1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742161 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
MarcusElving: Ja, fel lag vinner orättvist, men så är det ibland.
2 skitmål i arslet, ett par stolpträffar, ett par skott i huvet på målvakten och lita annat smått och gott.
Inte mkt att klaga på vår insats idag, pucken ville bara inte in.
Nya tag i övermorrn. Undrar om deras tråkhockey vinner i längden eller om vi kommer att köra slut på dom till sist?

Oerhört dåligt av Brynäs att inte avgöra den här matchen tidigare. Färjestad är fruktansvärt dåliga. Tycker Frölunda har mycket större kvalité.

Domarna hittar 1 utvisning på en fbkare på en hel match.. Även i mina ögon en horibel straff där klubban mer eller mindre ligger och han kör över den.

Svedberg bra. Men avskyr de där försöken till att bryta pucken. Missar man som i detta fallet så är det mål.

yngwie: Förlust. Hur gick det i eran?

Huge: Kan inte se att fbk reder ut detta sett över sju matcher.. FRUKTANSVÄRT orättvist..men bara ta nya tag, tror vi har fin chans o vinna på onsdag, känner mig inte särskilt orolig heller och min magkänsla brukar faktiskt ha rätt :) få hoppas den har det den här gången också! Gonatt

atilla: Han kommer att bli avstängd i efterhand.

atilla: Ja, precis! Blev helt paff när jag läste det. Ska domarna dela ut matchstraff på en gång någon blir skadad?

Huge: Ja, verkligen trist när det blir så här. Men att puckarna studsade några centimeter fel gång på gång är det inte mycket att göra åt.

Nu måste vi ta en match i Karlstad, det klarar vi!

Jaha, så var det med det, ganska så förutsägbart om ni frågar mej.  Detta kommer inte gå att vända när man inte ens kan vinna efter en såpass bra genomförd match.  Godnatt till finalen. Godnatt SM-guldet, Godnatt 100-åringen...

bifhjärta: Alla matcher lever sitt eget liv och es är hur jämnt som helst. Nästa match kan lika gärna Färjestad dominera.

bifhjärta: " speciellt om man kollar på hur fbk gjorde sina mål.."

-Någon som är förvånad? Det finns inget lag i Sverige som har förmågan att vara riktigt dåliga och ändå vinna. En styrka i sig iofs...

Clarence: Godnatt Clarence...

bradberry: Ja, Färjestad är ju inge vidare i spelet. De har dock den där förmågan att göra rediga skitmål.

Patrik Källstr: Visst är det så, men tycker vi verkar få mycket mer spelrum mot fbk än mot frölunda. Man kan alltid få ut något av en match, även om det kanske blir sex till så kan man alltid se ett mönster. Jag kanske har fel, kanske har rätt :)

70 Rodrigues: bara 0-1, efter bara en match?! Den här matchserien är i praktiken över. Som du säger har inte Brynäs tyngden som krävs, inte karaktärerna som gör skitjobbet till 110% heller. Att förlita sig på att J.S och Calle ska göra allt funkar inte. Chansen låg i att vinna idag för att få dom under press. Nu blir det en behaglig seger för inavlen på onsdag, Brynäs vinner på fredag, thats it. 4-1 i matcher till inavlen och guldet blev till sand.

bifhjärta:
"
Fortsätter vi spela såhär så klarar inte Fbk av oss i 7 matcher.."

nej de räcker med 3 till.

Vill se Honken nu!. Svedberg har inte stabiliteten... Sen var Martin Johansson en katastrof ikväll. Hade inte ett rätt.

Clarence: Härligt att du är positiv! :)

MarcusElving: Än är det inte kört, dock blir det ju en måstematch direkt på onsdag...

Blizzard:Ja, det gör det, men så blir det inte lilla du :)

sylf: Matchserien är inte alls över, vi har bra chans att vinna i Karlstad. Färjestad spelar ju inte särskilt bra, det är ju våran match. Små marginaler och flyt för FBK avgjorde ikväll.

MarcusElving: Fullt upp märker jag, adios!

Stecklarn: Vad fan yrar du om?

MarcusElving: Nä men våra motståndare heter Färjestad dom behöver inte spela bra dom vinner ju ändå godnatt

bradberry: Håller med till 100%. Inte för att man kan skylla förlusten på Svedberg, men det känns lite fladdrigt mellan varven. 

MarcusElving: Jag håller inte riktigt med. FBK spelade ett smart defensivt spel på lagom nivå. Det gjorde  dom bättre än vad Brynäs gjorde med sitt anfallsspel.

MarcusElving:
Hemma och FAN vad IRRITERAD jag är.  Hur fan kan ett lag ha sån jävla tur år efter år??
I fjol snubblade ekholm 2 ggr på egen blå med 1 minut kvar.  Idag 2 stolpskott och Domarstuds... IRRITERAD!!

Kan nån förklara för Järnkrok vad "Don't cry a wolf" betyder?!  Han behöver inte ramla VARJE gång nån nuddar han...åk och stå upp så får du utvisningar med dig ändå!!
Kan inte gnälla på domarn idag.
Widing var skitbra..

Färjestad må ha vunnit slaget, men dom ska fan inte få vinna kriget. Kämpa Brynäs!

Totte: Wentzel är riktigt bra idag. Men inte tillräckligt bra för att stå emot en hel matchserie. Och med ett öga är ju bara Nihlstorp hälften så bra. Är inte orolig för fem öre. Vi är ett mycket bättre lag än Färjestad. Synd bara att man inte avgör när vi har så jävligt många bra lägen och en domare som blundar i över 80 minuter.

