1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736210 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Zappaholic: väldigt enkelt. Vårat B-betonade Brynäs möter ett bättre Växjö för dagen. Rättvis seger och så jäkla illa ser de inte ut från Brynäs. Vi saknar en hel del självförtroende i målskyttet just nu dock.

Zappaholic: Så du menar att det är så stor skillnad att kalla någons inlägg för idiotiska än att kalla någon för idiot? Ok, du är rar men flertalet av dina inlägg är idiotiska, ok?

Vibbi: Fortfarande ingen Bertilsson idag? Oroväckande med tanke på hans historik. Säsongen förstörd?

Tigerhjärta: Jag skriver alltså vad jag tror, att Växjö nog är ett i det långa loppet något bättre lag än Brynäs och landar topp-2 till slut i tabellen. Vad är så "osunt" och "onyanserat" med de åsikterna då för dig?

pekka85: Du ställde en fråga och jag svarade. Är du inte nöjd så är det ditt problem. Ser inga analyser från din sida...

Så, briljera nu då. Jag tar fram lite popcorn och cola och väntar...

Sicken jävla skitmatch och ett uppehåll igen!

pekka85: Sjukt att jag skrev något innan moderatorn hittade hit👊🏻 Jag skrev inte idiot iaf😂 Väntar fortfarande på en nyanserad analys från Zappo🎉

jag är bra negativ iaf, vi hade inte vunnit även om domarna varit bra, men blir riktigt jävla lack över hur dålig jävla känsla domarna kan ha, kritiken mot dem kommer fan aldrig försvinna om inget händer. byt personer kring domarkåren gör någonting för i helvete, det har stått still på den generella domarnivån senaste 10åren vad det känns som.

Zappaholic: Cola??? Ska du jobba?😉

rafalski: Det är en jävla skillnad som du tydligen inte har klar för dig. Big difference att skriva "din kommentar är idiotisk" mot att skriva "du är en idiot".

Helt sanslöst om du inte ser den skillnaden

ellis: Det var inte det du skrev. Att Brynäs inte räcker till mot de bättre lagen var det du påpekade. Och eftersom vi slagit Växjö 2 av 3 gånger, Frölunda 1 av 2 osv så ansåg jag att det är skitsnack. Du får tro hur mycket du om hur Brynäs slutar i tabellen och håller i fortsättningen det lägger jag mig inte i men du kan inte säga att vi inte räcker till mot topplag när statistiken talar emot.

Forsberg 1978: Feber och knaprar penicillin så det får bli cola ikväll!

Jag tycker att vi förlorar denna dels för att Bulan spelar Johansson och dels för domarinsatsen. Det gav Växjö momentum och gjorde säkert så att Brynäs mentala situation förvärrades. Tycker inte alls att detta var en rättvis förlust.

Zappaholic: Seså, ta en burköl till och slappna av. Du är rar har jag ju sagt.

rafalski: Jag är ganska lugn. Däremot accepterar jag inte att bli kallad idiot. Jag kan också ta emot en ursäkt från dig. Annars hoppas jag du blir avstängd...

ellis: Brynäs kommer inte upp i normal standard, samtidigt gör Växjö en ok match, och på det gör du bedömningen att Brynäs inte räcker till i år. Typisk soffspelar-analys !

Vibbi: Kan inte hålla med mera👍🏻

ellis: Ja och vi har slagit dom den här säsongen.

Zappaholic: Nja, tar hellre en avstängning om någon tycker det är värt det.

Zappaholic: Man får känslan att du varit hockeydomare i detta eller ett annat liv.

rafalski: Tuff kille...

HitTheLights: Jaha du, hur tänker du då?

Zappaholic: Inte ett dugg, men vissa människor ska man hålla kort.

rafalski: Ta och börja med det nu då, istället för att tjafsa vidare...

Zappaholic: Lämnar det öppet för fri tolkning! Hinner inte in eller utveckla det. Dags för välling..

Zappaholic: Slutat tjafsa för länge sedan, mest du som maler på just nu. Fira växjösegern nu och sov gott.

rafalski: Jaså du. Så du maler inget själv menar du? Ok, lägger ner det här nu.

