Peja: Ja det låter ju rimligt...Alla kan ju inte bli hockeyproffs utan bör sköta skolan...
Åtminstone i motståndarlagen :-)
Nån som kan länka direkt till sändningen av J-20 matchen mot Mora som skulle starta 13:00 ?
När jag följer länken på hemsidan så fastnar jag....Inte sååå haj på datorer...suck....
Redigerad kommentar
Jag håller med majoriteten som tycker att det här med nummer 99 är skitfjantigt. Jag förstår inte hur man orkar bli upprörd över att ett spelare väljer att spela i nummer 99.
Kom ihåg Gretzky som spelare och vad han åstakom på isen istället för att se honom som ett jävla nummer. Jag tycker inte att det finns något förnedrande mot Gretzky i att använda nummer 99. Det är knappast menat som ett hån heller, varför skulle Bäckström vilja göra det. Han är dessutom en av de mest ödmjuka spelarna i hela världen.
Sedan har jag lite svårt att hålla med om att Gretzky skulle vara någon jävla Gud, som folk vill göra gällande. Visst, han gjorde overkligt mycket poäng och det är imponerande. MEN, det har funnits och finns spelare som är lika bra och bättre än Gretzky. Ingen kommer dock komma i närheten av hans poängproduktion igen men det beror mycket på att han spelade i en helt annan era. Då var stjärnorna väldigt respekterade och man gick inte lika hårt på dem, dessutom hade målvakterna mindre och sämre skydd. Det var lättare att göra mål.
Zappaholic:
Ingen liga och ingen spelare har ju använt 99 sedan Gretzky slutade för 13 år sedan, antagligen med respekt för världes störste och att numret inte skall få användas mer, varför skall då Bäckis ta 99? Håller faktiskt tro det eller ej med Huge här.
Jajjen: På Gretzkys fick det ju inte komma någon i närheten av honom tillskillnad mot dagens stjärnor som ger och tar nä detta med nr 99 är rent jävla strunt klart vår Bäckis ska ta det om han vill!
Visst Gretzky var stor men han är inte ett skit om man jämför honom med exempelvis Peter Forsberg enligt mig! Tänk om Foppa skulle kunnat åka runt utan att någon tacklat honom!
Redigerad kommentar
Jajjen: Håller helt med, vad är detta för jävla trams? Pensionera tröja nr 99 över hela världen är ju bara fruktansvärt patetiskt.
Vuxendagis...
Så Wayne Gretzky har uppnått nån sorts jävla gudastatus? Duktig kanadensisk hockeyspelare som nu ska upphöjas som nåt helgon som påven valt ut, typ Moder Teresa, den heliga Birgitta, Skavlan? Idrottssupportrar är ofta korkade (bara att kolla in Modos forum) men det här tar nog fan priset. Är det ok om jag skriver 99? Eller är det att vanhelga den Store?
Huge: Du måste skämta.
Huge: Vad är problemet med 99? Är det för att Gretsky spelade i den tröjan?
I så fall tycker jag det är skitlarvigt...
Redigerad kommentar
Peja:
Är inte Berglind sjuk? Någon sa att det var därför han inte var med till Ö-vik igår.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bara en Brynäsare till U18 landslaget...
http://www.hockeysverige.se/article/13644853/u18-landslaget-till-usa
Är det en till Trupp också eller??
David Westlund och Brodeci är väl anars rätt givna där?? = )
Nån som har mer koll?
Redigerad kommentar
Peja:"Kul att Mattias Nørstebø för första gången tränade med A-laget tidigare i veckan. Han kanske kan få chansen under nästa säsong."
Har sett flera av J20 matcherna denna säsong och Mattias har kapacitet att bli en A-lagspelare. Han är samma typ av spelare som ex Gunderson, Rafalski. Vågar hålla i pucken och leta passningar, blir inte rädd när motsåndarna kommer nära.
Lockoutspelare på kortidskontrakt säg en 2-4 mån kontra Januari förvärv säg 2-4 mån. Kan någon redovisa varför det inte är okej i första fallet men okej i det andra fallet?
5-1 nu
36:17 | 5-1 (EQ) | BIF | 40. Eriksson, Johan 50. Axman, Joakim 10. Lindgren, Alexander | |
34:58 | 4-1 (EQ) | BIF | 2. Pöllä, Adam 3. Bergqvist, Adam 41. Lööf, Adam | |
33:24 | 3-1 (EQ) | BIF | 32. Björklund, Jonathan 9. Ljunggren, Daniel 21. Strid, Nicklas | |
22:42 | 2-1 (EQ) | BIF | 40. Eriksson, Johan 10. Lindgren, Alexander |
Idagblev det seger i Ö-vik för J20.
MODO Hockey - Brynäs IF 2 - 3 (0-2, 2-0, 0-1)
0-1 (10:05) Alexander Lindgren.
0-2 (18:15) Daniel Ljunggren (Joakim Axman, Carl-Johan Meyer).
2-3 (44:54) Henrik Messfeldt (David Westlund, Carl-Johan Meyer).
Målvakt: Jonas Johansson (93,10%).
mattias - 74: Varför ska Wayne Gretzky, en kanadensisk hockeyspelare, "hedras"? Hur hedrar du Gandhi? Nelson Mandela? Michael Schumacher? Pelé? Och på vilket sätt hedras en spelare av att hans tröjnummer inte används av nån annan? Är det i så fall inte mer hedrande om man använder hans nummer?
Bara för att man gillar hockey måste man inte köpa alla idiotier från NHL.