1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742147 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

sylf: och är blå med en vit mössa....

Apropå blå så hoppas jag de lagt till blå korn i hans diet för att få igång  tillväxten.

Horace76c: "Men slår man av klubban för någon oavsett hur löst det är och det enligt reglerna genererar en utvisning så är reglerna så..."

Är det säkerställt att det alltid ska vara en tvåa när klubban går av?

Huge: Är det inte när man slår klubban ur handen/händerna?

Huge:
Nä, jag har ingen aning faktiskt....tolkade det som att "Optimisten (05:24)" hade koll på att så var fallet.
Tycker personligen det skulle vara en konstig regel om den fanns...

Huge: Tydligen, enl all expertis igår.

Bissett_19:
Uuuh...har man gått och blivig ÄNNU mer negg på gamla dar??  Widing och Martin undantaget tyckte jag faktiskt det gick ganska segt i går...

Huge:

Det finns ingen regel som säger det uttryckligen, men "Kuben" sa i en intervju häromdagen att avslagen klubba enligt domarnas praxis alltid ska ge en två minuter,

sylf:

"Ett lätt slag på puckförarens klubba ska inte betraktas som slashing om det är

begränsat till att träffa klubban och det enda syftet är att ta pucken."

Solklart ingen utvisning på Lavander, rent objektivt sett...

sylf:

"Ett lätt slag på puckförarens klubba ska inte betraktas som slashing om det är

begränsat till att träffa klubban och det enda syftet är att ta pucken."

Solklart ingen utvisning på Lavander, rent objektivt sett...

tompap71: Praxis? Ja, det gjorde ju saken genast mkt mer lättolkad...   ;-)

tjugo8: Näe, då är det ingen utv, det var ju ingen slashing i den bemärkelsen. Morgan gjorde rätt, punkt!

sylf:
Bedömningsfråga... Var slaget "lätt" och var syftet att ta pucken?
Var det Frölundaiten han hade avvaktande på så är inget alls fel i mina ögon.  Däremot om han hade avvaktande på Lavander är det illa.

Horace76c:

Brynäs hade puck, man kan inte ta avvaktande utvisning på puckförande lag. Vore utvisningen på Lavander borde han blåst omedelbart...alternativet är totalt hjärnsläpp

70 Rodrigues: Alla verkar gråta i media över matchen igår...låt dem hålla på. Wikegård stor ju först i ledet och bölar högst av alla. Det roliga är att han gnäller på alla som gnäller men han gnäller ju högst och oftast själv, ingen annan kommer ju i närheten av hans tjutande...kasta spjut i radhus någon? Maken till enögdhet har sällan skådats av en "expert"...

När Luleå stal två poäng av oss på vår hemmais så blev vi minsann tillsagda att vi skulle gilla läget och att sånt jämnar ut sig...domarna tog två poäng för oss då, och gav tillbaka igår. Det jämnade alltså ut sig :-)

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:

Jag läste det. Löjligt tycker jag, granska domarmissar, javisst. Men att supportrar som är något av det enögdaste som finns ska anmäla, hur kan dem tro att någon ska ta det på allvar?

tompap71:
Precis, därför jag menade att det är illa om det var så att han hade Lavander som avvaktande...hjärnsläpp mao.

Är väl inte så jäkla konstigt att Pierre Johnssons klubba gick sönder lätt..innan incidenten hade han ju ägnat sig åt att crosschecka ryggar me den som vanligt.

Poetisk Rättvisa.

Vad tror vi om kvällens matcher?

Kan AIK kvittera?

Hur mycket förlorar Modo med?

Gurra88:

AIK-Luleå slutar nog fanemej 0-0,sen vinner skotergänget i Sudden.
Skellefteå behöver bara få bort Modos förstakedja så är matchen vunnen,tippar 2-4.

Bissett_19: ja är inne på 2-4 med

Gurra88: Vågar faktiskt säga att Skellefteå vinner med 4-0 i matcher mot Modo och Luleå slår Aik i 4-1 i matcher. Både Luleå o Skellefteå vinner ikväll

Gurra88: AIK torskar men undrar om inte Modo vinner? De gjorde en riktigt bra match mot SAIK borta.

