1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742297 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs J20

Sv: Brynäs J20

mattias - 74: Varför ska Wayne Gretzky, en kanadensisk hockeyspelare, "hedras"? Hur hedrar du Gandhi? Nelson Mandela? Michael Schumacher? Pelé? Och på vilket sätt hedras en spelare av att hans tröjnummer inte används av nån annan? Är det i så fall inte mer hedrande om man använder hans nummer?

Bara för att man gillar hockey måste man inte köpa alla idiotier från NHL.

Peja: Ja det låter ju rimligt...Alla kan ju inte bli hockeyproffs utan bör sköta skolan...

Åtminstone i motståndarlagen :-)

Tommy: Söndagsmatcherna brukar ju kunna börja tidigt, men tror att det främst gäller långa bortamatcher, så att spelarna inte ska komma hem på natten innan skoldag. När Brynäs möter typ Luleå på söndagar brukar matcherna kunna börja så tidigt som kl 11.

Peja: OK, det förklarar en del :-)

Tack för info

Tommy: Tror det står fel på Brynäs hemsida, den matchen startar kl 16.

Nån som kan länka direkt till sändningen av J-20 matchen mot Mora som skulle starta 13:00 ?

När jag följer länken på hemsidan så fastnar jag....Inte sååå haj på datorer...suck....

Redigerad kommentar

Jag håller med majoriteten som tycker att det här med nummer 99 är skitfjantigt. Jag förstår inte hur man orkar bli upprörd över att ett spelare väljer att spela i nummer 99.

Kom ihåg Gretzky som spelare och vad han åstakom på isen istället för att se honom som ett jävla nummer. Jag tycker inte att det finns något förnedrande mot Gretzky i att använda nummer 99. Det är knappast menat som ett hån heller, varför skulle Bäckström vilja göra det. Han är dessutom en av de mest ödmjuka spelarna i hela världen.

Sedan har jag lite svårt att hålla med om att Gretzky skulle vara någon jävla Gud, som folk vill göra gällande. Visst, han gjorde overkligt mycket poäng och det är imponerande. MEN, det har funnits och finns spelare som är lika bra och bättre än Gretzky. Ingen kommer dock komma i närheten av hans poängproduktion igen men det beror mycket på att han spelade i en helt annan era. Då var stjärnorna väldigt respekterade och man gick inte lika hårt på dem, dessutom hade målvakterna mindre och sämre skydd. Det var lättare att göra mål.

mattias - 74: Är han någon sorts Gud menar du? Han har spelat ishockey, inte skapat fred på jorden eller löst världssvälten.

Är det bara jag som skiter i vilket nummer Bäckis har i Dynamo Moskva?

Zappaholic:

Ingen liga och ingen spelare har ju använt 99 sedan Gretzky slutade för 13 år sedan, antagligen med respekt för världes störste och att numret inte skall få användas mer, varför skall då Bäckis ta 99? Håller faktiskt tro det eller ej med Huge här.

Jajjen: På Gretzkys fick det ju inte komma någon i närheten av honom tillskillnad mot dagens stjärnor som ger och tar nä detta med nr 99 är rent jävla strunt klart vår Bäckis ska ta det om han vill!

Visst Gretzky var stor men han är inte ett skit om man jämför honom med exempelvis Peter Forsberg enligt mig! Tänk om Foppa skulle kunnat åka runt utan att någon tacklat honom!

Redigerad kommentar

Jajjen: Håller helt med, vad är detta för jävla trams? Pensionera tröja nr 99 över hela världen är ju bara fruktansvärt patetiskt.

Vuxendagis...

Så Wayne Gretzky har uppnått nån sorts jävla gudastatus? Duktig kanadensisk hockeyspelare som nu ska upphöjas som nåt helgon som påven valt ut, typ Moder Teresa, den heliga Birgitta, Skavlan? Idrottssupportrar är ofta korkade (bara att kolla in Modos forum) men det här tar nog fan priset. Är det ok om jag skriver 99? Eller är det att vanhelga den Store?

