Johan Norrström: För att nte tala om alla som ha nummer 1
Det är ju Stefan Livs nummer ;-)
Redigerad kommentar
mattias - 74: "hoppas för din skull att 88 inte står för ditt IQ."
Det va fyndigt den första gången jag hörde det.
Jag bara skrattar åt folk som grinar åt ett jävla nummer på ryggtavlan
Gurra88:
Vilket vackert språk du ligger inne med, hoppas för din skull att 88 inte står för ditt IQ.
Låt folk tycka som dom vill och kom med sakliga argument om du skall diskutera istället för att vara ful i munnen.
1. Skulle Gretzky lirat i KHL/ryssland så skulle det varit befogat att folk diskuterar kring #99.. Men vafan....
2. denna tråd är väl för att disktuera Brynäs J20 lag (ungdomslag)...
Vilken spelare efter Lindgren tror ni vi får se i A-laget??? Axman gjorde mkt poäng i Valbo ifjol och börjat denna säs ganska bra, Brodecki är ju en stortalang?? Kanske kommer fram efter jul?
Redigerad kommentar
Jajjen:
Jag har aldrig påstått att man inte kan ha 99 på tröjan, bara att jag inte tycker att man bör ha det och skälen till det har du ju uppenbarligen noterat själv.
foppa78:
Ja lite ledsen blir man ju när folk som påstår sig gilla hockey sitter och hånar gamla legendarer. Men det är ju bara att inse att det är så Brynäsare funkar. Ni spottar ju hellre på era egna legendarer än hyllar dem så det är väl inget man borde bli förvånad över.
Jajjen:
Jag trodde att nummer 99 för alltid var förknippat med Wayne Gretzky bland hockeyälskare.
Nr 99 Gretzky var en gång i tiden ett begrepp långt utanför hockeyvärlden.
Att se någon annan spelare på elitnivå oavsett vem det vara månde bära nr 99 känns fel för mig. Jag kanske har fel. Jag har växt upp under Gretzkys storhetstid, jag trodde att Gretzky fortfarande var en aktad och respekterad legendar. Men för vissa är han ju inte vatten värd. Jag förstår att Gretzky inte betyder samma sak för Bäckström som för mig. Det finns uppenbarligen inte längre samma magiska aura runt nr 99.
Han är yngre och hade säkert andra idoler som Forsberg och liknande när han växte upp. Men så är det ju alltid, när vi växer upp så tycker vi att våra föräldrar har mossig musiksmak och pang tjong innan vi vet ordet av så är det vi själva som sitter där som mossiga stofiler.
Nr 99 är för mig starkt förknippat med ungdomens glada dagar och jag har svårt att ta till mig spelare som Crosby, Stamkos och allt vad de heter.
För mig så är Edmontons 80-tal med Gretzky, Messier, TIKkanen, Kurri, Glen Anderson, Paul Coffey, Kevin Lowe, Grant Fuhr etc. hockeyporr. Lika så KLM-kedjan under Sovjet-tiden. För dagens ungdom så är det museihistoria från en svunnen tid.
Redigerad kommentar
Peja: Ok. Så han hade alltså ett val? Tidigare har det låtit som om Dynamo Moskva handgripligen har tvingat på honom tröja 99.
Lika lite som HS är representativt för alla som tycker att det är ett hån så är väl knappast ett annat internetforum representativt för hur många som tycker att det är en icke-fråga.
Redigerad kommentar
Peja:
Det tycks ju vara en teori som ni Brynäsare gillar. Menar du att han saknar fri vilja?
Redigerad kommentar
Peja:
Spännande, du kanske är något på spåret där. Det sitter nog i namnet Bäckström att vara arrogant och respektlös.
SH:
Det fanns ingen jämförelse mellan Gretzky och Molin ok.
"Vår 21:a är ju större än Öviks alla dar i veckan." Molin har väl aldrig varit större än någon, någonstans, någonsin?
Men som sagt, bilden börjar klarna över hur det kommer sig att en enkel Gävlepojk får för sig att bära nr 99.
Jajjen:
Vi säger så. Det är nog dags för dig att sova middag nu så att du inte är så kinkig på dagis i morgon.
Jajjen:
Som jag bara sett på TV? Det vet inte du ett jävla dugg om.
Nu förstår jag varför Brynäsare tycker att 99 "bara är ett nummer" när man jämställer Gretzky med Ove Molin.Peja: Nä, men vi är så jävla inympade med att amerikansk hockey är bäst. Är man okritisk och låter andra tänka sväljer man all dynga NHL säger.
Valerij Charlamov är världens bästa hockeyspelare genom tiderna. Han hade tröjnummer 17. Tror du amrisarna bryr sej?