1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739150 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs J20

Sv: Brynäs J20
Bissett19: Får han sitta på bänken 4-5 säsonger kan han bli riktigt bra.

Hence:
59.28 3 - 5 EQ BIF 9. LEIDERMARK, Klas
(8. HASSEL, Morgan
15. RÖDIN, Anton)

Otroligt!

Hence:

Fourtrick av Leider;)

Hence: 3-5 nu

Jajjen: Aj aj... 3-4 med en minut kvar..

sylf: Keb har sagt att Vas kan blomma ut nästa säsong.

Bissett19: Uppmed Leider,Rödin och Thegel i a-laget! Det blir omöjligt sämre än Vas,Herman,Alcen.

Hence:

Vilken fantastisk förstakedja man har där.Andra med IronHook,Persson och Silfverberg är inte så pjåkig den heller;)

1-4 nu, Leidermark igen, hat trick! Och tredje assisten för kvällen av Rödin!

65selander: Lite förvånande att Modos förstärkta J20 ligger under med 0-2 mot Luleå. Och det skriver jag inte alls med nån skadeglädje. :)

Som sagt var så har J20 klivit in i kampen om guldet och Leidenmark är kvällens skarprättare med Rödin som assisterande :-)

35.15 0 - 2 EQ BIF 9. LEIDERMARK, Klas
(15. RÖDIN, Anton)
32.20 2 min LHC 39. SCHULTZ, André HOLD
26.17 2 min LHC 20. PALMBERG, Rickard SLASH
22.58 2 min BIF 27. LINDQUIST, Linus TRIP
20.39 0 - 1 PP1 BIF 9. LEIDERMARK, Klas
(15. RÖDIN, Anton
12. THEGEL, Henrik)

arnio: Gammstrumpan och Storlemmen kan också komma från hemmet och spela boxplay.

Partyjack: Vi kommer aldrig att ta SM-guld med Ove i laget igen. Inse att framtiden tillhör andra även om han nu gjort ett mål i PP och är vår bäste PP-spelare.

arnio: Kanske Bissett kan göra comeback också, och Salming.

arnio: Självklart förutsätter jag att Molin går ner i lön precis som alla andra 38åringar får göra..

Vi har tydligt olika åsikter i frågan, jag anser att han just i år varit en viktig del i stommen.. Med ett bättre sällskap tror jag han hade varit längre upp poängmässigt också.

Personligen tror jag inte det är mer än ett par procents chans att Ove inte får förlängt, men det är ju fler åsikter om det trots allt.

Lindström:Och Janne Larsson kanske.

arnio: Nej nej!! In med Wahlberg oxå han var ju vass förr oxå....

Partyjack:

"Själv tycker jag receptet borde vara att kapa i lagdelarna som INTE "glänser".."

Visst behöver det kapas bland skitspelarna också. Mycket har ju att göra med hur mycket cash Ove ska få. Men ska Ove betalas som en stjärna vilket jag förutsätter att han gör så håller han definitivt inte måttet. Inte en spänn mer än tex. Silferberg är han värd. Ska Brynäs lag utvecklas så måste stommen bytas ut inte bara spelarna i tredje och fjärdefemman.
Med Ove som stöttespelare har Brynäs spelat skit i tio år och han är nu gammal som gatan och blir inte direkt farligare med åren. Dax att bygga om laget med nya fräsha balkar och sluta lappa ihop skiten varendaste år.

Är det någon som fått biljett-delen på ticnet att fungera?

Om så, Hur?

Huge: Ja kan du inte svara Ja eller Nej på något utan linda in det i massa bla bla bla...

"Du verkar ha jätteproblem med att tugga och gå samtidigt.
Annars skulle du insett att det går att förena de 2 sakerna..."

Så sätt dig nu å tugga så hörs vi sen..

arnio: Själv tycker jag receptet borde vara att kapa i lagdelarna som INTE "glänser"..

Det borde inte spela någon roll hur bra man är respektive till hur bra man var för 10 år sedan, "glänser" man i ett lag som går till slutspel tycker jag nog att man ska ha ett kontrakt mtp hur många som inte "glänst" under säsongen.

Vart fan är biljetterna btw?

Partyjack: Jag tycker inte att Ove håller toppklass på någonting överhuvudtaget. Att han glänser i Brynäs ibland beror på att laget håller ganska dålig klass överlag. Om du nu har rätt i att Ove är Brynäs bäste PP-spelare vet jag inte men om så är fallet så håller varken han eller heller PP-spelet i stort ens elitserieklass.