Ser ingen mening med att prata med någon som inte begriper skillnaden mellan personangrepp mot att attackera det någon skriver. Du får be någon förklara för dig någon gång så kanske polletten trillar ner så småningom.

Zappaholic: Förstår skillnaden men det ursäktar inte ditt sätt. Du kanske tillhör den sällsynta grupp som både skriver idiotiskt och är en idiot? Du får gärna bevisa motsatsen.

rafalski: Antagligen en översittare/Hugeknähund som du då! Natta barnen nu och lägg dig själv👍🏻

pekka85: Den var roktad mot zappo👍🏻 Inte Raffa😜

pekka85: Vet inte riktigt vad du svamlar om men natta nått själv och sov gott.

pekka85: Då ber jag om ursäkt.

pekka85: Du får ta i lite mer än så om du ska lyckas provocera...översittare/Hugeknähund blev ju bara lite smågulligt...

Zappaholic och Rafalski Ni kan fortsätta i PM. Fortsätt dock gärna skriva här om ni fokuserar på Brynäs och matchen som spelats ikväll på ett respektfullt sätt.

Gäller även Pekka85

Bratwursten : Jag skrev ett till rafalski för fem minuter sen att jag inte tänkte skriva mer här eftersom ingen är intresserad att läsa så för mig är det definitivt avslutat här i forumet.

Zappaholic: Neej. Lägg inte ner nu för fan.

Det här forumet blir så mycket sämre.
Vi har förlorat alldeles för många bra skribenter redan över åren.
Så snälla, var kvar..
Hälsningar Mikael.

Satan vad jag hatar att förlora inte ens drömvinsten på lotto hade fått mig på humör nu! Öppnar ett par Bellman å försöker iaf!

Bratwursten : Absolut! Ber givetsvis om ursäkt.

Annars en tveksam insats ikväll där det fanns ett topplag på banan. Vi såg mestadels tveksamma ut och målvaktsjobbet lämnade en del att önska.
Godkänd ikväll, Bertilsson

mk: Sorry, jag menade bara konversationen med rafalski. Och även pekka85 som försöker provocera. Så jag hänger kvar...

rafalski: Japp. Har redan gett mig. Ber om ursäkt för att jag kallade ditt inlägg idiotiskt. Det var onödigt av mig.

Ska vi röka fredspipa och gå vidare?

Zappaholic: Lovar att inte störa dig mer på detta forum. Lättkränkta människor ska också ha en plattform, gruppkram till dig.

rafalski: Du får gärna störa, jag överreagerade ser jag nu när jag scrollar tillbaka och läser. Jag startade skiten och det var dumt, jag skulle varit tyst istället...

Zappaholic: Hålller med du är en duktig skribent Zappaholic

rafalski: Det är inga problem! Ha en fortsatt trevlig kväll!

Bratwursten : Man tackar och bockar. Men onödigt att skriva som jag gjorde till rafalski. Förstår att han blev irriterad...

Zappaholic: Röker absolut fredspipa med dig. FU måste bara förstå att när jag ser en match så är jag mitt i matchen. Sitter inte och analyserar. Jag förstår också att laget gör sitt bästa och att inte Johansson släpper in tre skitmål med flit. Hockey handlar om känslor och mitt forum för detta är hockeysnack. Jag är vuxen och behöver inte besserwisser som dig och Huge som ska tala om snusförnuftigt att "Brynäs vill nog vinna". Jag förstår det redan.

Ska bli spännande att se vem som blir nyförvärvet! Hoppas Bertilsson kan krya och att våra målvakter (Sandström, Rautio) kan få en fin vårsäsong. Jag hoppas och tror vi hamnar topp fyra tillslut. Vad gäller slutspelet är det svårt att uttala sig ännu, men chanserna känns större än på flera säsonger.

rafalski: Det var ju det jag förstod när jag scrollade tillbaka och kollade. Därav min ursäkt.

Vill bara tillägga att jag inte är någon besserwisser men ibland tycker jag att en del inlägg går så jävla överstyr och bananas att man måste reagera (och nu menar jag inte ditt inlägg)

Vi släpper det...ha en trevlig kväll. Med eller utan burköl ;-)

« · 1788686 · »