1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Ett lag vinner genom att dra ner tempot i matchen, markera bort slutspelets bästa spelare och spela styrspel. Vafan, finns det inga regler mot sånt?

Bra med en hemmamatch till. En miljon rakt ner i fickan. Ring och förvarna Brendl!

Jajjen: Sen är det ju inte klart om det blir en till hemmamatch va? ;)

Jo, det är helt klart. Brynäs spelar minst en hemmamatch till denna säsong.

Jajjen: Där fick du till det!

Brynäslegenden: Ähh, jag kan inte ta åt mej äran. Jag får tacka grabbarna på isen.

Någon som vågar tippa imorgon?

Tror att vi rycker upp oss och gör en kanonmatch genom mycket krig och hjärta från våran sida på isen.

Svedberg storspelar som sist och resten av laget gör en kanon match.

Vi vinner tillslut med 1-3 

Svedberg 97.47 %

Silfverberg, Granström, Johansson blir målskyttar för dagen.

Tittade för övrigt på lite gamla slutspelsklipp ifrån FBK-BIF de senaste åren och skulle verkligen se fram emot att möta FBK i en eventuell semifinal.

Redigerad kommentar

Brynäslegenden:  "Svedberg 97.47 %"

Det går inte ens, om man inte räknar skott med decimaler ;)

Imorgon kl 17:30 avsluta jobbet och ta bilen upp till stugan i kviberg sänka ett par kalla för att lugna sina ostabila Brynäsnerver sen sätta sig på 6:ans spårvagn till hållplats Scandinavium och se våra krigare! Må kraften vara med oss alla brynäsbröder!!!

foppa78:Nå`n som vet om det sluter opp många Brynäs-fans i Scandinavium ikväll?

foppa78: Missade matchen i måndags då jag opererade ryggen. Försökte att hänga med via text-tv uppe på avdelningen, gick så där, hög som satan på morfin ;-) Ikväll får man dock se den på TV4 Sport :-)
Tips: Frölunda Indians-Brynäs IF 2-4

atilla:
Utan att pocka fram miniräknaren och säga hur, så kan jag garantera att det är teoretiskt möjligt.

Horace76c: Nej nu har du fel. Brynäslegendaren tippade ju 3-1 till oss, och med bara 1 insläppt mål går det inte att få fram den procenten

atilla:

Så sant det.

97,44% eller 97,50%  ;-)

Märks det att vi åkte ut igår, så att man måste roa sig med annat numera?

foppa78: TJ = Yoda?

atilla:
Aah, det var ett 3-1 tips med också...såg bara "Svedberg 97,47%" i din citering.  Då gör Messerschmidt-Horace en pudel och säger att du har alldeles rätt.

Vad tror ni om kvällen då?
Själv tror jag ingenting,jag bara hoppas hoppas..

Svårt att koncentrera sej på något annat just nu.

Bissett_19:
Som du så tror jag ingenting heller, utan bara hoppas. 
Tror faktiskt jag ska skita i att kolla på matchen med...även om den går på teve. 
Sen min "Tröjincident" senaste hemmamatchen vet jag inte om jag vill jinxa laget genom att titta..(såg inte 0-5 vinsten heller nämligen)
Men jag VILL JU TITTA!!!!
(När f-n gick jag och blev viskeplig????):o

Appropå ingenting, är någon här inne som har problem med C-sports för tillfället? Säger att jag ska ladda ner Microsoft Silverlight, men det har jag redan gjort! Tacksam för svar!

Horace76c: den här kvartsfinalserien har påverkat min sömn..kan fan inte sova ordentligt, ligger och tänker på hur det ska gå för vårt kära Brynäs. Visst är man nervös, men inte fan trodde jag att sömnen skulle få på foten ;)

bifhjärta: Själv har man en begynnande magkatarr som man försöker bota med kaffe eftersom aptiten är lika med noll. Allt är Brynäs fel ;-)

Bissett_19:

En sak är säker och det är att Brynäs måste visa bra mycket mer vilja att vinna än vad de visade förra matchen.

Tror aldrig jag sett Brynäs spela så viljelöst under en slutspelsmatch.

Ja,det kommer krävas ett jävla krig av Brynäs för att klara av kvällens uppgift.

Frölunda kommer inte ge oss nåt gratis efter förnedringen i Scandinavium senast.

Vi är sååå nära semifinalen,vi kan nästan ta på den, nåt vi inte fått uppleva på så jävla länge. Må det gå vägen.