Ove var bäst för 10 år sedan men sedan har det gått utför, han sprattlar till och rycker ypp sig denna säsong men hans dagar är räknade. Brynäs borde satsa på någon med framtiden framför sig i stället.

Lindström: "Så du vill se en kille ETT år istället får att satsa för framtiden. Är det så vi ska tyda ditt svar?

JA
eller
NEJ?"

Hur hade du tänkt dig att jag skulle kunna besvara den frågan med antingen ett JA eller ett NEJ, när jag tycker att man både ska satsa på Molin i ytterligare 1 säsong och samtidigt satsa på juniorer för framtiden?

Många tycker också att GD-betygsättarna överskattat Oves insatser i år (har jag tytt av inlägg tidigare i år), men då ska man nog krypa ur hålet och se att hela landets press är överens om att Ove är bland de som gör mest nytta i laget.

Om inte Sundlöv signar Ove trots att Ove vill fortsätta så är det ett större tjänstefel än att ta hit Simon Skoog och Ola Svanberg som planerat första backpar.

Spelare som Ove kostar SKJORTAN att ta in utifrån, nu har vi tur som har en sådan med ett sjuhelvetes Brynäshjärta (OVANLIGT) och då vore det helt jävla gangsterfel att inte förlänga med honom.

Ove får gärna vara 58 år så länge han spelar som han gjort i år, han ska lik förbannat ha ett kontrakt om han vill det.

arnio: Självklart har PP varit uselt över hela säsongen, och nej Ove har inte gjort många mål i PP, eller öht.

MEN han har hela säsongen styrt upp den andra formationen i PP helt ensam.. Tycker han håller toppklass i att hålla i pucken och styra en box som puckhållare.. Sen kan man stirra sig blind på statistik i hur många timmar som helst.

Tycker man dock inte att Ove varit bland de genomgående bästa i laget sett över hela säsongen så tycker iaf jag att man är ute och cyklar på motorvägen med ögonen förbundna.

"Du verkar ha jätteproblem med att tugga och gå samtidigt.
Annars skulle du insett att det går att förena de 2 sakerna..."

Bra svarat men du hade bara
JA
eller
NEJ att tillgå som alt så hur vart det?

Huge: Att Lind skulle vara fri från skador är ungefär lika troligt som att Brynäs slår ut FBK i kvarten, dvs inte särskilt troligt! Jag tror inte att han kommer kunna spela en hel säsong någonsin igen, han är alldeles för skadebenägen.. Bättre att göra sig av med honom och införskaffa en riktigt bra förstecenter som inte sitter i rullstol 70% av säsongen.

sylf: Om vi utgår ifrån att Lind nu är helt fri från den skada han haft sen länge, så finns det ingen anledning att slänga bort en spelare som i normalt skick är en av ES bästa centrar.
Isf har vi 2 rutinerade centrar i Lind och Hansen plus Dixon och Sundström som fått lite mer rutin och hårdhet av ES-spel.
Men om Lind inte får nytt förtroende så måste det in en riktig toppcenter.

Tillägg: Hansen kan också läggas till denna kärntrupp, som det känns.
Han börjar mer och mer kännas som ett oumbärligt inventarium.
Bara att försöka signa ett långtidskontrakt med honom så fort som möjligt.

Huge: Dack och Ove ja, Lind nej!!!!! Där MÅSTE det ersättas, går inte att ha en spelare fylla ut truppen som spelar 15-20 matcher.

sylf: Precis.
Det verkar gå nån sorts sjuka där man tittar på åldern och inte till det som presteras på isen.
Tror absolut att Ove är motiverad att fortsätta i ytterligare 1 säsong.
Med honom, Dackell och Lind i laget så har vi nästa säsong en bra kärnstomme av klubbtrogna spelare som alltid spelar för klubbmärket.
Och det är, som du är inne på, en mkt viktig faktor när det gäller att stötta juniorerna som nu förhoppningsvis kommer stormande.

sylf: Om vi ska förlänga med OVE eller ej beror förstås på vad alternativet är. Vad är Brynäs ambition? Är vi nöjda med var vi har eller vill vi uppåt? Klart är en eventuell ersättare i Vasklass så kan ju gott Ove fortsätta.

Huge: Självklart ska man ge Ove ett år till om han är motiverad och sugen. OM det inte finns nåt bättre alternativ, vilket jag betvivlar. Ge gärna nån junis chansen bredvid honom så kan han lära sig ett och annat.

