Bissett_19:
jag skulle bli ofantligt glad om det blir så. Det borde vara så med om nu inte domarkåren vill göra ett fotavtryck att vi bestämmer. Men logiskt så borde det vara nån annan...jag håller min tumme stenhårt...
Horace76c:
jag har inte hört nått annat har du gjort det?? borde inte det kommit ut om dom skulle bytt ut han?? jag hoppas jag har missat det!! men jag har inte sett det någonstans.....
70 Rodrigues:
jag hade gärna sett att dom bytte ut domarna inför denna match det har varit för mkt media storm kring dom. Dom är bara enkla människor klart som fan att dom påverkas jag är rädd för att Brynäs kommer få det svårt i kväll. Jag hoppas jag har fel men risken är överhängande att Morgan Johansson kommer att vara påverkad av allt detta och på det viset visa media att inte ge Brynäs nån fördel. Då är det jävligt lätt hänt att det blir åt andra hållet. Gör Morgan en bra match i kväll då har han en förbaskat bra psyke eller ett ton matjord i fickan :)
Sen är det lustigt hur etablissemanget försöker fostra våra unga spelare. Vad dom än säger och gör, ska dom tuktas tills dom gör som alla andra. Förstöra spelet och spela våldsamt eller fult är helt ok men j-vlar om man är 20 och har synpunkter på domarna eller om man faller lätt då är man värre än en spelare som skadar en motståndare. Det är den amerikanska machokulturens inflytande som alla, inkl. Wikegård och co, sväljer rakt av.
Jaja, när Johan Larsson är 25-30 bast och har ägt i NHL några år, då svansar idioter som Wikegård och tigger om audiens. Då hoppas jag att Larsson minns hans respektlösa kommentarer och ber fjanten fara åt helvete.
Var det inte någon Modoröv som var här inne och hånade våran publiksiffra i första kvarten? Nu verkar det som att det är betydligt mindre publik på deras egen match.
Efter att ha läst blaskerna idag tycker jag Brynäs ska anpassa sej efter hockeyetablissemangets synpunkter. Slopa den offensiva, tempofyllda ishockeyn och börja lira defensivt med fasthållningar, hakningar och en och annan armbåge i ansiktet på motståndarna. Det ger betydligt mindre med negativ publicitet än den hockey vi spelar nu.
Och framför allt måste vi se till att dra på oss utvisningar eftersom det är ett allvarligt övertramp att låta motståndarna få fler utvisningar. Vi får heller inte åka fortare än motståndarna eftersom det kan locka till hakningar med följd att våra spelare, gud förbjude, faller. Ett övertramp, att falla alltså, som ger betydligt fler rubriker än t.ex. en armbågstackling i ansiktet med skada som följd.
Att idrotten drar till sej idioter är tydligare än nånsin.
brynäs08: Saxat ur Nyströms krönika:
Johan Holmqvists fenomenala räddning på Fredrik Petterssons utomordentliga skott i tredje perioden var mer matchavgörande än Morgan Johansson misstag.
Snart 34-årige Holmqvist såg ut som den 20-årige Holmqvist när Brynäs tog sitt senaste guld 1999.
Han sa alla de rätta sakerna efter matchen.
Han var kaxigare på isen.
Fredrik Pettersson ville fram och snacka med sin gamle lagkompis direkt efter den snygga räddningen.
Pettersson var arg.
- "Honken" sökte ögonkontakt med mig och flinade. Det är klart att jag var förbannad då.
Det här gillar vi!
70 Rodrigues:Det känns väldigt roligt med allt gnäll och gråtande i media från frölundas sida. Just med tanke på deras utspel innan slutspelet om att Brynäs var gnälliga och liknande.
Hade det varit Brynäs vinstmål så hade jag kunnat ge dem lite förståelse men inte ett 1-0 mål.
Vi får hoppas att detta får frölund att tappa fokus på matcherna och fortsätter med sitt gnäll. Då har vi en bra chns till avancemng.
Vad tror vi om kvällens matcher?
Kan AIK kvittera?
Hur mycket förlorar Modo med?
Är väl inte så jäkla konstigt att Pierre Johnssons klubba gick sönder lätt..innan incidenten hade han ju ägnat sig åt att crosschecka ryggar me den som vanligt.
Poetisk Rättvisa.
70 Rodrigues:
Jag läste det. Löjligt tycker jag, granska domarmissar, javisst. Men att supportrar som är något av det enögdaste som finns ska anmäla, hur kan dem tro att någon ska ta det på allvar?
70 Rodrigues: Alla verkar gråta i media över matchen igår...låt dem hålla på. Wikegård stor ju först i ledet och bölar högst av alla. Det roliga är att han gnäller på alla som gnäller men han gnäller ju högst och oftast själv, ingen annan kommer ju i närheten av hans tjutande...kasta spjut i radhus någon? Maken till enögdhet har sällan skådats av en "expert"...
När Luleå stal två poäng av oss på vår hemmais så blev vi minsann tillsagda att vi skulle gilla läget och att sånt jämnar ut sig...domarna tog två poäng för oss då, och gav tillbaka igår. Det jämnade alltså ut sig :-)
Redigerad kommentar
Horace76c:
Brynäs hade puck, man kan inte ta avvaktande utvisning på puckförande lag. Vore utvisningen på Lavander borde han blåst omedelbart...alternativet är totalt hjärnsläpp
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article14508035.ab
Ligger det någon sanning i detta ? Jag såg inte matchen igår.
Därför undrar jag om Wikegård har rätt eller fel ?
Forza Brynäs
sylf:
"Ett lätt slag på puckförarens klubba ska inte betraktas som slashing om det är
begränsat till att träffa klubban och det enda syftet är att ta pucken."
Solklart ingen utvisning på Lavander, rent objektivt sett...
sylf:
"Ett lätt slag på puckförarens klubba ska inte betraktas som slashing om det är
begränsat till att träffa klubban och det enda syftet är att ta pucken."
Solklart ingen utvisning på Lavander, rent objektivt sett...
Huge:
Det finns ingen regel som säger det uttryckligen, men "Kuben" sa i en intervju häromdagen att avslagen klubba enligt domarnas praxis alltid ska ge en två minuter,
Horace76c: "Men slår man av klubban för någon oavsett hur löst det är och det enligt reglerna genererar en utvisning så är reglerna så..."
Är det säkerställt att det alltid ska vara en tvåa när klubban går av?
70 Rodrigues:
Garvar jeppp man kan alltid hoppas :)