1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Huss: Ja, du ser.
Det finns jättetrevliga modoiter också.
Känner två själv: en här på jobbet åsså nån som heter Westerlind...  
(no offense Olle...)   ;-)

Huge: Det är skön internetporr på diverse forum nu...allt handlar om diving och domaren avgjorde. Jätterolig läsning, hur kul som helst.

micke63:

"Hur ser Brynäs statistik ut emot Färjestad den här säsongen ?"

Om jag inte är ute och cyklar så har vi 3 vinster och 2 förluster mot FBK denna säsong.

MarcusElving: Å andra sidan hade vi minusstatistik mot VF....

Huss: Ja, statistiken säger väl ingenting i slutspelet egentligen. Nya matcher och nya förutsättningar.

Var inne o läste i FBK:s gb, jag skrattar fortfarande(bara jag inte blir harmynt) ;-) En Frölundalallare samt en Modolallare har skrivit varsitt inte alltför intelligent inlägg :-)

70 Rodrigues: Ja, men va är det för jävla mongon som varit där och skrivit då? Människor som inte ens kan tas på allvar för fan. Ena muppen har ju varit här inne och dreglat vid varje kvartsfinal.

sylf: Tror tyvärr inte vi har sett det sista av den snubben :-(

70 Rodrigues: Näe, det är en sån där kakelmannen/Laban light!

Vet inte om någon har skrivit om det men våran 1:a match mot FBK visas på Canal + 1 och på onsdag på TV4 Sport.

70 Rodrigues:
Ödmjukhetsmästarna överträffar varann inne på deras forum...fast samtidigt har dom väl gjort sig förtjänta att vara kaxiga efter att dom spelar final typ varje år...

Horace76c: Tycker nog att det luktar lite bitterhet ;-) 

70 Rodrigues:
Du anar inte....:)

Horace76c: He he...

Så här tippar de sk "experterna" på semifinalserien mellan Brynäs IF-Färjestads BK:

Hans Abrahamsson 2-4

Lasse Anrell 4-3

Tomas Ros 4-2

Mats "idioten" Wennerholm 2-4

Jag tippar 4-1 :-)

Vad tror ni andra här i gb:n?

70 Rodrigues: En mästerjinx? Det blir vad det blir, svårtippat av bara fan!

brynäs08: Har lagt ner det där med jinx hit o dit ;-) Vi vinner med 4-1. FBK tar sin enda vinst(3-2) på onsdag.

70 Rodrigues: 4-3 till oss. 

Krig varenda match!

Synd att inte Lauritzen är tillgänglig. Han var riktigt bra fram till skadan. Där tappar Brynäs några procent. Har vi sett det sista av honom i Brynäs?

Är det nåt fel på Ticnet? Det är inte slutsålt till måndagsmatchen. Ser bättre ut till fredagen. Fyll arenan!

Intressant att somliga väljer att lägga krut på att kritisera filmningar istället för crosschecking, tackling i ryggen och andra farliga och spelförstörande regelbrott. Ännu ett exempel på NHL-propagandans skadliga inflytande på europeisk hockey. "Over there" har man ju sen länge valt att lägga fokus på myten om europeér som "faller lätt" och är "fega" för att dölja de övergrepp man alltid varit tvungen att ta till för att vinna mot ryssar och svenskar.

Och den största NHL-dyrkaren Wikegård låter som vanligt mest. Fick han bestämma skulle den europeiska hockeyn, som bygger på teknik, snabbhet och passningspel, utplånas och ersättas med stök o bök och slagsmål "the american way". Sedin och Bäckström är bara två exempel på hur dom mest sevärda lirarna behandlas i NHL. Det bästa som kan hända världshockeyn är att KHL blir en motvikt mot gangsterhockeyn i NHL.

70 Rodrigues: Wennerholm säger väl bara det som är självklart för dom flesta, ja utanför the Arse of hockey:

"Nu är jag inte ingen motståndare mot att spelarna tar varje chans att få en utvisning med sig i slutspelet."

Ingen fara Nyström, Brynäs KOMMER att slå ut FBK och när det gäller Frögren så är det hårt mot hårt som gäller, det är slut med lalleriet nu. Det kommer att göra ont att möta Brynäs hädanefter, I Shit You Not!! 

70 Rodrigues:
Önskescenarion. (inte ALLA möjliga scenarion uppräknade)

1. KROSSA FBK. Får SAIK i finalen som vi avgör match 6 härhemma (Torsdagsmatch... ok att fyllemissa jobbet på fredag)
2. KROSSA FBK, och förlora finalen mot antingen SAIK eller AIK.
3. Förlora mot FBK, AIK KROSSAR FBK i finalen..
4. Förlora mot FBK, SAIK KROSSAR FBK i finalen..

