Jo, det är helt klart. Brynäs spelar minst en hemmamatch till denna säsong.
Någon som vågar tippa imorgon?
Tror att vi rycker upp oss och gör en kanonmatch genom mycket krig och hjärta från våran sida på isen.
Svedberg storspelar som sist och resten av laget gör en kanon match.
Vi vinner tillslut med 1-3
Svedberg 97.47 %
Silfverberg, Granström, Johansson blir målskyttar för dagen.
Tittade för övrigt på lite gamla slutspelsklipp ifrån FBK-BIF de senaste åren och skulle verkligen se fram emot att möta FBK i en eventuell semifinal.
Redigerad kommentar
Brynäslegenden: "Svedberg 97.47 %"
Det går inte ens, om man inte räknar skott med decimaler ;)
atilla:
Så sant det.
97,44% eller 97,50% ;-)
Märks det att vi åkte ut igår, så att man måste roa sig med annat numera?
Bissett_19:
Som du så tror jag ingenting heller, utan bara hoppas.
Tror faktiskt jag ska skita i att kolla på matchen med...även om den går på teve.
Sen min "Tröjincident" senaste hemmamatchen vet jag inte om jag vill jinxa laget genom att titta..(såg inte 0-5 vinsten heller nämligen)
Men jag VILL JU TITTA!!!!
(När f-n gick jag och blev viskeplig????):o
bifhjärta: Själv har man en begynnande magkatarr som man försöker bota med kaffe eftersom aptiten är lika med noll. Allt är Brynäs fel ;-)
Bissett_19:
En sak är säker och det är att Brynäs måste visa bra mycket mer vilja att vinna än vad de visade förra matchen.
Tror aldrig jag sett Brynäs spela så viljelöst under en slutspelsmatch.
Ja,det kommer krävas ett jävla krig av Brynäs för att klara av kvällens uppgift.
Frölunda kommer inte ge oss nåt gratis efter förnedringen i Scandinavium senast.
Vi är sååå nära semifinalen,vi kan nästan ta på den, nåt vi inte fått uppleva på så jävla länge. Må det gå vägen.
Nån som vet om Larsson lirar ikväll ? Hans styrka och vinnarskalle behövs ikväll.
MarcusElving: Japp, TV4 Sport och nu jävlar ska vi vinna...
Alla tror att sillstryparna har det mentala övertaget man jag är inte lika säker. Vi piskade upp dem rejält i Scandinavium vilket vi inte gjort på bra länge...det har vi i ryggen. Vi kommer från en usel insats men är ändå nära att kvittera. Det är styrka.
Får vi upp farten under rören igen och bara matar på, kommer inte sillstryparna att orka.
Sen är det en sak jag inte förstår...varför har Brynäs så in i helvete svårt att mata ut pucken ur zon? Till synes opressade kladdar de med pucken så att sillstryparna hinner dit. Spela hårt sarg ut eller lobba ut puckhelvetet. Lösa fjösare längs isen längs sargerna blir jag mörkrädd när jag ser.
sylf: Ja det är hemskt. Hoppas han kryar på sig och kan ta det lungt resten av säsongen. Våra målvakter bör vara stabila nog för att klara sig utan honom.
Så han kan få lugn och ro och komma tillbaka stark igen.
Så kväll så tycker jag att Brynäs skall vinna för Peckas skull. Kämpa Brynäs
MarcusElving: Trist. Jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande.
Det är farligt med sport. Tur att MoDo är utslaget.
MarcusElving:
Fy fasen. Hoppas han repar sig snabbt!
Jag kan ha missat detta här tidigare men hur ser laguppställningen ut ikväll? Någon som vet ?
Forza Brynäs ( och Pecka)
MarcusElving:Detta kan ju vara en bidragande orsak till brynäs tama insats senast. Ställt mot varann så känns ett hockeyslutspel väldigt oviktigt jämfört med detta.
Håller mina tummar för dig Pecka...
Ett lag vinner genom att dra ner tempot i matchen, markera bort slutspelets bästa spelare och spela styrspel. Vafan, finns det inga regler mot sånt?
Bra med en hemmamatch till. En miljon rakt ner i fickan. Ring och förvarna Brendl!