MarcusElving: Ja, återkom på onsdag, vid 21,30 tiden, då står det 2-0 och vi är inte körda än. Om vi bara gör si eller så, om bara domarna, om bara flytet, fan va skönt att OM finns.

Gurra88:
Otäkt med Nihlstorp, men ändå hoppas man han blir borta resten av serien...(skäms lite för att säga så)

73Sjöbba: Ja, du har helt rätt!

73Sjöbba: Men vi hade 3 stolpskott, det kallar jag små marginaler. Dessutom tycker jag inte att de var så himla bra i defensiven, vi kom ju till sylvassa lägen gång på gång.

Nej, står fast vid att vi var bättre sett till hela matchen.

sylf: Det är inte kört förän motståndaren vunnit 4 matcher, förstått?

MarcusElving: Att vi var bättre i den här matchen betyder inte per automatik att vi är det i nästa. Oroligt nu

Lunkan: Uppfattat!

Jag tyckey inte man kan skylla på domarna i dag. Utvisningarna helt ok, straffen solklar. Kanske att vi skulle haft någon mer utv med oss, men det händer varje match. Vi står ändå upp bra, ny match på onsdag...

Tommy:
Nä, det blir nog svårt i nästa match...men jag tror faktiskt vi gör som i fjol och vinner en match och den borta.
Men fatta vad irriterad jag är.
Och sen Widing förresten, även om han var bättre än nånsin idag så undrar jag vilken Hjärnblödning han fick när han armgågade Fröken i nacken...då kände jag "jävla idiot!!!"

Och sen klacken..."kärringar i Karlstad"...när Nilshtorp har fått ögat utpetat????...Allvarligt???

Tommy: Nej, det gör det sannerligen inte. En sån här förlust sätter sig dessutom i skallen, negativt för oss, positivt för dom. Nästa match blir helt annorlunda.

MarcusElving: Vad spelar det för roll om ni var bättre? Ni kan va bättre än Fbk i tre matcher till, så länge dom ändå gör fler mål än er kommer ni förlora;-) (Skämtar med er)

Gurra98: Skriver man sådär hoppas jag verkligen du skriver inne från Saltvik eller dylikt.

Tommy: Nej, det har jag inte sagt. Jag säger bara att matchserien inte är över som vissa gapar om. Vi kan gott och väl vinna nere i Karlstad, det finns fortfarande chans. Det är det jag säger, jag ger inte upp. Vi är det bättre laget idag och det visar på att vi mycket väl kan spöa dem i nästa match.

Ska vi lägga oss ner och dö allihopa, bara för att vi ligger under med 1-0 i matcher?

Totte:
Nä, kan inte gnälla på domarn jag heller...var väl trippingen i 5:e (eller var det 4:e?) som var solklar, men annars ingen märkbar dålig insats.

(TACK moderatorer för ni sållar bort skadegla Modoiter, VARFÖR i hela världen komma hit och jävlas för??)

bisterfinnen: Är du inte 6 dagar för tidig nu? Det är några dagar till första april.

Sen den som tog bort mitt inlägg kan ju gärna vara rakryggad och säga varför

MarcusElving:

Jag tror att alla är överens om att vi förlorar matchen pga vår ineffektivitet ikväll,man kan skylla på otur,men tur förtjänar man.Medflytet vi hade mot Frölunda i kvarten fick vi i ansiktet ikväll.
Över en serie på först till fyra matcher så kommer inte tur eller otur att avgöra,utan det laget som jobbar hårdast kommer att vinna i längden.
Fortsätter Brynäs att spela med samma fart som ikväll så kommer detta bli en lång serie,det är jag rätt övertygad om.

Kan ingen slänga ut Modotrollen härifrån?

Gurra88: Seriöst? Nu åker du på skämskudden, igen...

Färjestad gjorde en snudd på perfekt insats och hade all hjälp i världen av domarteamet. Ändå var det bara Brynäs ineffektivitet som gjorde att FBK kunde vinna... säger allt om klasskillnaden mellan lagen.

MarcusElving: Klart att chansen finns och vi ska INTE lägga oss och dö, men jag är väldigt orolig över att FBK fick ett grymt momentum på oss ikväll. Tror vi hade behövt vinna våra hemmamatcher. Men jag ger inte upp. Vi spelar en roligare hockey. Brynäs har äntligen blivit sexigt som nån efterlyste för ett antal år sen här på HS. Bara att hoppas att ungdomlig entusiasm slår ett ruggigt slutspelsvant FBK

Peja: Hmm, känns igen, har jag varit med om det förut de senaste åren? Historien upprepar sig!

Bissett_19: Bra analys!

Ska vi inte starta en matchtråd i modos forum? Så får dom vara med och diskutera! Dom verkar vara riktigt intresserad av Brynäs IF. 

sylf: Nja, tycker att FBK har vunnit rättvist mot Brynäs tidigare säsonger. Ikväll såg de ut som ett jävla veteranlag men deras gameplan lyckades perfekt, inklusive att domarna tillät i princip allt. Stor humor när deras sjätte spelare hindrade en Brynäskontring för att byta direkt efter (ingen annan spelare kom in), kanske säsongens solklaraste 6 spelare på isen.

Macahan: Vem gillar inte en bra dokusåpa?

« · 1483730 · »