(Röda tråden är inte för tydlig hoppas jag)

Horace76c: Har du problem med lallarna från banjoland eller ;-)

Horace76c: Borde det inte, i alla punkter, stå att man ska sänka Frögren, Fanny Lindström och fröken Wallin?

Zappaholic:
Var därför jag var tvungen att skriva att inte alla scenarion var med... men att Bertilsson sätter in en open-icer på Fröken ligger ganska högt på listan (om det händer kommer ni garanterat höra min plats i arenan förresten);)

70 Rodrigues:
Förstår inte vad du menar??
Jag äälskar sympatiska, osjälvgoda och ödmjuka motståndare..:o

Horace76c: *asg*

Om domarna använder regelboken och dömer efter denna så tror jag att Färjestad inte har en chans. Dessvärre så tror jag att domarna kommer att fortsätta att skita i att blåsa för allt utom misshandel/ mord och det gynnar ju Färjestads hockeymördare.

OK för tuffa tag, det är bara härligt, men hakningar och liknande ska rendera utvisning i samma grad som det gjort under grundserien. Om så blir fallet tror jag det borgar för den bästa hockeyn.

Qvarre:

Vi får hoppas på "too many players" eller "puck out"...... det är ju kanske dom enda brotten man inte blundar för...... misshandel är ju helt OK om man skall jämföra med tidigare matcher.

På Ticnet kan jag bara hitta 15 prickar som inte är köpta inför semifinal 3 men mängder med prickar kvar till semifinal1. Undrar varför?

Brynäslegenden: Kvartsfinalssyndromet? (dryga 6' i första, 7' i andra o 8' i tredje).
Verkar som hemmapubliken inte förstår att varje match är livsviktig!

Huss: " Vi vet att vi är starka hemma och jag hoppas att vi får publiken med oss, säger Granström."

Granström låter en aningen osäker vad gällande publiken.

70 Rodrigues: Historiskt sett har han väl belägg för det, men jag tycker att det varit bra drag under slutspelet i de matcher jag varit på plats.
Går inte ens att jämföra med en vanlig grundspelsmatch. Å andra sidan, det borde gå att få ännu bättre drag.
Stående ovationer när laget kommer in på isen tycker jag är en självklarhet t.ex.

Huss: Det skulle kunna vara mycket bättre drag kan jag tycka. Jag kommer att vara på plats under FINALSERIEN hur jävla ont jag än har i min nyopererade rygg. Jag hoppas att vi möter AIK i final, då får jag bosätta mig hemma hos mamsen under hela serien. Gävle-Stockholm-Gävle-Stockholm :-)

Det känns som ett måste för Brynäs att vinna första matchen när den är hemma och allt.

Clarence: Känns också som ett måste för FBK att vinna andra matchen, dvs. sin första hemma. Och sen känns det som ett måste för Brynäs att vinna tredje matchen, dvs. sin andra hemmamatch.

Huss: Just nu ser det ut som 6.500 åskådare på måndag. Är det nån som berättat för gävleborna att det är match då?

Jajjen: One marvels...
Vi kanske skall klä våra krigare i VF tröjor och locka över cykloperna från Göteborg? De är trots allt skyldiga oss ett tröjbyte ;-)

Påbud till Brynäs IF inför semin:

- Tillåt ej en klubb som blir 6:a i serien med en målskillnad på plus-minus-noll spela SM-final.

- Tillåt ej en klubb som redan gått till alldeles för många SM-finaler (19 st av 36!) att få spela ännu en.

- Tillåt ej  en klubb som slagit ut oss ur slutspel de 6 senaste mötena att få  göra det igen, allraminst en i år 100-åring.

Nu är det villkorslöst time för revansch, dags för den bittre motståndaren att få betala tillbaka för alla sorger vi åsamkats alltför många  säsonger. Nu är det vår motståndare som ska få inta den roll vi i våra sammandrabbningar haft alltför många gånger. Förlorarens.

Nu är det vi som för första gången på 13 år ska spela SM-final.

Go for it, BRYNÄS!!

Nu jävlar är det kris i idrottsvärlden. Nu filmar man i innebandy också! Var fan ska det här sluta? Som av en slump är det ett förlorande lag som drar till med klassikern.

70 Rodrigues:Med tanke på hur LAGET agerade på isen vid senaste hemmamatchen så kanske osäkerheten är befogad. Det kanske snarare är en vädjan om förlåtelse ;)

Just nu repriserar Canal Plus Hockey vår vinst senast.
Går det att få en trevligare fredagskväll än så?
Nä.   :-)

Matchstraff på Dackell och Lasu alldeles nyss.
Vår lagkapten i utbyte mot en av deras marginalspelare.
Det här går aldrig....  

Paus nu efter första.
Skönt att få ett litet break så man får slappna av en stund....

« · 1481724 · »