Huge: Du måste skämta.

arnio: Håller med. Så ofantligt löjligt.

Zappaholic: äh låt Bäckis spela i vilket nummer han vill.

Zappaholic: Då är det fan så mycket mer respektlöst att kalla Lauritzen för Gretzky :-)

Zappaholic: Ja minst sagt. KHL fanns väl inte ens när glasliraren uppträdde.
Eller ska man i alla sporter och länder frysa nr 99?!

Huge: Vad är problemet med 99? Är det för att Gretsky spelade i den tröjan?

I så fall tycker jag det är skitlarvigt...

Zappaholic: Klumpigt av Bäckis, säger jag.
Har han inga rådgivare?
Onödigt tilltag som bara retar upp folk.
Finns massor av nr med siffran 9 och som inte är upptagna i Dynamos lag, skulle jag tro.
Nä, det här drar ner mitt betyg på Bäckis en aning, han är för stor för att behöva hålla på med sånt här.
Bara att hoppas på att det handlar om orutin, obetänksamhet och dåliga rådgivare.
Tycker ärligt talat att han själv borde ha fattat vad det handlar om, sååååå ung och oerfaren är han väl ändå inte?

Redigerad kommentar

arnio: Nu är det dags för nästa klagomål på Brynäs i cyklopernas forum. Bäckström ska tydligen spela i nr 99. Vem fan orkar bry sig om det? Det är sååååååå respektlöst mot Gretzky. Ren bullskit säger jag...

tompap71: ja sjuk

Peja:

Är inte Berglind sjuk? Någon sa att det var därför han inte var med till Ö-vik igår.

Alldeles nyss slutade bortamatchen mot Modo. J20 gjorde det som A-laget inte lyckades med igår, dvs vann uppe i Ö-vik.

Modo - Brynäs 2-3 (1-2, 1-0, 0-1)
1-1 (17:58) Jonathan Björklund (Strid, Ljunggren)
1-2 (18:43) Joakim Axman (Lindman, Meyer)
2-3 (59:08) Alexander Lindgren (Molin)

Skott: 36-27

Jonas Johansson gjorde 34 räddningar och blev med det 94,44% i matchen.

Brynäs mönstrade Molin och Lindgren, men t.ex Berglind deltog inte.

Redigerad kommentar

HappyX3: I Nordamerika brukar man btw kategorisera in talanger inför NHL-drafter... A-, B- och C-listor. Lite beroende på vart i draften som de är aktuella att väljas, men som du säkert fattar så kan spelare väljas tidigare (eller senare) än förväntat.

TSN har Elias Linholm på A-list. Adam Brodecki, Mattias Göransson samt David Westlund på C-listan. Så man kan säga att de är bubblare inför NHL-draften och kan bli valda i någon av de sena rundorna.

Redigerad kommentar

Peja: ah okej! =)

HappyX3: olika spelare testas.

Bara en Brynäsare till U18 landslaget...

http://www.hockeysverige.se/article/13644853/u18-landslaget-till-usa

Är det en till Trupp också eller??
David Westlund och Brodeci är väl anars rätt givna där?? = )
Nån som har mer koll? 

Paus mellan första och andra perioden mellan Brynäs - Djurgården och ni kan se matchen på länken

sniper: Ja, han är ju precis den typen av back som Brynäs försöker skola. Kanske mer rättvist mot killen att bli jämförd med Djoos och Berglind än Gunderson och Rafalski, men förstår vad du menar. Norrmännen som man har tagit in på hockegymnasiet de senaste 2 åren ser rent generellt mycket bättre ut än vad jag trodde. Kul att man fortfarande har nytta av Mads Hansen annat än i boxplay... :)

Redigerad kommentar

Peja:"Kul att Mattias Nørstebø för första gången tränade med A-laget tidigare i veckan. Han kanske kan få chansen under nästa säsong."

Har sett flera av J20 matcherna denna säsong och Mattias har kapacitet att bli en A-lagspelare. Han är samma typ av spelare som ex Gunderson, Rafalski. Vågar hålla i pucken och leta passningar, blir inte rädd när motsåndarna kommer nära.

