterna. Slutspel behövs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
pekka85: varken du eller någon annan kommer bli avstängd, det var inte det jag skrev.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
pekka85: Och vad fan har detta med mobbning att göra????
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Zappaholic: "rafalski: Du får gärna störa, jag överreagerade ser jag nu när jag scrollar tillbaka och läser. Jag startade skiten och det var dumt, jag skulle varit tyst istället..."
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
pekka85: Mobbare??? Nu får du väl för fan ta och ge dig!!!! Vad fan menar du med det??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Bratwursten : Jag ber om ursäkt! Vet inte vad jag sagt för att få en moderator på halsen (moderatorn får gärna ge exempel på varför jag ska ska bli avstängd? Ge gärna exempel!) men jag stämplar ut. Låter Zappo, Huge och övriga mobbare ta över👍🏻

Om man får ge sig på en analys på dagens match så får vi konstatera att Växjö är betydligt bättre än vad vi är idag. Lite som jag skrev tidigare; ett stjärnfyllt Växjö är betydligt bättre än Brynäs. Bredare, tyngre, mer organiserade och fokuserade?

+ Fälth, PaW, Pudas, Ersson och Kinnvall får godkänt i min bok👍🏻
Hela tredjekedjan försöker även om Jensen har lite för små marginaler ibland.
Alcén kämpar men får lite uträttat.

- Förstalinan är inte ok just nu, synd!
Blomman är sämre än på länge, vet inte vad som hände med killen som åkte slalom genom motståndarförsvaret förut.
Pow och Mannberg håller inte idag🤔
Mannberg ryker vid ev. nyförvärv👍🏻
Älskar Zanetti men idag är han jättedålig.

JJ bör ta två av målen men är annars ok, gillar killen och hoppas han lyckas.

Domarjävlarna är katastrof som vanligt, två utvisningar som blir direkt avgörande! För er som vill se bra domare, kolla NHL👍🏻

För övrigt en rättvis vinst för Växjö, inget snack!

Nu får vi vänta 5 dagar till nästa match, schemagänget måste vara heltokiga😜

Håller tummarna för Bertilsson, en av SHL:s bästa backar👍🏻

Trevlig helg kära Brynäsare!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Lunkan: Jo, möjligt (att JJ är redo) men som det ser ut kommer Sandström och Rautio vara våra målvakter resten av denna säsong. Sandström har gjort ett riktigt bra JVM och Rautio har sett bra ut de senaste. Jag tror de flesta kan vara eniga om att målvaktssituationen har gått från ett frågetecken till att börja närma sig ett utropstecken. Dock blir Slutspelet den stora prövningen. Sandström spelade riktigt bra under press nu under JVM så det känns i alla fall skönt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Bratwursten : JJ är redan redo, kolla magisterns inlägg tidigare idag, det skulle tom vara bättre än om Felix stannar. Så det så!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Enaranger: lätt att hålla med. Men de vet vi ju sen förr. Det är bara Dif, FBK, lif och eventuellt FHC som drar folk i Gävle. Trist när det är dessa matcher någon utifrån (som jag) planerar in att gå på. Det är "mellanomgångarna" som måste fyllas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
rafalski: Jo absolut handlar det om känslor! Detta forum är till för att skriva av sig och diskutera dessa bland andra Brynäsare. Häftiga diskussioner och meningsskiljaktigheter välkomnas dessa är utvecklande och underhållande för de som skriver och de som läser. Det gäller bara att hitta rätt balans i "vad" och "hur" man skriver så man inte kliver över det som är tillåtet och gör att diskussionen istället inte ger något och istället blir destruktiv. Med detta sagt så hoppas jag att det blir ganska tydligt att moderatorerna inte föredrar kammade kyrkogossar härinne, det ska liksom spelet hockey vara känslor inblandat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Zappaholic: Absolut! Du har ju iallafall en bra sida, du är Brynäsare;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Det tycks ju inte stämma att
publiksiffrorna skulle öka bara
vi blir ett topplag. Nu har vi haft
två hemmamatcher som tvåa i
serien. Den ena på en "röd dag"
och den andra på en lördag klockan
16. Varav den ena är när tvåan och
trean i serien möts. Ändå är det bara
lite över femtusen på matcherna.
Ynkligt.

Känns som ännu ett minusår
ekonimiskt. Som till slut kommer
att tvinga fram en minskad spelar-
budget.

Men publiken börjar kanske gå på
matcherna när vi leder serien med
10 - 20 poäng. Men då kanske
ursäkten blir att de är för överlägsna
för att det ska vara intressant att gå.

