Exakt den starten jag ville ha!
Tackarrrrr!
Fortsätt jobba nu!
MarcusElving: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
Satan vad gott!!!
Qvarre: Oj, det blev det verkligen!
Häng med nu Brynäs, annars är det kört!
Zappaholic: Ett kontringsmål runt 5-6 minuter in i matchen när Frölunda trycker på som mest vore drömmen.
Då tappar Frölunda och publiken energi.
Redigerad kommentar
Qvarre: Detta blir jävligt tufft...gäller att stå emot första tio och sen kontra in ett ledningsmål. Det är mitt drömscenario...finns ett mardrömsscenario också men det skiter jag i att skriva om.
Löjlig introsång...låter som en påtänd sillstrypar-Nordman
claesw: Ja, nu pirrar det lite i magen. Det gäller att vara med första 10 när Frölunda med all sannolikhet kommer ut heltaggade och kör som tusan.
Kämpa nu gubbar!
atilla: Ja,han ger en dåliga vibbar. Aja,det ska nog inte spela nån större roll.
Hoppas och tror Frölunda skjutit sig själva i foten med det här lipandet. Vi får se.
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/vaxjo-dumpar-veteran---och-poangmaskiner/
Iggulden kanske vore något för oss? Om inte khl är på honom då
All press på "sillstryparna" ikväll.
Vi tar vara på det och vinner med 2-4.
Hoppas domarkåren håller och inte ger Göteborg allt för mycket bara.
Kämpa Brynäs!
Anders Berg: Löf var riktigt bra i hemmamatchen mot VF men han är fortfarande så ojämn det kan verkligen gå hur som helst för hans del.
Blir tufft ikväll, håller vi farten uppe och fortsättert tackla som i 1a perioden så kanske, kanske det kan gå vägen.
Tar vi denna match, mot all förmodan, ja då vete sjutton om VF kan ta oss.
Horace76c:Det ska bli intressant att se vad som händer. Frölunda har ju gnällt mycket nu och det kn få helt motsatt effekt så att domarna vill visa att de inte kan påverkas. För mig är saken utagerad och det är ny match idag, en match med tusentals beslut för domarna. Jag hoppas ändå att Brynäs sköter denna match på ett professionellt sätt även om de kanske kommer att kompenseras.
Frågan är om de vågar ställa Morgan på isen. Det finns ju en risk att han kommer att bli rejält utbuad. Och i så fall. Orkar han stå emot??
Brynäslegenden:
"Hoppas verkligen att vi kan bjuda upp till dans och vinna"
Det första är nästan ett måste om vi ska kunna bryta ner Frölunda över 7 matcher, skulle vi vinna med skulle det vara en stygg bonus..
Intressant match ikväll. Hoppas verkligen att vi kan bjuda upp till dans och vinna. Senast vi vann mot FHC i Göteborg var ju förra säsongen med 4-2 och med ett bra stöd från läktarplats tar vi det här.
BIF
Laget som vi lever för
Vi ska följa er till hjärtat slutar slå
För vi är Gävles Stolthet
sylf: Att det blir AIK är nog ingen gissning som ger några högre odds. Tror även att William Karlsson kan hamna i AIK trots att han hat 1 år kvar på kontraktet med VIK. Han har ju Gnaget som favoritlag dessutom.
Är det någon som har koll på hur det går med eventuell förlängning med Granis & Andersen ?
Mitt tipps ikväll (tyvärr)
3-1 Frölunda... men hoppas ju att jag har fel !
Forza Brynäs...nu kör vi över sill-stryparna !!
Tips inför kvällen: Frölunda Indians-Brynäs IF 3-4 efter sudden.
Mål: Gunderson, Silfverberg, Larsson, Ekholm avgör i sudden :-)
claesw:
så ska det se ut gööötttt :)