Nån som vet om Larsson lirar ikväll ? Hans styrka och vinnarskalle behövs ikväll.

Det är alltså Tv4 Sport som gäller ikväll?

MarcusElving: Japp!

Totte: Du är ute tidigt man! Säkrast det! ;)

MarcusElving: Japp, TV4 Sport och nu jävlar ska vi vinna...

Alla tror att sillstryparna har det mentala övertaget man jag är inte lika säker. Vi piskade upp dem rejält i Scandinavium vilket vi inte gjort på bra länge...det har vi i ryggen. Vi kommer från en usel insats men är ändå nära att kvittera. Det är styrka.

Får vi upp farten under rören igen och bara matar på, kommer inte sillstryparna att orka.

Sen är det en sak jag inte förstår...varför har Brynäs så in i helvete svårt att mata ut pucken ur zon? Till synes opressade kladdar de med pucken så att sillstryparna hinner dit. Spela hårt sarg ut eller lobba ut puckhelvetet. Lösa fjösare längs isen längs sargerna blir jag mörkrädd när jag ser. 

Zappaholic: Ja, i spelet ur egen zon har vi en del att lära från Kålle o gänget.

Bertilsson spelar inte ikväll heller.

MarcusElving: Kommer Larsson att vara med? Vi behöver hans karaktär på isen..

Gurra88:

Larsson hade genomfört gårdagens träning som det såg ut helt obehindrat,så han borde spela,och det är mycket viktigt i sånt fall.
Bara hoppas att TJ tar sitt förnuft till fånga och låter någon annan än Dackell spela med Larsson och Ollas.

Bissett_19:
"Bara hoppas att TJ tar sitt förnuft till fånga och låter någon annan än Dackell spela med Larsson och Ollas"
Ja, tyvärr känns det som han (hans rutin till trots) gör mer skada än nytta med dessa herrar.

Bissett_19:Ser gärna Larsson tillsammans med Widing. Kan vi hoppas att det blir islossning för Widing en gång för alla.. Hoppas slippa se alla blindpass från Widing iallafall.

Horace76c: Dackell ser inte ut att kunna skydda sig på isen. Han är vanligtvis den halaste spelaren i hela elitserien och åker aldrig på en tackling sin dåliga fart till trots. Men efter skadan har han åkt riktiga proppar och ligger på isen flera gånger per match. Han ser väldigt svag ut.

Zzz: Bara att hoppas att TJ vågar ställa Dackell åt sidan.

Gurra88: Fan, är det jag som missat det eller kom det ut nu att Pecka Alcen fått en hjärtinfarkt?

sylf: Ja det är hemskt. Hoppas han kryar på sig och kan ta det lungt resten av säsongen. Våra målvakter bör vara stabila nog för att klara sig utan honom.

Så han kan få lugn och ro och komma tillbaka stark igen.

Så kväll så tycker jag att Brynäs skall vinna för Peckas skull. Kämpa Brynäs

MarcusElving: Hade inte en susning jag med

MarcusElving: Trist. Jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande.

Det är farligt med sport. Tur att MoDo är utslaget.

MarcusElving:

Fy fasen. Hoppas han repar sig snabbt!

Nån som vet nån bra stream som funkar i Iphone? Var ju inget bra läge att börja jobba skift det här :)

Jag kan ha missat detta här tidigare men hur ser laguppställningen ut ikväll? Någon som vet ?

Forza Brynäs ( och Pecka)

Mitt stöd till dig Pecka !

Satans så nervös jag är inför kvällen, kan vi verkligen ta en till där nere? 

wikström: Nej det är omöjligt om du inte tror mig kolla med Clarence...

Nu när Modo är ute så är det bara Brynäs som gäller! Krossa indianerna idag snälla!

Lunkan: Klart som fan att vi kan vinna, det finns alltid en chans!! Var väl fan inte så jag menade... Det jag ville få fram är att det kommer att bli jävligt svårt... Med en klappkass Dackell inne vinner vi sällan!  

sylf: Konstigt nog känns det bra. Vi är bättre än Frölunda, nu skall vi bara visa det på isen en gång till! Ge järnet nu Brynäs!

MarcusElving:Detta kan ju vara en bidragande orsak till brynäs tama insats senast. Ställt mot varann så känns ett hockeyslutspel väldigt oviktigt jämfört med detta.

Håller mina tummar för dig Pecka...

« · 1480616 · »