Horace76c: Jo, det gick jäkligt fort i början. VF hängde iofs med så jag tyckte det var först i 3e som Brynäs fick utdelning på sin starkare skridskoåkning.
Kalle Johansson tränar med A-laget. Kul för talangen som hade det svårt i höst men nu blommat upp rejält.
Skitstöveln:
Sent om sider har man djupanalysera situationen och...ja, nu förstår jag hur Morgan har uppfattat situationen kanske.
Han ser Johnsson "slasha" Lavander (att kalla det slashing är ju löjligt, men följ med mig nu), och i farten ser han att klubban hans går av (ser inte Lavanders "Slashing" efterssom det går snabbt)...lägger ihop 1 och 1 och känner att det måste varit ett hårt rapp efterssom klubban gick av...summa summarum FHC utvisning och rätt tänkt av honom. (men det var ju fel tänkt)
Sen tycker jag att Lavanders "Slashing" är sånt man ser 100ggr per match. Men slår man av klubban för någon oavsett hur löst det är och det enligt reglerna genererar en utvisning så är reglerna så...
Redigerad kommentar
tjugo8: Ja, det måste han ju anse eftersom målet borde "tagit bort" den avvaktande utvisningen. Rörigt som fan...Tråkigt att det ska behöva uppstå, men ingen är perfekt.
Vi åkte på en udda utvisning i en match mot Luleå som gjorde att vi tappade poäng och därmed nåt pinnhål i sluttabbellen. Allt hade sett annorlunda ut då...på gott och ont...Bara att hacka i sig för alla inblandade...
Horace76c:
Men ni ser väl att det inte är någon utvisning...!!??
I en kampsituation låser Lavander klubban (tillverkad i det moderna materialet Balsa) som faller sönder i bitar såsom de alltid gör för ingenting numera...
1.20 in i klippet
Rättvisa skipades i första momentet, dock via viss handuppräckning och strul
2 min utvisningen skulle naturligtvis inte verkställas...menade Morgan att den inträffade efter målet...??? Eftersom den inte togs bort...???
optimisten:
Är svårt att hitta ursäkter för att förmildra Morgans miss och skingra smolken i bägaren något tyvärr.
Att det tjafsades om målet förstod jag inte varför förrän jag såg reprisbilderna, men sen blev det ju tydligt (men då får inte Morgan ändra va?!). När det blev en crosschecking direkt efter fattade jag ingenting... Det här kommer vi få betala för är jag rädd för.
Finns det en regel som säger att om klubban går av så är det utvisning så är det ju horribelt med tanke på kompositklubborna... men är det så så är det ju iofs lika för alla...
Huge:Jag ar Ganska overtygad om att sa ar fallet, en slashing som resulterar i avbruten klubba ar en automatisk tvaa.
Fyfan vilken skon vinst!
1/12!
Jajjen:"Jag ser att du och många andra Modioter är härinne och skriver. Har inte ni en egen gästbok?"
Du vill alltså inte ha några MoDoioter här, är det korrekt uppfattat? Lova då att göra detsamma. Dvs. lämna modoboken ifred! Inte för att det stör mig det minsta att du är där och skriver. Jag tycker det stora nöjet med hs är att det munhuggs en del. Men du tycker det är jobbigt så då är det väl bäst att du/ni får vara ifred. Lycka till i kvarten men jag håller på Frölunda.
Bissett_19: Angående Wikegårds relation till Micke Andreasson. I Wikegård senaste inlägg på videobloggen som han la upp nu ikväll sitter dom två och samåker från Gävle och snyftar i kör.
Sen kan jag hålla med lite om Johan Larsson att han har lite halvtaskigt kroppsspråk, men Wikegårs har tidigare hyllat Viktor Fasth för att det syns på honom när det går tungt. En riktigt vinnarskalla som han säger.. Han är ju så extremt inkonsekvent. Samma sak att ham sitter och säger att målvakterna får räkna med att bli påkörda under slutspelet, sen sågar han domaren och Widing när Widing åker in i Andersen..
mk: Förstår faktiskt inte ett dugg... För det första så ska det vara utvisning på frölunda när dom gör mål. drar ju ner Larsson. Det skulle ha varit 5mot3 när frölunda trippar en brynässpelare vid blå. Fattar inte vad han gnäller på... Brynäs fick tamefan lika mycket hjälp av domarn som frölunda. Han klagade på att det blev en jättekonstig utvisning när silfverberg föll. Grabben blev hakad i 4sek?!
Vet inte om jag är ensidig men Wikegård är fan tappad.
känns förövrig jävligt bra med seger!
mk: Vi lägger ner snacket om Wikegård. Att han fokuserar så otroligt mycket på domslutet och beter sig som han gör handlar om marknadsekonomi och inget annat. Det är därför Djurgården, AIK, Frölunda och tom Malmö dominerar tidningar, hockeykväll och debatter. Majoriteten som tittar på matchen håller på Frölunda och då ska han givetvis ta parti för dessa. Canal+ säljer en produkt och försöker självklart styra debatten mot det som tilltalar dessa. Öppnar man aftonbladet, expressen eller någon annan tidning så är det inte lätt att hitta något skrivet om att Brynäs faktiskt vann matchen.
Sen att han mer och mer framstår som en Dom Cherry light med lite bättre klädstil gör ju att man tycker sämre och sämre om honom. Han börjar bli ett skämt när han inte ens kan säga något bra om Brynäs trots att man vinner matchen väldigt rättvist. Sen är det för jävligt att domaren gör en grov miss vid första målet. Men det kan omöjligt vara Brynäs fel, för det är ju faktiskt så det framstår.
Det jävliga är att Frölundas och Wikegårds grinande kommer att ge Frölunda fördel i nästa match. Kompensation, kommer att stå skrivet över hela sillstryparland.
Har Frölunda många gamla modospelare i laget?
Bissett_19:
Bertil enligt GD
De första rapporterna talade om en fingerskada och han röntgades på sjukhus.
sylf: och är blå med en vit mössa....
Apropå blå så hoppas jag de lagt till blå korn i hans diet för att få igång tillväxten.