Davey_22: Jag tycker tyvärr att Frölunda imponerar. Det ser ungefär ut som det har gjort tidigare under säsongen mot Frölunda där vi inte kommer in på mål. Dom håller oss på utsidan och låter oss snurra. Knappt några riktiga målchanser på hela matchen, nja jag tror Brynäs måste försöka hittar luckor att spela på i Frölundas box.
Jag är inte säker på att Lavander är den spelare som gör sig bäst med Järnkrok och Silfverberg. Det har ju egentligen inte fungerat på hela året och det är förvånande ofta som Lavander försöker vara med Järnkrok och Silfverberg och snurrar istället för att parkera framför målet. Tycker dock Widing har spelat upp sig rejält mot under grundserien. Kanske passar det mer primitiva spelet honom bättre.
Redigerad kommentar
Ingen som helst tyngd framåt. Frölunda har en mycket tyngre offensiv.
Men hur i hela friden kan dom missa en tvåa på Fredrik Pettersson?
Kan det vara säsongens värsta interference? Och kvällens klaraste tvåa? Domarskandal!
MarcusElving:Stå upp å grisa på förfan.
Klockren armbåge i nyllet på Järnkrok INGEN slår av fisknyllet armar & ben.
BEDRÖVLIGT.
Redigerad kommentar
Zappaholic: Vi har mycket puck men det saknas ju farliga chanser, vi kommer inte riktigt in på kassen. Väldigt irriterande!
Vi är i ärlighetens namn inte ens nära idag, det var fruktansvärt lugnt runt Andersen. Väldigt dåligt anfallsspel, inget tryck alls.
Hade det inte varit för Honken så hade vi torskat med större siffror.
Ladda för ny match bara!
70 Rodrigues: Anfallsspelet vi fick se idag oroar mig ganska mycket. Man måste vara beredd att betala ett högre pris, annars gör man inte mål på den här målvakten. Så enkelt är det!
sylf:Löjligt många dåliga avslut och beslut, så fort Bif trampa på hinner inte fiskrensarna med.
Honken sjukt bra, Nordan huuua visade han lite FCH hjärta?
Läge att öva på att träffa mål med skotten & inte ta tomteavslut som sista man på blå..
MarcusElving: Eh..vilken match har du tittat på ? Vi är snubblande nära att trycka in 2-2 i slutet.
Frölunda är dominanta i första perren, annars är det en jämn match. Lite mer frenesi nästa gång så plockar vi dem i Götet också.
Qvarre: Jag tycker inte att vi räcker till i anfallsspelet, det räcker inte att ha massa puckinnehav och snurra runt i hörnorna. Det är slutspel, vi måste in på kassen och skymma, slå på returer och göra det jobbigt för Andersen. han får ju en ganska lugn afton ändå, mycket skott utifrån som han bara plockar ner.
Brynäs gör inte jobbet som behövs framför kassen, det är min orubbliga åsikt.
bradberry: Både Silfverberg och Järnkrok har ryggsäckar på sej när dom är inne på isen. Och armbågar som den Järnkrok fick är ju ett effektivt sätt att plocka bort dom. Nån som hann räkna alla rapp Järnkrok fick över armarna?
Med domarnas nivå är det nog troligast att det blir ett destruktivt, spelförstörande lag som Frölunda eller Luleå som tar hem guldet. Men experterna jublar.
70 Rodrigues: Nu är det ett jobbigt läge i matchserien, förlorar vi på hemmaplan nästa match har Frölunda definitivt vridit till sig fördel.
Det är ett MÅSTE att vinna nästa match.
Qvarre: Men det skapas ju inget tryck på Andersen. Visst ser det bra ut men dom kommer ju inte riktigt nära. Det ser lika ut som tidigare under säsongen, vi har problem med att dyrka upp Frölunda och inte riktigt styrkan att stå upp framför när det tas avslut utifrån.
MarcusElving: Amen Brynäsbrothers.
Nu plockar vi lipsillarna.