Kul att Mattias Nørstebø för första gången tränade med A-laget tidigare i veckan. Han kanske kan få chansen under nästa säsong.

Ingen fantastisk helg för J20. Förlust i en jämn match mot Leksand, men 7-3-seger mot Mora. Molin och Axman producerar mycket, något märkligt att i stort sett bara Molin lyfts fram på den officiella hemsidan och framförallt i lokalpressen.

Vi ska utöka sajten och vill få in en skribent som fokuserar på Brynäs IF! Lust att hockeyblogga? pucksnack.com/vill-du-blogga-om-ishockey-men-aldrig-riktigt-kommit-igang/

J20 Brynäs - Mora

Nu börjar J20 matchen mellan Brynäs - Leksand, och kan ses live på länken

Andra perioden börjar snart av toppmötet mellan Brynäs och Skellefteå. Skellefteå har gått obesegrade hittills. Har vi chans att knäcka dem?

Wesley: det kan nog ha att göra med att det är oklart hur länge spelarna kan stanna, drar NHL igång så drar spelarna. Svårt att hantera för klubbarna detta och klubbarna enades helt enkelt att avvakta och se om säsongen skulle bli inställd innan deeventuellt skulle släppa in lock-outarna.
Säg att vi tar in två lock-outarea nu för en kostnad på 500 000 kr i månaden, svårt att veta hur mycket cash som behövs. 6 månaders lock-out skulle innebära en kostnad på 3 000 000 kr. Jag tror att ligan är rädd för att klubbarna ska ta sig vatten över huvudet och att det riskerar att bli kaos där klubbarna chansar på att lock-outen inte blir så långvarig och inte har full täckning för kostnaderna vid en lång konflikt.
Det ligan inte tänkt på vår Allsvenskans hållning och KVs inblandning. Om Hockeyligan istället beslutat om att tillåta max två spelare per lag så hade det säkert slunkit förbi KV och alla hade varit hyffsat nöjda.

Lockoutspelare på kortidskontrakt säg en 2-4 mån kontra Januari förvärv säg 2-4 mån. Kan någon redovisa varför det inte är okej i första fallet men okej i det andra fallet?

6-4 blev det tillslut, Brynäs sjätte mål gjordes av   Daniel Ljunggren 

5-1 nu

36:17 5-1 (EQ) BIF 40. Eriksson, Johan
50. Axman, Joakim
10. Lindgren, Alexander

34:58 4-1 (EQ) BIF 2. Pöllä, Adam
3. Bergqvist, Adam
41. Lööf, Adam

33:24 3-1 (EQ) BIF 32. Björklund, Jonathan
9. Ljunggren, Daniel
21. Strid, Nicklas

22:42 2-1 (EQ) BIF 40. Eriksson, Johan
10. Lindgren, Alexander

KL_BT: 1-1 efter första perioden. Brynäs mål av Mattias Nörstebö assisterad av Joakim Axman, skott 3-8

Nu börjar dagens batalj! Brynäs J20 möter Luleå

HappyX3: 4-2 , målskyttar: Axman 2, Molin, Ljunggren

KL_BT: Hur gick det?? Målskyttar? =)

J20 Brynäs - Luleå sänds nu på länken

Idagblev det seger i Ö-vik för J20.

MODO Hockey - Brynäs IF 2 - 3 (0-2, 2-0, 0-1)
0-1 (10:05) Alexander Lindgren.
0-2 (18:15) Daniel Ljunggren (Joakim Axman, Carl-Johan Meyer).
2-3 (44:54) Henrik Messfeldt (David Westlund, Carl-Johan Meyer).

Målvakt: Jonas Johansson (93,10%).

Träningsmatch mellan Brynäs och Skellefteå.
bambuser.com/v/2953329

J18 Brynäs - Luleå sänds här

sshs: Tack för länken, kul läsning för en som sitter en bit bort från där det händer...

sshs: Ska bli spännande att följa hans utveckling.

« · 1529327 · »