Publiksiffran är nästan lika irriterande
som domarinsatsen. Men bara nästan.
Dags att Brynäs sätter ner foten att
Morgan eller annan sopa från Småland
inte ska döma de matcher vi har mot
HV och Växjö.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
rafalski: Det var ju det jag förstod när jag scrollade tillbaka och kollade. Därav min ursäkt.

Vill bara tillägga att jag inte är någon besserwisser men ibland tycker jag att en del inlägg går så jävla överstyr och bananas att man måste reagera (och nu menar jag inte ditt inlägg)

Vi släpper det...ha en trevlig kväll. Med eller utan burköl ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Ska bli spännande att se vem som blir nyförvärvet! Hoppas Bertilsson kan krya och att våra målvakter (Sandström, Rautio) kan få en fin vårsäsong. Jag hoppas och tror vi hamnar topp fyra tillslut. Vad gäller slutspelet är det svårt att uttala sig ännu, men chanserna känns större än på flera säsonger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Zappaholic: Röker absolut fredspipa med dig. FU måste bara förstå att när jag ser en match så är jag mitt i matchen. Sitter inte och analyserar. Jag förstår också att laget gör sitt bästa och att inte Johansson släpper in tre skitmål med flit. Hockey handlar om känslor och mitt forum för detta är hockeysnack. Jag är vuxen och behöver inte besserwisser som dig och Huge som ska tala om snusförnuftigt att "Brynäs vill nog vinna". Jag förstår det redan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Bratwursten : Man tackar och bockar. Men onödigt att skriva som jag gjorde till rafalski. Förstår att han blev irriterad...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
rafalski: Det är inga problem! Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Zappaholic: Hålller med du är en duktig skribent Zappaholic
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
rafalski: Du får gärna störa, jag överreagerade ser jag nu när jag scrollar tillbaka och läser. Jag startade skiten och det var dumt, jag skulle varit tyst istället...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Zappaholic: Lovar att inte störa dig mer på detta forum. Lättkränkta människor ska också ha en plattform, gruppkram till dig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
rafalski: Japp. Har redan gett mig. Ber om ursäkt för att jag kallade ditt inlägg idiotiskt. Det var onödigt av mig.

Ska vi röka fredspipa och gå vidare?
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
mk: Sorry, jag menade bara konversationen med rafalski. Och även pekka85 som försöker provocera. Så jag hänger kvar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Bratwursten : Absolut! Ber givetsvis om ursäkt.

Annars en tveksam insats ikväll där det fanns ett topplag på banan. Vi såg mestadels tveksamma ut och målvaktsjobbet lämnade en del att önska.
Godkänd ikväll, Bertilsson
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Satan vad jag hatar att förlora inte ens drömvinsten på lotto hade fått mig på humör nu! Öppnar ett par Bellman å försöker iaf!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Zappaholic: Neej. Lägg inte ner nu för fan.

Det här forumet blir så mycket sämre.
Vi har förlorat alldeles för många bra skribenter redan över åren.
Så snälla, var kvar..
Hälsningar Mikael.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Bratwursten : Jag skrev ett till rafalski för fem minuter sen att jag inte tänkte skriva mer här eftersom ingen är intresserad att läsa så för mig är det definitivt avslutat här i forumet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Gäller även Pekka85
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Zappaholic och Rafalski Ni kan fortsätta i PM. Fortsätt dock gärna skriva här om ni fokuserar på Brynäs och matchen som spelats ikväll på ett respektfullt sätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
pekka85: Du får ta i lite mer än så om du ska lyckas provocera...översittare/Hugeknähund blev ju bara lite smågulligt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
pekka85: Då ber jag om ursäkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
pekka85: Vet inte riktigt vad du svamlar om men natta nått själv och sov gott.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
pekka85: Den var roktad mot zappo👍🏻 Inte Raffa😜
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
rafalski: Antagligen en översittare/Hugeknähund som du då! Natta barnen nu och lägg dig själv👍🏻
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Zappaholic: Förstår skillnaden men det ursäktar inte ditt sätt. Du kanske tillhör den sällsynta grupp som både skriver idiotiskt och är en idiot? Du får gärna bevisa motsatsen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
rafalski: Jaså du. Så du maler inget själv menar du? Ok, lägger ner det här nu.

Ser ingen mening med att prata med någon som inte begriper skillnaden mellan personangrepp mot att attackera det någon skriver. Du får be någon förklara för dig någon gång så kanske polletten trillar ner så småningom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Zappaholic: Slutat tjafsa för länge sedan, mest du som maler på just nu. Fira växjösegern nu och sov gott.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Zappaholic: Lämnar det öppet för fri tolkning! Hinner inte in eller utveckla det. Dags för välling..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
rafalski: Ta och börja med det nu då, istället för att tjafsa vidare...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Zappaholic: Inte ett dugg, men vissa människor ska man hålla kort.
Kommentera

« · 1788800 · »