Jompe: Helt riktigt.
Dom enögda som stirrar sig blinda på hur många mål Ove gjort i PP, begriper tydligen inte att det finns andra kvaliteter som behövs i bl.a PP.
Dessutom gör han enorm nytta i BP.
Varför ska man pensionera en motiverad, skicklig och rutinerad kraft utan nåt mer vettigt motiv än att han står i vägen för juniorerna?
Det går väl för fan att kombinera dom två sakerna?
Här ska man akta sig noga för att kasta ut barnet med badvattnet.

Lindström: "Så du vill se en kille ETT år istället får att satsa för framtiden. Är det så vi ska tyda ditt svar?

JA
eller
NEJ?"

Du verkar ha jätteproblem med att tugga och gå samtidigt.
Annars skulle du insett att det går att förena de 2 sakerna...

Zzz: Jag ser gärna att Brynäs förlänger ett år till med Molin. Han har varit enormt värdefull den här säsongen som en av de ytterst få som faktiska kan åka in med pucken i anfallszon och etablera spel där, till skillnad från allt dumpandet som blir förutsägbart och ineffektivt om det inte varieras med att någpn åker in med pucken i anfallszon.

Angående Molin.
Visst är det så att Ove har varit bättre i år än tidigare år, men ska han få nytt kontrakt för det?
Att ge unga spelare chansen är väll inte enbart att ge dom plats i truppen utan också speltid i viktiga situationer, tex. boxplay och powerplay.
Vill inte se Ove göra en Sjödin och vara helt värdelös sista året istället för att sluta med flaggan i topp. Jag tycker han gör det om han lägger av nu.

PP Mål i Brynäs

Widing 8

Jonsson 7

Granström 6

Dackell 4

Hansen 3
Sandin 3
Nolander 3

Ove Molin 1 vår bäste PP-spelare
Dixon 1
Hermansson1
Sundström 1
Sundqvist 1
Silfverberg 1

Viss, inte bara målen räknas och Ove är ju hyffsad att ta in pucken i zon och Sundström har ju ganska bra spelsinne och har säkert lagt någa mackor precis som Ove och Dixon.

Lindström: Ja ett pp mål på 55 matcher för lagets bäste pp-spelare är helt ok.

arnio: Ja men det låter ju bra...

Partyjack:

En av seriens vassaste box-play spelare?? Du verkar lite partisk
Bästa PP-spelaren i laget?? Brynäs PP är ju uselt, Ove har gjort 1 pp-mål.

arnio: Nej nej vi ska skriva han på minst 5 år så det blir som med Wahlberg..

Har Ove tillfört NÅGOT i PP i år??

Nej just de inte ett skvatt, men det klart att åka bandy sväng i hörnen det är grejer det HUGE...

Huge: Så du vill se en kille ETT år istället får att satsa för framtiden. Är det så vi ska tyda ditt svar?

JA
eller
NEJ?

Huge: Ingen skandal om OVE får kontrakt igen men jag ser gärna att han lägger suspen på hylla innan han gör bort sig totalt. Visst håller han(men hur länge) men jag ser gärna att han byts ut för speciellt mycket spetskompetens har han inte. I PP håller jag inte alls med om att han är bra, riktigt kass faktiskt. Ser gärna en större, yngre, snabbare, effektivare spelare i stället för OVE.

Visst kan han få vara kvar men då får han ta samma lön som en fjunis.

Lindström: "För att Ove spelar max ETT år till och dom andra nämda kan hänga med i 10-15 år."

Ja, i den enögdes värld är allt som bekant mkt enkelt.
Ge en junis chansen och han stannar garanterat kvar i 10-15 år.
Varför har jag inte tänkt på det tidigare?

Partyjack: För att Ove spelar max ETT år till och dom andra nämda kan hänga med i 10-15 år.

Tack å hej Ove, men nu är det dags att hänga in suspen.

arnio & Peja: Har Ove Molin varit bättre än i år, sedan 1999??

Tycker det vore absurt och idiotiskt att inte förlänga med Ove om han vill spela, han är en av seriens bästa BP-spelare, den ENDA som alltid får med sig pucken med fart in i offensiv zon och han är den bästa PP-spelaren i laget i mina ögon..

Varför ska man inte förlänga kontraktet där??

PejaHej då OVE tack för allt. Upp med suspen i taket.

JanT: Varför är det givna givet? Våga dumpa Molin.

Peja: Det går ju att diskutera, poängen är att satsar vi på juniorer så finns det bara plats för 1 st "scoringline". Tror inte pengarna räcker längre heller, för den delen.

« · 1144859 · »