70 Rodrigues: Ja, Nyström är väl den enda murveln som har fötterna på jorden i den här debatten.
Wennerholms korkade uttalanden förbigår vi med tystnad.

Huss: Glöm inte att skellefteå va jävligt dåliga. Trots det lyckades de vinna..Tror på ett helt annat skellefteå idag

70 Rodrigues:Det känns väldigt roligt med allt gnäll och gråtande i media från frölundas sida. Just med tanke på deras utspel innan slutspelet om att Brynäs var gnälliga och liknande.

Hade det varit Brynäs vinstmål så hade jag kunnat ge dem lite förståelse men inte ett 1-0 mål.

Vi får hoppas att detta får frölund att tappa fokus på matcherna och fortsätter med sitt gnäll. Då har vi en bra chns till avancemng.

Skulle vara najs med en hyllning eller Tifo till honken på nästa hemmamatch. Ge honom boost till att bli gamla honken som vann vm-guld -06 eller åtmindstånde en rejäl chans för honom att bli evig!

brynäs08: Saxat ur Nyströms krönika:

Johan Holmqvists fenomenala räddning på Fredrik Petterssons utomordentliga skott i tredje perioden var mer matchavgörande än Morgan Johansson misstag.

Snart 34-årige Holmqvist såg ut som den 20-årige Holmqvist när Brynäs tog sitt senaste guld 1999.

Han sa alla de rätta sakerna efter matchen.

Han var kaxigare på isen.

Fredrik Pettersson ville fram och snacka med sin gamle lagkompis direkt efter den snygga räddningen.

Pettersson var arg.

- "Honken" sökte ögonkontakt med mig och flinade. Det är klart att jag var förbannad då.

Det här gillar vi!

Efter att ha läst blaskerna idag tycker jag Brynäs ska anpassa sej efter hockeyetablissemangets synpunkter. Slopa den offensiva, tempofyllda ishockeyn och börja lira defensivt med fasthållningar, hakningar och en och annan armbåge i ansiktet på motståndarna. Det ger betydligt mindre med negativ publicitet än den hockey vi spelar nu.

Och framför allt måste vi se till att dra på oss utvisningar eftersom det är ett allvarligt övertramp att låta motståndarna få fler utvisningar. Vi får heller inte åka fortare än motståndarna eftersom det kan locka till hakningar med följd att våra spelare, gud förbjude, faller. Ett övertramp, att falla alltså, som ger betydligt fler rubriker än t.ex. en armbågstackling i ansiktet med skada som följd.

Att idrotten drar till sej idioter är tydligare än nånsin.

Jajjen: äntligen :)

Var det inte någon Modoröv som var här inne och hånade våran publiksiffra i första kvarten? Nu verkar det som att det är betydligt mindre publik på deras egen match.

Sen är det lustigt hur etablissemanget försöker fostra våra unga spelare. Vad dom än säger och gör, ska dom tuktas tills dom gör som alla andra. Förstöra spelet och spela våldsamt eller fult är helt ok men j-vlar om man är 20 och har synpunkter på domarna eller om man faller lätt då är man värre än en spelare som skadar en motståndare. Det är den amerikanska machokulturens inflytande som alla, inkl. Wikegård och co, sväljer rakt av.

Jaja, när Johan Larsson är 25-30 bast och har ägt i NHL några år, då svansar idioter som Wikegård och tigger om audiens. Då hoppas jag att Larsson minns hans respektlösa kommentarer och ber fjanten fara åt helvete.

Jajjen: Skrikegård är ett stort skämt.
I åratal har han förespråkat att spelarna ska visa vilja och energi under matcherna genom att ex alltid fullfölja tacklingar, gärna smågruffa lite efter avblåsning eller störa målvakterna som inte bör ses som fredade objekt.
Och vad händer när Widing åker förbi Andersen och touchar denne en aning?
Jo, Skrikegård går i taket och börjar gnälla över att vi lägger fokus på fel grejer och borde sluta med det där som han tidigare har hyllat som mkt viktiga saker.
Är han på riktigt månntro?

