62Svensson: "Risk att Indierna hãller på Indians dock..."
Stort garv!
Vill gärna höra vad dom tyckte om matchen.
Slajsarn: Ja det kan va ett gott omen kanske! =)
Du har nog rätt i det kanske, men blir bara så jävla skogstokig när inte ens kommentatorerna ser vad som händer. Kalla det för en kollision liksom va fan håller dom på med..
Blir spännande imöra iaf! =) Nu titta lite på Lule-AIK..
andreasknox:För attbrynas vet bättre än att grina i media ;)
senast en Brynäsare vann guldhjälmen var Janne Larsson säsongen 98/99
Ett gott omen?
Redigerad kommentar
Ja grattis till guldhjälmen Silverberg! Nu vill vi att du börjar göra lite mål (helst redan imorgon igen) det behövs att han kommer igång igen! =)
F.ö tycker jag att det var konstigt att inte Brynäs protesterade nåt mot armbågen som Järnkrok fick i ansiktet.. (o kommentator helvetet som kallade det "kollision" måste va helt jävla indianfärgad!)
Vi syns i klacken imorgon! =)
Kämpa Brynäs! viktigt med vinster på hemmaplan nu!!
Redigerad kommentar
Gurra88: " För mig får Lauritz gärna vara borta hela slutspelet. Han är redan i Ryssland."
Ja, för DIG ja.
Men det säger väl ingenting?
Hade varit skillnad om det kommit från nån sakkunnig, då hade man kanske tagit det lite mer på allvar.
Bissett_19:
HAHA Vilken fantastiskt usel låt, skön kille som bjuder på sig själv =)
SH:
Fast samtidigt finns det ju dom som tycker Fasth, Wesslau, J.Davidsson och R.Wallin är mer förtjänta av den (kommentarerna)....
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article14520154.ab
Huge: Sillstryp var klart bättre i första, då Honken räddar oss. Andra jämn, men vi har mer puck och känns bättre, det är då de gör sitt andra mål, lite signifikativt mot just sillstryp under hela säsongen, när vi får igång spelet så gör de målen...... I tredje är det väl inget snack om att vi är bättre, synd att vi inte får fram mer puckar på mål bara.
Jag tror stenhårt på att vi vinner den här matchserien:)
Qvarre: "Med bättre skärpa i avsluten så hade vi kunnat vinna denna match. Tror inte alls är omöjligt att ta en seger i Göteborg. Det vara bara första Frölunda var bättre."
Bra analys.
Det är ju egentligen bara deras slumpartade skitmål som avgör, i övrigt har vi bra chanser att avgöra matchen. Mkt tjat om våra dåliga skott som inte träffar mål men deras försvar gör det jävligt bra som hela tiden ligger i skottlinjen och täcker. T.o.m Gunde hade svårt att få fram nåt på mål, och han brukar oftast hitta nåt sätt att få fram puckarna för direktskott eller styrning.
Så här kommer det nog att se ut i resten av matchserien och det blir små marginaler som avgör.
Återstår att se om vårt trots allt relativt orutinerade lag i dom här sammanhangen har tålamodet och den mentala styrkan som krävs för att i en tuff matchserie orka dyrka upp ett jobbigt och aningen mer defensivt inriktat Frölunda, som hela säsongen levt på sin målvakt och just det tajta försvaret. Och ifall TJ lyckas överlista Kenta i coachmatchen.
Jag är iaf hoppfull, sett till vår insats igår.
Ser gärna att Lauritzen är tillbaka fort som fan, för Bertilsson kan vi nog avskriva. Gretzkys kreativitet och irrationella spelsätt är sånt vi behöver mot lag som Frölunda.
Gurra88: Jag hoppas givetvis att det ska gå bra och egentligen var dagens match ingen katastrof, men inte fan känns det bra inte.
Skulle bli grymt besviken om vi inte lyckades komma förbi kvartsfinal i år...inte för att Frölunda är dåliga på något sätt utan mer i största allmänhet...
Trött på att inte räcka till...
Redigerad kommentar
Årets löjligaste debatt att vi skulle filma till oss utvisningar har nu övergått till någon form av prestige bland domarna där man får göra vad man vill mot järnkrok och silfverberg.
I övrigt skulle vi kvittera och gå förbi i tredje.. Bra med mycket skott mot mål, men ibland kan man undra om man inte ska försöka vara lite konstruktiv.
Många verkar väldigt imponerade över Ollas, visst ett fint mål. Tycker dock inte han ska ha så mycket istid som han får. Var ganska övertygad hela matchen att han inte skulle göra några fler.
Matchens bästa Honken och L.Jonsson
Nya tag på Onsdag. Tror det här blir riktigt bra i slutändan.
Davey_22: Håller med, sillstryparna imponerade inte ett dugg, en fetknopp i kassen räcker inte.
Kan Brynäs börja hitta lite anfallsspel igen så ska man kunna nypa en match där nere.
MarcusElving: Ja,jag hänger absolut med.
Jag känner lite som att Frölunda ikväll hade sin stora chans att "skrämma" oss med ett fullsatt Scandinavium och fysiskt spel.
Såhär i efterhand känns det dock snarare som att man borde tappat i respekt..Vågar vi lite mer tar vi dem. 7-8 min i 1:a perioden,sen såg dem väldigt mänskliga ut.
Redigerad kommentar
Kommer experterna hylla Frölunad oavsett hur som spelar hela matchserien kommer jag hänga mig. Visst är det en snygg brytning Johnsson gör, men inte så snygg att dom måste veva den 43 gånger?
MarcusElving: Det var Pettersson som försökte slå av handen på Järnkrok i sista seriematchen. Får han hållas har han snart plockat bort slutspelets mest kreativa och sevärda spelare. För jävligt att en brunkare tillåts sätta ribban för hur hockey ska spelas.