Nån som har en mejladress till Canal+?

Jajjen:Haha... Klockrent!

Slajsarn:
Blir intressant att se hur domarnivån i kväll blir.  Är rädd för att det kommer bli fel åt endera hållet (förmodligen till vår nackdel) pga vad som hände i förrgår.
Hoppas bara vi inte förlorar med för stora siffror utan är med i matchen hela vägen och stör dom.  Får FHC defilera och vinna med 3-4 mål tror jag dom får för mycket själförtroende för att förlora den här serien.

Horace76c: Om domarnivån blir som senast så ser jag inga större problem.
En miss vid vårt 1-0 från Morgan som dock kompenserades av missen när JL fälldes på väg igenom.
I övrigt var väl domarnivån helt Ok, som jag ser det.

Det lustiga i den upprörda debatten efter matchen var att ingen av experterna verkar ha nån åsikt om det som VERKLIGEN satte Frölunda i skiten: den felaktiga tvåan för hakning på Sundström, där denne helt korrekt (av repriserna att döma) hakade upp klubban på Silfverberg. Det är ju pga DEN tvåan vi tar ledningen och inte pga Morgans miss när han felaktigt avvaktar för en tvåa på Johnsson.

Säger det mesta om "experterna".
Dom är enbart intresserade av att röra upp känslor så att alla kan logga in på deras nätforum och på så sätt generera mer pengar i vinst till koncernen.
Fast nog vore det klädsamt och omväxlande om dom NÅN gång kunde försöka vara lite sakliga....

Huge:
Hade faktiskt ingen synpunkt på domarnivån i förrgår heller (ja, borstett från målet då och eventuellt som du säger trippingen på Larsson).
Det jag är rädd för, är att mediadrevet jagat upp domarna något så hemskt att dom inte kommer kunna utföra sitt jobb i kväll med 13000 göteborgare som stressar dom...tror vilka det än blir som dömer kommer vara påverkade av debatten de senaste dagarna..

Horace76c: Kanske läge att låsa in domarna så att de inte får tillgång till någon form av media under slutspelet, som man gör med jurygrupper i USA när det gäller stora mål ;-)

Horace76c: Rädd att du får rätt, tror Brynäs kommer att drabbas negativt av detta. Tippar på en skitutv och 1-0 inom 5 min.

70 Rodrigues:

jag hade gärna sett att dom bytte ut domarna inför denna match det har varit för mkt media storm kring dom. Dom är bara enkla människor klart som fan att dom påverkas jag är rädd för att Brynäs kommer få det svårt i kväll. Jag hoppas jag har fel men risken är överhängande att Morgan Johansson kommer att vara påverkad av allt detta och på det viset visa media att inte ge Brynäs nån fördel. Då är det jävligt lätt hänt att det blir åt andra hållet. Gör Morgan en bra match i kväll då har han en förbaskat bra psyke eller ett ton matjord i fickan :)

70 Rodrigues: Big Brother för domarkåren..?

Roger Ramkvist:
VA??? SKA MJ DÖMA I KVÄLL???

Horace76c:

jag har inte hört nått annat har du gjort det?? borde inte det kommit ut om dom skulle bytt ut han?? jag hoppas jag har missat det!! men jag har inte sett det någonstans.....

Horace76c: Länkstrul :-(

Horace76c:

Låter ju helt otänkbart att han skulle flöjta ikväll,det tror jag verkligen inte på.
Domarparer offentliggörs två timmar innan match,tror det är dags för Sören Persson ikväll..

Roger Ramkvist: Om han dömer ikväll så kan vi ju hoppas att MJ tänker att "jag ska fan visa dem att jag inte har påverkats" och dömer till våran fördel istället, bara för att ;-)

Bissett_19:

jag skulle bli ofantligt glad om det blir så. Det borde vara så med om nu inte domarkåren vill göra ett fotavtryck att vi bestämmer. Men logiskt så borde det vara nån annan...jag håller min tumme stenhårt...

« · 1476226 · »